Премини към съдържание

Ръжда в резервоар


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, малко извън темата на нашите прекрасни мицубишита... Опитвам се да реставрирам резервоара на един къстъм чопър, който си правя и стигнах до частта с махането на ръжата като много глупаво първо боядисах резервоара външно и после реших да минавам през тази процедура. Както и да е... минах вече през няколко типа чистене, което включваше чистене с нафта, електролиза, пълнене с бензин и масло и т.н. Тази процедура беше направена преди близо 3 месеца. Онзи ден реших да слеза в мъзътъ и да видя как е положението. Въпреки че вътре имаше бензин (не много) ръждата се беше появила на ново във вид на точици а карбуратора се беше позадръстил с неприятна кафява слуз.

 

Искам да уточня, че нямам желание да купувам нов резервоар или да правя такъв от пластмаса и т.н. Този си го харесвам, перфектен е за чопъра от към форма и всичко.

 

Та замислил съм следното:

 

1. Една сериозна електролиза с повече напрежение и сериозно захранване в продължение не ден както и с хубаво дълго желязо за жертвопринушение, което да минава през целия резервоар (предното беше един дълъг винт).

 

2. Веднаха след изливане на водата от електролизата, резервоара се пълни с абразивен пясък + оцет + болтове и гайки и резервоара периодично в продължение на седмица се разклаща по 3-4 пъти на ден.

 

3. След седмица, изсипваме течността, пълним с обезмаслител и топла вода и плакнем докато не излезе бяла вода.

 

4. След цялостно изсъхване на резервоара планирам да го напълня с боя, която не се разтваря от бензин и с нея да покрия цялата вътрешна част на резервоара.

 

Това е плана за сега, ако някой има по-добри идеи както и опит с качествено и постоянно разрешаване на този проблем - нека сподели.

 

Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Брей, никой ли не се е занимавал :)

Аз, да речем, не съм. Това, което си описал, ми звучи като работещ и ефективен вариант, вижда се че си добре запознат, направо действай.

Това, което аз съм чувал от стари майстори, относно поддръжка на прагове на кола, е да се пълнят периодично с масло - като превантивна мярка, а не след като изгният. Практикувам го, засега са цели. Но в твоя случай няма да ти е от полза, просто споделям.

Ако резервоара е много зле, никаква химия няма да помогне, трябва си механическа намеса. Но ако има само точици, би трябвало да стане. С някаква крива арматура с телена четка/телче накрая и подходящ препарат не може ли да се тръкне?

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. За съжаление, резервоара е с малък отвор и движението на четка в него е меко казано невъзможно. Би помогнало с малка част от резервоара, но няма да покрие целия. За това и избрах абразивния пясък + болтове и гайки като вид вътрешна шкурка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,пробвай не с болтове а мозайка ,след като го измиеш и дбре подсушиш налей вътре преобразовател за ръжда ,но на вюрт .Ползвал съм го ,като изсъхне образува тънак еластичен слой разбрах от преобразователя, който беше останал на дъното на чашата .После боядисвай.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка мисля че се спрях на един по-особен метод за 4-та стъпка а именно боядисването от вътрешна страна. Оказа се, че мога да използвам процеса на електролизата и в обратен ред тоест да наслагвам метал от вътрешната страна на резервоара. Ще използвам цинк за този метод, а материалите ще взема от едно местенце в Дървеница тук в Софиая. Ако процеса е успешен трябва да напиша един хубав наръчник, защото това е доста дискутирана тема, но рядко със 100 процентова успеваемост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

В крайна сметка мисля че се спрях на един по-особен метод за 4-та стъпка а именно боядисването от вътрешна страна. Оказа се, че мога да използвам процеса на електролизата и в обратен ред тоест да наслагвам метал от вътрешната страна на резервоара. Ще използвам цинк за този метод, а материалите ще взема от едно местенце в Дървеница тук в Софиая. Ако процеса е успешен трябва да напиша един хубав наръчник, защото това е доста дискутирана тема, но рядко със 100 процентова успеваемост.

