Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Всички Аутлендъри 2,2 156 к.с. ли са шумни


Препоръчано мнение

Колеги , на доста места съм чел , че се оплакват от шума в купето на дизела 2,2 156 коня. За съжаление се убедих , че е така наистина. Въпроса е да разнищим дали двигателя си е така конструиран , че да е по-шумен от предишния 2,2 на Пежо (имах такъв Ситроен Ц 5 133 коня), или има неща , които с годините го правят по-шумен. И дали те могат да се подменят или ремонтират. Например на моя когато го купих, имаше странно "ръмжене", отпред вдясно , което най накрая се оказа тампон на двигател, напълно скъсан.В купето ми шума е по скоро от нискочестотни вибрации, та не знам как може да се разбере например меката връзка дали не е за смяна.Дали след като горния тампон беше скъсан , и другите не са за смяна. Външно нищо не личи. И какво още според вас трябва да се провери , преди да пристъпя към шумоизолиране на купето. Изолацията вече съм я взел. Искам преди това да съм сигурен , че всичко , което може да повиши шума е проверено. Моля ви за мнения и коментари.

Редактирано от Гайдаров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при теб, НО :) при 3.2 двигателя по-добре да не разказвам хахахахахах

Първо оправих кутията на въздушния филтър, защото от там се чуваше паразитния басов шум.

След това сложих по едно уплътнение на планките, които държат радиатора и понамалих още малко шума.

следващото ниво е шумоизолация на пода до предните седалки, първата партида вече я получих от бай али-експресс, но нещо малко ми се видя /2 кв. м. на 5мм дебелина/ и ще поръчам още 2 квадрата. Самата изолация ще я слагам напролет когато се позатопли, че да хване по-добре.

поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз като искам да си чуя мотора си гася радиото и спирам вентилатора на парното даже-НО това на празен ход.

Не съм забелязал моята да е много шумна вътре.

Иначе разликата в двата мотора 2.2 е голяма.

Тоя по принцип е направен за две турбини,ама нямало място в коша ми казаха в Пежо като ги питах.То с тая този 160 коньов мотор троши кутиите ,пък за с две турбини не ми се мисли-много слаба ръчната кутия.

Утре отивам да сипя в кутията добавка на Бардал за скорости,че втора ми влиза с леко подпиране като е студена.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен отвора за въздуха е хванат със свинска опашка, от предишния собственик, защото тресяло и вдигало шум.Ще погледна дали и нещо друго не вибрира , лошото е , че шума е повече при натоварване , особено при изкачване.

Явно 160 коня мотор няма при Аутлендър.Щом са различни , и звука ще е различен. Скоростните кутии , за съжаление , са си проблемни.И моята втора е така, сложил съм и Хадо за скорости, но още е рано за резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От колко време караш с Хадото,че още няма резултат?

Какво трябва да стане за да го има ефекта-трябва да се натрупа ли образно казано по ЗК или какво?

Ако е реметализант да кажем -да минава определено време на работа за да се натрупа по триещите се части примерно,ама то не е .

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хадо за скоростни кутии си е точно реметализант. Ефекта му се проявява след около 1500 км(ако има ефект). На другата ми джипка , Рав 4 от първия модел имах отново трудно включване на втора(което за мен си е синхронизатор), а също и лек шум от лагер на първичната ос(чува се като пуснеш съединителя, на свободна), който шум постепенно се засилваше , затова реших да пробвам с добавка.Промяна има , дотолкова, че шума от лагера първоначално изчезна изцяло, а по нататък се появи отново , но се задържа на едно ниво , не се засилва , което мен ме устройва, ако задържи така.Втора започна да влиза малко по-леко, като пак изчаквам , преди да вкарам лоста, но поне не хърка след това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста източници на вибрации в купето може да има, но при мен не съм забелязал такива никога - шум да, вибрации - не (освен при игра на оборотите - падане под 750 - притрисва повечко заради заминал заден тампон)

 

Генерално да споделя моя опит с шумовете... имам шум от момента на покупка при спускане на скорост над 2200-2300 оборота - едно отчетливо цъкане (цък-цък-цък-цък) което се засилва или намалява с оборотите (не скоростта). Всичко е сменено по двата ремъка, но нямаше промяна, така че очевидно е вътре в мотора. Мой съсед доскоро караше 4007 и всичко сме сравнявали, но това цъкане го нямаше при него - аз първоначално си мислех, че е нормално за дизелите (понеже ми е първи), но явно не е така. Е, не е правило проблеми вече 100.000 километра, така че каквото и да е е бял кахър.

 

Отделно въздуховодът си влиза в резонанс и това е отдавна известен проблем, но има и други пластмаси под централната решетка (с емблемата), които резонират по същия начин и трябва да се обезшумят - нужни са двама човека - един да държи оборотите около 1500 докато започне шума и втори да гледа и слуша откъде точно шуми. После с черна тръбна изолация или други подръчни материали лесно може да се елиминира.

Отделно има разни гуми и пластмаси около капака, които са за обезшумяване и е добре да се проверят - при мен едната пластмаса също резонираше, а друга гума се беше разместила.

 

Най-големият шум, обаче, според мен не е двигателен, а от огледалата и уплътненията на прозорците - при мен над 80км/ч чувам повече въздуха, отколкото мотора. Лесно може да тествате като облепите П-образно с тиксо околото двата предни прозореца, така че да се елеминира дупката между стъкло и уплътнение.

 

При всяко положение, обаче, френският дизел е поне 2 пъти по-тих от немския 2.0 - и това съм тествал. Иначе е факт, че извън купето двигателят си е доста шумен. Вътре, обаче, смятам че всичко е в рамките на нормалното.

