Премини към съдържание

Ето и първият проблем.


Butaloto.

Препоръчано мнение

От 3 месеца съм собственик на този Галант, а вече се появи проблем който не мога да диагностицирам. Днес се появи странно причукване на моторна спирачка. Като натискам газта и ускорявам на 3-та всичко е наред, но пусна ли газта (колата намалява на моторна спирачка)и започва едно ромолене отляво (ако действително съм набелязал правилната страна). Даже отбих от пътя и проверих дали някоя джанта не се е разхлабила. Уви, лежаха си добре на главините.

Някой да има предположение от какво е това ромолене? Дали е често срещан проблем при нашите коли или при мен е изключение..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, като я пусна по инерция няма странични шумове.. вози си доста мазно колата. Чувам го само като върна предавка и пусна съединителя..

П.П. Карал съм досега само коли със задно, как се сменят тея полуоси на Галанта ( ако причината действително е там). Сръчен съм в ръцете попринцип :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е много трудно, но изисква време!!! трябва да откачиш шенкела от носачите за да може да го издърпаш към теб за да излезне полуоската, като трябва да свалиш и "скобата" която се захваща към правия носач и амортисьора иначе няма как да излезне външното каре!!! Около по 1-1:30 часа на страна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакъв хитър начин да се проверят полуоските или се разбира състоянието им след демонтаж? Дали действително е от каретата... сега пак я карах (само в квартала), на първа и втора не го прояви този проблем. Пък и мисля, че карета не се сменят.. направо полуосите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как е възможно тези карета да "превъртат" на моторна спирачка на трета (!), а на първа да си пали гумите и да не щракат :rolleyes: Той не е казал дали при остра газ на първа и втора щрака. Или на завой примерно. Аз не вярвам това да са каретата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакъв хитър начин да се проверят полуоските или се разбира състоянието им след демонтаж? Дали действително е от каретата... сега пак я карах (само в квартала), на първа и втора не го прояви този проблем. Пък и мисля, че карета не се сменят.. направо полуосите.

Има, на някой по широк плац правиш осморки на 1 и 2-ра с повече газ и ако чуеш едно характерно прещракване, чак тогава ги сменяш . Няма такава полуоска, която при моторна спирачка да ти ромоли, а при това упражнение да си мълчи .:)

С две думи, търси проблема другаде, не в полуоските, те ако не са читави, по скоро ще имаш вибрации при ускорение на по високите предавки .

Провери си шарнирите и тампоните на носачите, ако има луфтове, при отнемане на газта се променя кембъра на гумата, също виж балансиращите тампони на полуоските да не са разместени и в такъв момент да опират в някоя греда или във вилката на амортисьора .

Гумите ако са с по агресивни канали за отводняване, също издават един по специфичен шум при намаляване, все едно вие лагер на главината ..

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
И последно, използваш "моторната спирачка" неправилно ..:D

Правилния начин е, като се започва с предния номер, после с бронята, радиатора на климатика, водния радиатор и накрая се спира с мотора в някое дърво ...:lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При остър десен завой днес чух щракане, може би се обади полуоската... но при десен завой коя е износената?

И второ... днес по околовръстното шосе забелязах друго - колата носи наляво-надясно. Проявява се най-осезаемо при скороти около 60км./ч и 100-120км./ч.

Гумите се проверени, не би трябвало да е от тях (два чифта смених). А сега?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих я закарал на подемник да се провери цялата предница за луфтове - от захващането на моста за купето, през проверка затегнатостта на лагер-главините за шенкелите, до полуоските за радиални и аксиални луфтове към скоростната кутия (ролковите лагери на диференциала).

На завой е външно каре, ама кое от двете може да се разбере само по това от коя страна се чува щракането. Може и с приятел вън от колата и да завъртиш кръгче около него с 1-2 тръгвания. Ако не щрака всеки път, си има каране докато се строши. Ти няма да го напъваш на завой, я.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг проблем който забелязах, на моменти ми работи парното, на моменти не.. когато си иска. Гледам и антифриза понамалява, та трябва да доливам от време на време.. ?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно парното и антифриза и аз имам този проблем,а най интересното беше преди 2 вечери.Парното започна да духа студено, на първата бензиностанция спрях вдигнах капака и ооо изненада "няма течност" на сутринта вдигам капака и какво да видя в казанчето има трчност до минимума.В радиатора не се губи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен течността в казанчето спада много бързо и затова не доливам. Няколко десетки километра и чао антифриз. В радиатора е догоре. Карам така 5-6 години, включително в адска жега когато асфалтът се размеква. Остават 1-2 пръста на дъното и си седят. На топъл двигател се вдига до половината и после трябва да го търся с лупа в тоя казан. Наскоро питах един пич на какво може да се дължи това и предположи капачка на радиатора.