 

Колега незнам до къде Си стигнал и как Си се преборил с ръждата.Сега видях темата защото рядко влизам във форума.Боря се отдавна с ръждиви железа но с резервоари до сега само с мръсни.За ръжда има и една рецепта със солна киселина уротропин и дестилирана вода.Пробвал Съм я лично върху 50(петдесет)годишен калник на кола.Резултата беше като от песъкоструй.Рецептата я има в оффроад форума и в класик кар форума.

Разгледай ефекта:

 

http://www.album.bg/dino412/albums/200552/

 

http://www.album.bg/dino412/albums/200558/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам за реставриране някои хромирани детайли на един чопър по които е тръгнала ръжда и търся информация къде да си ги правя ... Колега Рафаело оборудването за електролизата твое ли си е или ходиш някъде ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така... ще прощавате, че не написах отговор по-рано. Реално след повече от 2 месеца търсене, процеса за реставрация на резервоар от ръжда е вече тестван и потвърден за работещ на няколко резервоара. Състои се от следните стъпки и това може да се приложи при всякакви метални контейнери било то резервоар на кола/мотор и т.н.

 

1. Първа стъпка - с цел премахване на по-сериозните парчета ръжда появили се по стената на резервоара от вътрешна страна, се взимат от улицата (не се шегувам) остри камъчета тип чакъл. Пълнят се в резервоара около 20-тина бройки, добавя се топла вода и веро, входа и изхода на резервоара се запечатват. За входа използвах найлон + капачката, за изхода - коркова тапа. Следва сериозно клатене, ако някой го мързи (не препоръчвам но може), резервоара се увива в голяма чаршаф и се слага в пералнята на кратка програма.

 

2. Втора стъпка - веднага след дивото клатене, се отваря резервоара и се излива водата като трябва много добре да се изплакне от верото. Следва електролизата която се състои от следните стъпки:

• В зависимост от това колко побира резервоара в моя случай беше 5 литра, се прави смес от 4 супени лъжици сода Бикарбонат (за готвене) + хладка вода до горе. Всичко трябва да е разбъркано много добре преди да се сипе в резервоара

• Взима се един както му викат хамериканците “sacrificial rod” демек желязо за жертвопринушение, чисто, непоцинковано, не никелирано, абе най-стандартно парче желязо от железарията. То трябва да е дълго и да минава през цялата вътрешна част на резервоара. Аз го закрепих на парче стереопор. ВАЖНО!!! е това желязо след като се потопи в сместа да не докосва по никакъв начин някоя от вътрешните стени на резервоара. Дали ще облепите някои части където е неизбежно да се докосват с тиксо или някакъв друг начин за изолация – решавате сами.

• Следва последната част, намирате зарядно за акумулатор – 12 волта на минимум 6 ампера, което е без защити за късо. Свързвате желязото, което е потопено с ПЛЮС, а МИНУСА закрепяте за изчистена до желязо част на резервоара (аз го закрепих за изхода на резервоара от долу понеже зарядното е с щипки).

Тази стъпка трае около 3-4 часа, като 1 мин след като сте активирали зарядното трябва да започнете да чувате бълбукане на входа на резервоара. Това означава че процеса работи. Важно е този процес да работи в проветриво помещение. При него се отделя въглерод, който е и запалим. Не е лоша идея от време на време да проверявате зарядното дали е загряло – да не направите някой по-голям гаф.

 

Ето снимки и инструкции как го правят и други хора.

http://www.instructables.com/id/Electrolytic-Rust-Removal-From-A-Motorcycle-Gas-Ta/?ALLSTEPS

 

3. Трета стъпка – последната стъпка е много важна от гледна точка на тайминг. След като сте приключили електролизата, изсипвате всичките гадости които са се отделили от стените на резервоара (може в тоалетна или мивка, не е токсично) и плакнете докато водата не стане перфектно бистра. Плакнете само с топла вода. Имайте предвид че след електролира, метала невероятно бързо започва да ръждясва, за това и споменах че тайминга тука е много много важен. Та след като измиете добре резервоара, хващате един сошоар или heat gun, и много добре обдухвате вътрешноста на резервоара с цел да го подсушите.

Следва магията – тук трябваше да правя невероятен research за да намеря подходящия продукт. Това е ръждопреобразувател на марката Würt. Един невероятен продукт (не правя реклама), който върши буквално чудеса. Малко е скъп, но определено си заслужава.

