Премини към съдържание

Проблем скоростна кутия Галант


danail_3

Препоръчано мнение

Аз да попитам Трябва ли да се сваля двигателя или излиза скоростната кутия,без да се сваля двигателя?

Редактирано от lucifer92
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да демонтираш двигателя.

В завода ги слагат комплект оборудван двигател барабар със скоростната, защото монтажът е по-лесен и по-бърз.

 

Двигателят се вади заедно със скоростната кутия чрез специален подемник на колелца. Разоборудва се всичко необходимо (да не тръгне с полуоските примерно с все кабелите :-) ), връзва се в няколко точки с куки и с една ръчица се изважда хидравлично. Няма да се жулиш, няма да бъркаш и да вдигаш тежки предмети. После от земята се закачва, вдига се пак с ръчицата по хидравличен път, избутваш си го на колелцата до точното място над моторния отсек и го спускаш бавно. Трябват двама защото има нужда от наместване да си дойде "на болтовете". След това се слагат полуоските, оборудва се и не знам още какво се прави.

Аз например ако трябва да сменям ремък и свещи плюс скорости, бих избрал варианта с подемника. Няма да бъркам и да се мъча, да изпускам ключета и тн.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам Трябва ли да се сваля двигателя или излиза скоростната кутия,без да се сваля двигателя?

И аз правих по едно време лагери. Започнаха със разкормване на всичко де що е отдясно под капака - филтърна кутия, акумулатор... дясното колело също се оголва - апарати, дискове.. всичко, докато се стигне до полуоската. И след като се махне ск. кутия (не ми е ясен точно метода/начина), двигателя остава да виси само на един тампон (горе вляво)... хубаво е преди това да се подпре с нещо отдолу и да остане така, а може да се закачи на ухото горе с верига за някъде... Понеже като виси, се допира с всички шайби и ремъци към подкалника (предполагам) - при мен така се случи, и трябва да се внимава. Дясната полуоска (след като се свали ск. кутия) остава да виси и стърчи като... осакатена :icon_blush: . И в този момент момчетата, дето извършиха ремонта, решили, че канали трябва за друга кола и изтикали моята в една градинка след гаража :D. Но в крайна сметка успяха да си сглобят всичко обратно и до днес (трета година) ск. кутия не се е обаждала :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малии, сякаш нещо е влязло между зъбните колела и се е смляло. Или е останала без масло, заварил се е някой лагер, превъртял е в гнездото, получил се е луфт, двата вала са се усукали, зъбните колела са застанали зъб срещу зъб, след което са направили няколкостотин оборота под товар... Това е изджасало зверски. Ай ай ай.

Това тази за 60 лева ли е? Става май само картерите да ползваш и пробките, ако резбите й са по-добри от на твоята.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да,това е кутията за 60 лв всъщност е 50, човека,който ми я изпрати, ме е съжалил. От нея ще ползвам само дълбокия картер. Хубавото е, че картерите са еднакви.

Сега си мисля, че последователността на разглабяне е:

1. Сваля се капачката, разтваря се зегерката, лагера трябва да изпадне, или поне да премине канала на шпонката, вала, мисля си, има оставена аксиална хлабина за да се случи това.

2. Отвива се каквото има за отвиване

3. Картерите се разделят нормално (леко) - а дано

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От нея ще ползвам само дълбокия картер. Хубавото е, че картерите са еднакви.

 

Лошото е, че ще разбереш дали наистина са еднакви, чак като я сглобиш и качиш на колата ..

Ако няма шум в кутията, значи са еднакви,:D ако има, ново разглобяване, изчисляване на разликите и подмяна на дистанционните шайби на лагерите и пак сглобяване ..

Изобщо филма в който се вкара ще се превърне в сериал ми се струва .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам имате предвид лагерите на двата вала към картера от към съединителя, защото другите са фиксирани със зегерки, аз не видях да са подлагани дистанционни шайби - (или по - точно видях само на лагерите на диференциала)?

 

А иначе разликата м/у двете кутии е само в диверенциала - на дизеловата короната е по - голяма, и полуосите са по дебели. Синхронизаторите са еднакви (даже ползвах този за 1 ва скорост от бензиновата кутия, защото моя имаше малко износване). Тук ме осени идеята - някой да каже защо не става - Синхронизатор за 1 ва скорост да се сложи на 2 ра? Аз не виждам защо да не може.

