Премини към съдържание

Voltran - газов инжекцион за Gdi двигатели


novak

Препоръчано мнение

Днес разцъквах из нета, просто за сведение, дали няма газови системи подходящи за GDi двигатели. Основния проблем, за който се сещам е, че бензиновите инжектори впръскват гориво (получават сигнал) в края на сгъстяващата фаза, а не по време на пълненето. След известно разхождане попаднах на това

 

http://www.voltranlpg.com/sgilpgkits.htm

 

Изрично споменават, че е съвместим с GDi и FSI двигатели. Турско-английски са до колкото разбрах. Споделям в случай че има заинтересовани.

 

П.С. По никакъв начин не съм "в бизнеса" с подобни продукти. Някой, да не помисли, че ги рекламирам нещо :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След малко по-задълбочено проучване установих, че тази система не е най-оптималната в случая, понеже има изпарител. Много по-добър вариант би бил впръскване на газта в течно състояние във всмукателните тръби. При това с изпаряването си, тя отнема топлина от въздуха и го изтудява като по този начин в цилиндъра влиза по-голямо количество въздух, респ. се впръсква повече газ и се увеличават мощността и въртящия момент в сравнение с работата на бензин ! В нета се цитират до 15% увеличение.

Особеностите са че, трябва газта да се държи в течно състояние до инжекторите, а при високата температура около двигателя за това е необходимо високо налягане. Слага се допълнителна по-мощна помпа. Освен това се прави и система за рециркулация на изпарилата се (все пак) газ обратно към бутилката, където тя се охлажда и пак се втечнява. При стартиране на двигателя е необходима процедура за изпомване на течна газ до инжекторите, но двигателя може да се пали директно на газ, понеже не е нужно да бъде предварително подгряван.

Като цяло таква система има доста предимства (по-висока мощност и чувствително по-ниска цена на км), но е сложна и по-скъпа (като начална инвестиция). Най-лошото е, че до сега не съм намерил някой да ги предлага като фабрични комплекти - в голяма степен трябва, да се сглобяват от някой разбиращ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След малко по-задълбочено проучване установих, че тази система не е най-оптималната в случая, понеже има изпарител. Много по-добър вариант би бил впръскване на газта в течно състояние във всмукателните тръби. При това с изпаряването си, тя отнема топлина от въздуха и го изтудява като по този начин в цилиндъра влиза по-голямо количество въздух, респ. се впръсква повече газ и се увеличават мощността и въртящия момент в сравнение с работата на бензин ! В нета се цитират до 15% увеличение.

Особеностите са че, трябва газта да се държи в течно състояние до инжекторите, а при високата температура около двигателя за това е необходимо високо налягане. Слага се допълнителна по-мощна помпа. Освен това се прави и система за рециркулация на изпарилата се (все пак) газ обратно към бутилката, където тя се охлажда и пак се втечнява. При стартиране на двигателя е необходима процедура за изпомване на течна газ до инжекторите, но двигателя може да се пали директно на газ, понеже не е нужно да бъде предварително подгряван.

Като цяло таква система има доста предимства (по-висока мощност и чувствително по-ниска цена на км), но е сложна и по-скъпа (като начална инвестиция). Най-лошото е, че до сега не съм намерил някой да ги предлага като фабрични комплекти - в голяма степен трябва, да се сглобяват от някой разбиращ.

Да ти покажа ли такава газ. система???Ела при мен и ще я видиш монтирана на Галанта ми.......казва се LPi . :icon_dance:

Има разлика в мощноста , просто върви повече на газ........ :icon_dance: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се занимавам с Газ.с-ми от няколко години и мога да ти кажа,че Волтран правят що годе добри и евтини изпарители за нормална газ. у-ба,но в никакъв случай не опорочавай :mitsu-smiley: с турски ГИ.Със сигурност ще го свалиш на втората седмица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такъв изпарител и съм много доволен, спрямо смешната цена на която се продава :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти покажа ли такава газ. система???Ела при мен и ще я видиш монтирана на Галанта ми.......казва се LPi . :icon_dance:

Има разлика в мощноста , просто върви повече на газ........ :icon_dance: :icon_clap:

 

Не ми се търси сега по форума, но се обзалгам, че си го взел от Холандия, нали :) Там ги слагат при производството още. ОЕМ дет се вика :icon_dance: На мен ми трябва aftermarket или retrofit комплект както му казват на запад. Но това ми дава добра идея... ако намеря блъснат такъв, мога да му взема газовата :P

 

Иначе не мисля, да слагам газова с изпарител, пък дори и да се води "инжекцион". Най-вече щото няма да върви лети като преди. :plane:

 

EDIT: Я вижте какво намерих :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Яко :icon_clap:

LPI системата на Viale обаче има един недостатък в моя случай - тайминга на газовите инжектори се смята на базата на този за бензиновите инжектори, което не върши работа за GDi двигатели. По тази причина и двигател с тяхната система трябва да пали на бензин.

