vins365 Публикувано 28 януари 2014 Сподели Публикувано 28 януари 2014 Колеги,интересува ме дали е нормално колата /1,3 99г./ да изгори за 10 хил.км около 750 мл масло /Тотал 10w40/. И ако не е нормално какъв може да е проблема. :help: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 28 януари 2014 Сподели Публикувано 28 януари 2014 Колеги,интересува ме дали е нормално колата /1,3 99г./ да изгори за 10 хил.км около 750 мл масло /Тотал 10w40/. И ако не е нормално какъв може да е проблема. :help: Здравей колега, според сервизната ти книжка, е нормално за този пробег да ти изгори 10л масло. Как ти звучи като алтернатива? ;) Да, там е казано, че разхода може да достигне до 1л/1000 км.Разхода ти е нормален и финансово и психологически. Купуваш си 4л масло, слагаш 3 и с останалото изкарваш до 10000 км. Ако не те устройва разхода, ще трябва да минеш на по-висок клас масло (и по-качествено и скъпо), което ще ти излезне в пари много повече от тези 700 мл (които си вложил в доливане). За нашият двигател каквото и масло от масовите на пазара да сложиш, все е правилно, все е подходящо. Има масла от 5 лв/л има и от 40 лв/л. Не всичките масла обаче ще се държат по един и същ начин (защита на двигателя, консумация на масло, гарантран пробег от 15000км/1г и т.н. и т.н.). Ако сегашният ти вариант те устройва, продължавай на него. Аз си помислих че е нещо сериозно, а то бял кахър ;)Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 януари 2014 Сподели Публикувано 28 януари 2014 Здравей колега, според сервизната ти книжка, е нормално за този пробег да ти изгори 10л масло. Как ти звучи като алтернатива? ;) Да, там е казано, че разхода може да достигне до 1л/1000 км.Разхода ти е нормален и финансово и психологически. Купуваш си 4л масло, слагаш 3 и с останалото изкарваш до 10000 км. Ако не те устройва разхода, ще трябва да минеш на по-висок клас масло (и по-качествено и скъпо), което ще ти излезне в пари много повече от тези 700 мл (които си вложил в доливане). За нашият двигател каквото и масло от масовите на пазара да сложиш, все е правилно, все е подходящо. Има масла от 5 лв/л има и от 40 лв/л. Не всичките масла обаче ще се държат по един и същ начин (защита на двигателя, консумация на масло, гарантран пробег от 15000км/1г и т.н. и т.н.). Ако сегашният ти вариант те устройва, продължавай на него. Аз си помислих че е нещо сериозно, а то бял кахър ;)Поздрави..........по голяма глупост не очаквах от теб.......по тази логика, сипвай си Диона М10Д.....то е към 3.20 лв./л...... :icon_blush: Маслото ,освен да маже "критичните" точки на мотора, служи за още един кубик работи и едно хубаво масло се характеризира с около 150 параметъра, които е добре да се знаят преди да се ползва.........всички тези параметри се "оторизирват" в няколко стандарта,които се описват на опаковката й........само че да вметна, че тези стандарти не са кой знае колко точни и едно е да пише, друго е на практика да знаеш какво ще се постигне.......като например "разрушаване на филма по хонинга на цилиндрите при еди какви си обороти и температури" ........."студен старт"......скорост на фудната маса при ниски температури".......и т.н. и т.н.........аз бих заложил на хубаво масло,поне полусинтетично от известна марка ........А на колегата с харчещия масло мотор ще му препоръчам да си смени гумичките на клапаните ....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 29 януари 2014 Сподели Публикувано 29 януари 2014 Предполагам тенденцията на всеки потребител е да слага все по-хубаво масло в двигателя си. Чак до M10Д да се падне е сериозна крачка назад и то не е за двигателите на Мицку. Не живеем в 80-те г на миналият век. Колегата е сложил полусинтетика вече на известна марка масло. За мен разхода му не е притеснителен (толкова може конкретното масло, при такова техническо състояние на двигателя). И имнено сложеното масло предлага смазочна защита с около 12-15г над тази изисквана от производителя. От тук и думите ми "каквото и от масовите масла на пазара да се сложи, все е правилно, все е подходящо".Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 29 януари 2014 Сподели Публикувано 29 януари 2014 А на колегата с харчещия масло мотор ще му препоръчам да си смени гумичките на клапаните ....... Подкрепям мнението на DJ Tymbi .От личен опит ( друг автомобил ) бих посъветвал за смяна на гумичките. 1л./10 000км мисля че е над нормата,а този ремонт не чак толкова страшен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 2 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 2 февруари 2014 Благодаря за отговорите, успокоих се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Галио Публикувано 19 февруари 2014 Сподели Публикувано 19 февруари 2014 Здравейте колеги, аз имам един въпрос относно маслото Syntium някой да ли го е позлвал и да има впечатления.Защото го дават с ниско пепелно число и аз от тая страна карам ГДИ двигателя за това ме интересува . Благодаря предварително http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Галио Публикувано 20 февруари 2014 Сподели Публикувано 20 февруари 2014 Аз по-принцип карам с 5в40 и нямам проблем ,така че същия вискозитет . https://www.pli-petronas.com/products/am_syntium.aspxКой точно продукт? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Галио Публикувано 22 февруари 2014 Сподели Публикувано 22 февруари 2014 Продуктите ги познавам, ние сме им вносителя. 5W40 - стандартно е Syntium 3000.5W40 - с ниско пепелно съдържание е Syntium 3000AV.Syntium 3000AV - е добър продукт конкретно за двигатели GDI.[/q Ами това масло 5в40 в какви разфасовки го има и на какви цени са ? Благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vins365 Публикувано 24 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 24 февруари 2014 Говорих с един майстор, но той ми каза, че моя двигател няма гумички на клапаните. Доколкото разбрах, при това положение по-добре да не пипам нищо, а да си сменя марката маслото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 февруари 2014 Сподели Публикувано 24 февруари 2014 Говорих с един майстор, но той ми каза, че моя двигател няма гумички на клапаните. Брейййй, егати късмета, да попаднеш точно на майстора който ти е махнал гумичките на клапаните ..:lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Галио Публикувано 24 февруари 2014 Сподели Публикувано 24 февруари 2014 Всички масла Petronas Syntium са в разфасовки 1,4 и 200л. Има и някои нови продукти в разфасовка 60л.Това е информацията за конкретния продукт http://www.petronas....syntium_3000av/В сайта не са качени единствоно някои нови продукти, които ги внесохме в началото на тази година - 0W20, 0W30, 0W40 5W30 и един бюджетен продукт 10W40. Благодаря много за полезния линк http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gak Публикувано 28 февруари 2014 Сподели Публикувано 28 февруари 2014 Говорих с един майстор, но той ми каза, че моя двигател няма гумички на клапаните. Доколкото разбрах, при това положение по-добре да не пипам нищо, а да си сменя марката маслото. имаш имаш :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko84vw Публикувано 3 март 2014 Сподели Публикувано 3 март 2014 Аз мисля, че с маслото всичко е наред. Търсете проблема на друго място и да майстора може да е бил прав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.