Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Разход на масло


alex_

Препоръчано мнение

Направих 5000км след смяната на маслото и за мое съжаление установявам че харчи масло колата - може би 800гр дотук. Маслото е мотул - купих го и го смениха в Дунев, и на предишната ми кола съм го сменял там със същото и не го пипаше от смяна до смяна ...

Карам умерено и почти никога не превишавам 3500 оборота.

Преди да купя колата я закарах в Ратола(след Горубляне) на преглед като ги питах дали двигателя е ок, ще гори ли масло и т.н. Прегледаха я там срещу 35лв и ми казаха, че всичко е ок. Като ме предупредиха, че "окачването и скоростната кутия са на рено, а само двигателя е японски".

 

Изчетох темите из форума и според вас би трябвало, ако са гумички на клапаните или сегменти да пуши, но колата не пропушва нито като е студена, а като е загряла отзад излиза само пара. Ауспуха не е омаслен и няма следи от масло по нагара в него. Работи си добре двигателя и има мощност. Има си работещ катализатор, който може би прикрива пушека, ако гори маслото.

Възможно ли е това, че преди да закупя колата е била в гараж няколко месеца ( човека не е бил в бг) да е оказало някакво влияние...

 

Първоначално си помислих, че това може би е конструктивно заложен разход, както е при доста от новите двигатели на пежо. Но се порових в руските сайтове на лансер , но там не се споменава за такъв висок разход на масло за този двигател.

 

Последните 1000км ми направи впечатление като пътувах от София за Варна, че след Велико Търново ми изяде някъде 300грама , въпреки че не съм вдигал повече от 130км/час.

 

Та така , този проблем е единственото, което ми пречи да се радван напълно на колицата :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смени си първо маслото от друг източник или направо си сложи друга марка масло....... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смени си първо маслото от друг източник или направо си сложи друга марка масло....... :icon_blush:

100% съм сигурен , че маслото е оригинално мотул 6100 10В40. Тубата си я отворих аз, не е наливно и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен това при гумички ще изпушва само сутрин или когато автомобила е в покой дълго време........а ти казваш че не изпушвала при палене на судено или сутрин.........така че по добре е смяна на маслото с друго и чак след това ( ако продължава да харчи ) да се мисли за друг проблем( разбира се това е само ако и е достоверна информацията, сигурен ли си че не тече от някъде? омазнен мотор да има.........около делкото ( ако е с делко ) около ск. кутия или отпред при капаците на ремъците.......)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Освен това при гумички ще изпушва само сутрин или когато автомобила е в покой дълго време........а ти казваш че не изпушвала при палене на судено или сутрин.........така че по добре е смяна на маслото с друго и чак след това ( ако продължава да харчи ) да се мисли за друг проблем( разбира се това е само ако и е достоверна информацията, сигурен ли си че не тече от някъде? омазнен мотор да има.........около делкото ( ако е с делко ) около ск. кутия или отпред при капаците на ремъците.......)

Единствено има слабо омазняване на скоростната кутия ... но това било нормално,иначе навсякъде е чист двигателя ... никакви следи от масло няма.

 

Все пак какво масло и откъде ще ми препоръчате ?

Също пълна синтетика или полусинтетика ?

двигателя е на 120 000 км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам такъв проблем. При мен обаче маслото не намалява като я карам нормално 90 - 100 км/ч, вдигна ли обаче повечко оборотите и изведнъж "изчезва". Компресията на двигателя е между 13,5 и 14 атм., не изпушва нито сутрин нито при потегляне ако е работила на място повече време. След покупката в Ратола Пловдив ми наляха ESSO 15 W 40 и до следващата смяна след 10 000 км. ми изгори около 200 гр. Втората смяна беше пак със същото масло, на третата сложих CASTROL 15 W 40, но от него въобще не съм доволен, "хапваше" си го "яко". На последната смяна пак в Ратола ми предложиха MOBIL 15 W 40 наливно, но и от него за 10 000 км долях около 2 литра. Какво масло да слагам вече и аз незнам, а пък ми предстои смяна? :icon_hmm: :icon_thumbup: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам с TOTAL QUАRZ 10W40, колата е на 146000км и от смяна до смяна не губя грам масло. Иначе преди бах сложил някакво ама не го помня, и .... малиии писна ми да наливам, колкото пъти вдигна капака по половин литър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

100% съм сигурен , че маслото е оригинално мотул 6100 10В40. Тубата си я отворих аз, не е наливно и т.н.

