DOOJ Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Ще може ли малко помощ?Днес пътувах от Ст.З. за Търново и преди Предела на Хаймбуаз ми светна лампата на чека. Когато стана това остана на оборотите които бях докато не пуснах гаста. Опитах да подам пак но стигаше пак до 2500 оборота на която и скорост да бях. А седмица преди това ми се появи един звук, като резонанс в гърнето, който се появяваше около и над 2000 оборота /явно когато се включи турбината/, но въреше малко спънато.Когато ми светна чека звукът се изгуби. На предела спрях и проверих колата. Масла, антифриз, ремъци всичко наред. Имам малко омасляване около и по връзката на въздухо провода над турбина и кабелите и куплонгите около него.Интересно че по-нанадолнище и на равното колата си върви нормално с чека но малко тромаво. А нагоре почва да се тормози и доста и да пуши черен пушек от зад. Когато я кротна по равното и надоло по баира на една скорост и обороти и си карам така 10-на минути чека угасва и пак почва да се чува този резонанс като в гърнето. и почва едно едва усезаемо придръпване и като види пак зор пак включва чека. На градско под 2000 оборота никакви проблеми но няма ряз ако я настъпиш и се чува резонанса.И когато спра колата, гася и паля на ново. Чека угасва светва, форсирам я на място до около 5000 оборота веднъж и угасва. После на дълго пак се включва. Знам че станах мног многословен но се опитвам да дам подробно обяснение. Ще съм много благодарен ако някой може да помогне.Аааа колата е спей стар 1,9 did 2001г )))) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Здравей колега!Може да е от много неща, най добре една диагностика, за да си покаже веднага от къде е проблема. А ЕГР клапана чистен ли е някога? Може с него да започнете не е излишно да се почиства от време на време(трудно се сваля има тема във форума), другото е да си проверите маркучите на турбината дали са здрави (тези дето са ниско долу). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Виж и тънките маркучета покрай турбината и към клапана над нея Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 Имал съм същия проблем колега, ако не я настъпваш с крайна газ колата си върви обаче подадеш ли и обороти малко повече светва чека и ако карам със 100 не вдига повече, а напротив дори почва да пада скороста. Така и не разбрахме къде е проблема, но колата се оправи самичка, нищо не сме и правили. Когато пак почна да прави този проблем светва чека и си изгасваше, не губеше само мощност. След дълго лутане из всички части и сервизи, стигнахме до извод че е мръсен резервоар.... имах хартия в резервоара и се е*аваше със сондата. Не знам дали двата проблема са свързани, така и не се установи... омасляването не е необходимо да е от заминала турбина, ако въздушния ти филтър не пропуска достатъчно въздух, системата създава вакум и избива маслото. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOOJ Публикувано 21 април 2013 Автор Сподели Публикувано 21 април 2013 Намерих в форума обяснение нагледно как се сваля ЕГР-аСвалих го, почистих го и има ефект. Отначало тръгна много тромаво колата но след секунда се изряза и стана, ще кажеш по мощна.Но онова ръмжене като от гърнето пак го има но само че на по високи обороти се появява.И съм почти сигурен че на дълъг път пак ще ми светне лампата.Мисля че досега клапана не е бил свалян. седеше му от долу една ламаринка като гарнитура и имаше леко издадена част от нея с индификационен номер.Свалих също така въздушният филтър и тръбата и барнах турбината. Няма грам луфт, като нова е. Няма грам луфт на никъде.Мисля в понеделник да я закарам на комп. Но има и нещо друго. Забравих че трябваше да сменям горивен филтър и не съм го сменял.Но не-вярвам рова ръмжене да има връзка с него.А по ЕГР-а по електронната част нещо по специфично да се чисти ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOOJ Публикувано 21 април 2013 Автор Сподели Публикувано 21 април 2013 Аааа омасляването си го знам от къде е! Не е от турбината. А от клапана отгоре на ЕГР.аТрябва да сменя о-пръстена но не можах да намеря такъв. Днес като свалях ЕГР-а и сцепих един обикновен О-пръстен на 2 и подложих едната част на оригиналния Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 21 април 2013 Сподели Публикувано 21 април 2013 ЕГР не съм чистил, ами направо го смених. Ел. моторче беше се откъснало от основата която се захваща с 3 болта. Но има колеги които са ми споделяли че са го чистили, дори аз бях пускал тема специално за ЕГР... прочети я Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOOJ Публикувано 21 април 2013 Автор Сподели Публикувано 21 април 2013 Aз по нея го разглобих. Май по нея де Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 (редакция) Аз имах подобен проблем на една стара Вектра бензин. Оказа се, че е запушен горивен филтър и когато давам повече газ, по-малко гориво преминавало през тръбопровода, или поне това ми обясниха в сервиза. Минах само 300+ км с 80 една нощ за да се прибера. Редактирано 23 април 2013 от gruio Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
willow75bg Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 На предишните ми дизелови коли съм го изолирвал директно този клапан с планка.По бавно загряваше,особенно зимата,но пък не ми правеше проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 23 април 2013 Сподели Публикувано 23 април 2013 на спейс стар специално не може да се изолира този клапан на някой дизели не става Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOOJ Публикувано 24 април 2013 Автор Сподели Публикувано 24 април 2013 При мен се оказа Г-образния маркуч, който идва от студения охлюв на турбината към интерколерната тръб. А ЕГР-а си е ок Но поне го изчистих и сега е ок.А сега някой ако може да ми помогне и да ми каже къде да си намеря такъв маркуч. Че търсих в нета ама нещо не мога да намеря. Или да си търся втора употреба ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 24 април 2013 Сподели Публикувано 24 април 2013 При мен се оказа Г-образния маркуч, който идва от студения охлюв на турбината към интерколерната тръб. А ЕГР-а си е ок Но поне го изчистих и сега е ок.А сега някой ако може да ми помогне и да ми каже къде да си намеря такъв маркуч. Че търсих в нета ама нещо не мога да намеря. Или да си търся втора употреба ???Това е сравнително чест проблем, сцепен е точно на гънката/коляното, в близост до турбото........трудно, но сее намира по поръчка от Ауто+.......ако не ти се чака или искаш да забавиш плащането, тогава вземи от тия сивите ленти като скоч,само че широките, и го омотай около цепката....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOOJ Публикувано 26 април 2013 Автор Сподели Публикувано 26 април 2013 Аха така съм го направил и отгоре няколко свински опашки за всеки случай Но колеги ми поръчаха да търся по моргите. По евтино и по лесно се намира Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.