От духалките може да излиза и хладен въздух. Не значи непременно наличие на проблем с парното. Например задал си му 24 градуса, минава известно време и те се достигат. Тогава от духалките вече не влиза струя с 46-50 градуса температура, а да кажем 26-28 градуса. Това се усеща като хлад на фона на тези около 24 в купето (те са реално с разлика +-1). Вуйчо ми веднъж каза - ооо, тази кола няма парно като опела, духа студено. ... :icon_doh: Питам го - жега ли ти е? Казва Не. А студено ли ти е? - Не. - Е тогава какъв е проблемът? Ръцете са ти топли, не седиш с якето и шапката, а навън е -8 градуса все пак.

 

Може и датчикът за Т в купето да не мери коректно. Принципно радиото го топли и той си "мисли", че в колата е жега и охлабва жегата. Пробвай я на максимум топло - завърти това копче дет прилича на радио респром да стигне 30 да дисплея и да чуеш двойния пискащ звук. За по-сигурно направи още половин оборот. Нали е на свободен венец ... :D Тогава трябва да вкарва само жега. Вече ако не духа Сахара, трябва да се търси причината.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Май стана време и за смяна на съединител. Въпроса е там, че попаднах на един разчарколасан Евклипс. Забелязах, че върху маховика е проснат лъскав притискател Exedy, целия комплект си е наличен и веднага стана въпрос за пазарлък. Въпроса е дали ще стане на моя Галант (2000GLS 1997 г. 136к.с. бензин)? Собственика твърди, че каталожния номер е Exedy mbk 2053, но аз видях, че на притискателя пише "exedy MBC568" / 225мм., 20 шлика. Та дали е съвместим?

Редактирано от Butaloto.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за въпроса,ама като чета темата и се чудя тоз Галант има ли нещо което му е читаво.То тракане,виене,антифриз губи,а сега пък и парното не работи,не че нещо ама вземи го махай че май ще те фалира от ремонти.Не напразно казват да се взема кола за която знаеш че е поддържана или поне видимо си личи ,че предишния собственик се е грижил за нея подобаващо.Дано не съм прозвучал грубо,но и аз съм патил от подобен екземпляр кола(неподдържана),и сменях кво ли не,докато един приятел просто не ми каза;- абе тва не е твоята кола,махай я пък може на новия и собственик нищо да не обади колицата'' и аз взех че я смених.Не сбърках може и да си втълпявам но понякога е точно така,просто това не е ''твоята'' кола .Извинявам се за офтопика,поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти ми кажи дали този съдинител ще стане за колата ми. ? :icon_hmm:

Досега все лади и хонди съм карал, все от източния блок не съм имал ядове.. само накладки, масла и филтри съм сменял. Виж, за пръв път попадам на Митсубиши и навлязох в приключението :P

Няма ли някой колега от София да се видим... гледам по другите форуми срещи си организират всяка седмица, ще почерпя по бира, да кажат старите кучета... за каране ли е моята кола или за продаване? ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти ми кажи дали този съдинител ще стане за колата ми. ? :icon_hmm:

Досега все лади и хонди съм карал, все от източния блок не съм имал ядове.. само накладки, масла и филтри съм сменял. Виж, за пръв път попадам на Митсубиши и навлязох в приключението :P

Няма ли някой колега от София да се видим... гледам по другите форуми срещи си организират всяка седмица, ще почерпя по бира, да кажат старите кучета... за каране ли е моята кола или за продаване? ;)

Не. Не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за въпроса,ама като чета темата и се чудя тоз Галант има ли нещо което му е читаво.То тракане,виене,антифриз губи,а сега пък и парното не работи,не че нещо ама вземи го махай че май ще те фалира от ремонти.Не напразно казват да се взема кола за която знаеш че е поддържана или поне видимо си личи ,че предишния собственик се е грижил за нея подобаващо.Дано не съм прозвучал грубо,но и аз съм патил от подобен екземпляр кола(неподдържана),и сменях кво ли не,докато един приятел просто не ми каза;- абе тва не е твоята кола,махай я пък може на новия и собственик нищо да не обади колицата'' и аз взех че я смених.Не сбърках може и да си втълпявам но понякога е точно така,просто това не е ''твоята'' кола .Извинявам се за офтопика,поздрави :mitsu-smiley:

Виж колегa и aз преди 4год. кaто взех първия гaлaнт 2.0 98г. От гермaния и беше в окaяно състояние според всички познaти.

