Премини към съдържание

Check Engine ми премигва


kalink223

Препоръчано мнение

Здравейте,

От вчера започна да ми премигва Check Engine лампата. (Оранжева лампа с двигателче вътре)

Прави ми впечетление, че светва когато върна газта... а когато подам газ изгасва. Незнам на какво може да се дължи това.

Колата ми не влиза в авариен режим ... върви си нормално..само незнам дали си втълпявам но ми се струва че оборотите малко паднаха и се усещат едни вибрации когато работи на място.

 

Да поясня. Колата е Галант 1998г 2.0 GLS автоматик, комби. Преди 2 месеца махнах катализатора и го замених с резонантно гърне... но нищо не светеше. Също преди 5-6 дни смених пистовия ремък на алтернатора.. но.. и това не вярвам да оказва някакво влияние.. АА и най-важното колата се кара на бензин .. няма газова уредба и никога не е имала.. попринцип от газовото на друг автомобил ми е светила тази лампа.

 

Та.. някой знае ли на какво се дължи това ... и дали ако отида да изчистят грешката на компютър няма пак да светне лампата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На диагностика ще си покаже защо свети/премигва. Аз залагам на кислороден датчик (т. нар. ламбда сонда), защото има връзка с оборотите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

200 процента ламбда сонда. И аз имах такъв проблем след като я махнах.

Редактирано от m_16v
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз така :)

Диагностика си трябва, може и сонда да е,може и TPS да е, може и МПХ да е.Мога да те насоча ввъв Варна къде да отидеш на диагностика.Иначе не е задължително да играят оборотите от сондата, аз така карах почти месец вчера я смених и освен , че изгасна чек-а друга разлика за сега не намирам.НАдявам се разхода да падне естествено.Ти засичал ли си повишен раход на гориво?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От описанието разбирам, че става дума при подаване и отпускане на педала за газта, а не за променливи (нестабилни) обороти по принцип.

Когато имах бавен и почти нереагиращ кисл. датчик на предишното ми камионче се наблюдаваше забавяне при подаване на газ под 1500 оборота. Колата реагираше секунда по-бавно. Сложих нова Beru и това изчезна. Check не ми е светвал там, при все че би трябвало. Установих го с уреда в сервиз. На екрана на лаптоп виждах живи графики на промяна в сигналите от датчика към ЕКУ-то. От празен ход до пълна газ имаше някаква промяна в графиката, но много, много слабо изразена. Нищо общо с новата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи отивам на диагностика. Благодаря ви за отговорите.

И аз предполагах че е ламбда сонда... надявам се че няма да ме остави някъде колата до утре.

А някой може ли да ме ориентира в какво се състои ремонта.. нова ламбда сонда ли се слага.. маха ли се? нов катализатор ли трябва. и ориентировъчно около каква сума е подобен ремонт. и все пак .. аз катализатора го махнах преди 2-3 месеца и досега не съм имал абсолютно никакъв проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отвива се стария датчик и на негово място се завива нов (или друг - работещ).

На старата ми кола имах проблем с развиването. От високата температура датчика се беше заварил за тръбата, счупи се и разпробивах, правех резба ... мани, много се ядосвах. Новият датчик се маже с някаква паста (разбиращите ще кажат каква) или , не знам какво е, за да може след време да се развие. Карах близо две години с неработеща. Мен не ме остави и нямаше изгледи това да стане. Нито ми е горила повече, нито е имало проблем с работата на двигателя. Единствено беше по-мудна, но тя е моноинжекцион, с 8 клапана и по-опростено е всичко.

 

Катализатор може да си купиш, ако имаш излишни пари или си еколог по душа. Махането му не е довело до дефектиране на ламбдата, бъди спокоен. Карай си без катализатор щом си го махнал.

Оригинална ще да е соленичка, но би трябвало да има алтернативи за поне два пъти по-малко пари.

Закарай я на диагностика. Може и друго да е.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че проблема е в ДАТЧИК ЗА ПОЛОЖЕНИЕ НА ДРОСЕЛОВАТА КЛАПА .... но, такъв не можаха да намерят в сервиза където ходих .. освен оригинален който е 500лв. :(

Сега колата мога ли да я карам така ... въпреки че не върви много добре... докато си намеря отнякъде по-евтин датчик. ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е да намериш втора употреба ТПС. Иначе едва ли е голям проблем да караш така докато намериш, но предполагам че ще имаш завишен разход на гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Започвам търсенето значи.. но сега тука чета във форума че можело да се почиства дроселовата клапа.. сътветно ако е заклеясал капака който я затваря и отваря това може да оказва влияние и върху датчика.. ама не знам това почистване сам дали мога да го направя (има ли достъп отгоре) или трябва да се ходи на сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Започвам търсенето значи.. но сега тука чета във форума че можело да се почиства дроселовата клапа.. сътветно ако е заклеясал капака който я затваря и отваря това може да оказва влияние и върху датчика.. ама не знам това почистване сам дали мога да го направя (има ли достъп отгоре) или трябва да се ходи на сервиз.

Четири болта го държат, които са напълно достъпни, има да извадиш 2 букси и два маркуча по които тече антифриз. Просто като вадиш маркуча слагай някой по големичък болт да не тече антифриз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...