Премини към съдържание

Lancer X 2.0 DID - Пуши и тресе


dan1t000

Препоръчано мнение

Здравейте колеги.

От известно време имам следния проблем с Lancera. Когато запаля сутринта (студен двигател) и времето е студено (да речем под 10 градуса) колата работи 2-3 мин нормално на място и след това започва да тресе и да работи неравномерно. След 20-30 секунди се оправя и започва да работи пак нормално. Проблема при топло време го няма. Също забелязах че колата пуши малко на място и не върви както преди. ДПФ-а е премахнат преди година и половина от Ifi**k Варна и мощността увеличена до 160 к.с. На скоро си играх с едно от непосредствените Bluetooth донгълчета за диагностика ELM 327 и по спомен колата изкара грешка от сорта : "Turbo underboost". Няколко човека ме посъветваха че проблема е свързан с неправилно рботеща дюза. Също така ми казаха, че диагностиките не показвали живи данни за работатат на дюзите на Mitsubishi за разлика от VW при същия мотор (не знам до колко това е вярно). Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели, дали трябва да се хвърлям веднага в демонтаж/почистване/настройка на дюзи, или проблема може да идва от друг компонент. До колкото четох ЕГР може също да е прецакан.

Бих бил благодарен, ако някой може да ми посочи добър сервиз в Варна, където могат да диагностицират колата и да я оправят, а не просто да ми казват сменяй двигател сменя тва сменяй онова и проблема да си остане.

Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Премахнал си DPF-a, увеличил си дебита, надул си турбото и след 260к нещо изпушва.. съвсем в реда на нещата. Двигателя ти е пълен с отлагания от сажди - въглеродни налепи. Трябва ти едно основно почистване за начало, като това - http://www.carboncleaning.bg/ Като гледам най-близко до Габрово има във Велико Търново.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях хвърлил око на този тип почистване, но съм малко скиптичен. Иначе съм във Варна за момента и ще опитам с почистването като за начало.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Бях хвърлил око на този тип почистване, но съм малко скиптичен. Иначе съм във Варна за момента и ще опитам с почистването като за начало.

 

Здравейте,

 

Интересува ме дали сте направили процедурата по почистване и какъв е резултата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Интересува ме дали сте направили процедурата по почистване и какъв е резултата ?

Здравейте, да ходих. Не съм особенно очарован. Като че ли колата стана една идея по-тиха. От към вървене и слабото пушене нищо не се промени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пишеш, че си махнал DPF-а. А катализаторът още там ли е, или е изтърбушен, или е заменен от тръба?

Когато махах ДПФ - а не сме говорили нищо за катализатор. Предполагам е още там. Ако той е запушен е възможно да има лека загуба в мощността мисля. Другия вариант е просто да съм свикнал с колата и да ми малее от към мощност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора може да са го махнали/изтърбушили, даже без да разбереш. Ако нямаш катализатор и нямаш DPF, то няма какво да задържа голяма част от газовете и ще припушва и ще мирише, дори двигателят да работи перфектно. Няма как да е иначе. :icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Покрай това, че моята кола 2.0 DI-D пролетта и лятото нещо не палеше добре и притрисаше при студен старт, след един куп диагностики и прегледи, които показаха, че нищо й няма, наскоро стигнах до извода, че щом само при студен старт прави магарии, може нещо с подаването на гориво при старта да не е наред, след като е стояла известно време без да се кара. Напоследък подгрявам по два пъти и при стартиране винаги подавам малко газ. Последните три резервоара съм с Бардал BDC, като сега дори дозата е зимна - една голяма ракия на цял резервоар. И вече няма пушек и треперене при студен старт.

 

Обаче продължих да мисля по въпроса и се сетих да прочета за измененията към изискванията за дизела - моята кола е от 2007 г., тогава изискванията към горивото и технологиите са били едни, днес може да са други. И ето че открих две статии, в които има директни отговори на това, което търсех.

 

В тази статия се казва за измененията в наличието на сяра в дизела. Вижда се, че в последните години количеството сяра (която влиза в съединение с метала и подпомага смазването) рязко намалява, стигайки до 0. А в тази статия (параграф Lubricity, последният ред) направо си пише как това влияе върху уплътненията, които може да се свият (seals to shrink) и дори може да направи проблеми в горивната помпа на VW TDI двигателите от преди 2009 г. (... and may cause fuel pump failures in Volkswagen TDI engines used in 2006 to pre-2009 models), какъвто именно е моят. Всичко си а написано, ама някой трябва да помисли и да прочете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Покрай това, че моята кола 2.0 DI-D пролетта и лятото нещо не палеше добре и притрисаше при студен старт, след един куп диагностики и прегледи, които показаха, че нищо й няма, наскоро стигнах до извода, че щом само при студен старт прави магарии, може нещо с подаването на гориво при старта да не е наред, след като е стояла известно време без да се кара. Напоследък подгрявам по два пъти и при стартиране винаги подавам малко газ. Последните три резервоара съм с Бардал BDC, като сега дори дозата е зимна - една голяма ракия на цял резервоар. И вече няма пушек и треперене при студен старт.

