Премини към съдържание

Блокирал цилиндър на спирачката


Препоръчано мнение

Спирачката на предна десна гума задържа постоянно, даже е надраскан леко диска вече! Преди 2 години ми го прави тоя номер и тогава си купих ремонтен комплект за спирачките, смениха гумички и т.н. и се оправи и си карах без проблем. Нов апарат ли трябва да търся или пак с гумички да се прават упражнения? От какво може да е блокирало буталцето? Последно като тръгнах от Кюстендил до Слънчев Бряг и околията съм минал 550км за един ден... Ако само се раздвижи буталцето ще се оправи ли или трябва и още нещо... Станаха много въпроси.... :D Благодаря!

Редактирано от ishtako
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено трябва да се свалят някои части, да се раздвижи буталцето, да се огледа да няма някой скъсан маншон, през който да е влизал прах, също и маркучите дали са наред. Може би след разглобяване ще се установи дали е нужна смяна на рем.комплект или нови части. Първо поне опитай да раздвижиш спирачния апарат и напръскай отвън буталцето с ВД40 или нещо подобно. Не го мъчи да го караш с блокирал апарат..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някога сменяно ли е спирачното масло ?

 

Като ми направиха профилактиката с ремонтен комплект преди 2 години, тогава си взех колата от сервиза и немаше спирачки почти никакви. Връщам се и питам нормално ли е, а отговорът ми беше направено е каквото трябва и ми пожелаха приятен ден! Карах така 2-3 дена и реших да обезвъздушавам спирачките с един познат и... се оказа че въобще не са отвъртани пропките, където излиза въздуха, даже за задната ми трябваше гарга да го отвивам... Както и да е, тогава целата течност за спирачки се смени. А сервиза, в който са много "любезни" и "кадърни" е на разклона за село Тънково, на околовръстния път на Слънчев Бряг :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали има изобщо медна (високотемпературна) смазка по водачите ? Като сменяте комплектите погледнете цилиндърчето,ръждясало ли е,не е ли,ако е да се изчисти и тогава да се сглобява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А дали има изобщо медна (високотемпературна) смазка по водачите ? Като сменяте комплектите погледнете цилиндърчето,ръждясало ли е,не е ли,ако е да се изчисти и тогава да се сглобява.

Изчистих буталцето, имаше черно по него като от гума. Раздвижих го неколко пъти на вътре на вънка. Сега стигнах до слагане на маншончето отвънка с пръстенчето и до там. Как се слага точно гумата? Цилиндърчето как се прибира само, вакум ли се получава или нещо друго трябва да се направи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Огледа ли го внимателно за износване, за ръбче? Опипай буталцето с пръст като прекараш пръста си открай докрай по цялата му работна част.

Гумата не знам как се слага. Виж от неразглобеното как е да се сетиш.

Буталцето се прибира колкото да сглобиш накладките с ламаринката, която ги придържа. Прибутваш го навътре докато успееш да докараш супорта до двата му болта за захващане към шенкела. Буташ го навътре докато влязат накладките около спирачния диск. Аз навремето ползвах специално приспособление точно за тази цел. Моите апарати са двубутални и с нищо не можах да накарам буталата да се приберат. С новите накладки и дискове трябваше да ги прибера буквално докрай че да мога да сглобя супорта.

Наскоро брах ядове при смяна на водачите на сп. апарат. Сложих нови водачи и започна да задържа колелото. Свалих ги и зачистих специалната смазка. Трябваше да я отстраня почти цялата за да не задържа спирачката. Като вкарвах водачите се получаваше ефект като бутало на спринцовка, което натискаш докато си запушил с пръст отвори на спринцовката. След изчистената смазка не се получаваше компресиране и така се оправи задържането при мен. Клопаха ми водачите и затова беше разправията.

Като приключиш, преди да си спуснал колелото на земята, обезвъздушете спирачната с-ма, завий болтовете на джантата не много силно и тествай дали задържа колелото - помощникът натиска спирачката и я отпуска; като отпусне ти въртиш колелото. Върти ли се лесно, спускай колата от крика, затягай гайките и подавай газ. Под лесно въртене имам предвид с една ръка хващайки гумата успоредно на пътя (на праговете :) на колата) и завърташ колелото до 12 часа (ръката да е отгоре). Трябва ли да приложиш сила с двете ръце или да се запънеш за спица на джантата, не е добре работата. Опиране на накладките в диска винаги има след като веднъж е натисната спирачката. Казвам ти го, за да не търсиш инерция при това въртене. Такава няма.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изчистих буталцето, имаше черно по него като от гума. Раздвижих го неколко пъти на вътре на вънка. Сега стигнах до слагане на маншончето отвънка с пръстенчето и до там. Как се слага точно гумата? Цилиндърчето как се прибира само, вакум ли се получава или нещо друго трябва да се направи?