Та след подсушаване на резервоара, затваряте с корковата тапа долната част на резервоара, пълните с около 100мл от ръждопреобразувателя, затваряте с капачка + найлон, и започвате да клатите резервоара на ръка с цел течноста от вътре да покрие всеки ъгъл, стена, чупка на резервоара. След като сте се наклатили, отваряте изхода и започвате да източвате. Ще забележите че течноста вече не е бяла, а сивката. Това е нормално, значи Würt вече е започнал да работи. След като източите всичко от резервоара, го оставяте на топло място да съхне. След около 3 часа резервоара от вътре ще е станал черен като боядисан. Това е покритие, което именно Würt прави и запечатва метала така че самия процес на ръждясване да приключи.

 

С това скъпи приятели и колеги, приключваме веднъж за винаги темата с ръждясалите резервоари. Дано съм бил полезен на някой.

 

П.П. За колегата, който спомена за солна киселина – не предпочетох този вариант, защото тя е много по агресивна и има голяма вероятност да не може да бъде изчистена от вътрешната част на резервоара както трябва преди да се сложи ръждопреобразувателя, което означава че ще продължи да яде докато избие навън. Отделно че солна сикелина се купува чрез фирма и фактура (освен ако нямаш връзки).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този ръждопреобразовател съм го ползвал преди няколко месеца и съм много доволен от резултата (ползвах го за едни разждиви тръби) ... Въпроса ми е такъв че как в домашни условия мога да си никелирам някои неща по мотора и възможно ли въобще това (в домашни условия) ? За повърхностната ръжда ползвам пясъкоструй ... Даже миналото лято изпясъкоструиих външно и резервоара с риск да се пробие някъде,че е доста тънка ламарина ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти говориш за обратния процес на електролизата при който се отделя от парче никел, и се лепи по стените на метала, който не е препоръчително да се прави в домашни условия, защото включва химикали които са токсични и опасни за здравето, както и такива, които трудно могат да се набавят освен ако нямате някой приятел в цех, който да ви ги изкара. Процеса там е много по-сложен и нямам преки наблюдения как протича. Знам че има места тук в София, където извършват поцинковане, но трябва да се разтърсиш в интернет. Помня и че не беше много евтино.

 

Бих ти препоръчал препарат за реставрация на никелирани повърхности пак на Wurt, чел съм че и той работи добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че имам и пластмасови капачета с олюспена повърхност и трябва да се преникелират наново ... Какъв е този препарат на Вюрт да го пробвам :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега радвам се че с електролизата Си успял да свършиш работа.При Мен детайлите са доста големи за това предпочетох метода с разтвора от киселина.Той е доста по опасен и трудоемък и трябва защитно облекло и ръкавици задължително.Но след изплакване обилно с вода шанса да остане киселина е равен на нула.При резервоар, даже във водата може да се добави сода бикарбонат и да се неутрализира на 100% киселината.А солна киселина се продава свободно във всеки склад и магазин за химия, поне у наше село.С уротропина видях зор та го поръчах от склад в София и дойде по куриер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако са пластмаси ти препоръчвам спрей (боя) тип хром но не на Dupli-Color или някоя от евтините. За полиране и почистване, се обърках. Може да пробваш това:

 

http://markita.net/preparat-za-polirane-na-hrom-236ml-%E2%84%967-s-10120.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности на колегите за мненията и съветите. Тази тема ще е полезна със сигурност на доста хора и извън нашия форум. Със здраве :drinks: :icon_thumbup: :icon_clap: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Имах ръжда в резервоара на Галанта и тогава си мислих за Вюрт. Но не бях сигурен в резултата и затова накрая го смених с някакъв по-неръждясал.

 

Другото, за което си мислих беше повърхността на резервоара отвътре да се покрие с някакво двукомпонентно епоксидно покритие,

каквото се използва за "саморазливните" подови настилки.

Някой занимава ли се с такива и има ли идея дали ще е еластично, устойчиво на бензин, и дали ще е подходящо за вътрешно покритие на резервоар?

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...