Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано

Здравейте,

от близо месец и половина съм собственик на бензинов Грандис 2004г. При скорост над 60...70km/h започва да се усеща виене в предната част, което виене при около 100km/h започва да пулсира, а след 120 преминава във вибрация придружена с бучене, която се усеща на педала на газта и волана. Това състояние е както с летните така и със зимните гуми. На колата са подменени предните амотрисиори и тампоните на макферсона. На скоро ходих на диагностика и от там ми казаха, че двата шарнира и задните тампони на носачите са ми за смяна. Това ще го направя, но не мисля, че свързано с описаното по-горе виене на скорост.

Та предполагам,че най-вероятно имам повреден лагер на главина, но как да определя в коя от двете предни главини е проблема и лагера може ли само той да се подмени или се сменя цялата главина ?

Ще се съм благодарен за вашите мнения по въпроса!

Публикувано

Най-вероятно ти е сбъркана центровката на балансиращите валове при смяна на ангренажа....добре ще е да се провери.

Публикувано

Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта.

Публикувано

Това е направено, наистина валът на помпата не беше зацепен в нужната фаза. Превъртяхме белега на 360' и го зацепихме както трябва. Преди това положението беше още по-тежко, но сега проблемите са свързани със скоростта.

 

Ако сте го завъртели на 360 градуса сте го върнали на старото място! Като вдигнеш колата на крик и разклатиш една по една предните и задни гуми какво се случва, някакви луфтове? Откъде се чува това виене, някакви насоки - ляво, дясно, горе, долу? Постарай се да го определиш след като се чува!

 

Поздрави!

Публикувано

Вала е с предавка и за да се върне на старото място трябват 720 градуса да се завърти. С 360 ще дойде на точното, най-добре е да се провери през сервизния отвор.

Публикувано (редакция)

По този начин сме зацепили десния вал:

Мисля, че майстора провери и през сервизния отвор под генерацията, но не съм сигурен.

Преди тази операция мотора изпадаше в резонанси при различни обороти и вибрираше силно. След изпълнение на процедурата от клипа утихна и почти не се усеща при форсиране.

Виенето съм го описал в първия пост, и ми се струва, че го усещам отпред в ляво долу. Зависи от скоростта и се появява в предела от 80 до 120км/ч, като при 120 се усещат и вибрации във волана и педала на газта. Правил съм опит по надолнище примерно със 100 да освободя от скорости и съответно оборотите на мотора падат, но виенето не изчезва.

Тези дни ми предстои по-дълъг път и ще опитам леки завой в ляво и дясно дали ще утихне виенето. Ще проверя и за луфтове в колелетата както препоръчвате по-горе.

Жалко, че съм далече от софия, иначе до сега да съм посетил дж тубмби.

Редактирано от marian_georgiev
Публикувано

Еми щом вече не зависи от двигателя както каза колегата огледай окачването, лагерите най-вече...

Публикувано

Два броя - MR594979 и си решаваш проблема. Няма на ляво,на дясно или луфт в лагера. Сменяй ги и двата едновременно. При мен разликата един от друг беше 30 хил.км и много излишни гимнастики, сменях гуми при положение,че бяха нови. Шума се чуваше от сраната на сменения лагер та първо смених него тъй като сложих първия наличе в магазина незнайна марка. Проблема си остана до като не сложих набедения от другата страна. В голям сериял бях. При шум в заден лагер ще сменям и двете страни едновременно.

Публикувано

Усещаше се шум и слаба дразнеща вибрация след около 80 км.ч. и се усилваше с повишение на скороста.

Публикувано

Колеги днес тествах отново колата на дълъг път. Слабо виене се появява отпред отдолу при 70км\ч., след което затихва и отново се появява по-силно точно при 100км/ч, към 110 затихва и постепенно преминава в лека вибрация. При движение в ляв и десен завой виенето не затихва и не се променя звука му при съответната скорост на която го има.

Публикувано

При мен също нямаше разлика при движение в ляв и десен завой. Свали си предните дискове и завърти главините на ръка, ако има разлика в въртенето единия да се върти плавно (мазно) а другия да ти насича плавното въртене - сменяй.

  • преди 1 месец ...
Публикувано

Колеги,малко късно пиша,но моята драма преключи. Верно се оказа лагер главина :) - лява. Тази която демонтирахме се върти мазно, тихо, без каквито и да е луфтове, и по нищо не подсказваше, че има проблем, освен виенето при 100км/ч. В завой също виенето нито се променяше, нито затихваше. Благодаря на всички отзовали се и весело посрещане на празниците!

  • преди 4 седмици ...
Публикувано

Моя дизелов Грандис левия лагер главина замина на 350,000км а десния на 370,000км,сложих и от двете страни на марката FAG,задните дискове и амортисьори са ми все още оригинални на 415,000км

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...