Моят синхронизатор имаше износване около 0,5 - 1 мм (само от едната страна - явно тази която отговаря за синхронизирането от по - малки към по- големи обороти) на ограничителя, които контактува с неподвижната част на муфата, мандахерцал се е повечко и не му се е получавала работата от 3 на втора. По същия път беше тръгнал и синхронизатора за 1 ва.

Лагерите са еднакви

Муфите са еднакви

Картерите са еднакви

Редактирано от danail_3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое е еднакво нямам представа, защото не съм имал възможност да сравнявам. Откривал съм еднакви работи по други машини и то никому или поне малко известни. Както и да е.

Има дистанционни шайби с дебелина милиметър, запетая, стотни. В мануала ги има. Разгледай ги. Има таблица с цветове на шайбите и кой цвят на каква дебелина съответства. По-нагоре в мануала има друга таблица за реглажните хлабини (в графата допуск има тиренца - да се ориентираш по-бързо). С тези шайби се прави хлабините на свободния ход на предния лагер на входящия вал, свободния ход на задния лагер на входящия вал, свободния ход на задния лагер на изходящия вал... също на V скорост и на диференциала. Там е описано по модела на кутията кое колко трябва да е. Има и за измерване на синхронизаторите. Принтирай си ги и я смръзни тази кутия.

 

Значи разликата в предавателното число на диференциала идва от различния брой зъби на короната. Пък аз мислех че е в пиньона :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак :)

Е досега гледах схемите на скоростната кутия, видях таблиците с дистанционните шайби, но не ги видях никъде на чертежите. Та поредните въпроси, ако може и иска някой да отговори, щото усещам, че вече ставам досаден.

Тези шайби фиксират лагера по вала или по корпуса?

Мисля си да е по вала защото задния лагер на изходящия вал е фиксиран със зегерка към корпуса, а в ръководството пише че и за него има такава "дистанционна" шайба, ако до тук разсъждавам вярно - то означава ли че това са шайбите които се пъхат в канала след лагера, посока края на вала (и за които е посочена хлабина м/у шайбата и канала в ръководството(от 0,01 до 0,12 мм по спомен), или има и други шайби,които съм затрил докато съм разглобял кутиите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук ме осени идеята - някой да каже защо не става - Синхронизатор за 1 ва скорост да се сложи на 2 ра? Аз не виждам защо да не може.

 

Синхронизатора на 2-ра е от 3 части, различен е от всички останали. Като парт номера излизат еднакви мисля само 4&5.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора на 2-ра е от 3 части, различен е от всички останали. Като парт номера излизат еднакви мисля само 4&5.

 

За 3 и 4 та трябва да са с еднакви номера, щото нямат нищо различно в тях, Но този който е за 1 ва и е от 1 част и струва 80 лв. пасва идеално на местото на този за 2 ра и ще върши същата работа като него, може би не толкова прецизно, но ще върши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти казвам какво излиза по каталог - 3-та, дори визуално да е еднакъв, е различен парт номер от 4 и 5, които са еднакви парт номера.

Ако не те мързи да сваляш и качваш кутия 100 пъти, може да се заиграеш да направиш проби и да пишеш тук, ще е интересно! Иначе из зад клавиатурата, малко вероятно конструктурите на кутията да са се "объркали" и да са си играли да правят синхронизатор от 3 части след като е можело да нашлякат 5 еднакви. Но Българина е любознателен, което не е лошо по принцип :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......

 

Аз пък ти казвам, че синхронизаторите на 3 та и 4 та са еднакви, защото съм ги свалил, наложил един до друг и съм видял. Логично е да са еднакви тези двата защото са за една и съща муфа, може и този за 5 та да е като тях, но не съм ги сравнявал. От бензиновата кутия, единствените здрави части бяха синхронизаторите и муфите. Затова съм ги свалил и завързал муфа с двата и синхронизатора. 5 и задна се включват от една муфа, 3 и 4 от друга, 1 и 2 от трета. Логично е перифериите да са им еднакви, това което ми направи впечатление е че синхронизатора на 1 ва пасва идеално на местото на този на 2 ра, а синхронизаторите на 3та и 4 та са напълно еднакви. Не съм сравнявал този на 5 та с този на 3та / 4 та. може и да са еднакви

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак :)Е досега гледах схемите на скоростната кутия, видях таблиците с дистанционните шайби, но не ги видях никъде на чертежите. Та поредните въпроси, ако може и иска някой да отговори, щото усещам, че вече ставам досаден.Тези шайби фиксират лагера по вала или по корпуса? Мисля си да е по вала защото задния лагер на изходящия вал е фиксиран със зегерка към корпуса, а в ръководството пише че и за него има такава "дистанционна" шайба, ако до тук разсъждавам вярно - то означава ли че това са шайбите които се пъхат в канала след лагера, посока края на вала (и за които е посочена хлабина м/у шайбата и канала в ръководството(от 0,01 до 0,12 мм по спомен), или има и други шайби,които съм затрил докато съм разглобял кутиите?

