MuxoB Публикувано 11 август 2016 Сподели Публикувано 11 август 2016 Здравейте, колеги! Надявам се вие да можете да ми помогнете с вашите съвети и мнения по случващото се с моя Мицку - Space Star 1.3 86HР с газов инжекцион. Поведението на колата е изключително странно в последния един месец. Проблема се изразява най-главно в това, че двигателят звучи някакси доста по груб и дрезгав както и се усеща че е доста по-тромав.В комбинация с това, сутрин на студен двигател колата е доста неспокойна, усещат се вибрации в купето и клатушкания (както и на бензин така и на газ) и разхода на гориво е доста голям, което е нетипично за колата ми.Особено когато 4год. разхода на газ е около 7.2 - 7.8 / 100 км. Четох много в интернет, разговарях с познати и т.н и тук става интересното. В момента, в който откача акумулатора и го закача отново колата работи перфектно.И при студен двигател, и при топъл. Нямам никакви вибрации и т.н. Направих си дори и тест с много малко газ при "добре работещ" двигател да видя разхода - резултата е такъв какъвто съм свикнал да бъде. Колата набира перфектно,и има характерния си ряз след 3500об/мин. За жалост, това продължава 3/4 дни докато не започне отново да работи както ви казах по-горе. Държа да ви кажа че автомобила е изключително поддържан , спазвани са сроковете за смяна на консумативи както са посочени в ръководствата. Е, може и годинките да са му много тъй като е на 266 000 , 80+ от които на газ. Колата не гори масло, няма никакви нетипични шумове от мотора.Текущите свещи са ми на NGK с пробег от 11000км. Допитвам се до вас защото не искам да започна безкрайното купуване на свещи, кабели , дистрибуторни капачки и т.н. Мое мнение че колата се нуждае от добра диагностика (настройка ) тъй като не е нормално при един "рестарт" да работи както е работила винаги и след 3/4 дни да не работи добре. Ако на някого от вас му се е случвало подобно нещо, нека да сподели а ако има човек от София които може да я диагностицира нека също да сподели! Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 11 август 2016 Сподели Публикувано 11 август 2016 Само едно нещо може да ти помогне, и това е ДИАГНОСТИКА. Другото е гадаене. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 11 август 2016 Сподели Публикувано 11 август 2016 Това както го описваш май е бедна смес - а от нея само се мъчи двигателят, отделно дето не върви и харчи много. Бедна смес, ама не че смуче въздух отнякъде, ами според мен някой датчик (например ламбда сонда) лъже компютъра (или последният не я чете коректно) и се адаптира в погрешна насока - щом след рестарт работи известно време нормално. Ще ти трябва диагностика, за да прочетеш какви показания компютърът вижда от датчиците. Питай DJ Tymbi трябва да може да го поправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 12 август 2016 Автор Сподели Публикувано 12 август 2016 Благодаря Ви, Аз също съм на мнение че една добра диагностика е много по-оправдана отколкото смяната на един куп части без резултат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 12 август 2016 Автор Сподели Публикувано 12 август 2016 (редакция) UPDATE: Знам че двигателя е коренно различен, но сутрин на студен двигател положението е горе-долу същото с разликата че оборотите се менят доста по-бавно. Вижте видеото:Моят сайт Редактирано 12 август 2016 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 15 август 2016 Автор Сподели Публикувано 15 август 2016 (редакция) Здравейте пак, Днес колата я погледна човек който се занимава с коли и му разказах за проблема й на празен ход. Премахнаме лулата на 1ви цилиндър и в работата на колата нямаше никаква разлика. Сложихме го обратно - никаква разлика. Когато премахвахме на другите цилиндри, колата бешепочти готово да загасне. Премахнаме също и куплунга на първия инжектор ( 1ви цилиндър ) - никаква разлика какво и във високи така и в ниски обороти. Колата продължава да се клатушка. Мерихме компресията на цилиндъра - нормална. Пробвах с различни свещи - никаква разлика. Ще бъда много благодарен ако някой даде съвет или препоръка! Редактирано 15 август 2016 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 15 август 2016 Сподели Публикувано 15 август 2016 Не знам, но логичният извод е, че бобината (която е обща за 2-та цилиндъра) не работи коректно. А пък и не казвате да сте я проверили...