Премини към съдържание

А жилетчици набавихте ли вече?


bone

Препоръчано мнение

По едно време даже казваха, че за всеки пътник в колата е задължително да има жилетка...

По принцип само за водача трябва да е, защото той ще се мотае около колата. Другите да стоят настрана.

Аз не виждам човек, който не иска да си я слага как ще го принудят да го направи...

Ами това е БГ манталитета. "Законът е врата у широко поле - само улавите влизат през нея". Но не ми се почва този спор, няма да е за първи път тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Вече окончателно прието...

http://news.ibox.bg/news/id_489148962

 

 

Водач, който повторно превиши скоростта с над 31 км в час ще бъде глобен с 300 лева и 3 месеца няма да има право да управлява автомобил.

 

До сега беше 2 пъти превишение с над 40 км/ч в рамките на 1 година и ти

зимат книгата за 3 месеца... може пак да е в рамките на някакъв период

повторното превишаване на скоростта с над 31 км/ч и лишаване за 3 месеца, ама

да не е доуточнено от News.bg. Ако за цял живот нямаш право повторно да превишаваш

с над 31 км/ч ще е много грубо :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

bahbo, въпросът не е да я слагаш (все пак никой не може да те накара), а да я имаш (тоест да си я купиш). Както казваш, едва ли някой ще те хване, ако си сменяш гумата, но като те спрат за проверка на документите, ще ти я искат. Аз все още нямам жилетка, нито резервен комплект крушки, а и напоследък не следя новините, така че моля напишете, когато станат задължителни, че да не ме изненадат при проверка.

 

А жилетчиците ги вкара някой от ДПС и след това казаха, че са задължителни.

Тука може и да си прав, продават ги главно цигани и ето какво излезе в пловдивския вестник "Марица":

Продават фалшиви светещи жилетки

Цената на жълтия елек варира от 3 до 12 лева, не е качествен

Първите ментета на светещите жилетки за шофьори се появиха в Пловдив, алармираха препатили. Елекът се продава без задължителните две светлоотразителни ленти от роми като разносна търговия. Това е най-важната част от жилетката. Именно тези светлоотразителни ленти трябва да направят водача на МПС забележим на пътя при авария, коментираха катаджии. Междувременно по пазарите вече се вихри истинска спекула с жълтите наметала. Цената има варира от 3 до 12 лева, сочи репортерска проверка. Най-евтино той все още може да се намери на Руския пазар. Мургави роми го пласират по 3 лева. Същата е цената и по сергиите.

Първи започнаха да купуват каруцарите и велосипедистите. Ромите от селата пък масово ги изкупуват и постоянно шофират жигулитата си с тях. За да приличат на катаджии, обяснява Иван Стоянов, търговец от пазара до КАТ.

В специализираните магазини за авточасти и работно облекло цената на жилетката е много по-висока. Според търговците оскъпяването е заради по-скъпите и качествени материи, които се използват за ушиването. Материалите са немски и чешки, а светещите ленти са специални и отразяват на по-голямо разстояние, обясняват продавачите. Цената им е около 5 лева и има почти всички размери.

Двойно пък струва елекът, ако е в модерното оранжево.

Покрай жълтия елек рязко са се увеличили продажбите на аврийни комплекти, обясняват търговци. Заради затегнатите технически прегледи масово се купуват пожарогасители. В магазините те са около 20 лева. Аварийните крушки пък се движат около 4 лева, зависи и от марката на автомобила. Най на сметка излиза да купиш цял авариен комплект и аптечка, отколкото да ги събираш поотделно, съветват трърговците и калкулират цена около 30 лева.

И какво излиза, че някой хубав ден ще кажат: "Ааа, тия боклуци не стават, купувайте си нови!"

 

А абсурдът за винетките и магистралните такси е просто неописуем. В ЕС законодателството не позволявало да има едновременно и едното, и другото. Така, че нашите ще направят прецедент, само и само да ни измъкнат по още някой лев от поизтъняващите джобове. Но като се държим като овце, ще ни стрижат. Миналата година, когато наложиха да се сменят номерата, някой протестира ли? А колко удобен повод за протест беше това :icon_censored: Нас държавата ни ограби с 50 лева, щото отказахме да сменим номерата на Трабанта, а пък си бяхме сключили ГО до края на годината (половината от която остана неизползвана). Сега как ми липсва Трабанчето - да се уча да вкарвам колата в гаража, че още не мога да свикна с габаритите на Галанта и ме е страх да не го остържа!

