milenjs Публикувано 11 декември 2012 Сподели Публикувано 11 декември 2012 Сам съм си виновен, смених ремъците в Ратола и хората ми казаха 90000 и 5 години. Да ама не ми остана време тази година и на 5 години и 2 месеца и 87000 както си карах със 70 км нещо каза хър и дотам. С жената и детето в колата, да не ви казвам как са ме дърпали 60 км. в този сняг, едвам минахме м/у 2-3 катастрфирали автомобила. Както и да е. Довлякос се, буто е в бокса.Та сменяте си ремъците навреме, а на ман какво ще ми трябва да заръчвам утре че в този сняг не е работа пеш (е взех Микрата на майка си). Ремъци и ролки ОК, предполагам и гарнитури, клапани... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 11 декември 2012 Сподели Публикувано 11 декември 2012 (редакция) Сам съм си виновен, смених ремъците в Ратола и хората ми казаха 90000 и 5 години. Да ама не ми остана време тази година и на 5 години и 2 месеца и 87000... Здравей колега, съжалявам за случилото се. Горният пробег и особено години мисля че трябва да бъде намален с цел застраховане от стареене на ремъка. Все пак от производството му до продажбата има известен период, който не е включен в горните 5г. Подобна аномалия е и с течността на хидравликата. Производителя казва само да се проверява и долива. Добре обаче технологично едно масло е годно 5г от датата на производство. Ти си обслужваш хидравликата в края на периода му и ужким забравяш за този възел през годините, а маслото вече е с изтекъл срок... Затова и в 2-та случая, колкото по-рано, толкова по-добре.Дано при тебе белята да не е много голяма.Поздрави Редактирано 11 декември 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 11 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2012 Дано, сега си мисля за случилото се. Миналта зима/пролет сменях водна помпа. Загреба лед от една пряспа и изкриви оста. Тогава огледох и ремъците и ролките. Еми като нови бяха, ремъците със знак Mitsubishi, ролките май NTK. Като нови бяха. Затова и не ги смених, викам си след година. Помпата уж добра JMB. Та съм в шок как може да стане това - ОЕМ ролки и ремъци а да няма да издържат 2 месеца в повече :( Но може и прожблема да е другаде, хидравничния обтегач не е сменян напримерно. Трудно го съпрахме с менгемето но предполагам така и трябваше да е. Абе дано се оправя бързо че кофти без кола :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 11 декември 2012 Сподели Публикувано 11 декември 2012 (редакция) Май са ти сложили ментета аз смених ангренажите на 8 год. каране видимо бяха здрави да изкарат още толкоз. :icon_doh: :drinks:Да не ти е блокирала някоя ролка и от там ....... :icon_crying: Редактирано 11 декември 2012 от lesko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 11 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2012 Е, не са ментета ролките и ремъците, за водната помпа обаче не знам. Утре ако даде време ще разглобим и ще докладвам за виновнка за белата. Яд ме е само че в студа стават белите :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Staffolino Публикувано 11 декември 2012 Сподели Публикувано 11 декември 2012 Винаги е така в студа колега просто това е закон и при мен,но какво да се прави такъв е живота трябва да решаваме проблемите и да продължаваме напред.По принцип като разглобите ще видите за какво иде реч,но има нещо според мен,оригинални части да направят проблем за толкова време има нещо гнило ,но знае ли човек...Успех с ремонта и само качество да слагате ,че после много ядове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 11 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 11 декември 2012 (редакция) Абе гледам си я ама днес ми идваше да я оставя на отпадъци че бяха на 5 км. от мен, а гаража на 60 км. - нови гуми Continental 850, нови оригинални фарове, оригинално масло Mitusbishi, дискове Брембо в багажника за смяна че леко тресат предните, ОЕМ накладки също, свещи иридиум NGK, хантифриз нов розов longlife, газова за няколко бона и.т.н. и да ме подложи на този срам да ме влачат с въже :( старото ми колтче да почива в мир не познаваше подобен тип глезене и вървеше и си вървеше! И от Роско - И не ме оправдава нищо, че не си смених ремъка, когато си сменях водната помпа... Ама сега - каквото и да кажа - все там. Редактирано 11 декември 2012 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 12 декември 2012 12 зъба прехвърлени :( Не се знае още причината, след обяд продължаваме... