Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна на кормилни накрайници и биалетки...


Препоръчано мнение

Колеги понеже за 1-ви път ще се хвана сам да ги сменя и да ми кажете имали нещо особено ? Например нещо което задължително трябва да направя ? За кормилните накрайници (външни) знам, че се сваля самата гайка.. И почваш да бройш врътките на накрайника и новия го слагаш на същите врърки като на стария. Само, че аз ще измеря разтоянията за да е доло горе по точно. Естествено накрая и диагностика ще мина. А за задните биалетки знам, че колата трябва да е на подемник и без да я дигам на крик се сваля старата и се слага новата.

 

Та освен тези неща нещо по особено има ли ? Трябва ли нещо предварително да спазя ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти и по големичък чук за да откачиш кормилния накрайник (ако нямаш скоба или както там се казва). Биалетките и с крик ще може да ги смениш, чак пък подемник да търсиш... (ако нямаш де :) )

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти и по големичък чук за да откачиш кормилния накрайник (ако нямаш скоба или както там се казва). Биалетките и с крик ще може да ги смениш, чак пък подемник да търсиш... (ако нямаш де :) )

 

 

А кормилния накрайник се почуква по резбата нагоре за да излезе предполагам ? А за биалетките гледах, че мога да сложа свалената гума и да пусна колата на нея. Аз и подемник имам де,но е друга тема. А някъде има ли начин да проверя каква точно е биалетката за моята :mitsu-smiley: ? Понеже взех едни биалетки и по рамата ми ги дадоха. И ми казаха при нужда мога да ги сменя ако не са те случайно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като сега ще ходя да си ги сменя тези неща видях нещо по кормилните накрайници. Самите накрайници на конуса имат малка резба. Та като погледна в тази резба е пълно с някаква бяла паста. А в кутийката имам 1 нещо което се навива там и е с 1 малко топченце. Като за обезвъздушаване на нещо. То за какво служи ? Нужно ли е да го сложа и него към накрайника ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи днес ме е хванала кърищаната. Левия накраиник гайката успях почти да я сваля,но самия болт е прееб*н. Въртя си аз гайката и гледам и болта и той се върти. Погледнах аз болта има дупка от доло за евреиска звезда. ОК закачих евреиска звезда и развивам и оп счупих звездата. Пробвах с още 2 звезди и те се счупиха. Та така си и остана неможах да го измисля как да махна накрайника. От дясната страна пък гайката си излезе ама неможах да извадя конуса. Блъсках с чукове, водопроводни клиучета и няма неще. Под болта сложих 1 труп големичък и свалих крика, но и това не помогна. Накрая се отказах и като опитах да сложа гайката неще да влезе. Защото болта в началото се е сплескал от блъскането.

 

Та какви са опасностите ако опитам да закарам колата лека полека до 1 познат или примерно до сервиз ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Недей, може да се блъснеш ако се откачи в движение, недай си боже. Нали ти казах - голям чук и удряне ;) Силно - рязко и плътно и ще излезе конуса. Другия болт отрежи с флекса до гайката и пак с чука.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се изхвърлят накрайниците и нагряване на болта върши работа. Нагряваш само болта (най-добре е с оксижен, но ако нямаш наличен всяка по силна горелка с насочен пламък става) без да насочваш пламъка към шенкела ... целта е болта да се нагрее много по-силно от мястото в което е вкаран (е не чак до червено) и да се охлади веднага с вода. При нагряването той се разширява (незначително) и след охлаждането в повечето случаи отпуска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те тези накрайници като ги видях лошо ми стана. Човек колкото и да не разбира от тези неща ще се хване за главата. Знаех, че са за смяна, но неочаквах да са в толкова лошо положение. Та утре вече и 2-та накрайника ще кажат чао. За част от тези варианти които ми казахте се досетих. Но все пак исках още 1 2 мнения за да не изкочи някаква по хитра идея. Колата преди малко в 1 паркинг я покарах малко понеже беше безопасно с цел този болт да се освободи някак и да може да излезе, но и това не ми помогна.

