Премини към съдържание

Нов проблем с чистачките


Препоръчано мнение

Колеги помагайте,

Днес докато шофирах, пробвах да изчистя стъклото. Не пусна никаква течност за чистачки и предположих че е свършила. Спрях в една локална бензиностанция, налях нова течност, пробвах и нямаше никаква разлика. Моторчето не въртеше въобще. Предположих че е изгоряло. Малко по-късно на сухо пробвах само чистачките без течност и раменете на чистачките спряха на най-горното положение и спряха да реагират. В момента са спряли и не искат да мърдат. Не мога и да ги сваля. Въпроса ми е, има ли връзка мотора на помпата със самите рамене, и ако е изгоряло моторчето това може ли да повлияе на моторчето на раменете?

 

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се случваше на няколко пъти това, един път се прибрах от Пловдив до Д-град без чистачки в най-големия дъжд, като бърсах предното стъкло на ръка.

Оказа се лоша/окислена маса. Случи се след като минах през дупка - чистачките просто отказаха.

А когато пускам задната чистачка, винаги ми изгаря бушона, затова избягвам да я пускам :)

Така че провери при теб бушоните и маса на мотора на чистачките и моторчето на пръскалките.

Моторчето на чистачките е доста солидно, не вярвам да е изгоряло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двете са на общ бушон (8 вътре в купето ако правилно разчитам), но вземат маса на различно място. Провери първо бушона, може заради моторчето за течността да е "тръгнал" и после с пускане на чистачките да се е "довършил".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Тази сутрин направих както посъветвахте. Проверих 20 амперовия бушон за чистачките и действително беше изгорял. При подмяна чистачките за мое голямо успокоение - тръгнаха. За сметка на това, моторчето на пръскалките не мръдва. Къде се намира бушона му, или къде е тази негова маса където трябва да я проверя?

 

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето на помпата за течност най-вероятно е изгоряло. Не забравяй да източиш течността докрай преди да го смениш, защото докато лежиш под колата течността ще ти измие очите. Вдигаш дясното колело на крик, подсигуряваш се с един пън и лягаш под казана за течността. Ако имаш под ръка малък 12V акумулатор, пробвай дали ще тръгне. Аз имах от мотор. Взех си втора употреба оригинална за 15-ина лева. Избираш по-доброто гумено уплътнение на захващането на помпата към казанчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както казах вече, НЯМА отделен бушон за моторчето - бушона е общ.

 

Масата се взема от снопчето зад пасажерския фар - номер 1 тук: http://195.149.248.189:8080/2015-03-03/b08dbe0f36e636dc1502dae0e00bed08_120x90.jpg

 

но ме съмнява да е точно масата защото от там вземат още 100 неша. Буксата на моторчето ниско долу - А31 - според мен е по-вероятно да се е набила с л**на сега зимата.. разкачи и виж как е положението. Ако изглежда наред,аз бих направил точно както Анди казва, т.е. проба директно с жички на акумулатор. Ако нямаш друг подръка, ползвай дълга жица до този на колата или просто свали моторчето.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........моторяето му е фира и за това дава на късо,тъй като отгоре клемата ,заедно с четките и държача им са се разпаднали ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тъй като имам проблем със задната чистачка-не работи, исках да попитам бушона отделен ли е? Не съм проверявал нищо засега.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, същия общ бушон, 20 амперов, номер 8 вътре в купето. Релето само е отделно (очаквано). Т.е. ако предните работят а отзад не, не е бушона. Виж да не са ти сменяли нещо капака отзад и да не са закачили буксата. А задната пръскалка работи ли ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, понеже задната пръскалка, т.е. моторчето и е отпред в казана в моторния отсег. Задната пръскалка не пръска, но си чул че не върти моторчето на отворен капак - да не би да си помпи, но да тече някъде по трасето, просто маркучето и да не е закачено? Провери това първо понеже е важно. Понеже ако е така, а предните чистачки и пръскане работят, остава да е врътката в лостчето на волана прецакана и да не подава команда понеже друго общо няма между моторчето за течността и за задната чистачка. Аз поне така разчитам схемата на пръв поглед. П.С> нали за комби става въпрос?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги, днес сагата с чистачките приключи. Оказа се че на моторчето пластмасата му се беше спукала и от там е започнала да влиза вода, малко по малко ръжда е започнала да прониква по целия му корпус докато накрая буквално го е разяла и капачето му беше паднало. За съжаление не го снимах да ви покажа за какъв damage става въпрос. Тая ръжда не прощава. В крайна сметка смених моторчето (благодаря Алекс) и всичко заспа. Даже не се налагаше да вдигам колата на крик или да свалям гуми. Подкалника се развива в единия край и всичко е зад него.

 

Благодаря за съветите ;) :icon_rock: :mitsu-smiley:

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...