Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Придърпване при Outlander 2.2 DI-D


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

Днес по обяд ми се случи нещо ново и странно за мен. В извънградско шофиране с 80км/ч колата изведнъж придърпа(беше в ниски обороти) и реших, че отново се проявява проблема със скоростната кутия който имах. След продължително каране нещата се влошаваха и колата започна да придърпва все по-често, не се караше нормално. Звукът на двигателя се промени, перките на радиатора се включиха и оборотите играеха сами. Консултирах се с приятел, тъй като той ми каза, че DPF-а му бил заминал и го питах за същите симптоми(Mazda 6), не след дълго ми светна "Check DPF System". Реших, че проблема е същият, но се различаваше от този на Маздата. Не след дълго лампата за DPF-a изгасна, но двигателя продължаваше да работи по същият начин. След като загасих двигателя няколко пъти и го палих отново нищо различно не се случваше. Тръгнах към вкъщи с идеята да оставя колата и утре да се занимавам с нея, но при трудното придвижване към вкъщи(от порядъка на 6,7км разстояние) двигателят си заработи нормално.

Въпросите ми са: Дали това се дължи на регенерацията на DPF-а? Почистващата течност за DPF-a ли ми е свършила или просто е дошло времето в което ще се отърва от него? Дали някой от вас е имал същия или подобен проблем?

 

Всички мнения по темата ще са ми от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте, колеги.

Днес по обяд ми се случи нещо ново и странно за мен. В извънградско шофиране с 80км/ч колата изведнъж придърпа(беше в ниски обороти) и реших, че отново се проявява проблема със скоростната кутия който имах. След продължително каране нещата се влошаваха и колата започна да придърпва все по-често, не се караше нормално. Звукът на двигателя се промени, перките на радиатора се включиха и оборотите играеха сами. Консултирах се с приятел, тъй като той ми каза, че DPF-а му бил заминал и го питах за същите симптоми(Mazda 6), не след дълго ми светна "Check DPF System". Реших, че проблема е същият, но се различаваше от този на Маздата. Не след дълго лампата за DPF-a изгасна, но двигателя продължаваше да работи по същият начин. След като загасих двигателя няколко пъти и го палих отново нищо различно не се случваше. Тръгнах към вкъщи с идеята да оставя колата и утре да се занимавам с нея, но при трудното придвижване към вкъщи(от порядъка на 6,7км разстояние) двигателят си заработи нормално.

Въпросите ми са: Дали това се дължи на регенерацията на DPF-а? Почистващата течност за DPF-a ли ми е свършила или просто е дошло времето в което ще се отърва от него? Дали някой от вас е имал същия или подобен проблем?

 

Всички мнения по темата ще са ми от полза.

....утре сутринта преди първо палене на мотора,проверете нивото на маслото на мотора,ако е над макс. това значи че имате прекъсната регенерация и/или регенерации....в този случай, запалете мотора и отидете да я покарате така около 30-40 мин.(без прекъсване) извънградско със скорости от 70-90-100 км./ч. но не повече.....след което сменете маслото и филтъра......ако нивото е ок или малко над макс. ( около до 2мм над макс....) тогава само го покарайте ,без да сменяте маслото......

Ако сте вие този,който му правихме SST кутията допреди 1 седмица, то аз съм ви направил и диагностика на всички системи по колата ви и не показваха проблеми.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, здравей. Аз съм, да - Никола. Сутринта проверих маслото и даже беше малко под максимум. Казаха ми, че е възможно да има проблем с вихровите клапи (ако има такива).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също на два пъти само на извънградско ми придърпа/прилашка за няколко секунди,но без никакви други признаци.

Приемам съвети всякакви.

Интересното беше,че го направи на едно и също място по пътя-веднъж на отиване,после на връщане,но на същото място.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, здравей. Аз съм, да - Никола. Сутринта проверих маслото и даже беше малко под максимум. Казаха ми, че е възможно да има проблем с вихровите клапи (ако има такива).

....здравей ,тогава го покарайте 40-50 км. извънградско със скорост около 70-90 км./ч......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моя придърпва...На по-малки обороти, да кажем на трета или четвърта, и след по-сериозно подаване на газ веднага изчезва.Моята дроселова клапа е за смяна (на диагностика дава грешка), та се надявам да е от това.

Редактирано от Гайдаров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вид регенерация ли е? Да я държа ли в обороти?

.....това е вид състояние, при което се предизвиква регенерация на ДПФ-а ако всичко по хардуера и механиката е ок.....

Придърпването може да е от много неща.....може да имате нагар в смук. колектори,зацапан МАП,задръстена геометрия на турбината,скъсано или разхлабено маркуче за упр. на Уесгейт клапана,проблем с дросела, проблем с ЕГР-а и т.н. и т.н......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вид регенерация ли е? Да я държа ли в обороти?