 

Та за новите накраиници пак да ви попитам. От горната страна имат нещо на винт и се навива това "нещо" в накрайника. То трябва ли да го сложа ? Гледам, че има едно топченце което си мисля, че тази джаджа служи за нещо като овезвъздушаване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://prikachi.com/images/529/8142529b.jpg

http://prikachi.com/images/521/8142521d.jpg

http://prikachi.com/images/522/8142522l.jpg

 

От самата дупка на накрайника се вижда и пастата или каквото е то там. Но тази джаджа нищо не ми говори за сега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мяза на гресьорка, да се вкара смазката оттам. Не съм спец по авточастити и за първи път виждам кормилен накрайник с такава. Щом са я дали - завивай ;) Няма ли упътване? Бат Марин или Пламен ще кажат точната процедура, ти само демонтирай старите накрайници ;) И мен ме плашеха тези шарнири и кормилни накрайници но моя майстор ме научи да ги лекувам с големия чук. Иначе има и специални инструменти но за хоби майстори като нас големия управител върши работа :) :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже това ми е 2-та кола от както имам книжка и върху 1-та кола (рено клио) си правех разни експерименти. Та и затова вече се навих сам да си ги сменям тези неща. А и са елементарни поне за мен. Само дето исках да узная за всеки случай дали няма цака, че да не плаша колата с чука :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С чука удряш шенкела точно където влиза конуса на кормилния накрайник, а не болта отдолу.

 

Ако друг път ти се наложи да блъскаш по болт, за да не се прецаква резбата завиваш гайката, така че да е равна или леко в + и удряш по нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз вчера блъсках като луд по болта от доло, че на моменти леко от горе за да се размърда. Днес маалко по късно ще изляза да вида.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като е тръгнало на каращина така и си продължава. На 1-а накрайник болта го секнах със скоба-секац. Ама външния накрайник не иска да се развие от вътрешния. И стана според мен беля .. заоблих квадрата на вътрешния. Е пак има къде да се хване да се напъне. И тук веце незнам каква да я правя. С ъглошлайфа ако опитам сигорно ще стане по зле.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже маалко неочаквано се получи да не успея да сменя тези накрайници ми дойде още 1 въпрос. Мога ли някак да завия гайките ? Понеже имам здравословни проблеми и си е друго с колата да мърдам насам натам. А саните болтове на накрайниците в началото са леееко пре*бани. Поне за момента ме интересува има ли начин да ги сложа ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дърпаш маншона на вътрешния накрайник назад към външния. Изправяш контра шайбата и развиваш вътрешния накрайник от рейката. Като извадиш двата накрайника, с някаква горелка нагряваш яко външния накрайник и го охлаждаш рязко. Ако трябва 2-3 пъти така. После хвани вътрешния на менгеме или с чираци и развий външния :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислих да срежа с флекса външния, но със сигорност няма да стане това. А сега мисля някак да оправя резбата на външния за да сложа обратно гайката. Понеже в понеделник ще ми трябва спешно колицата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си повредил само първите 1-2-3 витки от резбата, можеш да ги отрежеш с ножовка (бая играчка). Като цяло, силно препоръчително е вече да ги смениш тия накрайници, след това което си им причинил :) Сега видях, че по горе колеги са ти писали за това с нагряването...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже казах, че ми е за 1-ви път да правя тази смяна ... еми да успях днес. Аз съм се опитвал да хвана вътрешния накрайник с външния да ги развия. Е да ама е имало контра гайка в края на външния. И след като развих този болт накрайника на ръка излезе без ядове. И работата стана перфекна.

 

Сега остава с биалетките да се справя. Болта заедно със гайката се въртят. И не виждам начин да ги развия освен някак да ги срежа и да сложа новите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Погледни при теб как е на показаните места:

 

My link

 

 

На тази снимка не се вижда, но кедето е стрелката, която е отпред може да е пробит болта и да е направено за имбус. Преди да го развиваш, го напръскай с проникващ спрей и го остави да действа няколко часа. Ако не става, режеш с ъглошлайф гайката. Само гледай да не нараниш стабилизиращата щанга.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След доста чудене и вайкане седнах огледах за секунда частите и видях тази конта гайка. Всичко стана перфекно. Сега след като смених накрайниците и задни биалетки усещам волана да трепепи при по рязко спиране. Но нямам и идея от какво може да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...