Премини към съдържание

Виене, бучене и вибрации при скорост GRANDIS


Препоръчано мнение

Здравейте,

от близо месец и половина съм собственик на бензинов Грандис 2004г. При скорост над 60...70km/h започва да се усеща виене в предната част, което виене при около 100km/h започва да пулсира, а след 120 преминава във вибрация придружена с бучене, която се усеща на педала на газта и волана. Това състояние е както с летните така и със зимните гуми. На колата са подменени предните амотрисиори и тампоните на макферсона. На скоро ходих на диагностика и от там ми казаха, че двата шарнира и задните тампони на носачите са ми за смяна. Това ще го направя, но не мисля, че свързано с описаното по-горе виене на скорост.

Та предполагам,че най-вероятно имам повреден лагер на главина, но как да определя в коя от двете предни главини е проблема и лагера може ли само той да се подмени или се сменя цялата главина ?

Ще се съм благодарен за вашите мнения по въпроса!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ти е сбъркана центровката на балансиращите валове при смяна на ангренажа....добре ще е да се провери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта.

 

Ако сте го завъртели на 360 градуса сте го върнали на старото място! Като вдигнеш колата на крик и разклатиш една по една предните и задни гуми какво се случва, някакви луфтове? Откъде се чува това виене, някакви насоки - ляво, дясно, горе, долу? Постарай се да го определиш след като се чува!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вала е с предавка и за да се върне на старото място трябват 720 градуса да се завърти. С 360 ще дойде на точното, най-добре е да се провери през сервизния отвор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По този начин сме зацепили десния вал:

Мисля, че майстора провери и през сервизния отвор под генерацията, но не съм сигурен.

Преди тази операция мотора изпадаше в резонанси при различни обороти и вибрираше силно. След изпълнение на процедурата от клипа утихна и почти не се усеща при форсиране.

Виенето съм го описал в първия пост, и ми се струва, че го усещам отпред в ляво долу. Зависи от скоростта и се появява в предела от 80 до 120км/ч, като при 120 се усещат и вибрации във волана и педала на газта. Правил съм опит по надолнище примерно със 100 да освободя от скорости и съответно оборотите на мотора падат, но виенето не изчезва.

Тези дни ми предстои по-дълъг път и ще опитам леки завой в ляво и дясно дали ще утихне виенето. Ще проверя и за луфтове в колелетата както препоръчвате по-горе.

Жалко, че съм далече от софия, иначе до сега да съм посетил дж тубмби.

Редактирано от marian_georgiev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми щом вече не зависи от двигателя както каза колегата огледай окачването, лагерите най-вече...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Два броя - MR594979 и си решаваш проблема. Няма на ляво,на дясно или луфт в лагера. Сменяй ги и двата едновременно. При мен разликата един от друг беше 30 хил.км и много излишни гимнастики, сменях гуми при положение,че бяха нови. Шума се чуваше от сраната на сменения лагер та първо смених него тъй като сложих първия наличе в магазина незнайна марка. Проблема си остана до като не сложих набедения от другата страна. В голям сериял бях. При шум в заден лагер ще сменям и двете страни едновременно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Усещаше се шум и слаба дразнеща вибрация след около 80 км.ч. и се усилваше с повишение на скороста.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес тествах отново колата на дълъг път. Слабо виене се появява отпред отдолу при 70км\ч., след което затихва и отново се появява по-силно точно при 100км/ч, към 110 затихва и постепенно преминава в лека вибрация. При движение в ляв и десен завой виенето не затихва и не се променя звука му при съответната скорост на която го има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен също нямаше разлика при движение в ляв и десен завой. Свали си предните дискове и завърти главините на ръка, ако има разлика в въртенето единия да се върти плавно (мазно) а другия да ти насича плавното въртене - сменяй.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги,малко късно пиша,но моята драма преключи. Верно се оказа лагер главина :) - лява. Тази която демонтирахме се върти мазно, тихо, без каквито и да е луфтове, и по нищо не подсказваше, че има проблем, освен виенето при 100км/ч. В завой също виенето нито се променяше, нито затихваше. Благодаря на всички отзовали се и весело посрещане на празниците!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Моя дизелов Грандис левия лагер главина замина на 350,000км а десния на 370,000км,сложих и от двете страни на марката FAG,задните дискове и амортисьори са ми все още оригинални на 415,000км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...