kalink223 Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 Здравейте,От вчера започна да ми премигва Check Engine лампата. (Оранжева лампа с двигателче вътре) Прави ми впечетление, че светва когато върна газта... а когато подам газ изгасва. Незнам на какво може да се дължи това.Колата ми не влиза в авариен режим ... върви си нормално..само незнам дали си втълпявам но ми се струва че оборотите малко паднаха и се усещат едни вибрации когато работи на място. Да поясня. Колата е Галант 1998г 2.0 GLS автоматик, комби. Преди 2 месеца махнах катализатора и го замених с резонантно гърне... но нищо не светеше. Също преди 5-6 дни смених пистовия ремък на алтернатора.. но.. и това не вярвам да оказва някакво влияние.. АА и най-важното колата се кара на бензин .. няма газова уредба и никога не е имала.. попринцип от газовото на друг автомобил ми е светила тази лампа. Та.. някой знае ли на какво се дължи това ... и дали ако отида да изчистят грешката на компютър няма пак да светне лампата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 На диагностика ще си покаже защо свети/премигва. Аз залагам на кислороден датчик (т. нар. ламбда сонда), защото има връзка с оборотите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 И аз така Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m_16v Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 (редакция) 200 процента ламбда сонда. И аз имах такъв проблем след като я махнах. Редактирано 4 януари 2013 от m_16v Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 И аз така Диагностика си трябва, може и сонда да е,може и TPS да е, може и МПХ да е.Мога да те насоча ввъв Варна къде да отидеш на диагностика.Иначе не е задължително да играят оборотите от сондата, аз така карах почти месец вчера я смених и освен , че изгасна чек-а друга разлика за сега не намирам.НАдявам се разхода да падне естествено.Ти засичал ли си повишен раход на гориво? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 От описанието разбирам, че става дума при подаване и отпускане на педала за газта, а не за променливи (нестабилни) обороти по принцип. Когато имах бавен и почти нереагиращ кисл. датчик на предишното ми камионче се наблюдаваше забавяне при подаване на газ под 1500 оборота. Колата реагираше секунда по-бавно. Сложих нова Beru и това изчезна. Check не ми е светвал там, при все че би трябвало. Установих го с уреда в сервиз. На екрана на лаптоп виждах живи графики на промяна в сигналите от датчика към ЕКУ-то. От празен ход до пълна газ имаше някаква промяна в графиката, но много, много слабо изразена. Нищо общо с новата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalink223 Публикувано 4 януари 2013 Автор Сподели Публикувано 4 януари 2013 Значи отивам на диагностика. Благодаря ви за отговорите. И аз предполагах че е ламбда сонда... надявам се че няма да ме остави някъде колата до утре. А някой може ли да ме ориентира в какво се състои ремонта.. нова ламбда сонда ли се слага.. маха ли се? нов катализатор ли трябва. и ориентировъчно около каква сума е подобен ремонт. и все пак .. аз катализатора го махнах преди 2-3 месеца и досега не съм имал абсолютно никакъв проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 януари 2013 Сподели Публикувано 4 януари 2013 (редакция) Отвива се стария датчик и на негово място се завива нов (или друг - работещ). На старата ми кола имах проблем с развиването. От високата температура датчика се беше заварил за тръбата, счупи се и разпробивах, правех резба ... мани, много се ядосвах. Новият датчик се маже с някаква паста (разбиращите ще кажат каква) или , не знам какво е, за да може след време да се развие. Карах близо две години с неработеща. Мен не ме остави и нямаше изгледи това да стане. Нито ми е горила повече, нито е имало проблем с работата на двигателя. Единствено беше по-мудна, но тя е моноинжекцион, с 8 клапана и по-опростено е всичко. Катализатор може да си купиш, ако имаш излишни пари или си еколог по душа. Махането му не е довело до дефектиране на ламбдата, бъди спокоен. Карай си без катализатор щом си го махнал.Оригинална ще да е соленичка, но би трябвало да има алтернативи за поне два пъти по-малко пари.Закарай я на диагностика. Може и друго да е. Редактирано 4 януари 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalink223 Публикувано 5 януари 2013 Автор Сподели Публикувано 5 януари 2013 Оказа се че проблема е в ДАТЧИК ЗА ПОЛОЖЕНИЕ НА ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА .... но, такъв не можаха да намерят в сервиза където ходих .. освен оригинален който е 500лв. :(Сега колата мога ли да я карам така ... въпреки че не върви много добре... докато си намеря отнякъде по-евтин датчик. ??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SNS Публикувано 5 януари 2013 Сподели Публикувано 5 януари 2013 Вариант е да намериш втора употреба ТПС. Иначе едва ли е голям проблем да караш така докато намериш, но предполагам че ще имаш завишен разход на гориво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalink223 Публикувано 5 януари 2013 Автор Сподели Публикувано 5 януари 2013 Започвам търсенето значи.. но сега тука чета във форума че можело да се почиства дроселовата клапа.. сътветно ако е заклеясал капака който я затваря и отваря това може да оказва влияние и върху датчика.. ама не знам това почистване сам дали мога да го направя (има ли достъп отгоре) или трябва да се ходи на сервиз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 5 януари 2013 Сподели Публикувано 5 януари 2013 Започвам търсенето значи.. но сега тука чета във форума че можело да се почиства дроселовата клапа.. сътветно ако е заклеясал капака който я затваря и отваря това може да оказва влияние и върху датчика.. ама не знам това почистване сам дали мога да го направя (има ли достъп отгоре) или трябва да се ходи на сервиз.Четири болта го държат, които са напълно достъпни, има да извадиш 2 букси и два маркуча по които тече антифриз. Просто като вадиш маркуча слагай някой по големичък болт да не тече антифриз. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.