Премини към съдържание

Изгубен ключ-възможни решения...


rado7318

Препоръчано мнение

Когато си купих Галанта преди около 3 години получих два ключа, които отварят навсякъде. Според книжката е имало и трети ключ, който отваря всичко без жабката и багажника(това когато колата се оставя на паркинг на хотел например да могат да я местят- специално за комби може би няма голям смисъл от това)

 

Та изгубих си единия от двата ключа и сега съм пред дилема кой от двата варианта е по-добър?

 

1. Направа на дубликат при ключар - нарязва го, прочита кода от другия ключ, който имам и го записва на дубликата. Не се регистрира в имобокса.Цена около 100 лева.

2. Поръчване на оригинален ключ от официален дилър на Мицубиши. При този вариант(поправете ме ,ако греша) ключа пак се нарязва при ключар, но кода на ключа не се записва от другия ключ, а се регистрира в имобокса.

 

Според книжката когато се прави тази процедура се носят всички ключове, които имаме, защото се изтриват всички други кодове в имобокса и се регистрират наново кодовете на ключовете, които имаме -възможна е регистрацията на осем различни кодове - тоест да имаме осем ключа с различни кодове .

При изработката на дубликат обаче , кода е същият като на един от оригиналните- тоест кода с изгубения ключ остава в имобокса.

 

За проверка дали имобилайзера работи увих домакинско фолио около пластамасата на ключа и не искаше да запали- значи имобилайзера е активен(доколкото знам на Галанта имобилайзера не може да се изключи софтуерно, както при Рено Лагуна например)

 

 

Та въпроса ми е кой от двата вариата е по- добър и колко струва втория вариант с оригинален ключ от дилър на Мицубиши- за първия вариант с дубликат цената е около 100 лева?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та въпроса ми е кой от двата варианта е по- добър и колко струва втория вариант с оригинален ключ от дилър на Мицубиши- за първия вариант с дубликат цената е около 100 лева?

И мен живо ме интересува втората опция, защото ми изчезна единия ключ. За нещастие, тоя дето отваря багажника. Дори не знаех че могат да ти "махнат" стария ключ... Аз след 2-3 месеца се махам от мястото на което може да е паднал стария, освен това има още 2-3 галанта в квартала ама... Резервния ключ има някакъв номер ... дано могат да ми "добликират" изчезналия. Предполагам ако излезе от някои гащи, ще ми го добавят пак. :icon_doh: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригинален естествено. Като цена излиза близко по спомен - много близко! Пиши на Miroslav (Ратола) да ти каже колко е точно към момента.

Мен много ме е яд, че навремето избързах и правих дубликат. Чак после разбрах, че за почти същата сума е можело да взема оригинал.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам доколко цените са близки, баща ми беше поръчвал втори оригинален ключ за Colt-а преди 3 г. от дилъра на Mitsubishi и му излезе точно 160 лв. и то без на ключа да има бутон за закл./откл. Ако има бутон цената била доста нагоре.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам доколко цените са близки, баща ми беше поръчвал втори оригинален ключ за Colt-а преди 3 г. от дилъра на Mitsubishi и му излезе точно 160 лв. и то без на ключа да има бутон за закл./откл. Ако има бутон цената била доста нагоре.

Вероятно става дума за представителство на БалканСтар? Там наистина цените са други. Аз съм си поръчвал оригинален ключ от Ратола и заедно с програмирането ми излезе по-евтино, отколкото при кварталните ключари.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах го в Балканстар Русе - оригинален ключ MR 213365 -95.14 лева с ДДС.

Процедурата по регистрация,включваша изтриване на всички кодове в имобокса и регистрация на тези които имам - 32.40 лева с ДДС.

 

Срок на доставка - пет работни дни. Нарязват го при техен ключар за 2 лева допълнително.

 

 

Дубликат при ключар около 100 лева , така че не си заслужава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

баща ми също го поръчва в Балканстар в Русе, може би при Colt-a е по-скъпо, а и колата е по-нова от нашите Галанти

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, да бе .. с кой акъл .. да ти правят въртели ако нещо стане после .. Каското не бива да знаят че има повече от 1 ключ, а също който е със дубликат (като мен) кара с него, а оригиналния седи резерва - ако стане нещо се показва оригиналния :icon_bye: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, да бе .. с кой акъл .. да ти правят въртели ако нещо стане после .. Каското не бива да знаят че има повече от 1 ключ, а също който е със дубликат (като мен) кара с него, а оригиналния седи резерва - ако стане нещо се показва оригиналния :icon_bye: .

Колега, тъй като се занимавам основно с това, бих казал, че при установяване на кражба, Застрахователя прави незабавна проверка във всички официални представителства на марката за издавани дубликати на ключ и всякакви други подобни интервенции. Независимо от декларирания брой ключове от Застрахования, ако се установи, че е ваден дубликат, ще последва отказ за изплащане на обезщетение.

