Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Обороти Каризма 1.6


milenpi

Препоръчано мнение

Привет,

от година, постепенно като съм на нулева скорост изведнъж падат оборотите от 750 на 100-150, чистих дросела, смених с нов дросел с ново стъпково ( е втора ръка е де, клемите му вадят 0.33 ома, както е по книжка, стария интересно вади 0.22 ома). Като пусна консуматор, я фар, вентилатор оборотите падат и бавно се нормализират, гадното на първия дросел беше, че как карам извънградско 10-15 мин и като изключа съединителя падат оборотите на 100-150, а да загасне. Сега и втория дросел пак така, поне два пъти за деня, мерих с мултицет акумулатора, вади 14.22 волта, при пускане на консуматор даже качва на 14.33-40 хмм

преди 3 години смених бензинова помпа. Слагах и лики моли добавка за инжекцион. Смених и свещите. Вече не знам. Алтернатора ли трябва да пренавия, нов акумулатор ли, или компа вече нещо не отчита добре, катализатора ли е запушен. Колата не е GDI, 1.6 първия модел е 1995г. на безнин е, и е на 300 k km е.

Освен да разглобявам на стария дросел стъпковото, или нещо по токовете...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, пробва ли с рестартиране на компа? ... махане на клемите, след което палиш колата за 15 минути с всички консуматори?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях дросела ми влезнаха с комп и настройха, но жилото не беше регулирано и после аз си го затегнах и врътнах болта за тихи обороти. Мисля си го и това, да си ресетна с клема на акумулатора, че вече колко пъти ходя при майстора:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да поясниш кой е този болт за Тихи обороти и къде точно се намира?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно отгоре има капачка, към стъклото, над Tsp, дросела има две клеми- стъпково и за позицията на газа(жилото), като е хлабаво има запецване при натискане на педала, точно под пружината на жилото има болт с контра, врътнах оборот и жилото е с напрежение, но пък се дигат празните обороти на 1000-1200, та този болт отгоре, ама пък отиде настройката на майстора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирайте погрешно, нещата като са направени на 700-750 об. и с включени консуматори уж бързо се нормализира и е ок. След ден, даже след час два как си на тихи и опп на 200-150 об, нещо се проявява в един момент. Разсейващо е и опасно да гледаш тоя оборотомер:) но ще взема да ресетна тия дни, да видим

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Посътвах те, защото когато аз "ресетна компа" имам същите симптоми и след ден каране всичко се нормализира :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем и аз го имах, но спря да го прави. След сваляне на дросела и почистване на дросела и канала за въздух на стъпковото моторче излезе огромна мръсотия. Също така разглобих стъпковото моторче и му раздвижих лагерите с WD40, че бяха клеасали. Отпред на стъпковото има клапа, която се вади със ротора на стъпковото и се виждат двата му лагера. След това си настроих и ключа за празен ход на TPS-а, да е по книга, за да знае двигателя кога е на празен ход. След това направих процедурата със 10 минути работа на празен ход. След някоя от тези процедури вече не го прави. Според мен след почистването на дросела и разглобяването на стъпковото се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

майката си е.а, пипах TSP излезе чек енджин, загасих, меририх местих TSP фикснах. И айде откачвам плюса на акум, а то трябвало май минуса, слагам пак, и да паля, ма нъцки, само лампички, ни стартер, ни зов. Виках човек, бутна ме и на втора и на контакт запали, отидех до Пламен настройка, там гася и паля уж ок. Днеска не пали, но има стартер, ама в един момент се забавя и лампите намаляват яркостта, след час, пак пробвам и като вчера само лампички, нема стартер. Офф стартер ли е, акумулатор ли е ( мерих вади 12.6 в), комутатор ли е, делко ли е, бобини ли е...бордовия комп ли е. Е.а ми се м.та.

Но утре ще я бутам, а дано запали и айде при Пламен до битака.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За първо време си провери клемите на акумулатора дали дават хубав контакт - почисти ги, стегни ги. Така съм се шашкал и аз, влизам в гаража и само лампи на таблото, никъв стартер, нищо. Чух, че леко пукат и искрят клемите на акумулатора. Почистих ги, стегнах ги и се оправи, но за всеки случай смених клемите. Другото през което съм минал със симптом ту върти стартера, ту не върти и има само лампи са четки на стартера. Ходих на сервиз, там пали и няма проблеми. На другия ден няма никой. Износени бяха четките на стартера.

Редактирано от MusicMAN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Епилога-Начи бутане, запали се, и много мислех дали да бия път до битака, минах през Косер за четки на стартер, ама кой модел, ама имало различни, не може. Та отидох на Одрин и Стамболийски, дето има огромен надпис Стартери, тия са така загрели на стартери, че след 1 и половина бяха готови, било яко износени чеки и некви втулки, 65лв.

Интересно, че сега оборотите са 900, дали са откачвали минуса, не знам, но държи се добре, ще се тества извънградско, нали требва 15 км да се обучи.

Айде пуцайте цеца, миле китич...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе като ми монтираха втория дроселвтораръка, барем едно почистване със спрей да беха направили-50лв бай ***, еми пак флуктуации с оборотите, аман. Отворих си първия дросел, видях как е мини клапата и стъпковото, идеята е, че има две дупки по една на всяка страна и е своегорода мини дросел, ама със шило дюза назад, напред ли или върти мини клапата?? Но почистих и сглобих, ама сега пак да сменям, пак адаптациии. Еми, взех един спрей за кабуратори, свалих възд. филтър и пръснах в предната дупка, и мръднах дросела и със сламката навътре другата (това е цаката да минеш и задната):). Палнах за 10 мин, гаснах, палнах и малко консуматори, каточе ли дигна с 50-100 об и са мазни, бързи. Утре ше се кара до Курило и ше видим. ДГД майсторите, лекарите и бах куй

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега прави се адаптация на дросела :) Може всичко да ти е Ок , но когато не е настроено няма как да работи. Имах ама точно такъв проблем като твоя и след като отидох на Пловдив при Milen_z точно за 30 мин. ми направи колата. Прочети стари постове и ще намериш решение на проблема. Ако Милен ти е далеч има и други колеги по градовете Поздрави !!! При смяна на дросел задължително се прави адаптация т.е закачва се на комп. и се настройва. Когато не е настроен TPS -a, дросела ( болта който си въртял) и ако не ти е Ок стъпковото ( при теб е Ок виждам) няма как да се подаде инфо на компа на колата ти и той се бърка. Нз дали ме разбра колега , но споделям какво беше при мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз при Пламен ходих, той бара с комп врътна цъка и те така, ама ново двайсе, след два дена не паля, нови четки стартер, айде след 3-4 дена пак, ама цъка върти, тоя път си взех нов акумулатор, че 7 години си карах с тоя дето беше с колата Варта. Сега бичи и пали. Тоя път само изчаках 10 мин да си мисли, после изгасих и пак палнах и малко консуматори, върви си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...