 

Някой ще подскаже ли, че пристигнаха лагерите и довечера започвам със зглобяването, пък каквото сабя покаже?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

има човек-хора дето може да ти каже как става работата ама явно не иска да си издава тайните.... може би мислят че всеки от форума ще вземе сам да си прави скоростите :mitsu-smiley: :D :D :D иначе е готин форума,но не винаги се получават нещата явно.. :)

Редактирано от painkiller
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

има човек-хора дето може да ти каже как става работата ама явно не иска да си издава тайните.... може би мислят че всеки от форума ще вземе сам да си прави скоростите :mitsu-smiley: :D :D :D иначе е готин форума,но не винаги се получават нещата явно.. :)

 

Какви тайни ,какви неща не се получават :icon_hmm: ? По твоята логика - да ми каже телевизионния техник как да си ремонтирам телевизора от разстояние,да питам стоматолога как да си направя пломбата за кариеса и т.н. Що за глупости ,форума бил готин, но не винаги се получавали нещата !!! Кои неща не се получават, че някакъв пич не може да си отвори ск.кутия една седмица, че купува блокирали кутии и не му се получава нещата ли? Как да му се каже какво да направи, като толкова му е КПД-то .Колегите му дадоха акъл да я занесе на някой, който знае какво прави, а той ко каза, нямало майстори до него дрън дрън, ако трябва колко си кутии щял да счупи да направи и дрън дрън.С една дума малко се засегна момчето. А можеше да е толкова лесно, пуска си кутията по куриер, сменя му се синхронизатора и вероятно лагер първичен вал и на другия ден както се пее в една песен "Кой?- Идеал Петров "и си свирка . Нямаше да му струва повече от 100лв.ремонта заедно с куриера в двете посоки ! Ама не е ли по лесно да има някой виновен или Форума или Майстора, че даже и двамата . :icon_hammering:

Редактирано от alex2511
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пич, айде да не си мерим КПД тата - не се познаваме и е несериозно - така от разстояние иззад клавиатурата! На такива като тебе дето най-умното, което могат да измислят е "Иди на майстор" не им обръщам особенно внимание -обикновенно не са умни хора, користни са и превръщат цялата вложена енергия в топлина - ти си сециалист по КПД тата смятай ако можеш и искаш!

Има голяма доза истина в мнението на клегата painkiller - но никой не ми е длъжен, тук не съм помогнал на никой, все още, така че не мога да съм сърдит на никой.

Кутията е събрах - всичко пасна въпреки че картерите са от различни кутии, включва всички скорости, няма шумове като я въртя на ръка, налях промивно масло - не тече, мотирах я на колата, но останаха довършителни работи и утре ще я пробвам и ослушвам за евентуални шумове в които се съмнявам.

Ако някой ми бе казал че зегерката трябва да се отвори и да се почуква леко кутията от другата страна и вала сам ще изтегли лагера щеше да ми е доста по - лесно, но човек се учи докато е жив., а и на готово не е сладко!

Някои хора изкаха да помогнат и ми помогнаха (Марио, Анди, сигурно изпускам някой, моля да меизвини), други не искаха, а можеха и откровенно се опитваха да ме ядосат (те си знаят кои са)- Благодаря на първите силно се надявам някъде да ни се пресекат пътищата и да се реванширам, на вторите - да са живи и здрави и да живечт по начин по който им хресава.

За втората кутия която купих 50 лв + 30 транспорт всички скорости се бяха изронили, но учудващо всички синхронизатори са здрави, здрав е диференциала, ползвах и кожуха и, човека се бе засилил да я хвърля на вторични - пре доволно.

