Премини към съдържание

Повишен разход при смяна на гориво?


Препоръчано мнение

Колеги, искам да попитам нещо, което може би е всеобщо известно, но поне аз не съм наясно защо се получава така.

 

Карам си френското Аутлендърче 2008 2.2 от самото начало само с гръцки дизел от ЕКО - да не звучи като реклама, но проблеми не съм имал абсолютно никога - и зиме, и лете колата върви перфектно. Реших този четвъртък да им пробвам новия "Авио" дизел и налях пълен резервоар, пътувайки за Spirit of Burgas - 2-ма човека с багаж. Средна скорост по компютър 135км/ч - без спиране по пътя и почти изцяло на темпомат, понеже трафикът беше доста рехав. Среден разход - 11.5, пак по компютър. Викам си брей, защо така... Превъртаме видеото напред до Неделя, когато си заминаваме - този път +2-ма пасажери, общо 4 с пълен багажник. Сипвам нормален дизел от Еко (то на двете им бургаски бензиностанции няма Авио изобщо). Средна скорост до София по компютър - 132км/ч. Среден разход - 8.8... което винаги си е било нормалният разход за извънградско на скорости между 120 и 180. Пътят - много натоварен. Постоянни спирачки и ускоряване.

Сходна история мин. седмица - наложи ми се да сипя ОМВ, понеже бях на много дълбока резерва, а ЕКО София при Княжево беше затворено за профилактика. Градското почти веднага скочи от 10 на 12-13

 

Питанката от всичко това е - има ли нещо такова като привикване на двигателя към определено гориво, или просто с даден тип работи най-добре? Връщам спомените назад и от пътуванията ми в Европа се сещам, че дори от ОМВ, зареден от бензиностанцията им до рафинерията във Виена пак колата вървеше отвратително и вдигна голям разход... от всички бензиностанции в централна Европа, най-доволен бях от един чешки филтриран дизел от Agip, разходът на магистрала падна под 6, което не ми се беше случвало никога...

 

Дали пък Авио-дизелът на Еко не е просто филтриран Лукойлски (но пък защо тогава го няма в Бургас?), а не от Солун като обикновения им, и съдържанието на сяра да е по-високо (като във всички останали вериги без Ромпетрол?)

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, искам да попитам нещо, което може би е всеобщо известно, но поне аз не съм наясно защо се получава така.

 

Карам си френското Аутлендърче 2008 2.2 от самото начало само с гръцки дизел от ЕКО - да не звучи като реклама, но проблеми не съм имал абсолютно никога - и зиме, и лете колата върви перфектно. Реших този четвъртък да им пробвам новия "Авио" дизел и налях пълен резервоар, пътувайки за Spirit of Burgas - 2-ма човека с багаж. Средна скорост по компютър 135км/ч - без спиране по пътя и почти изцяло на темпомат, понеже трафикът беше доста рехав. Среден разход - 11.5, пак по компютър. Викам си брей, защо така... Превъртаме видеото напред до Неделя, когато си заминаваме - този път +2-ма пасажери, общо 4 с пълен багажник. Сипвам нормален дизел от Еко (то на двете им бургаски бензиностанции няма Авио изобщо). Средна скорост до София по компютър - 132км/ч. Среден разход - 8.8... което винаги си е било нормалният разход за извънградско на скорости между 120 и 180. Пътят - много натоварен. Постоянни спирачки и ускоряване.

Сходна история мин. седмица - наложи ми се да сипя ОМВ, понеже бях на много дълбока резерва, а ЕКО София при Княжево беше затворено за профилактика. Градското почти веднага скочи от 10 на 12-13

 

Питанката от всичко това е - има ли нещо такова като привикване на двигателя към определено гориво, или просто с даден тип работи най-добре? Връщам спомените назад и от пътуванията ми в Европа се сещам, че дори от ОМВ, зареден от бензиностанцията им до рафинерията във Виена пак колата вървеше отвратително и вдигна голям разход... от всички бензиностанции в централна Европа, най-доволен бях от един чешки филтриран дизел от Agip, разходът на магистрала падна под 6, което не ми се беше случвало никога...

 

Дали пък Авио-дизелът на Еко не е просто филтриран Лукойлски (но пък защо тогава го няма в Бургас?), а не от Солун като обикновения им, и съдържанието на сяра да е по-високо (като във всички останали вериги без Ромпетрол?)

Средна по компютър 135 значи, че си карал с около и над 160? При мен със същата кола по магистралата ми е горяла 11,5 с каране точно със 180 през цялата магистрала. Със 140 на круиз ми дава около 9 по борд. Карам с ОМВ единствено от скъпия дизел.

