Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Приплъзване на ремъка в шайбата на хидр. помпа


iskrenkrustev

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, моля за вашите мнения и съвети.

Ще вмъкна малко предистория към настоящия ми проблем.

 

Лятото ми се появи неприятен шум (удряне на метал в метал) в областта на ремъците на колата (Галант 2.5).

След внимателен оглед с колега от форума, забелязахме, че шайбата на климатика имаше аксиално биене. Тя се удряше в металната плочка, която служи за съединител при включване на компресора. Явно, че лагерът на шайбата беше разбит. Не можах да намеря само шайба, защото всеки който предлага, продава целия компресор в комплект. Обаче намерих нов лагер, същия като стоковия - NSK. Дадох шайбата на друг колега от форума, който има преса, да избие стария лагер и да набие новия.

Всичко беше точно с изключение на това, че при избиването шайбата се е изкривила леко и сега има биене на пистите, по които се движи широкия пистов ремък(около 1мм е биенето).

Все пак реших да монтирам шайбата, за да видя дали ще ми създава проблеми. Проблемът с удрянето в плочката с новия лагер вече го нямаше.

Реших да оставя така нещата, с идеята да наблюдавам ремъка за преждевременно износване от биещите вече писти.

Сглобих колата и като тръгнах да маневрирам да я преместя, при свиване на пълен волан на място, се яви друг страшно неприятен шум (свирещо-скърцащ).

Видях, че ремъкът приплъзва - върти се, а шайбата на хидравличната помпа стои на място.

Не го бях сменял и реших да сложа нов да видя дали ще има разлика. Знам, че при стар ремък, разстоянието между пистите се увеличава от триенето с времето.

Сложих новия ремък, подобрението беше незначително, може би шумът беше една идея по-слаб.

Не мисля, че причината е в недостатъчно натягане на ремъка, защото щеше да свири постоянно или да присвирва при палене,а то само при напълно свит волан.

Понеже шумът се появи непосредствено след операциите по другата шайба(на климатика), си помислих да не би кривите й писти да понадигат леко ремъка и когато хидравличната помпа е най-натоварена (на пълно свит волан) да не е достатъчна силата на триене и да приплъзва. Вчера взех цял компресор от друг колега от форума, сложих неговата шайба за тест, но за мое учудване пак проблемът е на лице. Та сега съм в шах, може и да е късмет, че проблемът се появи непосредтсвено след демонтажа и монтажа на шайбата на климатика, но преди това го нямаше. Нямам, някакви други проблеми по хидравликата, а и от окачването нямам наблюдения за нещо разбито. Чудя се дали все пак е възможно да имам нещо разбито по окачването, което да товари вповече от нормално хидравличната помпа и ремъкът да приплъзва?

 

Забравих да спомена, при махнат ремък проверих шайбата на хидравличната помпа, няма луфтове, нито някакво съпротивление при въртене на ръка. Хидравличната течност е на ниво и е нова. Рейката е ревизирана, предвид, че mario64 обръща волана преди 5 месеца. :icon_n_headache:

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че причината е в недостатъчно натягане на ремъка, защото щеше да свири постоянно или да присвирва при палене,а то само при напълно свит волан.........

При напълно навит волан на място или в движение при остър завой? Има значение, си мисля - в завой двигателя се клати наляво-надясно спрямо купето и има вероятност някоя шайба да опира някъде. А тази шайба която сте правили - аксиално биене, но в кои посоки?

А, ти си писал, извиянвай, недочел съм "при свиване на пълен волан на място". Мисля че биенето на шайбата не е редно.

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нa стaрaтa ми мaздa беше същото кaто опре в крaйно положение и помпaтa блокирвa, смених я със другa вторa ръкa и нямaх проблеми.

Теориятa нa един "мaйстор" е че вътре остa с лопaтките при свръх товaр блокирa в стените и причинaтa е износвaне.

Aз не се зaдълбочaвaм чaк до тaкивa теории и никогa не съм рaзглaбял хидрaвличнa помпa зa дa видя кaкво предстaвлявa отвътре предпочитaм дa сменя със здрaвa тaкaвa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е приключила според мен. Съвпадение на единия проблем с другия и може би първия е помогнал на помпата. Не знам дали вибрациите не са причината вътре в помпата да настъпят повреди :icon_hmm:

Тя на ръка ще се върти лесно, ама двигателят колко бързо я върти, а? Като направи оборотите и почне да избутва маслото вътре през клапаните, демек като заработи, тогава идва големия зор и шайбата не може да преодолее съпротивлението при избутването на маслото през клапаните и съответните канали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да дам малко допълнителна информация под формата на клипчета:

 

Това е въпросният шум, идващ откъм хидравличната помпа. Струва ми се, че го издава ремъкът при приплъзване в шайбата, защото той се върти, а шайбата зацикля на напълно свит на място волан.

 

1

 

Това е хлабината, която съм оставил на ремъка. Надявам се, че е натегнат достатъчно и го сравних с ремъка на друг колега с V6.

 

2

 

А това е шайбата на хидравличната помпа. В първия пост бях казал, че няма луфт, но съм се заблудил. Има много малък аксиален луфт около 1-2мм. и нарочно я поклащам, за да се чуе как почуква.

 

3

 

Не знам дали изобщо разсъждавам правилно но вариантите мисля са:

- хлабъв ремък - щеше да свири постоянно или при палене..?

- повредена хидравлична помпа - нямам никакви затруднения при въртенето на волана на място или в движение. Може да е тръгнала да се разваля, но при всички случаи към момента си работи.

- нещо което оказва по-голямо съпротивление на помпата - проблем по хидравличните пътища или по окачването нещо да затормозява рейката, а от там помпата..?

- проблем с лагеруването на шайбата на хидравличната помпа - не съм виждал свалена и разглобена помпа, но гледам че шайбата се върти с оста, тоест лагеруването на оста..?

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опъни си още малко ремъка и ще ти изчезнат проблемите ми се струва .:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опъни си още малко ремъка и ще ти изчезнат проблемите ми се струва .:icon_thumbup:

 

 

Знам, че си ангажиран иначе да съм ти я докарал досега :)

Ще натегна ремъка още за проба, дано наистина е от това.

Аз сравнявах с ремъка на друг колега на Галанта, който даже е по-хлабав от моя, но явно това не е показател :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен,колеги!От това което съм видял в сервиза в който работя бих споделил че и двата вариянта са възможни,т.е. може и с опъваяне на ремъка да се реши проблема,но може и да се наложи и смяна на хидравличната помпа.Наскоро на мой приятел с друг японец имаше същия проблем и той се размина само с опъване на ремъка.Понякога такива неща се случват ненадейно,не е фатално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...