 

Сещам се и за нещо друго - когато влезе в цикъл на регенерация, започне да работи на "един цилиндър" и пусне перките радиатора на 100% шумът става много по-силен - така че има положения, в които да шуми и далеч повече от обичайното. Ако нещо не е наред по двигателя има опцията да трака и повече...

 

В заключение мога да кажа, че моят не е станал по-шумен с годините - но става по-шумен в студено време като сегашното, което е нормално за всеки дизел (освен ако няма печка да го подгрее предварително). Особено ако се кара на кратки разстояния и няма време да загрее... затова са сложили такова силно аудио, аз обикновено не карам без музиката да е поне на 15 :D

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

#Celeborn В заключение мога да кажа, че моят не е станал по-шумен с годините - но става по-шумен в студено време като сегашното, което е нормално за всеки дизел (освен ако няма печка да го подгрее предварително). Особено ако се кара на кратки разстояния и няма време да загрее... затова са сложили такова силно аудио, аз обикновено не карам без музиката да е поне на 15 :D

При мен е точно обратното - с настъпване на студените дни забелязвам, че е по-тихо в колата. Четох, премятах и тн и разбрах, че при по-студено време подгревните свещи греят по-дълго време и според мен /лично мнение/ като, че ли шумът "на студен" двигател е по-нисък.

Кой какво то и да пише дизелът си е шумен, особено в по-високи обороти 2200-2400/мин (120км/ч) и по нанагорнището :)

както писах в горните постове ще замеря децибелите преди и след поставяне на изолацията.

Поздрави!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си поиграхме с един приятел , той дава газ, аз слушам и гледам, после обратно...Наистина основния шум-резонанс, както и да го наречем , идваше от захващането на входящия въздух.След като го оправих, се оказа , че и тръбите към кутията на въздушния филтър, незнайно защо направени от две части( и по дължина , и по сечението, като Лего) резонират и дрънчат.Отделно между сглобките надува въздух, който леко шуми.Опитах се да оправя всичко това, утре ще видим резултата(има силикон да изсъхне по снадките).После ще гледам и други съмнителни пластмасории.Предната решетка също се наложи укрепване.Освен това забелязах , че въздуховода опира леко в изолацията на предния капак.Възможно е оттам да се предават вибрации към купето(изолацията си е доста твърда).Да живеят свинските опашки!

До аеродинамичните шумове още не съм стигнал.При мен се чува шум като от недобре затворен прозорец( само от шофьорския) на по висока скорост.Мисля ,че стъклото не уплътнява добре.

Редактирано от Гайдаров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стегни тръбата на въздуховода със тия по дебелите ,черни свински опашки.

Шума от въздуховода си е характерен за тоя модел,при мен още го няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно със свински опашки стегнах всичко, но първо намазах с черен силикон всички снадки, за да няма свистене на въздух, и след като изсъхна силикона , го притегнах с опашките. Стана много добре.Няма ги вече досадните вибрации.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чува шум като от недобре затворен прозорец( само от шофьорския) на по висока скорост.Мисля ,че стъклото не уплътнява добре.

 

Провери уплътнението на шофьорската врата в горния десен ъгъл дали не е прекалено провиснало (получава се като лека дупка) и като нещо допълнително - капачката от долната страна на огледалото, която го държи за стойката при точката на чупене - виж дали имаш фабрично меко уплътнение вътре и ако не - постави нещо подобно (на гърба на капачката от вътрешната страна), така че да не мърда когато е поставена - при мен оттам идваше голям шум. Изобщо с едно хубаво облепяне на цялата зона около предните стъкла и огледала с тиксо много лесно се елиминират разни въздушни шумове (например ако трябва да се пообезшуми купето малко повече, за да се слуша и диагностицира за други шумове, но вятърът пречи).

 

http://i65.tinypic.com/esme7l.jpg

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнението си е добре, но открих , че стъклото, докато се движи нагоре, леко се измества напред.Трябва с ръката да го избутам назад , за да си легне в рамката.Предполагам затова не уплътнява добре .Явно и на този модел , както на другия ми джип-Рав 4, релсата , по която се движи това нещо, което подпира и избутва стъклото нагоре , е само една.Не говоря за водачите в двата края, а за задвижващото устройство в средата.С времето се получава луфт , и стъклото не се движи право нагоре , а се криви напред.На Тойотата уплътних колкото може този луфт и стъклото почти се изправи.Като свалям кората за шумоизолиране , ще проверя и това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам , ако някой знае-изолацията под предния капак на Аутлендъра има на няколко места оставени отвори( без изолация), съответно си е гола ламарина ,имате ли представа защо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Цветков, сложи ли " Бардала"?И друго да попитам . Има ли регулировка на халогените на Аутлендър.Ако да, как става?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бардала го сложих,но си имало време на сработване ,така да се каже.

Може би като при Хадото,и Бардала бил реметализант.

На Кросъра в долната част на хромираната гривна на халогена има отвори за регулиране,на Аута не знам от къде е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Мисля,че ще има ефект от Бардала на 4007та-взеха да влизат по мазно скоростите и почти вече не прихърква на трета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Карам колата от подписа и при мен втора скорост влиза много трудно- не мога да я вкарам веднага и трябва да мине време докато влезе.

Какво трябва да направя, за да елиминирам или поне подобря това запецване? Много е неприятно да тръгнеш и да спреш понеже не можеш да вкараш втора. Пък направо трета след първа по нагорнището не е много удачно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата го е казал-пробваш с добавка.И маслото трябва да е възможно най-доброто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...