v.k. Публикувано 13 август 2016 Сподели Публикувано 13 август 2016 Добър ден Преди известно време смених всички крушки в купето на колата, включително и тези на задния номер и багажника с диодни (гъзария до шия) НО установих, че всички светят нормално при запален и изгасен двигател, с изключение на тези на номера При изгасен двигател светят нормално, а при запален премигват, като от начало леко, а колкото по дълго време е запалена колата толкова по-учестено е премигването, крушките са с 5 диода всяка!Да не забравя да спомена, колата е Каризма, 99г., 1,8 ГДИ 125 к.с. Имате ли някаква идея ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor_carisma Публикувано 13 август 2016 Сподели Публикувано 13 август 2016 И при мен е така след известно време, сменяш ги и ще се оправи ( за известно време). Цялата работа е, че просто е китайска крушката, боклуци това е Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
san4o pansa Публикувано 13 август 2016 Сподели Публикувано 13 август 2016 Мойте не са премигвали никога,китайски са ,едната с 6 другата с 12 диода... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 13 август 2016 Сподели Публикувано 13 август 2016 При изгасен двигател, напрежението е 12 волта и малко, а при запален двигател - над 14V, които може би им идват малко в повече. Вероятно светодиодите се претоварват и прегряват - и скоро може да изгорят. Ако има някакви резистори по платката, опитай да ги смениш с по-голяма стойност, за да намалее тока през светодиодите. (а до тогава си сложи пак обикновените крушки) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 14 август 2016 Автор Сподели Публикувано 14 август 2016 А ако сложа крушки с 1 диод или с повече от 5 ... има ли вероятност да се оправи проблемът ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 14 август 2016 Сподели Публикувано 14 август 2016 Колкото и диода да сложиш, щом не могат да понеса 14 - 14.4 волта когато е запален двигателя ще изгорят рано или късно. Купи си по-качествени китайки, това е решението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 14 август 2016 Сподели Публикувано 14 август 2016 Хмм, а на моите пише 12-24V :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 14 август 2016 Сподели Публикувано 14 август 2016 На обикновена крушка ако й пуснеш 12 волта, ще свети малко по-слабо, а ако й пуснеш 14V ще свети малко по-силно - токът ще се измени с около 10-15%, в зависимост от напрежението. Диодите като полупроводник имат такава волт-амперна характеристика, че например на 3 волта започват да светят, при което тече малък ток, но на 3.5 волта вече токът рязко нараства. Затова най-простият начин да се свържат диоди е да се сложат например 3 бр. последователно - което прави около 9 волта. И да се добави резистор, върху който да се падат 3-5 волта (през него токът няма как рязко да нарастне, като през полупроводник -- ще се изменя в определени граници, безопасни за светодиодите). Така са направени 12V светодиодните ленти, които се продават на метър - има по 3 диода и резистор. http://leds-opt.com/wp-content/uploads/products_img/3528-120%20bez%20zashziti.jpg Не е много скъпо да се сложи във всяка автомобилна крушка специално захранване с чип, което да прави от 12-24V нужното напрежение за светодиодите - напр. 9 волта, но предвид че се пести всяка стотинка, резисторът е най-евтиното решение. Обаче не се знае китайците какви са ги надробили с всяка отделна крушка, която може да се купи от магазина - ако искаш снимай твоите от всички страни, където се виждат елементи, пък ще ги мислим. Ако просто са наредили 5 диода и нищо друго, може би точно са ги нагласили някъде за до към 12V - и от малка разлика в захранващото напрежение диодите ще се претоварят и може да изгорят. Другото по което може да се ориентираш, ако диодите греят и отделят прекалено много топлина, значи се претоварват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 15 август 2016 Автор Сподели Публикувано 15 август 2016 След края на работната седмица ще проверя, че сега ми е натоварено и ще споделя резултата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
v.k. Публикувано 23 август 2016 Автор Сподели Публикувано 23 август 2016 Нямах време за много опити и прожерих само това с нагряването... крушките парят, немогат да се свалят без да са престоели известно време Ще се разходя по магазините за проверка на по качествени! П.П. Колата на баща ми (макар и от друг клас, става въпрос за Мазда 6) е със абсолютно същите крушки на номера и при него не мигат, така пристигна от Германия Не съм сигурен дали става въпрос за качество на крушките или по качествена електроника на колата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.