Не се тревожи колега...маслото си ти е оригинално...просто послушаи колегите и вземи друго масло,може и да не е друго пак да е мотул но 4100 10в40,пак се води полусинтетика.....Можеби двигатела ти вече е на повечко км и по тъничко масло му идва множко и си го хапва :icon_blush: Аз примерно слагам на еднта си кола пълна синтетика на мотул 8100 5в40 и съм доволен за 11000км ми изхарчи около 1л което е нормално и сега решеих да пробвам и на другата кола да я покарам с такова резултата ще ти го кажа след известно време,като и понавърта малко км :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих само да те попитам :icon_hmm: От какъв зор ходиш в Дунев,като в Проспийд хем ще ти сложат оригинално масло а и филтрите са им хубави.

 

П.С. Само за информация преди окло година и половина в Дунев трябваше да ми сменат маслото на двигателя на галанта и ми източиха маслото от скоростите след което ме докараха до там че 2 месеца по-късно да ремонтирам автомата и ремонта ми излезна има няма 2000лв....ти прецени дали ще си сменяш маслото там :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих само да те попитам :icon_hmm: От какъв зор ходиш в Дунев,като в Проспийд хем ще ти сложат оригинално масло а и филтрите са им хубави.

 

П.С. Само за информация преди окло година и половина в Дунев трябваше да ми сменат маслото на двигателя на галанта и ми източиха маслото от скоростите след което ме докараха до там че 2 месеца по-късно да ремонтирам автомата и ремонта ми излезна има няма 2000лв....ти прецени дали ще си сменяш маслото там :icon_blush:

Дунев са ми повече от ясни, затова докато ми сменят маслото винаги стоя до колата. :icon_censored:

Ходя там , защото ми е удобно, но за нищо друго освен смяна на масло.

 

Болката ми е, че старото ми клио е на 230000км известни + не знам още колко неизвестни и се кара зверски с това масло без да го пипа от смяна до смяна ...

Не ми се искаше да слагам минерално масло на този двигател, а 15в40 точно преди зимата също не ми се слага. Още повече, че в Ратола ми препоръчаха дори да сложа пълна синтетика (Кастрол) за двигател на толкова километри.

 

П.С. И аз като TAZ съм останал с впеччатлението, че при по високи скорости на магистралата (130-150) ми изчезва главно маслото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би наистина имаш някакъв проблем,ноо...........пробвай първо да смениш маслото и марката, може и Тотал както те посъветва Милен....чак тогава ще се разбере дали маслото е било кофти или има проблем в мотора........

Компресията може да е 13-14 атм. но това важи само ако компресионните ти сегменти са ти добре , очевидно са добре, но маслените сегменти може да са тръгнали и затова да ти похапва масло........просто пробвай с друго масло за да си убеден че не е маслото причината, тогава ще търсим решение и за теб..... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Алекс,

тази тема е разисквана много пъти, но явно периодично

ще се появява във форума.

Няма двигател който да не гори масло. Приказките " не

го пипа или колкото сипя - толкова източвам" са верни, но

това вече не е САМО масло. В него има вода /конденз/, бен

зин, нагари и окисления и т.н. Според литературата нормално

разработен двигател трябва да гори 20-30 гр/мл масло на 100 км.

В ръководствата на някои автомобили има и дадена разходна норма

за масло. Аз съм срещал "300 мл. на 1000 км." което е 30 на 100.

При теб "800 гр. на 5000 км." прави 16 гр. на 100 км. НОРМАЛНО.

Въпроса е как ги е изгорило. Дали равномерно през тези 5000 км.

или само от "морето до В. Търново".

Има такъв момент - когато се кара повече градско тези кондензи и

бензин които навлизат в маслото при студен старт си стоят там защото

двигателя работи повече при по-ниски температури и "на пръчката"

всичко е точно. Като тръгнеш на дълъг път и с по-висока скорост

"примесите" се изпаряват и отиват през отдушника на двигателя в

смукателния колектор или въздушния филтър и двигателя ги изгаря.

След прибиране и проверка на другата сутрин - проблем, няма го.

Аз бих направил така:

1. Ще развия свещите и ако резбовата част е суха - няма проблем.

Ако по резбата има масло на някоя свещ - значи гумичките на кла

паните на съответния цилиндър са износени.

