n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Колеги понеже за 1-ви път ще се хвана сам да ги сменя и да ми кажете имали нещо особено ? Например нещо което задължително трябва да направя ? За кормилните накрайници (външни) знам, че се сваля самата гайка.. И почваш да бройш врътките на накрайника и новия го слагаш на същите врърки като на стария. Само, че аз ще измеря разтоянията за да е доло горе по точно. Естествено накрая и диагностика ще мина. А за задните биалетки знам, че колата трябва да е на подемник и без да я дигам на крик се сваля старата и се слага новата. Та освен тези неща нещо по особено има ли ? Трябва ли нещо предварително да спазя ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Трябва ти и по големичък чук за да откачиш кормилния накрайник (ако нямаш скоба или както там се казва). Биалетките и с крик ще може да ги смениш, чак пък подемник да търсиш... (ако нямаш де ) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Трябва ти и по големичък чук за да откачиш кормилния накрайник (ако нямаш скоба или както там се казва). Биалетките и с крик ще може да ги смениш, чак пък подемник да търсиш... (ако нямаш де ) А кормилния накрайник се почуква по резбата нагоре за да излезе предполагам ? А за биалетките гледах, че мога да сложа свалената гума и да пусна колата на нея. Аз и подемник имам де,но е друга тема. А някъде има ли начин да проверя каква точно е биалетката за моята :mitsu-smiley: ? Понеже взех едни биалетки и по рамата ми ги дадоха. И ми казаха при нужда мога да ги сменя ако не са те случайно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Тъй като сега ще ходя да си ги сменя тези неща видях нещо по кормилните накрайници. Самите накрайници на конуса имат малка резба. Та като погледна в тази резба е пълно с някаква бяла паста. А в кутийката имам 1 нещо което се навива там и е с 1 малко топченце. Като за обезвъздушаване на нещо. То за какво служи ? Нужно ли е да го сложа и него към накрайника ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Значи днес ме е хванала кърищаната. Левия накраиник гайката успях почти да я сваля,но самия болт е прееб*н. Въртя си аз гайката и гледам и болта и той се върти. Погледнах аз болта има дупка от доло за евреиска звезда. ОК закачих евреиска звезда и развивам и оп счупих звездата. Пробвах с още 2 звезди и те се счупиха. Та така си и остана неможах да го измисля как да махна накрайника. От дясната страна пък гайката си излезе ама неможах да извадя конуса. Блъсках с чукове, водопроводни клиучета и няма неще. Под болта сложих 1 труп големичък и свалих крика, но и това не помогна. Накрая се отказах и като опитах да сложа гайката неще да влезе. Защото болта в началото се е сплескал от блъскането. Та какви са опасностите ако опитам да закарам колата лека полека до 1 познат или примерно до сервиз ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Недей, може да се блъснеш ако се откачи в движение, недай си боже. Нали ти казах - голям чук и удряне ;) Силно - рязко и плътно и ще излезе конуса. Другия болт отрежи с флекса до гайката и пак с чука. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Ако ще се изхвърлят накрайниците и нагряване на болта върши работа. Нагряваш само болта (най-добре е с оксижен, но ако нямаш наличен всяка по силна горелка с насочен пламък става) без да насочваш пламъка към шенкела ... целта е болта да се нагрее много по-силно от мястото в което е вкаран (е не чак до червено) и да се охлади веднага с вода. При нагряването той се разширява (незначително) и след охлаждането в повечето случаи отпуска. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Те тези накрайници като ги видях лошо ми стана. Човек колкото и да не разбира от тези неща ще се хване за главата. Знаех, че са за смяна, но неочаквах да са в толкова лошо положение. Та утре вече и 2-та накрайника ще кажат чао. За част от тези варианти които ми казахте се досетих. Но все пак исках още 1 2 мнения за да не изкочи някаква по хитра идея. Колата преди малко в 1 паркинг я покарах малко понеже беше безопасно с цел този болт да се освободи някак и да може да излезе, но и това не ми помогна. Та за новите накраиници пак да ви попитам. От горната страна имат нещо на винт и се навива това "нещо" в накрайника. То трябва ли да го сложа ? Гледам, че има едно топченце което си мисля, че тази джаджа служи за нещо като овезвъздушаване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Дай снимка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 http://prikachi.com/images/529/8142529b.jpghttp://prikachi.com/images/521/8142521d.jpghttp://prikachi.com/images/522/8142522l.jpg От самата дупка на накрайника се вижда и пастата или каквото е то там. Но тази джаджа нищо не ми говори за сега. