Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано

Здравейте,

 

Проблемът ми е че когато колата загрее напълно започва да гасне когато съм извън скорост, независимо дали съм в движение или спрял. Понякога оборотите падат до около 500, след това скачат на +-900 и успява да ги задържи но в повечето случай директно угасва. Една по една смених частите които обикновено създават подобни проблеми (ECU, стъпков мотор, датчик на дроселова клапа и дори дебитомера) но нямаше абсолютно никакъв ефект. Еклипса е първо поколение с атмосферен двигател 150 коня. Някой има ли идеи на какво може да се дължи това?

Публикувано

FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?

Грешки в ЕКУ-то има ли ?

Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?

Поздрави !

Публикувано

FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?

Грешки в ЕКУ-то има ли ?

Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?

Поздрави !

 

Здравей,

 

FIAV клапана тази част под дросела към която се прикрепя стъпковия мотор ли трябва да е? Ако да, значи нея и дросела не съм ги пипал изобщо. Тези двете неща да се почистят ли ми предлагаш като евентуално решение?

След като смених частите които съм споменал в първият ми коментар и видях че няма ефект я закарах в един сервиз за Мицубишита близо до нас в София. Вече мина известно време и още не могат да я разберат от какво точно е проблема, но майстора ми каза че като са му правили диагностика не им е показало никакви грешки или нередности по електрониката. Съмнява ме да е нещо свързано с ECU-то при положение че и двата които имам са със сменени кондензатори. Единият го пращах преди 2 месеца на Милен от Пловдив и той ми каза че само кондензаторите са за смяна и други проблеми не е открил. Иначе, не съм сигурен дали са разглобявали дросела да го чистят но ще питам.

Публикувано

Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучи

моторчето за празен ход.

 

Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).

Поздрави !

Публикувано

Ами защо не прескочиш до Милен в Пловдив с автомобила?

 

Здравей,

 

Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем. Все пак би било полезно ако някой е имал подобен проблем да даде мнение и може да се улеснят нещата.

Публикувано (редакция)

Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучи

моторчето за празен ход.

 

Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).

Поздрави !

 

Здравей,

 

DJ Tymbi от автосервиз "Джей Ауто" ли е? Помня че преди около година и половина бях звънял на този сервиз за един друг проблем и останах с впечатлението че изобщо не му се занимава да ги прави тези стари Еклипси и малко ме отказа тогава.

 

Мерси за статията иначе, ще я разгледам.

Редактирано от Bozhidar Ivanov
Публикувано

Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем.

Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен.

Публикувано

Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен.

 

Здравей,

 

В сервиза който съм я закарал са успявали да ми я оправят преди при подобни проблеми и за това съм я оставил там. Нямало е как да знам че ще се окаже нещо по-сложно за тях този път и както казах, в случай че не успеят да я оправят ще я закарам до Пловдив.

  • преди 3 седмици ...
Публикувано (редакция)

Здравейте,

 

Реших да ви ъпдейтна за положението с Еклипса.

 

Днес ходих да го покарам но все още си гаснеше като загрее хубаво и този път направо си го взех. За последно са прочиствали FIAV клапана но очевидно е нямало положителен ефект.

Знаете ли дали продават нови такива FIAV клапани, или е по-добре направо да се изолира с една от тези металните пластини и да остане само стъпковият мотор? Самата пластина мога ли да я намеря тук в България или ще трябва да се поръчва от някой сайт?

Редактирано от Bozhidar Ivanov
Публикувано (редакция)

Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.

Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?

(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)

Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то...

 

Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.

Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?

Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора...

 

За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.

Освен ако не счупен...

Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...

... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...

Което не е най-удачното!

 

Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...

Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...

Другият е Милен от Пловдив.

 

Поздрав !

Редактирано от George_B
Публикувано

Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.

Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?

(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)

Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то...

 

Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.

Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?

Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора...

 

За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.

Освен ако не счупен...

Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...

... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...

Което не е най-удачното!

 

Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...

Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...

Другият е Милен от Пловдив.

 

Поздрав !

 

Здравей,

 

Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка.

 

Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани.

 

Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто.

Публикувано (редакция)

Здравей,

 

Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка.

 

Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани.

 

Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто.

 

В предишният ми коментар съм забравил да спомена че колата си работи добре когато пусна климатика, не се тресе изобщо. Имал съм проблеми с тресене и подскачане на оборотите когато го пусна но това беше преди време и се оправи при смяна на стъпковият мотор.

Редактирано от Bozhidar Ivanov
  • преди 2 седмици ...
Публикувано

Колега има ли развитие с твоя проблем?

Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)

Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум?

