Премини към съдържание

Интересен проблем!


Препоръчано мнение

Здравейте, отскоро съм в Несебър ,но още при пристигането Галанта ми направи лоша шега. На път насам един колега каращ зад мен ми каза, че задно ляво колело бие доста. Помислих си болтовете са хлабави - не бяха.Вдигнах колата на крик и наистина биеше, сложих резервната и тя така. Днес бях в сервиз в Бургас, който ми препоръчаха - "гениите" без да свалят гумата определиха, че проблема е зверски изкривена джанта.Обясних им, че съм слагал резервната и че тя не е слагана никога " и тя била крива" :icon_n_bash: ...тъпаци! Реших, че спора е излишен и си тръгнах оттам , но за всеки случай сложих "кривата" джанта отпред и завъртях - права като конец!!

 

Та въпроса ми е какво може да е - лагера не се чува, и няма луфт, отзад съм с барабани.

Галанта е 97г. , ЕА6А 2.0 турбодизел!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Виж шпилките а главината които захващат джантата

2. ако можеш ,определи дали бие и барабана, ако бие, това значи че ти е крива главината от към шпилките, т.е. има диск и там са набити шпилките.........

3. на барабана има една капачка, централно разположена .........под нея се намира гайка с номер 27 или 30, като на продължението на гайката има мет. гривна която в определен край е сплескана.........това е така ,защото така държи контра на гайката............с една отверка я освобождаваш и се опитай да притегнеш гайката, ако е хлабава ( то ще си проличи,) тогава исползваш следната процедура:

1. стягаш гайката силно.........така че барабана да не може да се върти на ръка, и след това леко отхлабваш гайката до нормално завъртане на барабана с ръка.......по принцип се натяга с динамометричен ключ и тази гайка се затяга на 55 нютона, но ти така го направи........

4.Ако пак бие,тогава сваляш барабана и завърташ главината със шпилките и гледаш от къде идва биенето......

5. може да има луфт в болтовете които прикрепват главината към шенкела............и тях провери........те са 4 на брой и са с ключ 14 номер........

Ако не са това нещата, тогава пак пиши какво си видял и така........... :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, инструменти нямам никакви (нали Митсубиши не се чупело :rolleyes: ), това което видях е, че болтовете които държат главината към шенкела са стегнати. Като разклащам колелото няма луфт, което ме навежда на мисълта, че барабана е стегнат и най-вероятно е крива главината. Дали бие барабана на око не мога да видя, като е сложена джантата се вижда ясно на борда и, но на самия барабан не.

 

Въпросната главина как върви с лагера или без, става ли от Галант с дискови спирачки или не?? :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната главина как върви с лагера или без, става ли от Галант с дискови спирачки или не?? :icon_crying:

лагера е с главината, не е отделен и се продава като лагер-главина..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма луфт - главината и лагерите са си наред.

Или е крив барабана или не е легнал добре.

Свали тази джанта и завърти барабана.

То ще се види.

Успех!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Значи луфт в лагера няма, но предишния собственик ми каза, че е имал среща с бордюр :icon_blush: преди време и явно тогава се е изкривила главината.

Като карам колата няма никакво биене, по никакъв начин не може да се разбере, че нещо е криво, но искам да сменя тази лагер-главина. Въпроса е какъв лагер да взема (марка :icon14: ) и мога ли да го сменя в домашни условия (доколкото видях се държи на 4 болта) ?

В един магазин подпитах преди време и ми казаха:

- тайвански 130лв

- японски 160лв

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи луфт в лагера няма, но предишния собственик ми каза, че е имал среща с бордюр :icon_blush: преди време и явно тогава се е изкривила главината.

Като карам колата няма никакво биене, по никакъв начин не може да се разбере, че нещо е криво, но искам да сменя тази лагер-главина. Въпроса е какъв лагер да взема (марка :icon14: ) и мога ли да го сменя в домашни условия (доколкото видях се държи на 4 болта) ?

В един магазин подпитах преди време и ми казаха:

- тайвански 130лв

- японски 160лв

Не......трябва ти преса........

Иначе Койо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След известно обикаляне на магазини стана ясно, че не може да се намери комплект лагер-главина + вала, който влиза в лагера. Намира се само лагера, а при мен е крив вала, така че се търси втора употреба!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И 4 месеца караш колата в това състояние???

 

Карам я така откакто я имам, а и преди това е изминала 10-тина хил. км и нямаше и да разбера ако не ми бяха казали! Просто няма никакви признаци - няма вибрации, люлеене или нестабилност. И ще продължавам докато не намеря въпросната част - не съм роб все пак на тази кола и няма да сляза от нея за да се возя в градския транспорт, особено зимата!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След известно обикаляне на магазини стана ясно, че не може да се намери комплект лагер-главина + вала, който влиза в лагера. Намира се само лагера, а при мен е крив вала, така че се търси втора употреба!

 

Извинявайте колеги,

но или аз нещо не разбирам или се пишат глупости.

Какво значи "крив вал"??

Във възела "главина" всичко трябва да е съосно за да има

въртене. Едно нещо да е криво или побито, главината ще

блокира или ще се разруши.

Може да има несъосност на следата на колелото при изкривяване

на целия възел "комплект", при захващането към моста или окачването,

или каквото и да е там...

При сух и мокър път не се усеща в карането, само ще му "изяде" гумата

след време, но при заледен - става опасно!!!!!!!!!

Да намери един свестен майстор да види какво е....

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами логично е ако е крива оста, тогава диска или барабана да трие в таблата. Ама така да мята и да не си личи по нищо, мен ми прилича на амортисьор или тампони. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всеки, ако е обърнал внимание винаги като караш зад някоя кола ти се струва че лявата задна гума е леко на криво! Ако караш кола с десен волан ще е обратното! Загледай се в някоя кола пред тел, особено с по широки гуми и ще видиш какво имам в предвид! Т.е. най-вероятно ти няма нищо и няма за какво да се тревожиш!!! :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи биене има, едва доловимо но го има. Установил съм по няколко начина, че го има. Последно свалих барабана и подложих отверка на фланеца, на който ляга самия барабан - отклонението е може би 1-2мм.

Относно това какви последици има пак повтярям: нищо не се усеща в управленито на колата, няма никакво "изяждане" на гумата нито на старите ми 15-ки, нито на новите 16-ки! Лагера е здрав - не бие и не шуми, явно е доста здрав за да издържи удара, при който се изкривила оста. Общо взето няма последици вече 40 хил.км! Като намеря тая ос с фланеца, ще купя и нов лагер, ей така профилактично.

 

Мирослав, има ли разлика във въпросния фланец при моделите с диск и барабан и в моделите преди и след '97 година?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...