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 12 декември 2012 Сподели Публикувано 12 декември 2012 12 зъба прехвърлени :( Не се знае още причината, след обяд продължаваме... Вероятно ще ти трябват и няколко всмукателни клапана и си готов. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 12 декември 2012 Няколко, няколко, колко да са няколко - трябват ми точно 8 Скъсал се е ремъка на балансния вал (ей тук бат Марин позна кактовинаги), грабнал го е големия и прескача 12 зъба. Ще пусна и снимка. И всичките 8 смукателни кривиндел. Едно приятелче мина и като видя пораженията каза "японска прецизност, и 8-те ги е ударило". Водачите изглеждат добре.Та сега ще ми трябват 8 клапана, гарнитура глава, на смукателите, на колектора долу, гумички че майстора ми каза така и така свалена главата да се сменят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 12 декември 2012 Сподели Публикувано 12 декември 2012 (редакция) Мани ти, ами съм си загубил тефтера, в който си вписвам ремонтите и сега не знам преди колко хиляди скъсах ремъка.... После го сменях още веднъж - преди 3 години, че ми протече семеринга на кол. вал.... И сега не мога да заспя.......... Правих ремонт у дома и някъде съм го забутал и направо нямам думи! както каза кумът ми - имам фобия от ангренажни ремъци и бих ги сменял при всяка смяна на маслото Съвет - МНОГО добре проверете водачите, защото непосредствено след късането на ремъка и смяната на гумички, клапани (при мен бяха 10) - започна да гори рязко масло, не по малко Дори повече от Опел Кадет П.П. Нали ти казах, Батко ми си има кристална топка и ги отгатва нещата от разстояние :-( Не всеки път се радвам на това, което чуя, ама все излиза прав.... Последно ме посъветва да я сменям, аз пък си я обичам и искам да се вкарам в реставрация..... Едни такива драми ме вълнуват напоследък - дали да не направя пълен основен ремонт на двигателя, или .... не знам... Редактирано 12 декември 2012 от rosko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 (редакция) Мани ти, ами съм си загубил тефтера, в който си вписвам ремонтите и сега не знам преди колко хиляди скъсах ремъка.... После го сменях още веднъж - преди 3 години, че ми протече семеринга на кол. вал.... И сега не мога да заспя..........Споко бре ..:spoko: Заспивай си спокойно, ама гледай да се прибереш преди това ..:lol:Първия го скъса на около 60к., сега гледам в една тема за газ си писал, че си на 120к, през това време си сменил вече 2 (страх лозе пази, ти да видиш) :D тъй, че не си на много километри, ама не те знам последно какъв ремък си сложил, защото и това има голямо значение .. Редактирано 13 декември 2012 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 16 декември 2012 (редакция) Днес съм на пистата отново. Всичко мина ОК, автомобила ще скъса гумите но се появи една кофти вибрация на празен ход а и в целия диапазон обороти двигателя е малко по шумен и вибриращ. Като купиш автомобила беше в същото състояние, даже в КАТ ме питаха дизел ли е След смяна на ремъците обаче утихна до неузнаваемост но и се спъна леко. Сега пак е така - усещам го по мощен но и вибриращ. Нещо с балансиращия вал ще да е. Много внимателно гледахме белезите, въртяхме няколко пъти, гледахме упътвяанията но нещо все ме гризеше че имаше някаква специфика за зацепване на балансния вал.Сега като потърсих из форума намерих това - Има си спец. процедура за зацепване на бал. валовете обаче никой не я спазва.........може и на "око" да се зацепи, но трябва да знаеш какво правиш...........при тези валове част от тях са отрязани надлъжно и сечението им се явява като половин О ...............когато се зацепват валовете ,то те винаги се стремят да застанат с облата част надолу, към гравитацията............но понякога това не става ако примерно семеринга е нов и го стяга повече ,тогава му трябва външно усилие за да застане в правилно положение...............за тази цел си има пробка ,която се развива и се намира отстрани на блока на около 10 см. от началото на вала.