Премини към съдържание

Pajero 4 скъсана верига


Препоръчано мнение

До всички собственици на Паджеро след 2007-ма година да си проверят веригата след 100 000 км. Аз скъсах на 108 000 км. Невероятно но факт!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До всички собственици на Паджеро след 2007-ма година да си проверят веригата след 100 000 км. Аз скъсах на 108 000 км. Невероятно но факт!!!!

Еми тя си тракаше от месец насам,но и аз не вярвах че толкова малко ще изкара............проблема е, че е едноредова( като на Школник веригата ) а не като на 4М40 двуредова.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Колега наистина имаше ли поражение по двигателя след късането, клапани ,счупени кобилици, валове ........

Специално на жъпросното Паджеро не, само верига, масл. обтегач,успокоителите и и ограничителите,двата датчика и тоновото колело...........

Но имам друг случай,явно доста по лош и там освен посочениете работи ,има и ударени клапани,разбирай главата долу и смяна клапани, гарнитури и т.н.............така че всичко зависи .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Използвам тази тема да кажа на собствениците на Паджеро 4 с дизелов двигател, че Балканстар имат сервизна акция, която включва подмяна на веригата и обтегачите безплатно. Акцията се отнася и до извънгаранционните коли.

Твърди се, че от БС вече уведомяват собствениците по телефона, което би било много мило от тяхна страна.

Моята ще я сменят във вторник, така че ще споделя кое-как.

Така че, сменяйте си веригите... безплатно в БС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само една корекция, от този проблем страдат Паджеро 3 и 4 с двигател 3200 дизел, основния проблем е че всички като чуят че автомобила е с верига, това означава че няма нужда да се сменя.

И при двете генерации на Паджеро с двигател 3200 дизел, подмяната е препоръчително да стане преди 120 000км.

При Паджеро 3 с двигател 2800 дизел също веригата е едноредова и тя също е добре да се подмени на този пробег, просто задвижването на ангренажа няма нищо общо с 2800 дизел при Паджеро 2, където веригата е двуредова.

Веригите са като на велосипед, даже и по-кекави изглеждат, така че сменяйте си веригите.

колега, не е точно така. във форума има автомобили на 280 000+ км без смяна и нямат проблеми с вериги и т.н, така, че въпрос на късмет и добра експлоатация от предишният собственик.

доколкото разбрах около веригата има една дузина зъбни колела?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо я правят тази безплатна акция за смяна на веригата и обтегачите в Балкан Стар ? С някакъв фабричен дефект ли е свързана, някой знае ли ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо я правят тази безплатна акция за смяна на веригата и обтегачите в Балкан Стар ? С някакъв фабричен дефект ли е свързана, някой знае ли ?

 

Вчера си взех колата от БС. Акция нанайси. Смениха ми само обтегача, независимо от дългите разговори, които водихме. Признаха, че на над 100 паджера досега са сменили само една верига, освен обтегачите, която била на над 300 000 км. пробег. А, че обтегачът създава проблеми и е фабричен дефект е извън съмнение.

Ще покарам още една две смени на маслото и ще си я смяна за своя сметка.

Абе, Балканстар...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се само оптегача,защото е най-лесно.Знаете ли колко труд се иска и какво разглобяване и съответно сглобяване трябва за смяна на верига? А дали оптегача си върши работата най-лесно се разбира като се развие капачката за наливане на маслото и се бръкне с пръст (най-добре среден) и се вижда колко и дали е достатъчно опъната веригата.Не смятам,че оптегача е с фабричен дефект,защото прехвърли ли зъп при натиск на маслото-връщане на зад няма/мое скромно мнение/.Няма безплатен обяд.Който знае как се сменя верига,ще рабере,за какъв труд става дума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....досега съм сменил доста вериги и не ми е направило впечатление обтегача да е виновния в цялата работа....умишлено съм мерил старите вериги с нови и съм улавял разлики от по 5-6 мм м/у двете.....в цялата работа обтегача не играе в този случай, защото се касае очевидно за разтягане на веригата....освен в БС да слагат обтегач с по дълъг шпиндел,което ще е много тъпо,тъй като това спомага да се скъса веригата по бързо според мен,или поне да слагат такъв с повече контра забци,по спомен бяха около 20 на брой, след това има още около 4мм празен ход, което маслото обира ,но като изгасите мотора и веригата прави корем....когато това стане,при палене на мотора и работата му ,освен че ще трака ,диагностиката ще покаже че има голям рейндж м/у сигналите на датчиците на кол. и разпр. вал.....и понякога дава грешка в тях, което за по неопитните диагностици ще кажат че е дефектирал някой от датчиците, а то не е така...

