Guncheff Публикувано 12 ноември 2018 Сподели Публикувано 12 ноември 2018 Здравейте, колеги. Днес по обяд ми се случи нещо ново и странно за мен. В извънградско шофиране с 80км/ч колата изведнъж придърпа(беше в ниски обороти) и реших, че отново се проявява проблема със скоростната кутия който имах. След продължително каране нещата се влошаваха и колата започна да придърпва все по-често, не се караше нормално. Звукът на двигателя се промени, перките на радиатора се включиха и оборотите играеха сами. Консултирах се с приятел, тъй като той ми каза, че DPF-а му бил заминал и го питах за същите симптоми(Mazda 6), не след дълго ми светна "Check DPF System". Реших, че проблема е същият, но се различаваше от този на Маздата. Не след дълго лампата за DPF-a изгасна, но двигателя продължаваше да работи по същият начин. След като загасих двигателя няколко пъти и го палих отново нищо различно не се случваше. Тръгнах към вкъщи с идеята да оставя колата и утре да се занимавам с нея, но при трудното придвижване към вкъщи(от порядъка на 6,7км разстояние) двигателят си заработи нормално. Въпросите ми са: Дали това се дължи на регенерацията на DPF-а? Почистващата течност за DPF-a ли ми е свършила или просто е дошло времето в което ще се отърва от него? Дали някой от вас е имал същия или подобен проблем? Всички мнения по темата ще са ми от полза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 ноември 2018 Сподели Публикувано 12 ноември 2018 (редакция) Здравейте, колеги. Днес по обяд ми се случи нещо ново и странно за мен. В извънградско шофиране с 80км/ч колата изведнъж придърпа(беше в ниски обороти) и реших, че отново се проявява проблема със скоростната кутия който имах. След продължително каране нещата се влошаваха и колата започна да придърпва все по-често, не се караше нормално. Звукът на двигателя се промени, перките на радиатора се включиха и оборотите играеха сами. Консултирах се с приятел, тъй като той ми каза, че DPF-а му бил заминал и го питах за същите симптоми(Mazda 6), не след дълго ми светна "Check DPF System". Реших, че проблема е същият, но се различаваше от този на Маздата. Не след дълго лампата за DPF-a изгасна, но двигателя продължаваше да работи по същият начин. След като загасих двигателя няколко пъти и го палих отново нищо различно не се случваше. Тръгнах към вкъщи с идеята да оставя колата и утре да се занимавам с нея, но при трудното придвижване към вкъщи(от порядъка на 6,7км разстояние) двигателят си заработи нормално. Въпросите ми са: Дали това се дължи на регенерацията на DPF-а? Почистващата течност за DPF-a ли ми е свършила или просто е дошло времето в което ще се отърва от него? Дали някой от вас е имал същия или подобен проблем? Всички мнения по темата ще са ми от полза.....утре сутринта преди първо палене на мотора,проверете нивото на маслото на мотора,ако е над макс. това значи че имате прекъсната регенерация и/или регенерации....в този случай, запалете мотора и отидете да я покарате така около 30-40 мин.(без прекъсване) извънградско със скорости от 70-90-100 км./ч. но не повече.....след което сменете маслото и филтъра......ако нивото е ок или малко над макс. ( около до 2мм над макс....) тогава само го покарайте ,без да сменяте маслото......Ако сте вие този,който му правихме SST кутията допреди 1 седмица, то аз съм ви направил и диагностика на всички системи по колата ви и не показваха проблеми..... Редактирано 12 ноември 2018 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 13 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2018 Пламене, здравей. Аз съм, да - Никола. Сутринта проверих маслото и даже беше малко под максимум. Казаха ми, че е възможно да има проблем с вихровите клапи (ако има такива). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 При мен също на два пъти само на извънградско ми придърпа/прилашка за няколко секунди,но без никакви други признаци.Приемам съвети всякакви.Интересното беше,че го направи на едно и също място по пътя-веднъж на отиване,после на връщане,но на същото място. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 Пламене, здравей. Аз съм, да - Никола. Сутринта проверих маслото и даже беше малко под максимум. Казаха ми, че е възможно да има проблем с вихровите клапи (ако има такива).....здравей ,тогава го покарайте 40-50 км. извънградско със скорост около 70-90 км./ч...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 13 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2018 (редакция) Това вид регенерация ли е? Да я държа ли в обороти? Редактирано 13 ноември 2018 от Guncheff Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гайдаров Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 (редакция) И моя придърпва...На по-малки обороти, да кажем на трета или четвърта, и след по-сериозно подаване на газ веднага изчезва.Моята дроселова клапа е за смяна (на диагностика дава грешка), та се надявам да е от това. Редактирано 13 ноември 2018 от Гайдаров Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 (редакция) Това вид регенерация ли е? Да я държа ли в обороти?.....това е вид състояние, при което се предизвиква регенерация на ДПФ-а ако всичко по хардуера и механиката е ок.....Придърпването може да е от много неща.....може да имате нагар в смук. колектори,зацапан МАП,задръстена геометрия на турбината,скъсано или разхлабено маркуче за упр. на Уесгейт клапана,проблем с дросела, проблем с ЕГР-а и т.н. и т.н...... Редактирано 13 ноември 2018 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 (редакция) Това вид регенерация ли е? Да я държа ли в обороти?....не в обороти, просто карай спокойно с 70-90 км./ч. без резки подавания на газ ,изпреварвания.......гледай дори да е равно, нито да е голям баир,нито да е голям наклона.....и така 30-40 км. пробег......отиди до Пазарджик по стария път в неделя сутринта и се върни..... Редактирано 13 ноември 2018 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 15 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 15 ноември 2018 Добре, ще пробвам. Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 16 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 16 ноември 2018 Здравейте, колеги. Днес пътувахме към Варна. По магистралата се движех с 130/140км/ч. и нямаше никакви проблеми. След като излязохме от магистралата, тръгнахме през Ришкият проход, в началото на прохода започна да ми прави същия проблем. Придърпване на 70/80км в час - дори ми загасна и двигателя. Спрях, след което тръгнахме отново. Направи ми го още няколко пъти. В правите участъци се движех с не повече от 90км/ч и не след дълго проблема изчезна. Шумът на двигателя също се променяше, дори се вслушвах дали работи турбото.. В крайна сметка стигнах до Варна без проблем. Според вас, дали с някаква диагностика може да се установи причината? Да пробвам ли и със стенд на турбото? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 ноември 2018 Сподели Публикувано 16 ноември 2018 Здравейте, колеги. Днес пътувахме към Варна. По магистралата се движех с 130/140км/ч. и нямаше никакви проблеми. След като излязохме от магистралата, тръгнахме през Ришкият проход, в началото на прохода започна да ми прави същия проблем. Придърпване на 70/80км в час - дори ми загасна и двигателя. Спрях, след което тръгнахме отново. Направи ми го още няколко пъти. В правите участъци се движех с не повече от 90км/ч и не след дълго проблема изчезна. Шумът на двигателя също се променяше, дори се вслушвах дали работи турбото.. В крайна сметка стигнах до Варна без проблем. Според вас, дали с някаква диагностика може да се установи причината? Да пробвам ли и със стенд на турбото?.......опитва се да прави регенерация , при който и ЕГР-а участва активно , според мен ЕГР-а не работи коректно.....може да пробваш с диагностика...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 17 ноември 2018 Сподели Публикувано 17 ноември 2018 При проблемен ЕЖР ще запише ли грешка,щото моята няма грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 ноември 2018 Сподели Публикувано 17 ноември 2018 При проблемен ЕЖР ще запише ли грешка,щото моята няма грешки.....и да и не, ще запише грешка само ако електрически е прекъснат нещо или сензорите му се ебават ,иначе ако имате нагар примерно, няма да запише.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 18 ноември 2018 Сподели Публикувано 18 ноември 2018 А възможно ли е тия придърпвания да са свързани с проблем с подкачващата помпа в резевоара?Възможно ли е да прави от нея по тежко първото палене при студен мотор сега в студеното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 ноември 2018 Сподели Публикувано 18 ноември 2018 А възможно ли е тия придърпвания да са свързани с проблем с подкачващата помпа в резевоара?Възможно ли е да прави от нея по тежко първото палене при студен мотор сега в студеното.....на този въпрос може да се отговори само ако колата е закачена на диагностика, при първо завъртане на стартера( още преди мотора да е запалил) ,налягането в рейката трябва да е не помалко от 500кPa,при второто -трето завъртане - 10-15MPa( в момент на запалване на мотора ) ,а при запален мотор и празен ход -30 МPa ....При движение с 70-80 км/ч. на равно и подържане на скороста,ако има колебания на налягането на горивото повече от 5-8МПа,тогава си сменете гор. филтър ,ако го има и след това, тогава си отворете резервоара и вижте там какво става..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 18 ноември 2018 Сподели Публикувано 18 ноември 2018 Аха,благодаря.Август преди Гърцията я закача майстора и гледа всичко щото си а беше ми казал,"че май не вървяла както като я взехме",но каза че всичко е в норма(налягане на гориво,колко надува турбото и т.н.). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhidar 48 Публикувано 18 ноември 2018 Сподели Публикувано 18 ноември 2018 ЕГР чисти ли се или трябва да се смени, някой от вас свалял ли го е? Защото на мен ми изписва грешка в егр и първото палене е малко по-трудно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гайдаров Публикувано 19 ноември 2018 Сподели Публикувано 19 ноември 2018 На предишната ми кола един път се оправи с почистване, но след известно време пак направи проблем и тогава го изолирах(физически и софтуерно) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 19 ноември 2018 Сподели Публикувано 19 ноември 2018 Идеята за сега е да го шунтираме и да видим как ще се държи колата,а ако няма разлика ще го пуснем пак да работи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bozhidar 48 Публикувано 19 ноември 2018 Сподели Публикувано 19 ноември 2018 Здр.Пиши какъв е резултатът. Най после да се реши този доста често срещан проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 21 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 21 ноември 2018 Колеги, днес се прибрах от Варна. Всеки ден карах из града и колата не е правила проблем от петък (откакто го направи последно). Друго интересно се случва обаче, даже от преди предърпването - check-a ми светва сутрин преди първото палене на двигателя. След като я изгася един или два пъти(в рамките на деня) check-a изгасва. Нямам представа на какво се дължи това. Ще ви държа в течение, ако нещо се случи. Също така си мисля - дали ако сложа чип и премахна DPF и EGR проблема ще изчезне и има ли плюсове от тази интервенция? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 28 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 28 ноември 2018 Колеги, споменаха ми, че може би проблема е свързан с проблемна дюза. Възможно ли е според вас? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 ноември 2018 Сподели Публикувано 28 ноември 2018 Колеги, споменаха ми, че може би проблема е свързан с проблемна дюза. Възможно ли е според вас?....може да,но нали ти е светнал чека? Ако е така, отиди да ти прочетат поне грешката/ите и ги дай тук....тогава ще му мислим конкретно.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guncheff Публикувано 29 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 29 ноември 2018 (редакция) ....може да,но нали ти е светнал чека? Ако е така, отиди да ти прочетат поне грешката/ите и ги дай тук....тогава ще му мислим конкретно.... Не, check-a светваше отделно от този проблем. Само сутрин на студено и при следващо палене изгасва, но вече не светва. Редактирано 29 ноември 2018 от Guncheff Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.