....не в обороти, просто карай спокойно с 70-90 км./ч. без резки подавания на газ ,изпреварвания.......гледай дори да е равно, нито да е голям баир,нито да е голям наклона.....и така 30-40 км. пробег......отиди до Пазарджик по стария път в неделя сутринта и се върни.....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

Днес пътувахме към Варна. По магистралата се движех с 130/140км/ч. и нямаше никакви проблеми. След като излязохме от магистралата, тръгнахме през Ришкият проход, в началото на прохода започна да ми прави същия проблем. Придърпване на 70/80км в час - дори ми загасна и двигателя. Спрях, след което тръгнахме отново. Направи ми го още няколко пъти. В правите участъци се движех с не повече от 90км/ч и не след дълго проблема изчезна. Шумът на двигателя също се променяше, дори се вслушвах дали работи турбото.. В крайна сметка стигнах до Варна без проблем. Според вас, дали с някаква диагностика може да се установи причината? Да пробвам ли и със стенд на турбото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.

Днес пътувахме към Варна. По магистралата се движех с 130/140км/ч. и нямаше никакви проблеми. След като излязохме от магистралата, тръгнахме през Ришкият проход, в началото на прохода започна да ми прави същия проблем. Придърпване на 70/80км в час - дори ми загасна и двигателя. Спрях, след което тръгнахме отново. Направи ми го още няколко пъти. В правите участъци се движех с не повече от 90км/ч и не след дълго проблема изчезна. Шумът на двигателя също се променяше, дори се вслушвах дали работи турбото.. В крайна сметка стигнах до Варна без проблем. Според вас, дали с някаква диагностика може да се установи причината? Да пробвам ли и със стенд на турбото?

.......опитва се да прави регенерация , при който и ЕГР-а участва активно , според мен ЕГР-а не работи коректно.....може да пробваш с диагностика......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При проблемен ЕЖР ще запише ли грешка,щото моята няма грешки.

....и да и не, ще запише грешка само ако електрически е прекъснат нещо или сензорите му се ебават ,иначе ако имате нагар примерно, няма да запише....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е тия придърпвания да са свързани с проблем с подкачващата помпа в резевоара?Възможно ли е да прави от нея по тежко първото палене при студен мотор сега в студеното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е тия придърпвания да са свързани с проблем с подкачващата помпа в резевоара?Възможно ли е да прави от нея по тежко първото палене при студен мотор сега в студеното.

....на този въпрос може да се отговори само ако колата е закачена на диагностика, при първо завъртане на стартера( още преди мотора да е запалил) ,налягането в рейката трябва да е не помалко от 500кPa,при второто -трето завъртане - 10-15MPa( в момент на запалване на мотора ) ,а при запален мотор и празен ход -30 МPa ....При движение с 70-80 км/ч. на равно и подържане на скороста,ако има колебания на налягането на горивото повече от 5-8МПа,тогава си сменете гор. филтър ,ако го има и след това, тогава си отворете резервоара и вижте там какво става.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха,благодаря.

Август преди Гърцията я закача майстора и гледа всичко щото си а беше ми казал,"че май не вървяла както като я взехме",но каза че всичко е в норма(налягане на гориво,колко надува турбото и т.н.).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР чисти ли се или трябва да се смени, някой от вас свалял ли го е? Защото на мен ми изписва грешка в егр и първото палене е малко по-трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На предишната ми кола един път се оправи с почистване, но след известно време пак направи проблем и тогава го изолирах(физически и софтуерно)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за сега е да го шунтираме и да видим как ще се държи колата,а ако няма разлика ще го пуснем пак да работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес се прибрах от Варна. Всеки ден карах из града и колата не е правила проблем от петък (откакто го направи последно). Друго интересно се случва обаче, даже от преди предърпването - check-a ми светва сутрин преди първото палене на двигателя. След като я изгася един или два пъти(в рамките на деня) check-a изгасва. Нямам представа на какво се дължи това. Ще ви държа в течение, ако нещо се случи. Също така си мисля - дали ако сложа чип и премахна DPF и EGR проблема ще изчезне и има ли плюсове от тази интервенция?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, споменаха ми, че може би проблема е свързан с проблемна дюза. Възможно ли е според вас?

....може да,но нали ти е светнал чека? Ако е така, отиди да ти прочетат поне грешката/ите и ги дай тук....тогава ще му мислим конкретно....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....може да,но нали ти е светнал чека? Ако е така, отиди да ти прочетат поне грешката/ите и ги дай тук....тогава ще му мислим конкретно....

 

 

Не, check-a светваше отделно от този проблем. Само сутрин на студено и при следващо палене изгасва, но вече не светва.

Редактирано от Guncheff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...