 

За застрахователните компании съм чувал, че разликата между приходите от сключени застраховки и плащанията по тях била около 300%. Като си добавят и разходите за реклами, заплати и т.н. виждате, че пак им остава огромна печалба. Затова имат и силно лоби, което да осигурява вдигане на Гражданската отговорност.

 

 

Може ли кола с EURO 4 на 1 година или нова

да има по голям дадък от мойта която е на 17

 

Разбира се, в нормалните страни данъчното облагане е съобразено с еконормите, но България не е нормална страна. И колкото и да се сърдят някои хора, аз смятам, че у нас трябва да остане по старому, поне докато масово караме 10+ годишни возила. Който има 25-30 хилядарки за нов автомобил с ЕВРО 5, мисля, че може да си позволи малко по-голям данък, нали? Пък и с такива непопулярни мерки правителството рискува да изкара на улиците собствениците на по-старите коли, които все още са (сме) мнозинство, както вече споменах. Въпреки че едва ли има нещо, което да разтърси Българина от апатията му.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За застрахователните компании съм чувал, че разликата между приходите от сключени застраховки и плащанията по тях била около 300%. Като си добавят и разходите за реклами, заплати и т.н. виждате, че пак им остава огромна печалба. Затова имат и силно лоби, което да осигурява вдигане на Гражданската отговорност.

 

Колега,

Не съм много съгласен, че цените на застраховките са много високи.

Относно печалбата всяка компания гони такава, не виждам какъв е проблемът, стига пазарът да го позволява.

В последно време конкуренцията в този бизнес се изостря много, много големи европейски застрахователи са заявили, че искат да работят на българския пазар, оттук следва и борба за клиенти, която води и до по-ниски цени.

 

Освен това поради куп причини щетите в България всяка година се увеличават - много автомобили, лоши пътища, некадърни шофьори, злоупотреби (случайно да не се минеш да си платил застраховка, пък да нямаш щета). Може би тази година ще са доволни застрахователите, заради меката зима.

 

Оттук съответно се вдигат и вноските.

Чувал съм, че в началото на 90-те години пълно автокаско е било около 3%, защо сега според теб е между 5 и 7%?

 

 

P.S. Стана голям offtopic, за което се извинявам!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен, че цените на застраховките са много високи.

Високи са и ще ти обясня защо - гледани нетно сумите са по-малки от тези, които плащат шофьорите на запад (нали по там се равняваме :icon_blush: ). Обаче ако се сметне cost per point се оказва, че ние плащаме много повече. На първо място автомобилите в Б-я се карат много по-малко, отколкото в чужбина, а оттук и риска за инцидент намалява значително. Второ под общ знаменател ще сложа по-ниски разходи за персонал (заплати), наеми, реклама и най-вече при настъпило събитие. В Б-я все още е много по-евтино да поправиш една кола, затова има и толкова стар автопарк. Когато цената на един основен ремонт стане наполовина от покупката на една нова кола, тогава положението ще се промени драстично. Трето - западните застрахователи предлагат много неща, които просто липсват при нас, въпреки привидната конкуренция в бранша. Липсват услугите "понижен риск", изплащането на обезщетенията е ужасно бюрократизирано, за предоставяне на заместващ автомобил изобщо не са и чували. И понеже не ти дават кола, докато твоята е в сервиза, ремонта обикновено се проточва по месец и повече за елементарни неща. През това време, естествено риск от ново събитие няма. На последно място, но много важно по значение е дали изплащат коректно. Отговорът е категорично не. Всички знаем какво стана с Юпитер наскоро. А мога да дам и един съвсем пресен пример с мой много добър познат. Беше ударен отзад на светофар и сплескан в предния, така че е пострадал и от двете страни. Тъй като няма каско, си потърси парите от ГО-то на виновния. Застрахователя, който трябва да плати е Витоша. Оттам му казаха следното - ще платят само отзад, защото там го е ударил застрахования при тях автомобил, а той не носи отговорност за това, че отпред е имало друга кола. Колата трябва да се оправи в сервиз и да им се занесат бележките и после те ще преценят колко да му изплатят.