 

Имай наум, че преди регенерация и по време на регенерация разходът се повишава.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Помисли си какъв трябва да е този "АВИО" дизел, щом никой самолет и въртолет не го използва. А може да е разработка на военните...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Средна по компютър 135 значи, че си карал с около и над 160? При мен със същата кола по магистралата ми е горяла 11,5 с каране точно със 180 през цялата магистрала. Със 140 на круиз ми дава около 9 по борд. Карам с ОМВ единствено от скъпия дизел.

 

Имай наум, че преди регенерация и по време на регенерация разходът се повишава.

 

 

Да, 150-170 по километраж с колоната, иначе ще се връщам над 4 часа ако се набия в средната лента, то няма излизане. При мен с нормалния ЕКО дизел няма абсолютно никакво значение с колко карам между 130 и 180, разходът си е горе-долу един, това отдавна съм го забелязал, а и съм го засичал доста пъти с доливане. Пример от пролетта - отивам да взема възрастни роднини отново от Бургас за Великден - на отиване рано сутрин темпомат на 160, разход 9. На връщане темпомат на 130, разход... 9

 

Като спомена регенерация - след като ми се наложи да сипя ОМВ (и то сипах под 15 литра, от скъпия) наистина цикълът се пусна точно 3 пъти в рамките на 2 дни, и то не защото не е имало достатъчно време да приключи между каранията. Вероятно това обяснява високият разход, но защо ли се получава така - дали повечето му добавки чистят мръсотии или самият той внася такива...

 

Може да сменя за около 1000км горивото, за да видя, дали нещата ще се нормализират с друга марка, но някак си опитът ми говори, че колата не се държи добре като и сменя храната. Май само скъпият дизел на Шел е поносима алтернатива.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но там е работата - с двойно-филтрирания ултра-мега-хипер рекламиран дизел от пилоти с говорни дефекти колата при лек трафик и почти изцяло на темпомат направи 11.5. На връщане, 3 дни по-късно, вече с обикновения дизел за простолюдието, при много по-натоварен трафик и чести спирачки, намаляване и ускоряване, както казваш, разходът беше много по-нисък (и напълно обичаен) - 8.8 - и на всичкото отгоре с по-натоварен автомобил (поне около 150кг отгоре). А уж трябва да е обратното...

Редактирано от Celeborn
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но там е работата - с двойно-филтрирания ултра-мега-хипер рекламиран дизел от пилоти с говорни дефекти колата при лек трафик и почти изцяло на темпомат направи 11.5. На връщане, 3 дни по-късно, вече с обикновения дизел за простолюдието, при много по-натоварен трафик и чести спирачки, намаляване и ускоряване, както казваш, разходът беше много по-нисък (и напълно обичаен) - 8.8 - и на всичкото отгоре с по-натоварен автомобил (поне около 150кг отгоре). А уж трябва да е обратното...

 

Ще взема да го пробвам и аз тоя хипер-мега дизел да видим какво ще стане... :)

 

ПП. Забелязвал ли си да ти гори повече :

 

а) при каране на темпомат в сравнение с ръчно, т.е крачно управление

 

б) на връщане от морето по Тракия в сравнение с пътя натам?

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вечна тема, една от най-старите след сътворението на автомобила.

Трябва да обърнете внимание на вятъра, може сериозно да повлияе.

Според мен е по-правилно разхода да се отчита за разстоянието от т.А до т.Б и обратно до т.А. Така ще се елиминира фактора- разлика в надморската височина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вечна тема, една от най-старите след сътворението на автомобила.

Трябва да обърнете внимание на вятъра, може сериозно да повлияе.

Според мен е по-правилно разхода да се отчита за разстоянието от т.А до т.Б и обратно до т.А. Така ще се елиминира фактора- разлика в надморската височина.

 

Така, така, я кажи твоята колко гори по магистралата при различните режими.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Помисли си какъв трябва да е този "АВИО" дизел, щом никой самолет и въртолет не го използва. А може да е разработка на военните...

 

A-a-a, не е така. Използват го... Бръмбарите в главата на този, който е измислил поредния рекламен трик на ЕКО. Отдавна спрях да зареждам при тях. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, така, я кажи твоята колко гори по магистралата при различните режими.

Не мога точно да определя при определена ситуация конкретен разход, не помня. Но мога да кажа, че до 100 000 км никога не бях нулирал показанието за разхода(ръчно) и показваше 7.0 л. на 100км. Сега съм на 170 000 км и за последните 70 000 км показва среден разход 7.1 л. Не съм любител на високите скорости.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От времето когато автомобилите нямаха компютри имам навика при всяко зареждане(до горе) да смятам разхода: литри/км.Х100. В 100% от случаите компютъра показва повече с 0.5 до 0.7 литра от колкото "аналоговата" сметка. Не знам при Вас как е, но ако е така, смятайте по "бабешката" и ще сте по-щастливи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...