Opticalssue Публикувано 15 октомври 2015 Сподели Публикувано 15 октомври 2015 Имам нужда от доста компетентно мнение,по-възможност от някой който е изпитал тази ситуация практично.Имам много голяма дилема дали да не поръчам едни джанти с централен отвор 67мм!Моят Галант се води 100% размер на главината 67.1мм.Опитвам се да разбера тази десета от милиметъра може ли да бъде фактор,може ли да заяде джантата и да не влезне в главината?Джантите са взети от Volvo S40 2003г и са марката BBS (ако това има изобщо има някакво значение). :rolleyes: Прилагам и таблица с размерите http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 октомври 2015 Сподели Публикувано 16 октомври 2015 Търни ги леко с шкурка и ще свалиш тази една десета ;) Предполагам и така ще влезе но съм блъскал една такава джанта с големия чук за да я сваля - от ръждата образуване през зимния сезон беше като заварена. След този инцидент ги търнах леко с шкурка (с дрелката) и преди да ги монтирам капвам малко масълце против уроки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 16 октомври 2015 Сподели Публикувано 16 октомври 2015 Нямa нуждa дa прaви кaквото и дa било aз нa моя сложих от волво и влезе ббез проблем сaмо очистих с метaлнa четкa глaвинaтa и джaнтaтa нaмaзaх със смaзкa и гaз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 16 октомври 2015 Сподели Публикувано 16 октомври 2015 Разкарай централния отвор както казва "миленис" с шкурка или кръгла пила щото напролет ще видиш зор. Джантата се центрира от болтовете/шпилките, а централния отвор служи да центрира преди да си сложил болтовете, по-лесно да нацелиш дупките с резба. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 16 октомври 2015 Сподели Публикувано 16 октомври 2015 На времето като вземах "зимните" джанти хич не чувах петлите в следствие на което джантите който купих и монтирах се оказаха в почти пресова сглобка с главините - нямаха сваляне, само на подемник и с голямата талпа. В последствие престъргаха на струг централния отвор на 67.1мм - 67.2мм и всичко си дойде на мястото. Вероятно са били малко по-малки от 67мм. Джантата се центрира от болтовете/шпилките, а централния отвор служи да центрира преди да си сложил болтовете, по-лесно да нацелиш дупките с резба.Не съм съгласен.ОЕМ джантите се центрират по централния отвор и главината, главината поема натоварването, а болтовете/шпилките(гайките) служат за да "държат" джантата на главината т.е. схемата е hub-centric.Логиката(за мен) е че джантата трябва да е центрирана спрямо главината(лагера), което най-точно може да стане чрез самата главина, докато самите шпилки(гайки)/болтове не гарантират тази точност.Афтърмаркет джантите са с по-голям централен отвор и се центрират от гайките/болтовете в случай че не се ползва преходен пръстен/втулка, но така се натоварват самите шпилки/болтове, което може да доведе до тяхното деформиране. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
свето Публикувано 17 октомври 2015 Сподели Публикувано 17 октомври 2015 Не си правете експерименти,има си размер който трябва да се спазва.Що не си вземете един номер обувки по-малък,или пък да си направите луфтовете на клапаните с една десета повече или по-малко.Има достатъчно голям избор на пазара с необходимия размер.Успех :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Opticalssue Публикувано 19 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 19 октомври 2015 Така или иначе се оказа,че са ме подвели.Джантите се оказа с централен отвор 62мм сега идва въпроса,възможно ли е някъде някакви стругари да ми свалят 4-5мм от джантата за да влезе на главината :icon_n_headache: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 19 октомври 2015 Сподели Публикувано 19 октомври 2015 Виждам че си от София, така че мога да ти кажа стругар /стига да е на мястото си/, който преди десетина години ми стругова едни джанти от Нисан за старото Мицубиши.Тръгваш по ул. Каменоделска, после по ул.Малашевска, която се превръща на ул. Рояк, която се превръща на ул. Жак Дюкло, която се превръща на Чепинско шосе. Гледаш от лявата страна на пътя и спираш там, където има скупчени няколко къщи. Мисля че преди тях имаше някакво поточе. В едната от тях /с двор отпред/ беше този стругар. По-точно не мога да го обясня, че спомените са ми неясни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Opticalssue Публикувано 21 октомври 2015 Автор Сподели Публикувано 21 октомври 2015 Да казаха ми че успешно могат да се струговат и ми олекна Този стругар много далече,но ще го посетя като ходя до сервиза,който е на същата улица Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.