През тпробката се бута отверка ил ишило с длжина не по малко от 80 мм и дебелина 4-5 мм. Ако отверката потъне навътре около 60 мм. то вала е в правилно положение и е готов за зацепване, но ако отверката потъне около 15-20 мм. то тогава вала не седи правилно и се върти докато дойде както трябва............. Май май работата ясна - пролетта като сменях водната помпа го правихме това упражнение с отверката а сега поради големия студ го съкратихме малко и действахме само по белезите :( Редактирано 16 декември 2012 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 декември 2012 Сподели Публикувано 16 декември 2012 Май май работата ясна -Работата си е ясна, объркали сте зацепването на балансиращия вал на помпата, най вероятно, ама няма да се плашиш, едно нещо ако не се получи от първия път, на третия става ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 16 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 16 декември 2012 Да го е.а :( За една отверка отиде половин ден работа. Ще разгледам утре чертежите, механиката не ми е силната наука и не мога да зацепя как така може да има 2 начина на зацепване на това колело на маслената помпа - нали белега е един? Освен ако вътре няма предавка... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Да го е.а :( За една отверка отиде половин ден работа. Ще разгледам утре чертежите, механиката не ми е силната наука и не мога да зацепя как така може да има 2 начина на зацепване на това колело на маслената помпа - нали белега е един? Освен ако вътре няма предавка...Въпроса не опира само до отвертката, просто си пропуснал този цитат ..когато се зацепват валовете ,то те винаги се стремят да застанат с облата част надолу, към гравитацията.Става и без отвертка, трябва просто да се завърти колелото на маслената помпа така, че като го мръднеш малко настрани, само да се стреми да се върне на белега .;)А за предавката вътре, то е ясно че има, нали е маслена помпа,а тя почти винаги се състои от 2 зъбчатки ..Едната е на оста която се върти от ремъка, тя пък върти другата, на която е захванат и балансиращият вал .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 17 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 17 декември 2012 Еми ще се повтаря упражнението втори път значи. За трети път тази година ще го правя - при смяната на водната помпа, сега заради белата с балансиращия ремък, и тези дни заради неправилното зацепване на баласиращите валове. Та по думите на бат Марин това е 3 път и веке трябва да е ОК.Да питам само -има ли опасност за матора да я карам така няколко дена докато събера сили да я метна че какъвто сняг забуха вън и стана студено пак - чудно време за ремонт.А за слуховете че при каране на газ прегаряли клапаните, трябвало допълнително омасляване - еми на поне 200000 на газ нямаше никакви поражения на изпускателните клапани, нито прегоряло, нито язвички. Въобще си беше в отлично състояние - всичко светеше като ново, единствено на маслените повдигачи е започнала да пада циментацията по челата. Ама пък не тракат и ги оставих. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Въобще си беше в отлично състояние - всичко светеше като ново, единствено на маслените повдигачи е започнала да пада циментацията по челата. И таз' добра, това е Мицубиши, бре! Как пък веднъж не ми затегна болт, как пък веднъж не брах яд..... Вчера, и аз по студа, сменях термостат. За късмет - запецна в отворено положение и ако да беше лято - хич нямаше да си дам зор, ама сега газта се не включва, парното лабаво - с две думи - зор. Отвиха се като от масло болтовете, излезе си стария - без ръжди и мизерабъли..... Дето викаш - като нов. Удобно за ремонти, бе мислена работа. Май ще мисля вариант да я реставрирам тая кола....... Шеста година и все така ме кефи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Споко бре ..:spoko: Заспивай си спокойно, ама гледай да се прибереш преди това ..:lol:Първия го скъса на около 60к., сега гледам в една тема за газ си писал, че си на 120к, през това време си сменил вече 2 (страх лозе пази, ти да видиш) :D тъй, че не си на много километри, ама не те знам последно какъв ремък си сложил, защото и това има голямо значение ..Ужким СЪН, ама знаеш ли го.......До пролетта трябва да съм се наумувал какво да правя и те така. По спомени го смених 1 година след като късах предния, това ще рече някъде към 45к оттогава. Накрая ще взема на Ечика мотора, ще си накупя чарковете, ще го направя нов и тогава ти да видиш...... Не ми хваща окото друга кола, бре, гледам, гледам и тц, моята е най-хубавата И жена ми така..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.