Не знам защо не са направили пълнофункционално ECU.. едва ли щеше да излезе много по-скъпо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мисля че таиминга на всички газови инжекциони се изчислява на базата на импулса на бензиновите инжектори, освен че се следи и TPS-a и ламбдата. Но.... при GDI-то има и куп други проблеми, например дюзите са на 100В което според мен определено ще създаде ядове при слагането на ECU-то за газовия инжекцион. Oсвен това както си казал "бензиновите инжектори впръскват гориво (получават сигнал) в края на сгъстяващата фаза, а не по време на пълненето" е характерно за FSI системите (които както VW-AUDI продължават да твърдят че са наи-усъвършенстваната система за директно впръскване) при GDI-то на Mitsubishi има три режима на работа при които се променя точно това , т.е. момента на впръскването. При икономичен режим на работа GDI-то впръсква в края на сгъстяването, в нормален режим на работа впръсква в началото на всмукването , а в режим на рязко натоварване пръска по два пъти, т.е. един път на всмукване да охлади въздуха и втори път на сгъстяването се подава основната порция гориво (е тук вече на газовите инжектори ще им се завие свят ). Та незнам какво повече да кажа, ако някои иска да пробва ще съдеиствам с каквото мога, но все си мисля че с поставянето на газова уредба на GDI ще се свърши с нормалната работа на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за изчерпателния отговор :good:

Дойде ми друга идея, след като прочетох поста ти.. Дали няма да се получи, ако се направи следната схема:

газта стига до двигателя под високо налягане (с въпросната допълнителна помпа) така, че да не се изпари в тръбопровода. Там заедно с безнинопровода влизат в един клапан, който определя дали към инжекторите отива газ или бензин. Когато е газ, бензина се връща обратно в резвоара. Заедно с натискането на копчето за клапана, да се включва "нещо", което да лъже ECU-то така, че да работи само в нормален режим и да не се активира икономичния. Така се ползват стандартните инжектори и стнадартното ECU и няма нужда от допълнителни. До колкото знам бензина в GDi двигателите също се подава под високо налягане, така че предполагам инжекторите ще го понесат. Не съм специалист в областа де - просто споделям идеи :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да но газовите инжекциони с течна газ работят на (ако не се лъжа) на 5-6 атм , а бензина при GDI-то е на 50атм, импулса за управление на дюзите е 0,5 ms. Освен това при бензиновата система има и области с ниско налягане , там газта ще се изпари и става проблем, освен това бензиновата помпа е механична и нямам идея какво ще стане с нея ако мине газ. С две думи забрави. А и превключването на режимите ECU-то прави в зависимост от натоварването, оборотите и наи гадното което е смятат скороста на буталото за да знаят в всеки един момент каде се намира, това ще наложи цялостно преработване на софтуера. Наи-вероятно ще трябва две паралелни флаш памети да се превключват, и веднага идва следващия проблем параметрите на самонастроика (при GDI-то има поне 8 такива). Така като се замисля няма начин за парелелна работа на две горива, че и да се превключват. Другия вариант е паралено на това ECU да закачиш едно от MPI да седи само за свидетел връзваш го към същите датчици по двигателя и от неговите изходи за дюзи хвашташ сигнал за газовия инжекцион, но и това е само някаква идея минала ми през главата, и пак си остава проблема с спирането на бензина. Маи стана много засукано. Наи добре караи си докато от нашите прекрасни горива ти се скапи я дюза я помпа , и тогава твори на воля. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда 5-6 щото това е достатчно, но мисля че не пречи и газта да се подава на 50атм, ако има подходяща помпа. Идеята ми е превключването да става възможно най-близо до инжекторите - след (втората ?!) бензинова помпа и когато се превключи на газ, бензина от помпата да се връща обратно в резервоара.

Аз че няма да тръгна да пипам по двигателя - то е ясно. Твърде голямо ТНТМ за аматьор като мен. Давам идеи само, пък може някой по-опитен, да реши, да се пробва :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Здравейте колеги, прочетох всичко, което сте написали в темата, но тъй като не съм в час с тези неща, меко казано ще съм благодарен, ако някой ми отговори, дали е възможно да се сложи газ на ГДИ, какви предимства и недостатъци има, вдига ли мощността или пък обратното и колко пари и къде могат да я сложат благодаря предварително на всички.

 

Модератор: 10 мин. коригирам пост от три реда и пак не е наред :(

Следващият такъв ще бъде изтрит!!!!

Редактирано от tmintov
Правопис! Колега, използвайте препинателни знаци! Смисълът на поста Ви се губи.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги прочетох всичко което сте написали в темата но тъй като не съм в час с тези неща е меко казано ще съм благодарен ако някой ми отговори дали е възможно да се сложи газ на ГДИ какви предимства и недостатаци има вдига ли мошността или пук обратното и колко пари и каде могат да я сложат благодаря предварително на всички

Колега,привет!

Вие хубаво сте прочели темата,но тя е ,така да се каже,капка в морето.

Има доста писано по въпроса-GDI и LPG(странно е дори да ги поставям в едно изречение),но обобщено отговора е един-GDI и газ са две несъвместими понятия.

Ето една от многото теми по въпроса-Тук,като съвета ми е да прочетете внимателно пост №5 на колегата Milen_Z.

А има и още доста подобни теми-ползвай търсачката!

Успех!

Редактирано от svetlin_dbg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...