marian_georgiev Публикувано 10 ноември 2018 Сподели Публикувано 10 ноември 2018 Здравейте,от близо месец и половина съм собственик на бензинов Грандис 2004г. При скорост над 60...70km/h започва да се усеща виене в предната част, което виене при около 100km/h започва да пулсира, а след 120 преминава във вибрация придружена с бучене, която се усеща на педала на газта и волана. Това състояние е както с летните така и със зимните гуми. На колата са подменени предните амотрисиори и тампоните на макферсона. На скоро ходих на диагностика и от там ми казаха, че двата шарнира и задните тампони на носачите са ми за смяна. Това ще го направя, но не мисля, че свързано с описаното по-горе виене на скорост. Та предполагам,че най-вероятно имам повреден лагер на главина, но как да определя в коя от двете предни главини е проблема и лагера може ли само той да се подмени или се сменя цялата главина ? Ще се съм благодарен за вашите мнения по въпроса! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 10 ноември 2018 Сподели Публикувано 10 ноември 2018 Най-вероятно ти е сбъркана центровката на балансиращите валове при смяна на ангренажа....добре ще е да се провери. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 11 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 11 ноември 2018 Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikolay Ivanov Ivanov Публикувано 12 ноември 2018 Сподели Публикувано 12 ноември 2018 Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта. Ако сте го завъртели на 360 градуса сте го върнали на старото място! Като вдигнеш колата на крик и разклатиш една по една предните и задни гуми какво се случва, някакви луфтове? Откъде се чува това виене, някакви насоки - ляво, дясно, горе, долу? Постарай се да го определиш след като се чува! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 ноември 2018 Сподели Публикувано 12 ноември 2018 Вала е с предавка и за да се върне на старото място трябват 720 градуса да се завърти. С 360 ще дойде на точното, най-добре е да се провери през сервизния отвор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 12 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 12 ноември 2018 (редакция) По този начин сме зацепили десния вал: Мисля, че майстора провери и през сервизния отвор под генерацията, но не съм сигурен. Преди тази операция мотора изпадаше в резонанси при различни обороти и вибрираше силно. След изпълнение на процедурата от клипа утихна и почти не се усеща при форсиране.Виенето съм го описал в първия пост, и ми се струва, че го усещам отпред в ляво долу. Зависи от скоростта и се появява в предела от 80 до 120км/ч, като при 120 се усещат и вибрации във волана и педала на газта. Правил съм опит по надолнище примерно със 100 да освободя от скорости и съответно оборотите на мотора падат, но виенето не изчезва. Тези дни ми предстои по-дълъг път и ще опитам леки завой в ляво и дясно дали ще утихне виенето. Ще проверя и за луфтове в колелетата както препоръчвате по-горе. Жалко, че съм далече от софия, иначе до сега да съм посетил дж тубмби. Редактирано 12 ноември 2018 от marian_georgiev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 ноември 2018 Сподели Публикувано 12 ноември 2018 Еми щом вече не зависи от двигателя както каза колегата огледай окачването, лагерите най-вече... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 13 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2018 А възможно ли е да е свързано с проблем в диференциала или с лагерите на първичния вал на кутията? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marin8888 Публикувано 13 ноември 2018 Сподели Публикувано 13 ноември 2018 Два броя - MR594979 и си решаваш проблема. Няма на ляво,на дясно или луфт в лагера. Сменяй ги и двата едновременно. При мен разликата един от друг беше 30 хил.км и много излишни гимнастики, сменях гуми при положение,че бяха нови. Шума се чуваше от сраната на сменения лагер та първо смених него тъй като сложих първия наличе в магазина незнайна марка. Проблема си остана до като не сложих набедения от другата страна. В голям сериял бях. При шум в заден лагер ще сменям и двете страни едновременно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 13 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 13 ноември 2018 Какви са били при теб симптомите колега? Освен виене имало ли е вибрации? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marin8888 Публикувано 14 ноември 2018 Сподели Публикувано 14 ноември 2018 Усещаше се шум и слаба дразнеща вибрация след около 80 км.ч. и се усилваше с повишение на скороста. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 14 ноември 2018 Автор Сподели Публикувано 14 ноември 2018 Колеги днес тествах отново колата на дълъг път. Слабо виене се появява отпред отдолу при 70км\ч., след което затихва и отново се появява по-силно точно при 100км/ч, към 110 затихва и постепенно преминава в лека вибрация. При движение в ляв и десен завой виенето не затихва и не се променя звука му при съответната скорост на която го има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marin8888 Публикувано 14 ноември 2018 Сподели Публикувано 14 ноември 2018 При мен също нямаше разлика при движение в ляв и десен завой. Свали си предните дискове и завърти главините на ръка, ако има разлика в въртенето единия да се върти плавно (мазно) а другия да ти насича плавното въртене - сменяй. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 20 декември 2018 Автор Сподели Публикувано 20 декември 2018 Колеги,малко късно пиша,но моята драма преключи. Верно се оказа лагер главина - лява. Тази която демонтирахме се върти мазно, тихо, без каквито и да е луфтове, и по нищо не подсказваше, че има проблем, освен виенето при 100км/ч. В завой също виенето нито се променяше, нито затихваше. Благодаря на всички отзовали се и весело посрещане на празниците! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 13 януари 2019 Сподели Публикувано 13 януари 2019 Моя дизелов Грандис левия лагер главина замина на 350,000км а десния на 370,000км,сложих и от двете страни на марката FAG,задните дискове и амортисьори са ми все още оригинални на 415,000км Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian_georgiev Публикувано 16 януари 2019 Автор Сподели Публикувано 16 януари 2019 Сериозни километри ..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.