Освен синхронизатора на втора, смених и лагерите за валвете. Ако иска някой да ме чуе, защото ми се скараха че давам съвети - Дори и не питайте в Ратола за лагери. Отидете в Първия специализиран магазин за лагери. Пример За предния лагер на входящия вал в Ратола ми искаха 220 лв. и аз се засилих да го поръчам, добре че искаха капаро и 1 месец за доставката, което ме отказа. Взех си същия лагер, дори и на същата фирма NSK za 68 лв.

Утре ще пиша има ли шум в скоростите

 

EDIT: Нещата ми се получават :)

EDIT 2: Не че ще тънчим нещата, но втората скоростна кутия ми струваше 80 лв. и вече мога да отворя колкото такива кутии искаш. Та в тоя ред на мисли представете си следния случай:

Имате лек шум в скоростите, обаче втора си влиза идеално - отивате при "МАЙСТОР" който знае как се ремонтират точно тези кутии и какви са им болежките, Ама същия този "Майстор" има и същата кутия за продаване и К'во прайм сега??? - случката е от живия живот и става въпрос точно за такъв галант като моя :), а момчето не разбира многот коли Явно "МАЙСТОРА" го е УСЕТИЛ

Та Новата - стара кутия колко сртува според вас и дали синхронизатора и лгерите и са свежи и колко ли струва свалянето и слагането на кутията и какво ли го е посъветвал "Майстора"

Редактирано от danail_3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Алелуя ! Радвам се колега, че колата ти е готова. :)

Колега не съм отказал на нито един колега обадил ми се по телефона за съвет по колата. Ако и ти ми се беше обадил и на теб бих ти помогнал с каквото мога. Но да се сърдиш на форума, че не знаеш как да си оправиш колата... :mad: Само за твоя информация същият този лагер струва 36лв. Т.е. аз го продавам толкова.

п.п.Чудех се дали да ти отговоря на поста, не искам да влизам в полемика.Мир. И Весели Празници. :santa:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не искам, не съм конфликтен тип, сега ми прочети внимателно мнението и ми кажи от кое съдиш че се сърдия на форума, излишно съм написал че не мога да се сърдя на никого!

Би ли ми написал тел. ( ако искаш на личн) за в бъдеще да си поръчвм части от теб явно в Монтана са ме натоварили подобаващо, Но не и колкото в ратола се опитваха. Лагера на НСК ли е?

Редактирано от danail_3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Алекс е един от малкото 99.9% точни, комерсиално занимаващи се тук. Но преднияt му пост (#94), отстрани погледнато, наистина беше идея неуместен. Може би не е разбрал какво има предвид OP (оriginal poster), но наистина е факт, че форума се ползва от някой мембъри предимно като "отдел Продажби".

 

Колегата от с. Бързия, респект че си оправи сам кутията. И аз имам лек шум, който мисля да адресирам следващата пролет, но уменията ми са в друга област, така че ще заложа на "доверен сервиз". И все пак, след като покараш няколко хиляди км, сподели дали лагера от магазин за лагери държи, или все пак ОЕМ си е ОЕМ.

 

best ...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако можех сам да свърша тази работа, щях да взема лагери от първия магазин за лагери. Единствено дифа би получил истински. Всъщност от Плевен, не буквално от първия...

И да, оригиналното си е оригинално, но колите да бяха доста по-млади. Примерно нова както е била към 50 000 лева, сега да сме 2005 г и колата да струва 20 000. Е тогава 220 за лагер изглеждат оправдани.

Алекс е Пич и не вярвам да има човек във форума, който да мисли различно. Има и други Пичове, но тях ще ги хвалим в друга тема :rolleyes: .

 

Данаиле, стискам ти палци да няма никакъв проблем с колата! :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако можех сам да свърша тази работа, щях да взема лагери от първия магазин за лагери. Единствено дифа би получил истински. Всъщност от Плевен, не буквално от първия...

И да, оригиналното си е оригинално, но колите да бяха доста по-млади. Примерно нова както е била към 50 000 лева, сега да сме 2005 г и колата да струва 20 000. Е тогава 220 за лагер изглеждат оправдани.

Алекс е Пич и не вярвам да има човек във форума, който да мисли различно. Има и други Пичове, но тях ще ги хвалим в друга тема :rolleyes: .

 

Данаиле, стискам ти палци да няма никакъв проблем с колата! :icon_rock:

АБЕ пич -пич колко да е пич нали знаете сиренцето е с пари има и по-големи пичове във форумът ,Алекс нападна излишно колегата ,не е прав според мен с тези КПД-та ...малко се самозабрави :mitsu-smiley:

Редактирано от staki
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...