Кaзвaхa ми дa го мaхaм и дa търся друго и нa моменти се зaмислях дa го нaпрaвя щот преди товa колите ми сaмо кaрaне и обслужвaне без ремонти.

Но съм инaт и един ден вкaрaх гaлaнтния в боксa, извaдих куфaрa и еднa седмицa омaзaн в мaслa и греси мизерии и т.н.

Смених цялото окaчвaне отпред, отзaд, демферни шaйби, гaрнитури, семерини, дaтчици 2бр., тръби и мaркучи спирaчни, тръби хидрaвликa, съеденител, опрaвих чaсовникa, копчето нa колонкaтa зa врaтaтa ,рaдиaтор пaрно и упрaвление нa климaтроникa.

Зa филтри ,ремaци, свещи и мaслa нямa дa говоря.

И нaкрaя сложих гaзов инжекцион.

Кaто приключих теглих чертaтa и се окaзa че колaтa с ремонтите ми излезе колкото един "УЖ" читaв гaлaнт, щото нaистинa взех моя достa по евтино от другите гaлaнти.

Но ми остaнa удоволствието от рaботaтa по колaтa и увереностa че всичко е опрaвено(не без помощa нa колегите от форумa БЛAГОДAРЯ!).

И до преди двa месецa когaто един зaспaл ме удaри отзaд я кaрaх без дa пипнa нищо по нея и без никaкви проблеми сaмо удоволствие ,a кaрaнето беше яко зa туй време нaд 120хил.км.

Тaкa че колегaтa дa се зaмисли първо зa колко я е взел колко ще дaде зa ремонти и дa си преценявa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя няма да стане, така ли?

А тези накладки от залежалото производство, ще ми паснат ли?

http://media.snimka.bg/s1/4379/035002279.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накладките за галант 2.5 атмосферка са поне три вида за отпред:

1) за 256 мм дискове

2) за 276 мм дискове с еднобутални апарати

3) за 276 мм дискове с двубутални апарати

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя няма да стане, така ли?

А тези накладки от залежалото производство, ще ми паснат ли?

 

Съединителя ще си заспи като пъдар в колиба, :D Роската сигурно нарочно ти е писал, че не става, като е видял че залиташ към залежалите производства .:)

Виж, с накладките вече си ударил ако на камък, :( тези са за спирачна система Акебоно, за 276 мм. двубутални апарати, но не се отказвай в никакъв случай и продължавай да търсиш нещо залежало, че иначе трябва да се набутваш с нови накладки за твоята кола от 35 до 40 лв. за Делфи, Кашияма или Брембо и към 50 лв. за ТРВ Котек или АТЕ .

Лоша работа с поддръжката на тези галанти .:bang:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя ще си заспи като пъдар в колиба, :D Роската сигурно нарочно ти е писал, че не става, като е видял че залиташ към залежалите производства .:)

Виж, с накладките вече си ударил ако на камък, :( тези са за спирачна система Акебоно, за 276 мм. двубутални апарати, но не се отказвай в никакъв случай и продължавай да търсиш нещо залежало, че иначе трябва да се набутваш с нови накладки за твоята кола от 35 до 40 лв. за Делфи, Кашияма или Брембо и към 50 лв. за ТРВ Котек или АТЕ .

Лоша работа с поддръжката на тези галанти .:bang:

Тези накладки стават и на 294 мм. диск:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези накладки стават и на 294 мм. диск:icon_thumbup:

Да, а също така стават и на Паджеро, Оутлендър, L200, L400, ЕВклипс, Ситроен С- кросър и Пежо 4007, ама това едва ли го вълнува колегата .:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4G63 трябва да ми е мотора.. От едно време знам, че старото производство е по-добро от новото. Тъй, че няма нищо лошо в това. Именно затова първите екземпляри са най-сполучливи. Пък и мисля Exedy е по-добър вариант от Valeo.. или бъркам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

И така... днес докато си карах извънградско ми светна Check Engina, мисля, че правилно съм го определил?! Е те тази жълтата лампа http://i.ytimg.com/vi/0aT6pzE0arM/maxresdefault.jpg Прехвърлих я от газ на бензин и лампата изгасна, после пак я пуснах на газ ( с газов инжекцион съм). Докато се прибрах не светна отново. Но има ли място за притеснение, може ли да предсказва за нещо притеснително тази лампа на таблото?

И друго което забелязвам напоследък.. в купето често мирише на сяра, нещо и не е така динамична колата като преди, дали пък не си въобразявам? Заподозрял съм катализатора, да го махам ли? И ако - да, то трябва ли да лъжа ламбда сондата? Всички напътствия и съвети ще ми бъдат от полза, благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...