SLX Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 Автоматикът предлага удобство за едни и неудобство за други. За мен например е неудобен поради:1. скъпото масло, което е поне 7-8 литра2. като се счупи прескачам хилядарката, т.е. още едно нещо, което да мисля3. не мога да си представя автоматикът да върне предавка по-бързо от мен, имайки предвид точният момент, когато аз искам да стане така.4. при много модели автомобили те не просто бавят ускорението, а и вдигат разхода на гориво..Автоматикът има предимство за:- по-"мързеливи" шофьори- обичащите да ядат и да карат- да говорят по телефона като го държат с ръка докато карат, или да правят каквото и да е друго с другата си ръка, което не е свързано с управлението- тези, които не обичат да се сецат, както се случва при нас с ръчните скоростиОтделно ако купувам двигател ще гледам да е от автоматик, защото кутията му не позволява прекъсвачи и като издевателства над двигателя. Той просто качва предавка и щади двигателя. Същото е и с качването на баир. Вместо на пета с 60 автоматът връща трета или втора и "помага" на двигателя.При галант кутията може и да е съвременна (типтроника) и да се държи добре за времето си, но фактът, че е само с 4 степени не може да ме убедите, че е нещо страхотно. Виж, с 5 е друго. За 6, 7 и 8- степенни не говорим... За стара и поевтиняла до безобразие кола за мен това е излишен харч. Кола за 4000 лева да й правя ремонт за над 1000. И то да е само автомата... Така че този вариант мисля да го пропусна. Вече за нова кола не бих избягал от автоматик, ако е запазен екземпляр и не е някаква коруба с пъргав двигател, а истински солиден и комфортен автомобил с подобаващо задвижване. Предпочитам да сменям от волана, защото така е най-бързо наистина :icon_bye: Съвременните автоматични кутии са добри не само заради броя предавки - 7 или 8, основното им предимство е, че добрите са с два съединителя, тоест следващата предавка е вече предварително включена, докато още си на предходната. Последното означава, че превключва в пъти по-бързо от теб, дори да си си обул рали сандалките:icon_thumbup: Истината е, че автоматичната кутия в кола модел 2013 г. има само и единствено предимства.Аз често карам коли с последни автоматични кутии, с пера на волана, с двоен съединител - страхотни са, но ми липсва усещането за кола. Разумът казва автомат, сърцето - ръчка. Ама то като е ръчка, му се приискват на човек и едни 300 коня, задно предаване и те така...Заключението, че автоматикът щади двигателя е силно спорно. Да, не можеш да вкараш трета с 210, но системно и безобразно можеш да го тормозиш. Перата на волана са сложени изцяло с маркетингова цел, реално нищо не променят, нито подобряват хендлинга. Имах някъде по телефоните клипче, снимано специално за теб. Карам някакъв ВР4 автомат и нещо говоря, използвайки твоя никнейм как се ускорява автомат жизнено. Трябва да го намеря, преди няколко години го снимах. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 това важи и за ГТР'а ГТ-Р и Ево Х са с кутии с двоен съединител, което, общо взето, няма много общо с класическия автоматик с торк. Те са си стандартни кутии с твърда механичнa връзка между двигателя и мотора, само дето превключването е роботизирано.Относно ръчните кутии и съвременните спортни коли - погледни Impreza WRX и GT86/BRZ ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 GT86/BRZ е някаква жалка пародия на спортна кола 0-100 за 8 сек няма какво повече да кажа + това там има ръчка за да се гони ниска цена. Истинските спортни коли са автомат. При пред последното поколение на порше 911 турбо, 0-100 беше с половин секунда по бърз ПДК автомата от ръчката, да не говорим, че порше с ръчна да се кара е истински АД и изобщо спортна кола с ръчна кутия и керамичен съединител е същински кошмар за шофиране в 99% от времето Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 Абе, не ви ли омръзва да дъвчете едно и също нещо по 1234 пъти ..:icon_hmm:Кой си харесва автомат, за него той е по добър, който си харесва ръчни, никой не може да го убеди в предимствата на автоматика, лесно е като цифровизацията ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 GT86/BRZ е някаква жалка пародия на спортна кола 0-100 за 8 сек няма какво повече да кажа + това там има ръчка за да се гони ниска цена. Истинските спортни коли са автомат. При пред последното поколение на порше 911 турбо, 0-100 беше с половин секунда по бърз ПДК автомата от ръчката, да не говорим, че порше с ръчна да се кара е истински АД и изобщо спортна кола с ръчна кутия и керамичен съединител е същински кошмар за шофиране в 99% от времето GT86/BRZ е "жалка" колкото и S платформата на Нисан, която и тя е към 200 коня сток (S14 & S15). :D Светът имаше нужда от подобно купенце, след като Нисан се отказа от тая концепция, та за това в момента всички са супер доволни. Като стана дума за Нисан, към спортните коли с ръчка може да добавим и Z платформата. Не знам що сте решили, че "великите" бегачки са само поршета, ферарита и ламбота. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olele Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 S платформата на нисан е конструирана в други години и при други критерии, а и 2.0 турбо може да е 200 коня но 2х въртящ момент от на това недоразумение на ТРОШЛЙОТА, последната модификация S15 e с 250 коня от завода, и до ден днешен е една от най балансираните коли със задно, а Z го има и в автомат със 7 предавки, ръчката е по евтиния избор там, но от следващото поколение. А колкото до радостта радват и се в САЩ и Япония където струва 19.000$ тука е близо 70.000лева за тия пари има много голям избор от много по добри коли Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 26 август 2013 Сподели Публикувано 26 август 2013 Пропуснал съм да уточня - предпочитам ръчната при галант пред всички негови алтернативи с автоматично превключване. Ако някой ми предложи бартер вр4 с типтроник за моя, па бил и комби, ма да е от тези по-новите, ще се премисля ... евентуално :D Ще добавя и две кори яйца и 20 литра олио :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.