За това ,моя съвет е ,стигне ли автомобила до 120-150 к км. ,сменяйте си веригите с всичките му принадлежности към нея.......вкл. и зъбните колелета.....да, трудно е и много работа, и за това е скъпоструваща операция това.......

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се само оптегача,защото е най-лесно.Знаете ли колко труд се иска и какво разглобяване и съответно сглобяване трябва за смяна на верига? А дали оптегача си върши работата най-лесно се разбира като се развие капачката за наливане на маслото и се бръкне с пръст (най-добре среден) и се вижда колко и дали е достатъчно опъната веригата.Не смятам,че оптегача е с фабричен дефект,защото прехвърли ли зъп при натиск на маслото-връщане на зад няма/мое скромно мнение/.Няма безплатен обяд.Който знае как се сменя верига,ще рабере,за какъв труд става дума.

Сигурно се шегувате? Това е сервизна акция от Мицубиши мотърс. Тоест има фабричен дефект по ангренажа. Не ме вълнува колко труд е, щом ММ са казали, значи трябва. Но в Б Сверига се сменя изключително рядко. Да, наистина новият обтегач е по-различен от старию, но не знам в какво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходя в Ратола, момчетата са много свестни. Незнам обаче, ако е акция на ММ, дали ги касае и тях. Според мен ако е официална акция, поради дефект, трябва да е безплатна. Благодаря на колегите, които пишат по темата, покрай тази дискусия научавам по нещо - кога, какво да се прави, че иначе само въртя геврека :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За масления обтегач съществува само един каталожен номер, което значи че просто е нов, разлика в конструкцията ако има щеше да има нов каталожен номер. Абсолютно безсмислена операция (отчитане на дейност), още повече че цената на масления обтегач е еднаква с цената на комплекта, който предлагат от Мицубиши (обтегач в комплект с верига) - разбира се труда по смяната е доста различен. Фабричния дефект си го има при всички автомобили с едноредова верига на ангренажа (масово решение при доста марки след 2000г.). Просто не мога да си обясня, защо след като при Паджеро 3-та генерация този проблем беше на лице, не направиха поне смяната на веригата да е по-лесна. Много е вероятно проблема с тази кампания да не е точно в Б.С, просто ако им е спуснато от Мицубиши, че трябва да сменят обтегач и само при някакви условности веригата. Това си е масовата ситуация, производителите биват принуждавани да извършват сервизни кампании за някой фабричен дефект, но те вместо да решат проблема, просто отчитат дейност - ще видим какво ще стане с проблема VW, предполагам същото.

Не съм виждал сервизния бюлетин на ММ. Но съм твърде сигурен, че включва задължителна смяна на обтегач, а верига само след инспекция. Което и правят в БС. Как мерят веригата-няма отговор. Сервизната акция не е отразена в сервизната ми книжка, въпреки уверенията на БС. Само изпросеният от тях реглаж на клапаните. Ще сменя веригата скоро, но ще снимам и видео за сравнение на двете вериги. Интересно какво же стане, ако някой скъса верига след псевдо акцията?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще намерят начин да се измъкнат, има толкова много детайли по ангренажа, които могат са окажат "виновните" за скъсаната верига. Проблема не е само в разтягането, проблема е че когато веригата не "натегната" достатъчно от обтегача започва да трепти и това води до микропукнатини в свързващите звена, така че дори и да не е разтегната (примерно повреден маслен обтегач, износени водачи и успокоители) пак е възможно да има проблеми във веригата. Тези проблеми няма как да се установят с измерване и/или преглед на автомобила. Освен това скъсване на веригата в гаранционния срок на автомобила е изключително рядко срещано, което автоматично прехвърля отговорността върху собственика на автомобила, просто така си го тълкуват и например никъде в ръковоството за експлоатация и сервизно обслужване не е споменато пробег за смяна на веригата (така е и при другите марки автомобили).

Реторичен беше въпросът :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, малко по-внимателно да се вгледаме във въпроса с веригата преди да започне голямото разглобяване.

Паджеро 4 има 3 дизелови двигателя с обем 3,2 в годините. Първите и най-разпространени у нас са със 170 к.с и за чиито ангренажни механизми говорим.

Има и с 200, а най-новите са със 190 к.с и Евро 6 с допълнителен катализатор.

В същността си това са хардуерно еднакви агрегати.

Ето картинка на ангренажа на този двигател

Ангренаж

 

Най-общо има 2 водача, 2 обтегача, успокоители и верига.

