Премини към съдържание

Изключително странно поведение


MuxoB

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

 

Надявам се вие да можете да ми помогнете с вашите съвети и мнения по случващото се с моя Мицку - Space Star 1.3 86HР с газов инжекцион.

 

Поведението на колата е изключително странно в последния един месец. Проблема се изразява най-главно в това, че двигателят звучи някакси доста по груб и дрезгав както и се усеща че е доста по-тромав.

В комбинация с това, сутрин на студен двигател колата е доста неспокойна, усещат се вибрации в купето и клатушкания (както и на бензин така и на газ) и разхода на гориво е доста голям, което е нетипично за колата ми.

Особено когато 4год. разхода на газ е около 7.2 - 7.8 / 100 км. Четох много в интернет, разговарях с познати и т.н и тук става интересното. В момента, в който откача акумулатора и го закача отново колата работи перфектно.

И при студен двигател, и при топъл. Нямам никакви вибрации и т.н. Направих си дори и тест с много малко газ при "добре работещ" двигател да видя разхода - резултата е такъв какъвто съм свикнал да бъде. Колата набира перфектно,

и има характерния си ряз след 3500об/мин. За жалост, това продължава 3/4 дни докато не започне отново да работи както ви казах по-горе.

 

Държа да ви кажа че автомобила е изключително поддържан , спазвани са сроковете за смяна на консумативи както са посочени в ръководствата. Е, може и годинките да са му много тъй като е на 266 000 , 80+ от които на газ.

Колата не гори масло, няма никакви нетипични шумове от мотора.Текущите свещи са ми на NGK с пробег от 11000км.

 

Допитвам се до вас защото не искам да започна безкрайното купуване на свещи, кабели , дистрибуторни капачки и т.н.

Мое мнение че колата се нуждае от добра диагностика (настройка ) тъй като не е нормално при един "рестарт" да работи както е работила винаги и след 3/4 дни да не работи добре.

Ако на някого от вас му се е случвало подобно нещо, нека да сподели а ако има човек от София които може да я диагностицира нека също да сподели!

 

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това както го описваш май е бедна смес - а от нея само се мъчи двигателят, отделно дето не върви и харчи много.

 

Бедна смес, ама не че смуче въздух отнякъде, ами според мен някой датчик (например ламбда сонда) лъже компютъра (или последният не я чете коректно) и се адаптира в погрешна насока - щом след рестарт работи известно време нормално.

 

Ще ти трябва диагностика, за да прочетеш какви показания компютърът вижда от датчиците. Питай DJ Tymbi трябва да може да го поправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви,

 

Аз също съм на мнение че една добра диагностика е много по-оправдана отколкото смяната на един куп части без резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

UPDATE:

 

Знам че двигателя е коренно различен, но сутрин на студен двигател положението е горе-долу същото с разликата че оборотите се менят доста по-бавно.

 

Вижте видеото:

Моят сайт

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак,

 

Днес колата я погледна човек който се занимава с коли и му разказах за проблема й на празен ход.

Премахнаме лулата на 1ви цилиндър и в работата на колата нямаше никаква разлика. Сложихме го обратно - никаква разлика. Когато премахвахме на другите цилиндри, колата беше

почти готово да загасне. Премахнаме също и куплунга на първия инжектор ( 1ви цилиндър ) - никаква разлика какво и във високи така и в ниски обороти.

Колата продължава да се клатушка. Мерихме компресията на цилиндъра - нормална.

 

Пробвах с различни свещи - никаква разлика.

Ще бъда много благодарен ако някой даде съвет или препоръка! :)

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, но логичният извод е, че бобината (която е обща за 2-та цилиндъра) не работи коректно. А пък и не казвате да сте я проверили...Един елкон би свършил работа според мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За тази ли бобина става въпрос и как може да се тествам, бихте ли споделили?

 

 

http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXN4013857

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За тази ли бобина става въпрос и как може да се тествам, бихте ли споделили?

 

 

http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXN4013857

...доколкото разбрах 1-ви цилиндър не работи, няма значение дали е лоша искрата или няма бензин.....ако е проблема в токовете, то и на газ пак няма да работи......за това повторете теста с махането на лулата когато мотора работи на газ....ако няма разлика, то тогава наистина проблема е по токовете, АКо има разлика, тогава най вероятно проблема е в горивото - запушен инжектор или от някъде изпуска или няма управление на този инжектор....

Разменете местата на бобините и пробвайте пак......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

86 к.с. моторът не е ли с една бобина за всички цилиндри?

Според мен е добре да се провери прекъсването на инжектора от компютъра на газовия инжекцион.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-Tymbi - Проверката беше направена както на газ така и на бензин ( с махането на лулите ) . Никаква разлика във високи и ниски обороти.

 

АЗ също в момента съм объркан, тъй като знам че мотора е с 1 бобина, а не с две отделни за съответните цилиндри?

 

DJ- Tymbi - Днес гледах сайта ви и тъй като доста колеги препоръчаха диагностика при Вас, удобно ли е да намина утре ?

Пробвах да се обадя, но не вдигна никой.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако закачиш външно запалителна свещ, (не да извадиш старата и на нейно място да завиеш новата) - а отвън, просто да се допира до металната част на двигателя - вижда ли се да прави искра?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-Tymbi - Проверката беше направена както на газ така и на бензин ( с махането на лулите ) . Никаква разлика във високи и ниски обороти.

 

АЗ също в момента съм объркан, тъй като знам че мотора е с 1 бобина, а не с две отделни за съответните цилиндри?

 

DJ- Tymbi - Днес гледах сайта ви и тъй като доста колеги препоръчаха диагностика при Вас, удобно ли е да намина утре ?

Пробвах да се обадя, но не вдигна никой.

....последно мотора с DIS системата ли е, или с делко?коя година ви е колата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

dreadx - Тествахме искрата , перфектна е на първи цилиндър с няколко свещи.

 

DJ Tymbi - Колата е 1998год. и модела е с делко ( съжалявам , но не съм компетентен ).

С такова чудо : https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/DSC_74451458724227.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Пиша ви за да внеса малко яснота и да актуализирам темата.

След консултация и преглед при DJ Tymbi се оказа че колата е с проблем в клапаните на първи цилиндър или по-точно в изпускателния клапан. ( Нека DJ-Tymbi да внесе яснота, ако е нужна на колегите) .

Сменихме дистрибуторната капачка и палеца, но нямаше никаква разлика в поведението на колата.Крайния резултата е че колата се нуждае от ревизия на главата и клапаните, която ще последва в бъдеще.

 

Благодаря на всички отзовали се с мнения и препоръки! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията - нали беше писал по-нагоре, че сте мерили компресията и е нормална - започнах да си мисля за проблеми с ЕКУ-то или др. такива глупости.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре DJ Tymbi да отговори на въпроса ( ако попадне на темата) тъй като той я диагностицира, а и аз не съм толкова навътре с технически термини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Колата е готова със сменени 2 изпускателни клапана на главата. В момента работи като часовник и разходът е повече от перфектен!

 

Специални благодарности на DJ tymbi за диагностиката !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...