 

Обаче продължих да мисля по въпроса и се сетих да прочета за измененията към изискванията за дизела - моята кола е от 2007 г., тогава изискванията към горивото и технологиите са били едни, днес може да са други. И ето че открих две статии, в които има директни отговори на това, което търсех.

 

В тази статия се казва за измененията в наличието на сяра в дизела. Вижда се, че в последните години количеството сяра (която влиза в съединение с метала и подпомага смазването) рязко намалява, стигайки до 0. А в тази статия (параграф Lubricity, последният ред) направо си пише как това влияе върху уплътненията, които може да се свият (seals to shrink) и дори може да направи проблеми в горивната помпа на VW TDI двигателите от преди 2009 г. (... and may cause fuel pump failures in Volkswagen TDI engines used in 2006 to pre-2009 models), какъвто именно е моят. Всичко си а написано, ама някой трябва да помисли и да прочете.

 

Колега, чета по форумите, че много потребители с дизелови моторетки, особено като нямат ДПФ и катализатор, без проблем добавят по 200 - 300 грама двутактово бездимно масло кастрол червената туба. Двигателя утихвал (най-вече дюзите) работи много по-меко и мазно.

Аз не съм го пробвал,защото при мен и ДПФ-а и катализатора са налични, но предполагам на извънградско дори и при мен няма да има проблем да ливна на цял резервуар 200 грама двутактово.

Иначе и аз слагам Бардал БДЦ и гориво от Ромпетрол, ЕКО и ОМВ, което пак не дава пълна гаранция.

Последния път като карах с нафта закупена от Австрия усетих осезаема разлика.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм слагал преди двутактово (за градинска техника) и наистина вървеше тихо и мазно. Но тази пролет явно се поизсилих и налях към половин литър в резервоара и това изглежда дойде в повече, защото колата понякога пушеше, когато работеше на място (напр. на светофар), което не се беше случвало преди. Направих почистване с водород за премахване на въглеродните отлагания (carbon cleaning), налях една опаковка добавка на Pro Tec за цялостно почистване на дизеловата система, и след като изразходих въпросното гориво, монтирах универсален катализатор (щото преди години тайно от мен ми бяха избушили оригиналния) и повече масло в горивото не съм слагал. С BDC върви добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

От известно време имам следния проблем с Lancera. Когато запаля сутринта (студен двигател) и времето е студено (да речем под 10 градуса) колата работи 2-3 мин нормално на място и след това започва да тресе и да работи неравномерно. След 20-30 секунди се оправя и започва да работи пак нормално. Проблема при топло време го няма. Също забелязах че колата пуши малко на място и не върви както преди. ДПФ-а е премахнат преди година и половина от Ifi**k Варна и мощността увеличена до 160 к.с. На скоро си играх с едно от непосредствените Bluetooth донгълчета за диагностика ELM 327 и по спомен колата изкара грешка от сорта : "Turbo underboost". Няколко човека ме посъветваха че проблема е свързан с неправилно рботеща дюза. Също така ми казаха, че диагностиките не показвали живи данни за работатат на дюзите на Mitsubishi за разлика от VW при същия мотор (не знам до колко това е вярно). Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели, дали трябва да се хвърлям веднага в демонтаж/почистване/настройка на дюзи, или проблема може да идва от друг компонент. До колкото четох ЕГР може също да е прецакан.

Бих бил благодарен, ако някой може да ми посочи добър сервиз в Варна, където могат да диагностицират колата и да я оправят, а не просто да ми казват сменяй двигател сменя тва сменяй онова и проблема да си остане.

Мерси предварително.

 

Колега, ползвал ли си някоя от дизеловите добавки на Бардал за почистване на инжектори. За мен са много добри и вършат работа. Използвал съм го на Тойота дозел 2.0 Д4Д 110 коня и на моята. Най-добрия ефект е да опънеш колата едно поне 50 - 60 км извънградско с обороти поне с 2500. Опитай, добавката е под 20 лв и аз я сипвам в по-вечко гориво, не чак толкова концентрирана колкото я препоръчват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...