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 Мяза на гресьорка, да се вкара смазката оттам. Не съм спец по авточастити и за първи път виждам кормилен накрайник с такава. Щом са я дали - завивай ;) Няма ли упътване? Бат Марин или Пламен ще кажат точната процедура, ти само демонтирай старите накрайници ;) И мен ме плашеха тези шарнири и кормилни накрайници но моя майстор ме научи да ги лекувам с големия чук. Иначе има и специални инструменти но за хоби майстори като нас големия управител върши работа :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 29 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2015 Понеже това ми е 2-та кола от както имам книжка и върху 1-та кола (рено клио) си правех разни експерименти. Та и затова вече се навих сам да си ги сменям тези неща. А и са елементарни поне за мен. Само дето исках да узная за всеки случай дали няма цака, че да не плаша колата с чука :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 29 Май 2015 Сподели Публикувано 29 Май 2015 С чука удряш шенкела точно където влиза конуса на кормилния накрайник, а не болта отдолу. Ако друг път ти се наложи да блъскаш по болт, за да не се прецаква резбата завиваш гайката, така че да е равна или леко в + и удряш по нея. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 30 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2015 Е аз вчера блъсках като луд по болта от доло, че на моменти леко от горе за да се размърда. Днес маалко по късно ще изляза да вида. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 30 Май 2015 Сподели Публикувано 30 Май 2015 (редакция) Гресьорките ги завий и затегни задължително! Редактирано 30 Май 2015 от gak Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 30 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2015 Като е тръгнало на каращина така и си продължава. На 1-а накрайник болта го секнах със скоба-секац. Ама външния накрайник не иска да се развие от вътрешния. И стана според мен беля .. заоблих квадрата на вътрешния. Е пак има къде да се хване да се напъне. И тук веце незнам каква да я правя. С ъглошлайфа ако опитам сигорно ще стане по зле. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 30 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2015 Понеже маалко неочаквано се получи да не успея да сменя тези накрайници ми дойде още 1 въпрос. Мога ли някак да завия гайките ? Понеже имам здравословни проблеми и си е друго с колата да мърдам насам натам. А саните болтове на накрайниците в началото са леееко пре*бани. Поне за момента ме интересува има ли начин да ги сложа ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 Май 2015 Сподели Публикувано 30 Май 2015 Дърпаш маншона на вътрешния накрайник назад към външния. Изправяш контра шайбата и развиваш вътрешния накрайник от рейката. Като извадиш двата накрайника, с някаква горелка нагряваш яко външния накрайник и го охлаждаш рязко. Ако трябва 2-3 пъти така. После хвани вътрешния на менгеме или с чираци и развий външния Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 30 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2015 Аз мислих да срежа с флекса външния, но със сигорност няма да стане това. А сега мисля някак да оправя резбата на външния за да сложа обратно гайката. Понеже в понеделник ще ми трябва спешно колицата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 30 Май 2015 Сподели Публикувано 30 Май 2015 Ако си повредил само първите 1-2-3 витки от резбата, можеш да ги отрежеш с ножовка (бая играчка). Като цяло, силно препоръчително е вече да ги смениш тия накрайници, след това което си им причинил Сега видях, че по горе колеги са ти писали за това с нагряването... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 31 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 31 Май 2015 Понеже казах, че ми е за 1-ви път да правя тази смяна ... еми да успях днес. Аз съм се опитвал да хвана вътрешния накрайник с външния да ги развия. Е да ама е имало контра гайка в края на външния. И след като развих този болт накрайника на ръка излезе без ядове. И работата стана перфекна. Сега остава с биалетките да се справя. Болта заедно със гайката се въртят. И не виждам начин да ги развия освен някак да ги срежа и да сложа новите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 1 юни 2015 Сподели Публикувано 1 юни 2015 А мястото за хващане с ключ за контра не видя ли ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 1 юни 2015 Сподели Публикувано 1 юни 2015 Погледни при теб как е на показаните места: My link На тази снимка не се вижда, но кедето е стрелката, която е отпред може да е пробит болта и да е направено за имбус. Преди да го развиваш, го напръскай с проникващ спрей и го остави да действа няколко часа. Ако не става, режеш с ъглошлайф гайката. Само гледай да не нараниш стабилизиращата щанга. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n1k3r Публикувано 2 юни 2015 Автор Сподели Публикувано 2 юни 2015 След доста чудене и вайкане седнах огледах за секунда частите и видях тази конта гайка. Всичко стана перфекно. Сега след като смених накрайниците и задни биалетки усещам волана да трепепи при по рязко спиране. Но нямам и идея от какво може да е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 юни 2015 Сподели Публикувано 4 юни 2015 От изкривени дискове вероятно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.