Една от популярните версии е, че горният водач с партномер 1140A026 ето го скъпичък в ибей ВОДАЧ, намира се по-евтино, но с мита и ДДС от www.amayama.com и който е от особено пластмасово покритие с времето са разрушава, парчетата от него попадат в механизма и веригата се къса. Има немалко случаи, при които парчета от този водач кротко отлежават в картера без други проблеми. Има и случки, в които следствие счупването има и щети по зъбното колело на коляновия вал и къде ли не. Обтегачът, за който стана дума няколко пъти е с партномер ME203100, ето го скъп в ибей Обтегач, има го по-евтин онлайн. Има го след 2011 г. и с друг партномер 1141A035, но дали тук има конструктивна разлика с двигателя 200 к.с или просто е ъпгрейднат обтегач, както твърдят в БС лично аз не знам.

Сега вървя по дирите на тракащ звук, който се появява след загряване на двигателя, т.е няма го при първите 3,4 минути след стартиране, много по-ясно изразен е под товар, като се чува в целия оборотен диапазон, при движение надолу в обороти, т.е без товар не се чува. На празен ход и при форсиране на място не се долавя толкова отчетливо. Моята версия за разтегната верига не се потвърждава в БС, но това май нищо не означава и целият ангренажен комплект ще се смени още идната седмица. Според БС това приличало на звук от горивния процес. За жалост не съм чувал друг комънрейл 3,2, за да мога да сравня, но нещо не ми се връзва тази версия. Звучи малко като дюза, но тогава би трябвало да е обратното при студен-топъл двигател. Освен това Мирослав споменава, че и да няма значителна хлабина в самата верига, проблеми не са изключени от другите елементи. Клапаните са регулирани, така че и от тях не е.

В общи линии поръчката на пълен ангренажен комплект от Ратола е най-добрият ценови избор в България, което смятам да направя още в понеделник. Също в понеделник, ще помоля БС за писмен документ, удостоверяващ състоянието на ангренажния механизъм, много бих искал да видя резултатите от измерването на хлабината на веригата. В сервизното ръководство е дадено как се измерва и какъв е допускът в милиметри, та средните пръсти са някак... косвен индикатор. Дали ще получа документ не знам, но много ще настоявам, а процесът на разглобяване и монтаж да новия комплект ще бъде документиран със снимки и видео.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, малко по-внимателно да се вгледаме във въпроса с веригата преди да започне голямото разглобяване.

Паджеро 4 има 3 дизелови двигателя с обем 3,2 в годините. Първите и най-разпространени у нас са със 170 к.с и за чиито ангренажни механизми говорим.

Има и с 200, а най-новите са със 190 к.с и Евро 6 с допълнителен катализатор.

В същността си това са хардуерно еднакви агрегати.

Ето картинка на ангренажа на този двигател

Ангренаж

 

Най-общо има 2 водача, 2 обтегача, успокоители и верига.

Една от популярните версии е, че горният водач с партномер 1140A026 ето го скъпичък в ибей ВОДАЧ, намира се по-евтино, но с мита и ДДС от www.amayama.com и който е от особено пластмасово покритие с времето са разрушава, парчетата от него попадат в механизма и веригата се къса. Има немалко случаи, при които парчета от този водач кротко отлежават в картера без други проблеми. Има и случки, в които следствие счупването има и щети по зъбното колело на коляновия вал и къде ли не. Обтегачът, за който стана дума няколко пъти е с партномер ME203100, ето го скъп в ибей Обтегач, има го по-евтин онлайн. Има го след 2011 г. и с друг партномер 1141A035, но дали тук има конструктивна разлика с двигателя 200 к.с или просто е ъпгрейднат обтегач, както твърдят в БС лично аз не знам.

Сега вървя по дирите на тракащ звук, който се появява след загряване на двигателя, т.е няма го при първите 3,4 минути след стартиране, много по-ясно изразен е под товар, като се чува в целия оборотен диапазон, при движение надолу в обороти, т.е без товар не се чува. На празен ход и при форсиране на място не се долавя толкова отчетливо. Моята версия за разтегната верига не се потвърждава в БС, но това май нищо не означава и целият ангренажен комплект ще се смени още идната седмица. Според БС това приличало на звук от горивния процес. За жалост не съм чувал друг комънрейл 3,2, за да мога да сравня, но нещо не ми се връзва тази версия. Звучи малко като дюза, но тогава би трябвало да е обратното при студен-топъл двигател. Освен това Мирослав споменава, че и да няма значителна хлабина в самата верига, проблеми не са изключени от другите елементи. Клапаните са регулирани, така че и от тях не е.