 

Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:

http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

 

А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:

http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения.

Публикувано

Колега има ли развитие с твоя проблем?

Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)

Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум?

 

Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:

http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

 

А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:

http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения.

 

Здравей,

 

Миналата седмица я закарах до Пловдив при Милен и днес се чух с него. Каза ми че при диагностика нищо не му е отчело грешки и все още не е напълно сигурен от къде е проблема.

Обаче го съмнява че може е от сензора за колянов/разпределителен вал. Ако съм го разбрал правилно трябва да е ето тази част: https://www.carid.com/ic/spectra-premium/engine-parts/mt15_1.jpg със сериен номер "MD184529".

Ако някой разполага със здрав такъв може да ми пише.

Публикувано

Да, това е датчика на разпределителния вал CAS-Cam Angle Sensor. (на колянов вал 1Г нямат).

Аз имам такъв резервен, дойде с колата, когато я купувах. Но понеже моя не ми е правил проблем, не съм тествал този и не знам дали работи.

Та ако решиш нещо, драсни.

Поздрави!

  • преди 1 месец ...
Публикувано

Хора, Милен от Пловдив също не успя да открие от къде идва проблема и ще ходя да си я взимам другата седмица. Не съм очаквал че ще е такъв скапан и неоткриваем проблем който никой да не може да реши.

Колкото и да не ми се иска, май ще се наложи да я спирам от движение скоро.

  • преди 1 месец ...
Публикувано

Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.

С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата.

Link

 

Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате.

Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.

При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми).

След почистване - проблема изчезва. :drinks:

Публикувано

Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.

С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата.

Link

 

Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате.

Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.

При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми).

След почистване - проблема изчезва. :drinks:

 

Да, доста коварна част се оказа и не е за пренебрегване. След прочистването веднага се усети разлика в работата на мотора, като се върти винта на дросела също се усеща че има повече ефект върху оборотите.

За около 160км. градско не ми е угаснала нито един път но на моменти държи по-високи обороти и ще трябва да се регулира допълнително.

  • преди 4 седмици ...
Публикувано

Нов ъп по темата - оказа се, че почистването на клапана при мен НЯМА ефекта, който си мислех. Сега в жегите през изминалата седмица, полежението си остава същото - след като колата е карана дълго време в жеги, в градски условия, на светофар продължава да държи 1000- 1100об./мин. След рязко подаване на газ до 2-3к об., се оправя и заковава на 850. На следващия светофар - същата работа...

Когато ги задържи високи, си направих ескперимент и изкарах буксата на стъпковото - промяна никаква. От което си правя изводи, че то спира да работи коректно в даден момент.

Също забелязах и друг феномен, когато леко "почуквам" педала на газта с крак, без вдигане на обороти, пак се оправя. Това пък ме навежда да мисълта, че дроселовата клапа просто не затватя плътно (жилото на газта се движи свободно и не е пренатегнато). Оборотите са нагласени по предписание на производителя: http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Мисля да я сваля, почистя и прегледам, и ще споделя резултата. Другия вариант е да си намеря ново стъпково, но първо ще почистя дросела...

 

Ако някой друг има идея, да предлага... :D

 

Поздрави!

Публикувано

Онова бутонче на дросела, отчитащо положението за празен ход... Може би е клеясало и не всеки път реагира. Като отпуснете газта не затвори ли веригата, оборотите не се контролират от моторчето за празен ход.

Публикувано (редакция)

Ще го погледна, не се бях сещал за него, до сега ми е създавало няколко пъти проблеми(скъсано кабелче), но колата се държеше по един доста по-странен начин...

Интересно е защо се проявява само в горещо време. Сега като е хладно навън - никакви грижи...

Редактирано от BikerBoyy
  • преди 1 година ...
Публикувано

Здравейте,

Дълго време мина но реших все пак да ъпдейтна темата защото на времето когато прочистихме клапана за картерна вентилация (PVC) имаше разлика и колата в действителност работеше добре но малко след това започна да прави същите номера с оборотите и гасненето на празен ход.

Като последен вариант реших да махна абсолютно цялата газова инсталация и още с вземането от сервиза усетих разлика в това как работи. Мога да кажа че от края на октомври миналата година до сега не съм ги имал тези проблеми изобщо, и се надявам да си остане така.

В крайна сметка си остава мистерия как точно газовата инсталация е оказвала влияние за пробрема и само може да се гадае но го имайте на предвид при подобни проблеми ако сте слагали газ.  Ако питате мен, по-добре си ги дръжте stock тези коли за да си спестите евентуални главоболия след време.

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...