Премини към съдържание

Ръчна спирачка


Препоръчано мнение

Колеги имам следният проблем.Преди около 2 седмици смених задните накладки,защото просто си бяха отишли старите :) ,и от тогава ръчната изчезна.Не съвсем ,но не е това което беше.Забравих да спомена,че отзад също съм със дискови спирачки.Взех да си мисля да не би от феродото на новите накладки,да се получило това!? :mad: :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам следният проблем.Преди около 2 седмици смених задните накладки,защото просто си бяха отишли старите :) ,и от тогава ръчната изчезна.Не съвсем ,но не е това което беше.Забравих да спомена,че отзад също съм със дискови спирачки.Взех да си мисля да не би от феродото на новите накладки,да се получило това!? :mad: :icon_hmm:

 

Колега, имаш ли ход на ръчната? Моята много трудно се мърдаше, после задържаше замалко. Като свалих апаратчетата на едното беше спекло цилиндърчето, а и на двете механизма за ръчната беше спекъл и имаше доста раздвижване.

Редактирано от somalietsa
Правопис
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ход има...Даже бих казал,че много лесно се движи :D ,лошото е че хваща почти накрая на хода 2-3 зъба преди края.Буталцата и водачите съм ги раздвижвал,водачите даже ги мазах с боров вазелин :D ,и пак не мога да схвана проблема.Взех да си мисля за жилото,имали някъде да накъсява хода му :icon_hmm: ,но пък не виждам логиката да се получило с него някъкъв проблем...Незнам май пак ще отварям да търся причината! :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега

Провери от долу по средата на колата трябва да има едно жило което идва от лоста на ръчната. На неговия край трябва да има шпилка на която е закачена планката обединяваща двете жила. От там се регулира ръчната. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята ръчна също има проблем - изобщо не хваща. Мисля, че е защото скъсах жилото при едно превъртане на гуми :icon_blush:

Не съм го гледал откъде се регулира, но съм гледал отдолу и там няма нито жило, нито нищо... Жилото, което идва от ръчната, излиза чак отзад от купето, даже не то, а две жила - по едно от всяка страна, излизат непосредствено преди резервоара и отиват към колелата. Мисълта ми е, че ако не е отдолу гайката за натягане (за Колт 4), значи е отвътре, като се махне средната кора за подлакътника и всичко около ръчната...

Мисля, че имаше теми относно регулиране на жилото.

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На колт 5 жила от долу както каза Архитекта няма. Те минават под задната седалка и отиват в барабаните. За да се натегне ръчната спирачка, се маха подлакътника. Веднъж има гайка на самата ръчка от където може да се натегне, втори път може от шпилката която е на 20 см зад ръчната (там е самата планка с двете жила от колелетата). Преди подобна процедура обаче, препоръчвам на всеки да си направи профилактика на спирачките (почистване и раздвижване на механизмите). След това отворете накладките от механизма за саморегулиране докато остане минимален луфт с барабаните. Моята ръчна съм я направил да кове на първия зъб :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Момчета намерих причината! :) Оказа се,че задно ляво бутало все пак е блокирало.Явно от както е станала на кола не са сменяни задните накладки :D ,и след като съм го прибрал в крайно положение,то там си и останало! :D .Поиграх си малко да го пораздвижа/спрейче + тръбен ключ/, и мисля че се получи!Също така натегнах малко жилото,като махнах подлакътника,за което благодаря че ми пояснихте! :good: Има още малко какво да се желае от работата на буталото,но мисля че с карането ще се доуправи!Мерси за съветите! :rulez: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това изпълнение с дискове отзад явно е правено...виждал съм още един такъв колт, дошъл отвън, но заводско мисля, че само 1.8 мотора на това купе е с дискови отзад...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа незнам дали някой немец го преправил :D ,но наистина така съм го взел от автоджамбазина,а има АБС,което ме навежда на мисълта че много трудоемко и скъпо ще е преправянето.По вероятно купето да е било за 4Г93,а да са цопнали 4Г92 ! :D Определено не е никак зле по тоя начин обаче!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах три Колтчета 4, 1.6. Лично съм ги взимал от Германия от хора, които едва ли са ги правили и си оставих едното, което отзад беше оригинално на дискове и с АБС.

Май просто са рядкост.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Колега, обърни внимание на пунктоацията в постовете си - не всичко в едно изречение, че трудно се разбира!

Редактирано от somalietsa
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има си заводски 1.6 с 4 дискови спирачки, аз самия имах такъв и за малко се размина да си купя още един - просто беше с гаден удар, макар и криво-ляво замаскиран...

 

Препоръка към колегата пуснал темата - ако не си разглобявал запеклия апарат нацяло - вземи го направи и му направи обслужването като хората, с все почистване и нови гумички и пръстени и маншони. Раздвижването само по себе си е временна мярка и обикновено държи от ден до пладне. Преди 2 години ремонтен комплект струваше около 15 кинта по спомен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има си заводски 1.6 с 4 дискови спирачки, аз самия имах такъв и за малко се размина да си купя още един - просто беше с гаден удар, макар и криво-ляво замаскиран...

 

Препоръка към колегата пуснал темата - ако не си разглобявал запеклия апарат нацяло - вземи го направи и му направи обслужването като хората, с все почистване и нови гумички и пръстени и маншони. Раздвижването само по себе си е временна мярка и обикновено държи от ден до пладне. Преди 2 години ремонтен комплект струваше около 15 кинта по спомен.

Ако можеш да ми кажеш откъде мога да ги намеря на тая цена е добре,защото си спомням ,че на мен ми казаха за някакви 80 лв.!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... 80 лв.!

:icon_crying: Стресна ме бре...Това да не е целия апарат?

Ако не забравя, ще мина да проверя на магазина, от който си купувам такива неща, дано имат в наличност.

Редактирано от tef4o
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...