meltin Публикувано 29 септември 2013 Сподели Публикувано 29 септември 2013 Здравейте, Докато разглеждах документацията за Галанта случайно попаднах на този файл : http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/--General--/Engines/4G6/4G63%20HLA.pdf Интересно ми е дали някои до момента се е замислял над точно тази промяна и дали наистина има положителен ефект, предполагам, че за винаги се решава проблема с тракащите хидравлични повдигачи. Освен това забелязвам, че доста марки отново махнаха хидравличните повдигачи и се върнаха към ръчно регулиране, така, че може би има резон в цялата работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 30 септември 2013 Сподели Публикувано 30 септември 2013 (редакция) Добре, ще ги смениш. Трябва да знаеш, че:- Ще стане по-шумна от сега.- На 25-40хил. максимум трябва да се регулират. Тогава каква тракачка ще става... Татко на дачията му казаха, че двигателя е тип "лада" и трябва да се регулират. Вече 60000 нищо не е пипнал и край колата не се стои от бая дълго време. Той си е свикнал обаче и не му прави впечатление. Аз обаче чувам, че единия пул чука по-здраво от останалите и като цяло е все едно си с развален хидравличен Моя съвет е да се изчистят и да се кара с по-редки масла, примерно 5W-30 или 0W-30/40Виждам, че масово коментирате 10W-40 масло, но аз не споделям вашето мнение. Редактирано 30 септември 2013 от Subsa Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 30 септември 2013 Сподели Публикувано 30 септември 2013 Моментът на реглаж ще зависи от карането - колкото повече ръчкаш колата и форсираш, толкова по-скоро ще се увеличат хлабините. Ако я караш нормално и само понякога я "режеш" колко да не забравят останалите "коне" защо са там, може и никога повече да не ти се наложи. Това в случай на улегнали легла на клапаните и всичко разработено и напаснато. Включва сваленя на тиквата (главите), напасване на всичките клапани, монтиране и така.Ако излезеш на пътя с цел да я взривиш и нищо по силовата част не се счупи, реглаж на клапаните може да се наложи и след няколко хил. км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 30 септември 2013 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2013 (редакция) На хондите също са клапани, които се регулират. Фабрично им дават 50000-60000км да се регулират, ако на 100000км, правя два пъти реглаж на клапаните, дали не е по-рентабилно от нови хидравлични компенсатори, защото като гледам толкова изкарват новите. Отделно на редовия 4 цилиндров мотор свалянето на капака на клапаните не е като на шест цилиндровия. И Анди ако си се зачел си пише, че точно при високи обороти идват предимствата където хидравличните вече не могат да наваксат. Отделно цялата процедура е дадена за 4G63 и се препоръчва основно се пипани мотори, въпроса е за ежедневка дали ще вършат същата работa, защото цената предполагам, че е близка до хидравличните. Тук открих нещо интересно :http://www.maperformance.com/gsc-power-division-zero-tick-lifters-mitsubishi-4g63-4042.html?_rfkwc=1 Повдигач + Пружинка в него, които дори при ниски налягания на маслото осигурява плътно затваряне на клапана. Редактирано 30 септември 2013 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 30 септември 2013 Сподели Публикувано 30 септември 2013 Не съм чел всичко и разбирам малко от написаното. Английският не ми е майчин език. Не знам какъв е пределът на компенсаторите. Предполагам до към 8000 оборота. Ако двигателят се тунингова и ще се върти нагоре, те трябва да отпаднат. На пистовите мотоциклети (13000-2000 об/мин) е с пулове. В мануалите дават на време или пробег (което настъпи първо; за моя е 40 000 км или 5 г.) да се проверява и регулира. На кросовите 4Т пък е на моточасове. Някъде 15-20 часа мисля че беше, но става въпрос за мръсна газ и огромно натоварване. Така и не разбрах с какви клапани да се кара - със стоманени или с титаниеви. Вторите се износват по-бързо, тоест събират разстоянието, почва да не пали или направо чупи.