Премини към съдържание

Съвет за ремонт на двубутални апарати.


de4i

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Сдобих се с читави предни двубутални спирачни апарати за Галанта. Реших да ги монтирам, като преди това им направя профилактика. От колега от форума купих ремонтен комплект за двубуталните апарати, който комплект освен гумичките, включва и буталата. След като разпарчетосах апарата и сравних чарколяците се оказа, че новите бутала /фи - 42,7 мм/ влизат в цилиндърчетата, но са с 3,3 мм по-високи. Тялото им е по високо, иначе шийката и тази част, която контактува с накладката, са еднакви.

http://media.snimka.bg/s1/5517/037277928-thumb.jpg?r=0

Когато ги сложа в цилиндъра, с толкова мм излизат навън. иначе старите като потънат в цилиндъра идват на нула с равнината на челюстта.

http://media.snimka.bg/s1/5517/037277927-thumb.jpg?r=0

Не съм чистил старите бутала, но видимо като че имат свалена циментация в зоната, където контактуват с О-пръстена. Въпросът ми е тези 3,3 мм дали са фатални – т.е. дали ако ги сложа, после ще влезне спирачния диск и накладките.

Челюстите са широки 60 мм, по спомени дискът е 24 мм, накладките заедно с ламаринките трябва да са най-много 18 мм, за да се събере всичко. Така излиза, че тези 3,3 мм пречат.

Вариантите са подробно да огледам старите и да сложа тях. Или да отнема на струг тези 3,3 мм. – може 1 мм от дъното /челото на буталцето/ и малко 2,3 от пръстена, който контактува и натиска накладката. Вие как мислите ?

 

Снимките излизат малки, затова ето линк към втората

http://de4i1111.snimka.bg/automobiles/mitsubishi.582549.37277927

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да ги свалите отдолу на струг или фреза отдолу и отгоре, дано стане. 3.3 мм. си е много, то толкова дават и износване на дискове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пробва ли да ги монтираш и да видиш дали ти опират? Според мен не се прибират на 0 в задно положение буталата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен с 24мм дебели дискове няма да имаш проблем с новите по-високи бутала.

При мен с фабричните бутала(двубутален апарат - галант 98') влиза и има хлабина 26мм дебел диск(276х26мм).

Все пак е най-добре да пробваш как влиза диска+нови накладки и тогава да го мислиш.

Ако се наложи престъргване - престържи външния ръб който е към накладката, за да не се нарушава

повърхността която контактува със спирачната течност т.е. хромираното покритие.

Иначе най-доброто решение е някой стругар да ги изработи от неръждаема стомана :icon_thumbup: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Челото на буталото има три пъпки, които пречат то да ляга до дъното на цилиндъра.

Минах на струг само горната част - която контактува с накладката.

http://media.snimka.bg/s1/5525/037293862-thumb.jpg?r=0

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти пробва ли да ги монтираш и да видиш дали ти опират? Според мен не се прибират на 0 в задно положение буталата.

Прибират се!

И сега ще стане работата, нали, дечи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прибират се!

И сега ще стане работата, нали, дечи?

 

Моя грешка написал съм го на обратно,могат да се прибират до край.

post-3680-020132600 1470926331_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...