Премини към съдържание

Въпроса за Колт 1,3 12 клапана


rosko

Препоръчано мнение

Привет, колеги!

След като смених Ранъра, изкарах А категрия, закупихме на комшийката Пинин - преди да си купя мотор - реших, че постъпвам егоистично и е време да обзаведа жената с един колт. Не може човек да мисли само за себе си .... и комшийките :-)

Разбира се, като за първа кола - няма да и се старя много, няма значение външен вид, колко е лачена - това са дребни буржоазни отживелици... Да покара, да се научи, пък като му дойде времето - ще и взема от новите :-)

Имам оферта от комшийката да взема нейното, ама засега се въздържам, че няма серво на волана, нищо няма - стъкла, възглавници, нищочко. А жената е 45 кила и без серво - не я виждам много.

Намерих следната обява http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11381658180703694&f1=details&slink=50b2en , но видно от петата снимка - сложен е друг въздушен филтър, липсва кутията на въздушния филтър, а на моето Ранърче там е и маф-сензора.

Та - въпросът е следния - има ли това зверче маф, ако да - къде е и това нормално ли е да ти виси филтъра като на стар дядо.........

 

П.П. Колата е с АГУ, не видях защитна клапа - нищо чудно да е гърмяла.....

 

Предварително благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, погледнах 1-2 снимки на други Колтове на двигателния им отсек, и спрямо тях, установявам, че наистина липсва МАФ на този колт, който гледаш. Ето, можеш и ти да погледнеш:

 

http://i22.photobucket.com/albums/b319/miller_63/Mitsubishi%20Colt/Colt16.jpg

 

http://en.mitsubishi-club.eu/graphics/owners/full/10981_815_p2030562k.gif

Редактирано от Kryndon
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв спомен, ако не се лъжа на тези след 94-та има.

 

Kryndon - снимките, които показваш май се след 94-та. Защото на моя Колт двигателя е като този, който Роско е показал

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, погледнах 1-2 снимки на други Колтове на двигателния им отсек, и спрямо тях, установявам, че наистина липсва МАФ на този колт, който гледаш. Ето, можеш и ти да погледнеш:

 

http://i22.photobucket.com/albums/b319/miller_63/Mitsubishi%20Colt/Colt16.jpg

 

http://en.mitsubishi-club.eu/graphics/owners/full/10981_815_p2030562k.gif

Да, но ми прави силно впечатление, че са различни - на тези снимки, които си постнал - "маркучът" за въздуха е на дясно, а на тази, която аз съм пуснал - е на ляво (гледано отпред).... На твоите има маф, и то е ясно, ама дали на модела, който съм пуснал има - не е ясно.

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11383116487941910&f1=details&slink=50b2en На шестата снимка има същия колт с кутия - няма маф в началото на въздуховода.......

Та за това се зачудих и реших да питам..... Пък и като няма ВИН да се провери е още по-тегаво.... А знам, че тук има специалисти....

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И да търсите няма да го намерите, защото 4g13 е с MAP сензор. Тук няма MAF. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ЦЪК

Тук е обяснено всичко :)

А иначе, Колтовете, които е постнал колегата Kryndon, са модел '97 и с двигател 1.6, там нещата са по-други. А Роско, доколкото разбрах, търсиш Колт 1.3 модел '92 ли се води...?

тема АГУ

А тук питам разни глупави въпроси за АГУ, на които ми е отговорено с търпение и разбиране :). На пост N4 бат Марин споменава за някакъв датчик... не знам мап, маф или гаф... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Архитекте!

Изчетох двете теми, всичко е ясно.

 

П.П. Аз съм с ГИ на Ранъра. Сложих го на предния и му врътнах едни 130к, после си го прехвърлих сам (с помощ на приятел, де) на "новия" - още 20к. За всичкото това каране и 6 1/2 години съм ходил до сервиза два пъти - първо му изгоря клапана за налягането на газта - откачихме буксата и сега превключвам само ръчно; беше се прекъснало едно кабелче на буксата на инжектора. Това е. Никакви настройки, нищо - дори като я прехвърлих на другата кола - разбира се, двигателят е същия :-) Свети лампата, карам си и не се притеснявам. Като те гледам колко електроника си наслагал и колко се притесняваш - няма нужда, остави ги нещата в най-простия им вариант, колкото повече работи има - толкова ще се чудиш кое ще се счупи и повече бели ще си докараш. Аз съм привърженик на простите неща. Пък да видим жената дали ще е късметлийка да уцели на някоя здрава машинка :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А жената е 45 кила и без серво - не я виждам много....

Моята жена е същата категория, но се справя добре с една буболечка от друга марка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мани, това ще и е първата кола, има книжка от 20+ години и не ще да кара моята - обичал съм я прекалено много и можело да утрепя някой, казва.... Ще и взема един колт да търкаля и да се понаучи, не че не може, ама ..... карай сега.

Ще видим..... Умувах и аз за една друга въшка, ама..... любовта към мицубищи - ръжда не хваща :-) колтът си е класика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Босе, сигурно е така, но не мисля, че е разумно да се вкарвам в сериозни инвестиции на този етап. Трябва ми кола, която да изкара към година, само за градско, пък после ако ще на Надин да я изхвърля. Това ще е нещо като учебен атомобил.... Нещо като обречен автомобил, ако ме разбираш правилно :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разлика 200-300 лв:

http://www.cars.bg/c495546

http://www.cars.bg/c138737

http://www.mobile.bg/11384782903414293

И тези са очукани, но са по-пресни. И пак си стават за тестови автомобили...