2. Теста с "изпушването" при палене сутрин според мен не важи за

колите с катализатори. Той трябва да загрее. Ако цилиндри, бута

ла и сегменти са износени - компресията и специфичния мирис на

изгоряло масло зад колата.

2. Засичаш нивото на маслото и правиш "статистика". то ще покаже.

Разбира се трябва да си проверил обстойно за течове. Не само "от

горе, а и на канал или подемник"

За качествата на маслото колегите писаха. Има "по-горливи и по-негор

ливи" масла.

Успех !!! :D

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Алекс,

 

Здравей Краско,

Мерси за дългото обяснение, но вече го бях прочел и на други места и честно да ти кажа не съм съгласен с този разход. За конденза в маслото съм наясно и винаги го измервам след дълги преходи ... Истина е , че тази тема с маслата е често разисквана, но все пак модификациите и моделите на колите се подменят и е редно редовно да се подпитваме :icon_angel: и в тази насока този разход , който ти си дал за нормален според мен повече важи за по-старите модели двигатели.

 

Все пак си мисля, че маслото го гори в по-големи количеста в определени моменти като например по-бързо каране по магистралата. Но това бързо каране никога не е било с повече от 3500 оборота=13Х км/час.

Надявам се хора с този двигател да се включат и те да споделят... все пак има и лансери с него.

 

А днес последвах съветите ви и си смених маслото при Малин в Дружба с АРАЛ. Маслен филтър си купих от Немекс на Нипартс, 11лв.

Да видим какво ще стане :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

, но все пак модификациите и моделите на колите се подменят и е редно редовно да се подпитваме :icon_angel: и в тази насока този разход , който ти си дал за нормален според мен повече важи за по-старите модели двигатели.

 

Разхода който съм посочил е за двигателя на Фолксваген 1800 куб. см.

който без никакви изменения /двигателя, а не спомагателните системи/

се вгражда и в момента.

Има разбира се нови материали, обработки и технологии, но за съжале

ние основните закони на физиката и механиката на се влияят от

текущата дата.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко равитие по темата :

След смяната на маслото тази сутрин (както често правя) погледнах отзад дали след като запаля двигателя и подам повече газ излиза пушек със странен цвят. Е тази сутрин беше синкав ... не знам дали е вследствие на новото масло или по-ниската температура, но май ще се наложи ремонт.

Давайте съвети please , да не стане като с маслото :icon_crying: , къде да отида ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко равитие по темата :

След смяната на маслото тази сутрин (както често правя) погледнах отзад дали след като запаля двигателя и подам повече газ излиза пушек със странен цвят. Е тази сутрин беше синкав ... не знам дали е вследствие на новото масло или по-ниската температура, но май ще се наложи ремонт.

Давайте съвети please , да не стане като с маслото :icon_crying: , къде да отида ?

Гледам че си от Пловдив ........що не отидеш При Милен или Ратола при Мирослав.......... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че си от Пловдив ........що не отидеш При Милен или Ратола при Мирослав.......... :icon_hmm:

Корекция - София

Иначе съм от Пловдив и така си е останало, но скоро нямам път натам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Корекция - София

Иначе съм от Пловдив и така си е останало, но скоро нямам път натам

Еми тогава ела да я видя ........ :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е от маслото, но последно време доста клиенти се оплакват от разход на масло и все с MOTUL, може и да е съвпадение, но наистина смени марката защото този експеримент е значително по-евтин от смяна на гумички на клапаните например.

Моята кола е '93, ранър, карам я с МОТУЛ 4100, при това наливно, за 10 000км маслото падна 1/2 между двата белега. нарочно не долях, за да засека - за нищо на света не сменям маслото, просто е супер!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте!

 

Наскоро и аз има проблем с разхода на масълце и се 4удех къде да питам.

Колата е карана с Mobill 0w40 пълна синтетика( копувано от немско) и за около 10000 глътна около литър и накрая( когато трябваше да го сменя) понеже бях на път трябваше пак да долея литър ...

Интересното е, 4е я следих, няма олято, изгорелите газове са 4исти4ки, сиреч не духа синичко като ладичката с която си играя ... а тоя литър и нещо ги няма :( . Верно колата е карана определено " чевръсто ", но не е и имало спад в вървенето !

Ако някой разясни дали това е нормално ще съм му много благодарен :)

 

 

Поздрави!

 

п.п. колата е Space Wagon 2,4 GDI сега масълцето е сменено при Ратола в ПЛД :) и съм доволен

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...