В общи линии поръчката на пълен ангренажен комплект от Ратола е най-добрият ценови избор в България, което смятам да направя още в понеделник. Също в понеделник, ще помоля БС за писмен документ, удостоверяващ състоянието на ангренажния механизъм, много бих искал да видя резултатите от измерването на хлабината на веригата. В сервизното ръководство е дадено как се измерва и какъв е допускът в милиметри, та средните пръсти са някак... косвен индикатор. Дали ще получа документ не знам, но много ще настоявам, а процесът на разглобяване и монтаж да новия комплект ще бъде документиран със снимки и видео.

 

Явно има разнообразие в обтегача, защото от доставчика ми в Япония се върна отговор, че

 

 

Part numbers that have been substituted:>1141A035 ---> 1141A045

Което не променя особено нещата. Веригата по метода на средния пръст http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_dance.gif, дори при напълно загрял двигател не показва никакви признаци на хлабина. Не е изключено, но ми се струва малко вероятно тракането да идва от някой от водачите или от "бананите" и планираната смяна на ангренажния комплект ще се състои тази седмица. Въпросът е, ако тракането не спре какви са другите възможни причини. Според Ратола е добре да се види за хлабина в ЕГР и втулката на която лагерува по оста си.

Абе няма ли някой с паджеро 4 с дизелов двигател в София да сравним за половин час.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Това за средния пръст беше малко емоционално,за което се извинявам най-искрено.Опитах да върна на зад темата и да вникна в това тракане,но май не успях,за това ще попитам- а как е нивото на маслото в картера? Понеже си правих ремонта сам, след като на тредия ден,след купуването джипа скъсах верига,мисля че едва ли някакво "тракане" може да е от ангренажа.Казвам го,защото при мен единият плъзгач беше с един разхлабен болт и един, който въобще не беше сложен(десния плъзгач),болта на разпр.вал на смукателните клапани неше хлабав и тракане нямаше.Последствия- зъбчатката на вала къса чоп и от там се къса и верегата.Ще бъде интересно да споделите впечатления,след като смените ангренажа.Поздрави и още веднъж извинения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Това за средния пръст беше малко емоционално,за което се извинявам най-искрено.Опитах да върна на зад темата и да вникна в това тракане,но май не успях,за това ще попитам- а как е нивото на маслото в картера? Понеже си правих ремонта сам, след като на тредия ден,след купуването джипа скъсах верига,мисля че едва ли някакво "тракане" може да е от ангренажа.Казвам го,защото при мен единият плъзгач беше с един разхлабен болт и един, който въобще не беше сложен(десния плъзгач),болта на разпр.вал на смукателните клапани неше хлабав и тракане нямаше.Последствия- зъбчатката на вала къса чоп и от там се къса и верегата.Ще бъде интересно да споделите впечатления,след като смените ангренажа.Поздрави и още веднъж извинения.

 

Няма причина за извинения, колега.:icon_thumbup: Ще го намерим тракането откъде е. Четох някъде за скъсани планки, държащи щита на ДПФ-а или разхлабени гайки на ЕГР. Но шумът идва от горната част на двигателния отсег и то само при загряла кола и доста по-отчетлив под товар в сравнение с форсиране на място на P режим на автоматика. Снимки от щателно почистване на всмукателния тракт, включително вихровите клапи.

 

тук - https://flic.kr/s/aHsknCudQK (препоръчвам разглеждането отзад-напред)

 

Следваща стъпка е ДПФ-ът да преживее една баня със специален двукомпонентен препарат, независимо, че не е задръстен и няма отклонение в параметрите. Ще пусна видео да видим каква красота излиза от незадръстен филтър.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма причина за извинения, колега.:icon_thumbup: Ще го намерим тракането откъде е. Четох някъде за скъсани планки, държащи щита на ДПФ-а или разхлабени гайки на ЕГР. Но шумът идва от горната част на двигателния отсег и то само при загряла кола и доста по-отчетлив под товар в сравнение с форсиране на място на P режим на автоматика. Снимки от щателно почистване на всмукателния тракт, включително вихровите клапи.

 

тук - https://flic.kr/s/aHsknCudQK (препоръчвам разглеждането отзад-напред)

 

Следваща стъпка е ДПФ-ът да преживее една баня със специален двукомпонентен препарат, независимо, че не е задръстен и няма отклонение в параметрите. Ще пусна видео да видим каква красота излиза от незадръстен филтър.

 

аз съм с Паджеро 4, 3,2 дизел, 200 к.с. , днес направих 20 000 км, никакви тракания не се чуват .. пътувам, но събота и неделя съм тук, може да се видим някъде.

и утре вечерта (сряда) също може. пиши ми съобщение да се разберем къде да се видим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...