Е на такива застрахователи и 1 лев им е много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......А мога да дам и един съвсем пресен пример с мой много добър познат. Беше ударен отзад на светофар и сплескан в предния, така че е пострадал и от двете страни. Тъй като няма каско, си потърси парите от ГО-то на виновния. Застрахователя, който трябва да плати е Витоша. Оттам му казаха следното - ще платят само отзад, защото там го е ударил застрахования при тях автомобил, а той не носи отговорност за това, че отпред е имало друга кола. Колата трябва да се оправи в сервиз и да им се занесат бележките и после те ще преценят колко да му изплатят.

Е на такива застрахователи и 1 лев им е много.

:mitsu-smiley: А аз ще дам пример с мен си :icon_blush: : аз също карам без каско и миналия месец като ме удариха ходих да си търся парите от застрахователите на виновния - Дженерали. Общо взето бех изумен - отидох в 15:30, имаше само един човек пред мен. Попълних една бланка за около 3-4 минути и слязоха веднага да направят огледа. Описаха доста неща, някои от които не бяха от удара. С плах глас ги попитах кога да мина за парите като очаквах да ми кажат след около месец. Но останах с отворена уста, когато ми казаха "Ами максимум след един час ела." :icon_doh: !!! Питах ги пак и казаха че не се шегуват. След 50 минути наистина държах 362лв. в ръце и не вярвах на очите си. Просто всичко опира до застрахователя. Всичко зависи от това кой ще те удари. Само за пример ще ви кажа, че миналата година по същото време пак ме удариха и то на абсолютно същото място и ми причиниха абсолютно същите щети. Буквално едно към едно. Тогава се разправях повече от месец в Бул Инс - ходих на едно място да се блъскам 3 часа докато подам документи, после 2 часа чаках за оглед, след това един месец да ми излезе щетата, накрая на съвсем друго място ходих да си взема парите - цели 230лв ми бяха заделили мутрите :argue: , а за застраховката бях дал 300лв. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: А аз ще дам пример с мен си

Такива неща са много важни да се знаят. Може да оформим една тема като сервизите, само че за застрахователи. Лошото е, че няма как да те удрят коли само на свестни застрахователи. Малко е off topic, но някой има ли поглед върху Алианц?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен повече зависи от служителя при който отидеш да си търсиш парите,

защото аз имам каско във Витоша 4-та година вече и сум супер доволен от тях...

Винаги са плащали на време или дори по бързо от очакванията и винаги са били

коректни, но застрахователния агент е много точен и е голям пич...

 

 

Един приятел на бившата си кола имаше каско във ДЗИ. Счупи си предната броня и отиде и му дадоха

някакви мизерни пари... След 1 седмица в дъжд удари в голяма дупка, в която е имало камък

и като отиде пак в ДЗИ застрахователния агент му каза : "Ние колко пъти ще ти я плащаме тая броня"

и не му я платиха... След време удари в дупка извън градско и десните 2 джанти се разцепиха направо,

а пред него караше друг приятел на който от същата дупка му се изкриви предния десен кош, няма смисал

да обеснявам колко е била голяма... И за ремонта на 2 джанти 16" които след разцепването от 8J бяха станали като

4 , 4J + 2 добри гуми му дадоха 50 лева... Друг приятел със 307 Пежо му гръмнаха страничните айрбеци в движение

сус 140 км/ч без да има никакъв удар( от Пежо му казаха, че сигурно е закачил в бурдюр преди време някаде покрай датчика за страничен удар и след това предната гума е задигнала камък и е ударил на същото място, незнам колко е достоверно, ама така му казаха) след което той си извади протокол от КАТ, че е ударил в бурдюр и поради ПТП-то са му гръмнали айрбеците... та вече 2 години си кара със разпорен таван и от ДЗИ не искат да му платят, защото казват, че трябва да се докаже, че не е заводски дефекта...

За друг случей в Бул Инс мисля, че беше и на човека му откраднаха пасата и като отиде при тях те му бяха казали,

че колата му трябвало да стой в гараж и той ги осъди и спечели делото и 6 месеца след това още не му бяха платили...

Така, че абсурди сякакви в наща любима Б-я... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...