Като гледам колегата е решил да си вади ключ от официален представител на марката и в тази връзка отново съветвам, ако има застраховка "Каско", да извърши написаното от мен в предходния пост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е това беше много полезно инфо! Благодаря!

 

Значи тогава отговорът е: дубликат ИЛИ оригинален, но с последващо регистриране при застрахователя за който е с каско.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тъй като се занимавам основно с това, бих казал, че при установяване на кражба, Застрахователя прави незабавна проверка във всички официални представителства на марката за издавани дубликати на ключ и всякакви други подобни интервенции. Независимо от декларирания брой ключове от Застрахования, ако се установи, че е ваден дубликат, ще последва отказ за изплащане на обезщетение.

Като гледам колегата е решил да си вади ключ от официален предсттел на марката и в тази връзка отново съветвам, ако има застраховка "Каско", да извърши написаното от мен в предходния пост.

По силата на какво представителят на марката предоставя тази информация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По силата на какво представителят на марката предоставя тази информация?

Тази информация се предоставя с цел избягване на застрахователни измами. Например, в конкретния случай, собственика е декларирал, че притежава един ключ и в същото време си вади втори и го дава на някой джамбазин да закара колата зад граница, след което я обявява за открадната и представя оригиналния ключ. По този начин и у нас пристигат коли "нов внос", които в последствие се оказва, че се издирват.

П. С. Информацията за ключовете се предоставя от официалния представител на марката само в случаите на кражба, срещу представено доказателство от страна на Застрахователя, че автомобила е откраднат. (например служебната бележка от МВР).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да кажеш, че и на някой са му откраднали Галант, особенно с активна застраховка каско.

За сега не съм имал такъв случай, но по мои наблюдения вече се краде всичко, което се поръча. Дори и доста евтини и нисък клас коли, като годината на производство също не е определящ фактор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази информация се предоставя с цел избягване на застрахователни измами. Например, в конкретния случай, собственика е декларирал, че притежава един ключ и в същото време си вади втори и го дава на някой джамбазин да закара колата зад граница, след което я обявява за открадната и представя оригиналния ключ. По този начин и у нас пристигат коли "нов внос", които в последствие се оказва, че се издирват.

П. С. Информацията за ключовете се предоставя от официалния представител на марката само в случаите на кражба, срещу представено доказателство от страна на Застрахователя, че автомобила е откраднат. (например служебната бележка от МВР).

 

Житейски е ясно кога и защо може да се наложи питането на официалните вносители. Питам по силата на кой договор (вероятно в общите условия на застрахователния договор?) или по силата на кое законово положение застрахователят може да получи подобна справка? Служебната бележка, издадена на собственика се ползва от застрахователя или самият той, доколкото има правен интерес има основание да задължи официалния вносител да му предоставя информация за това. Всъщност конструкцията е, че ако ми откраднат колата и съм обявил точния брой ключове при застрахователя, последният, все пак допускайки, че може да съм съучастник в кражбата, ерго върша и застрахователна измама, пита. И вносителят/вносителите отговарят, че не съм искал дубликати, тоест добросъвестен съм пред застрахователя. И тогава и ако разбера за тази конструкция, ще се поупражняваме юридически :icon_dance:

 

Освен това си мисля, че в джамбазките среди това сигурно е известно и дубликатите, предполагам, се вадят всякъде другаде, но не и в дилърствата.

 

Всъщност темата за това кога и как се плащат застрахователните обезщетения е дълга и мъчителна... най-често за застрахования.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ключари да искате само,колкото ключа ви трябват,толкова ще ви направят,а официалните сервизи,хората даже и не знаят къде се намират.Така,че това важи за белите държави,пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм убеден, че ще предостави такава информация в официален вид на застрахователната компания. А като знам какви изрядни платци са застрахователните компании към сервизите в частност и към сервизите на официалните вносители, предполагам че по-скоро няма да съдействат на застрахователната компания.

Относно общите условия на застрахователните договори не виждам как ще се вмени задължение на трета страна (нямаща отношение по договора между застрахователната компания и клиента собственик на автомобила) да предостави такава информация.

Колега, честно казано много оспамихме темата и бих преложил, ако някой има желание да се направи тема за въпроси свързани със застраховки, в която бих отговорил и на други въпроси в свободното си време.

По отношение на предоставяне на информацията, разбира се, че сервиза ще предостави информация, тъй като в случай на кражба преди изплащане на обезщетението, Застрахования подписва нотариално заверено пълномощно, че прехвърля правата по автомобила на Застрахователя ако автомобила се намери.

По отношение на общите условия, не става въпрос за задължение, а за съдействие за разкриване на застрахователна измама.

Отделно от горното бих се съгласил донякъде, че в някои отношения има некоректни застрахователи, но в същото време, болшинството от техните клиенти не си правят труда дори да се запознаят с общите условия, като с подписване на полицата декларират, че са запознати с тях и после, като стане нещо плюят застрахователите, че били мошенници и други такива. С тази цел са създадени застрахователните брокери, като една от техните възможности е да консултират клиента преди сключване на застраховката, както и да му съдействат при възникване на щета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...