Премини към съдържание

Относно токове на КАРИЗМА


rousefff

Препоръчано мнение

Здравейте!

Пред мен се появи казуса относно тези електронни компоненти - инвертор или по правилно както разбирачите казват трансвертер. Искам да свържа такъв към колата като устройството, което ще захранвам е 300вата, а следователно трансвертера ще е с мощност от 400-450 вата. Въпросът ми е "Към акумулатора ли да се свърже или става примерно и от запалката? Когато ползвам устройството трябва ли и двигателя да работи за да непада напрежението под 220В? Ще може ли динамото на колата да набави такава мощност допълнително?"

Дано има някой да ми помогне относно съвет понеже разбирам, че сферата е доста специфина :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, искаш от 12V прав ток да направиш 220V променлив само с инвертор? :wacko:

Правилно ли съм разбрал? :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, искаш от 12V прав ток да направиш 220V променлив само с инвертор? :wacko:

Правилно ли съм разбрал? :icon_hmm:

 

 

:mitsu-smiley: Точно така :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Пред мен се появи казуса относно тези електронни компоненти - инвертор или по правилно както разбирачите казват трансвертер. Искам да свържа такъв към колата като устройството, което ще захранвам е 300вата, а следователно трансвертера ще е с мощност от 400-450 вата. Въпросът ми е "Към акумулатора ли да се свърже или става примерно и от запалката? Когато ползвам устройството трябва ли и двигателя да работи за да непада напрежението под 220В? Ще може ли динамото на колата да набави такава мощност допълнително?"

Дано има някой да ми помогне относно съвет понеже разбирам, че сферата е доста специфина :mitsu-smiley:

По груби мои сметки по закона на Ом и Кирков :D твоя консуматор ще дърпа ток от около 30А при 12 Волта, следователно ел. верига на запалката ще е мн. слаба, а и предпазителя ще изгърми веднага..........моя съвет е да се сложи на отделна верига този инвертор,и с проводници със сечение поне 10 кв. см. многожилни,щото иначе рискуваш да ги стопиш и подпалиш колата...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По груби мои сметки по закона на Ом и Кирков :D твоя консуматор ще дърпа ток от около 30А при 12 Волта, следователно ел. верига на запалката ще е мн. слаба, а и предпазителя ще изгърми веднага..........моя съвет е да се сложи на отделна верига този инвертор,и с проводници със сечение поне 10 кв. см. многожилни,щото иначе рискуваш да ги стопиш и подпалиш колата...........

 

 

Да... и става дума за проводници направо от батерията, задължително с предпазител на (+) непосредствено при клемата. При такъв ток и спрял мотор може да издържи примерно 10-20 минути, и да запали след това :)

При работещ мотор 30А не би трябвало да е проблем...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да... и става дума за проводници направо от батерията, задължително с предпазител на (+) непосредствено при клемата. При такъв ток и спрял мотор може да издържи примерно 10-20 минути, и да запали след това :)

При работещ мотор 30А не би трябвало да е проблем...

:mitsu-smiley: Значи доколкото разбрах от ВАС -трябва да свържа директно от акумулатора /поне плюса +/ и с допълнителна защита /бушон30Ампера/към трансвертера с кабел /??? сечение???/ Само сечението не ми стана ясно колко трябва да е. А знаете ли от къде да купя такъв трансвертер?

:mitsu-smiley: Благодаря Ви! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сечението - DJ Tymbi е имал в предвид 10 кв.мм, трансвертер/инвертор може да купиш от магазин за електроника - има много. Въпроса е вече до монтаж, най-добре иди някъде, където монтират аларми, касетофони и т.н. ел.техници, за да го направят както трябва. Помисли добре дали устройството ти наистина му трябва 220 V и дали няма всъщност вътре трансформатор и изправител за понижаване и изправяне до по-ниска стойност и съответно да си намериш само DC-DC конвертор, който ще е по-ефективен - по-малко ток ще харчи. 30 ампера хич не са малко... Ако пуснеш и фарове и т.н. и ще свърши акумулатора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Значи доколкото разбрах от ВАС -трябва да свържа директно от акумулатора /поне плюса +/ и с допълнителна защита /бушон30Ампера/към трансвертера с кабел /??? сечение???/ Само сечението не ми стана ясно колко трябва да е. А знаете ли от къде да купя такъв трансвертер?

:mitsu-smiley: Благодаря Ви! :mitsu-smiley:

Значи ,точно така, но:

1. сечението на проводника е от много голямо значение, това се изчислява по формули, които сега съм забравил(язък за 9 годишното ми учене точно по електротехники,електроники и простотии , но вие няма да казвате - трайте си :hysterical:

Практиката ми показва че мин. при такъв ток е 10 кв. см. сечение на проводника и то многожилен...........естествено че 12 ,14,, 15 и т.н. кв. проводник няма да е зле ,но така пък става мн. дебел и неудобен........ :icon_blush:

2.30А предпазител е малко.............тъй като консумарания ток ще е 30А ,то тогава предпазителя ще работи на номинален ток и има опасност да не издържи......в този случай при проектиране на ел. инсталации ,винаги се слага "резерв"който пак на база изчисления се определят номиналния и максималния товар( ток, напрежение , мощност и т.н. )а това пък се прави на базата на заданието.............т.е. с какви параметри ще работи тази верига........

3. Трансвертера трябва да се монтира на проветливо място , най добре на радиатор , в мн. от случаите се монтира на някой калник или метална греда, така че да има добро топлоотнемане............все пак транзистор или тиристор ,работещ с 30А ток ще се загрява много ,а това загряване се получава от тока по който минава през материала ,от който е направен транзистора , колкото му е по голямо спец. съпротивление , толкова повече топлина ще отдава при преминаването на тока през него.....има и други фактори, но ще ги поспестя......... :icon_blush:

4.Трансвертери има във всеки магазин за ел-ка, един от тях е Пулсар ........или Конрад :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Божо.......какво трябва да значи това???? :P :rolleyes: :giggle:

Ами виж какво съм цитирал де - оправи си мерните единици :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж какво съм цитирал де - оправи си мерните единици :giggle:

Аааа, верно.......... :D :icon_blush:

Значи там къде е "см" да се чете "мм." :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...