cyclodrome Публикувано 16 ноември 2007 Сподели Публикувано 16 ноември 2007 Здравейте :mitsu-smiley: фенове Докато ровех днеска из нета попаднах на един форум за Мицубиши Колт, където следната тема ме заинтригува: http://www.coltuk.org/phpbb3/viewtopic.php?f=20&t=264А именно "мод с капачка от безалкохоно". Става въпрос за демонтиране на резонаторната кутийка, която се намира на въздуховода между кутията с филтъра и "throttle body" (не знам как е точно на български). По-долу съм показал снимка на въпросната кутийка. Самото демонтиране не е сложно, необходима е само средна по големина отверка тип-звезда. Дупката, където въпросната кутийка влиза в тръбата, се запушва с капачка от безалкохолно (стандартна пластмасова капачка от Кока Кола или кое да е безалкохолно от пластмасова бутилка). След което пристягащата скоба се затяга...и това е.Държа да отбележа че първоначално бях скептично настроен, тъй като самата идея да пипам по двигателя без да разбирам много ме възпира от подобни инициативи. Но в крайна сметка любопитството ми надделя и реших да го пробвам. След извършените интервенции направих няколко кръгчета около квартала и впечатленията са ми следните: Като цяло сякаш колата "диша" по-лесно, забелязава се леко повишение на реакцията и ускорението при 1ва и 2ра скорост, особено в по-ниските обороти. Като че ли и двигателя е леко по-шумен, но само като настъпиш газта по-яко, иначе като си карам нормално не се усеща разлика. Днеска по-късно ще излизам на малко по-дълга обиколка из града и тогава вече ще съм добил по-пълни впечатления и ще пиша пак.Доколото разбрах от това което изчетох в нета, въпросната резонаторна кутийка се монтира от Мицубиши с цел да се намали шума от двигателя. Ако някой има повече инфо или познания, нека да сподели. А ето и снимките, които направих: Това е снимка на кутията преди да се свали. Това е снимка с капачката. Успех и късмет на всички :mitsu-smiley: фенове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iNFECTED Публикувано 16 ноември 2007 Сподели Публикувано 16 ноември 2007 Интересно, ще го пробвам. трябва да става и на 1.6 ;)Другото което може да направиш е да махнеш пласмаската която е от дясно на акумулатора и под кутията с бушоните . "уж" почва да гълта повече въздух и става малко по шумно в високите обороти . Защото разтоянието между акумулатора и там откадето гълта въздух е много малко (не че е недоизмислица на мицу инжинерите, но ... ). Като го машнеш ще почне да гълта малко повече и по студен въздух от калника ;) Ето и снимка, на едно винче се държи http://www.coltmania.de/images/tipps/tip2.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 16 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2007 Дааам, ей сега се прибрах, след като покарах малко повечко и мога да кажа че определено разлика има. Колата върви доста по-добре, абе направо си е :plane: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 16 ноември 2007 Сподели Публикувано 16 ноември 2007 Наистина заинтересоващо...аз ще почакам отзив от колегата с 1.6 преди да пробвам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 18 ноември 2007 Сподели Публикувано 18 ноември 2007 За да е сложен този резонатор от производителя значи има защо!Дали има резонатор или не въздуха които влиза в инжекциона е едно и също количество с една и съща скорост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 18 ноември 2007 Сподели Публикувано 18 ноември 2007 Тези резонатори са направени за да ограничат пулсациите на въздушния поток. При по големи натоварвания в тях се създава вакуум, и след като се отпусне газта нещата се нормализират. Засмукването на въздуха става в такта пълнене на съответния цилиндър, и докато доиде ред на следващия цилиндър има пауза, т.е. потока намалява, и тези кутии са точно с тази цел за да компенсират. По този начин се балансират нещата и постъпването на въздух е постоянно. Създава се така да се каже постоянен поток. А влошаването на постъпването на въздуха несъмненно води до влошено пълнене на цилиндъра, и от там по лоша работа на двигателя. Може би по-богата смес и чувството за вървене. Ама сега някои ще каже "не не е вярно, колата си върви супер", ама разликата между слуха, усещането и техниката с която се изпитва всеки един двигател е огромна. :rulez: P.S. Едно от решенията които ползват Mitsubishi е решетката на входа преди дебитомера. Това също е направено с определена цел, а именно да се намали завихрянето на въздуха до минимум, което явно си оказва голямо значение. Аз поне до сега не съм срещал такова чудо на друга кола. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 18 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 18 ноември 2007 Намерих още една статия по темата : http://www.team3s.com/FAQresonator.htmИма "за" , има и "против" този мод. В крайна сметка всеки решава сам за себе си. Просто аз споделям с вас личното ми впечатление, че колата върви по-добре от преди (и това не е заблуда, сигурен съм). Не се и съмнявам че инженерите от Мицубиши са наистина гениални и всяка част си има предназначение. Но явно и при колите е като при компютрите - някои хора си ги влече "овърклока". :D За сега си оставам с капачката. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 19 ноември 2007 Сподели Публикувано 19 ноември 2007 Ама да разбира се, никои няма за цел да те разубеждава, караи си както искаш. Аз само поясних за какво са тези кутии. Нищо друго не съм имал наум. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 27 ноември 2007 Автор Сподели Публикувано 27 ноември 2007 Финални впечатления от този мод!Като цяло наистина се забеляза подобрение в ускорението на колато,но...Но както е известно безплатен обяд няма, и в случая колегата Milen_Z се оказа прав. На празен ход оборотите на двигателя започнаха да "играят". Също така след известно време забелязах че не може да свали оборотите на празен ход под 1000,т.е. седяха си на около 1200 и не мърдаха. Възстанових резонаторната кутийка, но положението не се промени. Според мен двигателя си е променил някоя от настройките, тъй като се е повлияла работата на MAF-сензора... В крайна сметка вчера ми се наложи да разкача акумолатора, за да един вид "рестартирам" компютъра на колата. (Бях прочел във форума подобна тема за проблеми с оборотите) След което работата на двигателя се нормализира.Такъв беше ефекта при мене, взех си и поука от цялата работа. А именно че инженерите от Мицубиши си знаят работата и дори малките детайли са от значение :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 27 ноември 2007 Сподели Публикувано 27 ноември 2007 Европеиските автомобили нямат резонаторни кутии!За това ние караме :mitsu-smiley: Всеки един експеримент може да доведе до нежелани последствия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.