 

В 90% от случаите задържането се получава точно от гумата на противопрашния маншон. Канала в който се захваща този маншон с пружинираща "О"-образна скоба работеща на опън ръждясва, ръждата надува и притиска гумата към буталото, пречейки му да се върне на около милиметър след отпускане на педала и да освободи накладките. Гумата се слага след като прибереш буталото докрай в супорта, слагаш предварително пружинната скоба вътре в маншона на местото й и след това набутваш с каквото можеш в леглото на супорта. Буталото се прибира трудно и БАВНО с подръчни приспособления. Аз ползвам чук и щанга. Слагам чука в леглото на супорта за накладките с дръжката нагоре, завирам и една щанга с върха в прозорчето и разпъвайки за щангата и дръжката на чука /два пъти чупя дръжката/ бавно прибирам буталото донякъде, докато мога да го захвана с голям тръбен ключ за окончателно прибиране.

Играчка си е и не става бързо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В 90% от случаите задържането се получава точно от гумата на противопрашния маншон. Канала в който се захваща този маншон с пружинираща "О"-образна скоба работеща на опън ръждясва, ръждата надува и притиска гумата към буталото, пречейки му да се върне на около милиметър след отпускане на педала и да освободи накладките. Гумата се слага след като прибереш буталото докрай в супорта, слагаш предварително пружинната скоба вътре в маншона на местото й и след това набутваш с каквото можеш в леглото на супорта. Буталото се прибира трудно и БАВНО с подръчни приспособления. Аз ползвам чук и щанга. Слагам чука в леглото на супорта за накладките с дръжката нагоре, завирам и една щанга с върха в прозорчето и разпъвайки за щангата и дръжката на чука /два пъти чупя дръжката/ бавно прибирам буталото донякъде, докато мога да го захвана с голям тръбен ключ за окончателно прибиране.

Играчка си е и не става бързо.

Трябва да има някаква причина за да се прибира така, ......... чисто бутало и цилиндър ,намазани с паста за спир. апарати не трябва да задържа при натискане с два пръста , ти ми говориш за чук и щанги, тръбни ключове и т.н.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Той ти казва при херметизирана с-ма предполагам как се прибира. Нали моите ги прибрах със специален инструмент - едно метално малко сандъче с всякакви сгоди в него точно за бутала на различни спирачни апарати. Като сменяш накладки/дискове и понеже при 2-3 мм феродо буталата са излезли почти докрай, трябва да се набутат навътре. Ако дълго време е карано с малко феродо може да се приберат много трудно (корозия, замърсяване и т.н.). Моите си бяха много добре, но не можеше да ги прибера. Пробвах с клещи, отвертки, подлагах за щанги ... тц, не може. А с това беше мега лесно. Имаше приспособления за сигурно 30 санта супорт с 3 бутала.

Иначе ако апаратът ти е в ръцете, колата е в гаража, а ти на двора, буталцата трябва да влизат по места както казваш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да има някаква причина за да се прибира така, ......... чисто бутало и цилиндър ,намазани с паста за спир. апарати не трябва да задържа при натискане с два пръста , ти ми говориш за чук и щанги, тръбни ключове и т.н.....

 

Иначе ако апаратът ти е в ръцете,

 

На масата разглобен влиза с два пръста, но при раздвижване на буталото на място с масло в системата и затегнало бутало...Нали ти казвам, два пъти чупя дръжката на чука от напъване докато го хване тръбния ключ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Оправих го. Раздвижих буталцето с една летвичка,чук и удължител от гидория. Прибирам го, закачам го на спирачната система, помпам на педала като преди това съм долял течност... помпам докато не излезне почти цялото буталце. Пак го прибирам с подръчни инструменти и така 4 пъти. На края се движеше свободно на ръка с малко повече усилия. Буталцето е наразено, изглежда като изядено на дупчици и не знам до кога ще кара! Дано да не отказва на път само... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със двубутални апарати,прибирам ги със малко менгеме но също се получава със самия ремонтен ключ за джантите,ако вървят леко като моите разбира се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...