Последната е и с газ, пък ти е и под носа.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голяма обява си ми дал, да знаеш :-)

http://www.cars.bg/c138737

Тоя си го купи ти :-)

 

Има бе, има... и в Сливен има такъв колт, далеч по-добре от монтанския http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11362923641015928&f1=details&slink=50hahr

 

Правя друга сметка аз - нали знаеш, че си падам по газта като гориво...... 200-300 отгоре на цената; 300 - 400 отгоре за газовата....... Че аз не искам ли да си купя и мотор :-)

 

Зарежи занасянето - кажи ми в кратце кое прави тези след 96-та по-добри? Може и на лични, ако прецениш. Макар че е полезна информация. Щото тоя червеният си има и възглавници, серво.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една количка, перфектна за учебен автомобил :)

цък

Ем евтино, ем убаво... явно на пича му е малко малка :D

Може и такова:

цък

Тук Босът на валовете може да помогне с оглед. Но аз вярвам, че Роско няма да изневери на правилната марка :mitsu-smiley:

......

Аз като купувах кола, понеже щеше да ми е първа, аз бях неопитен и т.н., и аз търсех учебна кола, и търсих нещо под 1000лв, колкото да го търкалям и да се науча. И съквартиранта ми тогава каза: "100 коли ще ми купува, кола се купува веднъж! учението ще ти е две седмици точно!" Ей, колко прав е бил :D. И все пак, в случая на Роско, не знам... той си знае жената най-добре :).

Навиваше ме тогава за една Октавиа, после гледахме Деу Ланос и какви ли не още... в крайна сметка един друг приятел ме "засили" и си взех Колта :)

Лично аз имам афинитет към Сузуки и Дайхатсу - двете марки, които не правят големи автомобили :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха.....

Не ща екзотики. Колкото и да са добри - в което не се съмнявам - аз искам :mitsu-smiley: . Няма да се разпъвам надълго и широко, само ще кажа, че мой близък си взе Сузуки Игнис няколко месеца преди аз да си взема втория Ранър (4х4), защото държеше да е 4х4. Не искаш да ти правя равносмета какво е правил той и колко нищо не съм направил аз; да не говорим, че като звънна по магазините за части за неговата - ми мълчат умно......

 

Колтът си е класика, Мицубиши има много повече почва у нас от други японски марки :-)

 

П.П. Жената се е запленила от Нисан Микра, но изобщо не се опитва и да спори в избора :-)

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роско, ако си намерил читав Колт 4та генерация, взимай и не мисли. Вярно, че 5та е с по-готин дизайн, обаче тъкмо заради дизайна, видимостта назад, че и встрани е доста по-лоша от на 4ката, пък и май мястото отзад на 5та генерация е по-малко (това чисто субективно, не съм го мерил всъщност).

Отвътре сериозна разлика нямат, окачването е конструктивно същото (въпреки, че не всичко търпи замяна 1:1), части се намират без проблем. Когато взимахме Колта на жената (който някак без да разбера стана мой...), се вързахме точно на дизайна и честно казано - леко съжалявам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерил съм аз..... Дори не съм почвал да търся сериозно..... Ще хвърля поглед на някоя-друга машинка, не бързам, не е спешно.... Зимата така или иначе няма да се засили да кара....

 

П.П. На дизайн след 96-тане ми харесват толкова..... някак си ритнати отзад....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дилемата между Колт 4 и 5 генерация е съответно: класика <> модернизъм. На кой както му харесва :)

Вярно, че 5 ген. отзад седи като отрязана, но като изключим този факт, дизайна е доста модерен и добър и съперничи достойно на много по-нови модели коли.

А кой от японските коли от същия клас от онези години има по-хубав дизайн? Сивик, Суифт, Алмера, Королоа?? Първите две за мен са с леко нескопосан дизайн, вторите две по-скоро с класически. Колтчето е най-модерно, говоря за генерация N5 :)

Идеята ми е, ако е 5 ген, в не много лошо състояние, твърде вероятно е от учебен автомобил да се превърне в основен автомобил за жената. И така Роско ще избегне да купува кола втори път :)

..........

Но и Микрата никак не е лоша :D

Микра не съм карал, но имам чувството, че позицията на водача ще е по-висока, което е добре дошло в градски условия. Иначе много здрави колички, освен това с 4 врати - жената ще може да вози дружки спокойно :). За частите... ай ся, няма всеки ден да я правите, я! Пък и Нисан също има почва у нас :)

Пред нас често минава едно Нисанче, една жена го кара. По едно време постоянно паткаше и кюткаше от газта, но май са го оправили :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха..... тва с дизайна поражда винаги спорове ;-)

Аз съм възрастен човек и съм доста консервативен по въпросите на дизайна...... Както ми харесва повече стария Ранър, така е и с колтовете.

Относно купуването втори път - тя толкова ще се скъса от каране, че.... както казва агент Колев - ти да видиш..... Пък и само да се отпусне - ще и купя друга, без драма!

 

Относно микрата - не ми е толкова удобна. Карал съм микра още през 93-та, карал съм и от следващата генерация - дървени са ми. Пък и да не забравяме за кого се купува колта - за жената.... Да се вози и да вози децата. Дружките й хич не ме вълнуват, а колтът има много сериозно предимство - двуврат е и лапетата няма да се разпиляват по завоите :-) Ако ще е нисан - предпочитам Алмера, но най-много предпочитам колт. И сега ще обясня защо - защото винаги съществува вариант жената да не започне да кара, което ще ми осигури на мен градска кола :-) Не че е много по-малък от ранъра, просто да не става зян.... А аз в микра - не си се представям, не ми е удобна и това е.

 

Едит: Нейна приятелка я навиваше да си взема опел тигра, така че - какъвто и колт да и взема - все ще е по-добре :-)

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Роско, моят Колт да ти предлагам ли ? Замислил съм да му търся нов стопанин. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...