Един елкон би свършил работа според мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 15 август 2016 Автор Сподели Публикувано 15 август 2016 За тази ли бобина става въпрос и как може да се тествам, бихте ли споделили? http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXN4013857 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 15 август 2016 Сподели Публикувано 15 август 2016 За тази ли бобина става въпрос и как може да се тествам, бихте ли споделили? http://kanex.bg/shop/findkx?kxpartno=KXN4013857...доколкото разбрах 1-ви цилиндър не работи, няма значение дали е лоша искрата или няма бензин.....ако е проблема в токовете, то и на газ пак няма да работи......за това повторете теста с махането на лулата когато мотора работи на газ....ако няма разлика, то тогава наистина проблема е по токовете, АКо има разлика, тогава най вероятно проблема е в горивото - запушен инжектор или от някъде изпуска или няма управление на този инжектор....Разменете местата на бобините и пробвайте пак...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Petar_pk Публикувано 15 август 2016 Сподели Публикувано 15 август 2016 86 к.с. моторът не е ли с една бобина за всички цилиндри? Според мен е добре да се провери прекъсването на инжектора от компютъра на газовия инжекцион. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 15 август 2016 Автор Сподели Публикувано 15 август 2016 DJ-Tymbi - Проверката беше направена както на газ така и на бензин ( с махането на лулите ) . Никаква разлика във високи и ниски обороти. АЗ също в момента съм объркан, тъй като знам че мотора е с 1 бобина, а не с две отделни за съответните цилиндри? DJ- Tymbi - Днес гледах сайта ви и тъй като доста колеги препоръчаха диагностика при Вас, удобно ли е да намина утре ?Пробвах да се обадя, но не вдигна никой. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 15 август 2016 Сподели Публикувано 15 август 2016 А ако закачиш външно запалителна свещ, (не да извадиш старата и на нейно място да завиеш новата) - а отвън, просто да се допира до металната част на двигателя - вижда ли се да прави искра? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 август 2016 Сподели Публикувано 16 август 2016 DJ-Tymbi - Проверката беше направена както на газ така и на бензин ( с махането на лулите ) . Никаква разлика във високи и ниски обороти. АЗ също в момента съм объркан, тъй като знам че мотора е с 1 бобина, а не с две отделни за съответните цилиндри? DJ- Tymbi - Днес гледах сайта ви и тъй като доста колеги препоръчаха диагностика при Вас, удобно ли е да намина утре ?Пробвах да се обадя, но не вдигна никой.....последно мотора с DIS системата ли е, или с делко?коя година ви е колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 16 август 2016 Автор Сподели Публикувано 16 август 2016 dreadx - Тествахме искрата , перфектна е на първи цилиндър с няколко свещи. DJ Tymbi - Колата е 1998год. и модела е с делко ( съжалявам , но не съм компетентен ).С такова чудо : https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/DSC_74451458724227.JPG Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 17 август 2016 Автор Сподели Публикувано 17 август 2016 Здравейте, Пиша ви за да внеса малко яснота и да актуализирам темата. След консултация и преглед при DJ Tymbi се оказа че колата е с проблем в клапаните на първи цилиндър или по-точно в изпускателния клапан. ( Нека DJ-Tymbi да внесе яснота, ако е нужна на колегите) . Сменихме дистрибуторната капачка и палеца, но нямаше никаква разлика в поведението на колата.Крайния резултата е че колата се нуждае от ревизия на главата и клапаните, която ще последва в бъдеще. Благодаря на всички отзовали се с мнения и препоръки! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 17 август 2016 Сподели Публикувано 17 август 2016 Благодаря за информацията - нали беше писал по-нагоре, че сте мерили компресията и е нормална - започнах да си мисля за проблеми с ЕКУ-то или др. такива глупости. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 22 август 2016 Автор Сподели Публикувано 22 август 2016 Най-добре DJ Tymbi да отговори на въпроса ( ако попадне на темата) тъй като той я диагностицира, а и аз не съм толкова навътре с технически термини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 29 август 2016 Автор Сподели Публикувано 29 август 2016 Здравейте колеги, Колата е готова със сменени 2 изпускателни клапана на главата. В момента работи като часовник и разходът е повече от перфектен! Специални благодарности на DJ tymbi за диагностиката ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.