На някои туристически модели със спортен характер с един цилиндър клапаните се регулират с ключе 10 и 15-ина минути добро желание. Точно като на жигула. Вече като се износи стъблото, работната част на клапана че не знам как се нарича, ако се изкриви стъблото, ако износи гнездото, се прави или както е в чужбина - се сменя с нови части.За мен това има смисъл ако си вдигнал ръце от компенсатори. Преправяш го и от време на време проверяваш според колко газ раздаваш. Като трябва, регулираш. В другия случай е тунинг с много обороти, което е свързано с други лагери най-малкото, иначе ще убиеш двигателя. Да е нов, хайде може да рискуваш, ама...Нашите коли искат качествени масла и смяна навреме. 80% сменят на километри. На маслото пише примерно 15000 и те карат по година и половина с едно масло. То се "опича", губи си качествата и образува налепи. Или се кара с евтино масло от типа 5 литра за 40 лева, сменя се на 10-12 хил. км. и после новото масло пълна синтетика вдига парченце от образувалите се вече налепи, задръства и опа, какво стана ... маслото лошо, компенсаторите не стават и т.н. Тия км са дадени на дълго пътуване. Ако се кара само градско тези 15 стават 7 хил км, иначе караш с подобие на масло. И така почват проблемите. Нито едно масло не лекува износени части. Аз така разсъждавам. Може и да не съм прав :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Subsa Публикувано 30 септември 2013 Сподели Публикувано 30 септември 2013 Това с добавената пружина е хитро.Ама виждаш ли на снимката, дупката за маслото колко е малка?Затова трябва рядко масло, че като направи налепи и гадости, да минава пак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 30 септември 2013 Сподели Публикувано 30 септември 2013 (редакция) Това с добавената пружина е хитро.Ама виждаш ли на снимката, дупката за маслото колко е малка?Затова трябва рядко масло, че като направи налепи и гадости, да минава пак.Стандартните повдигачи също са с пружинка, това е основната им конструктивна логика. За тях в тоя форум има тонове информация.ПП. Тук най-често се разисква масло с вискозитет 5W40, но, в общи линии системните проблеми с компенсаторите на мицубиши рядко имат нещо общо с маслото, особено на 13-15 годишни коли с пробег от над 300 к, каквито са 98% от внесените в БГ. Редактирано 30 септември 2013 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 1 октомври 2013 Сподели Публикувано 1 октомври 2013 Стандартните повдигачи също са с пружинка, това е основната им конструктивна логика. За тях в тоя форум има тонове информация.ПП. Тук най-често се разисква масло с вискозитет 5W40, но, в общи линии системните проблеми с компенсаторите на мицубиши рядко имат нещо общо с маслото, особено на 13-15 годишни коли с пробег от над 300 к, каквито са 98% от внесените в БГ. Росен е абсолютно прав. Ще споделя моите наблюдения: на старият ми Галант - 2.5V6, '97, повдигачите почнаха да се обаждат има-няма 200-300км след като го купих. Беше нов внос със сменено масло и явно добавка. Отначало се обаждаха само 1-2 рано сутрин, след това почнаха да си тракат здраво. Пробвах различни масла без ефект - добавки така и не тествах...и така ~60 000км. Колата се караше 70/30 градско/дълго и в редките случай, когато се случеше да я покарам поне 5-10мин над 4000 об/мин повдигачите утихваха, но не за дълго. Малко преди да продам колата смених маслото с Тотал 5W40 пълна синтетика - просто ми изпадна на цената на полусинтетиката и...о чудо - след един кратък преход до провинцията и обратно повдигачите бяха утихнали на 90%. Чуваха се за малко само веднага след стартиране на двигателя. Приятелчето, на което я продадох, сподели, че е решил изцяло и това потропване с някаква добавка за 12лв - ще го питам коя е тази добавка, въпреки че се съмнявам да е перманентно решение на проблема.Естествено от единично наблюдение не е коректно да се прави генерално заключение, а и тематиката е разисквана надълго и нашироко нееднократно във форума, но:-макар и да не е основният проблем, то качествено СИНТЕТИЧНО масло и редовната му смяна са добра базова профилактика;-т.н. "bleeding", за който също е писано във форума, в много случаи е по-добро решение от смяната на хидравличните компенсатори с нови такива - особено noname. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.