Премини към съдържание

Незапали тази сутрин


kalink223

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Галанта е 2.0 ГЛС комби автомат . на бензин . 1998г

Тая сутрин не ми запали колата... и съм сигурен че има отечка някъде.. но не знам къде.. и къде и как да търся.

Погледнах лампите .. нищо не свети... имам и Мицубиши чейнджър с Мицубиши касетофон.. /казвам го това защото често се случва от някакъв друг плейър да прави подобни проблеми /

Аз го очаквах защото от няколко дни започна да върти малко мудно.. но си мислех че няма да се стигне чак да не запали.

 

Моля Ви ако някой е имал подобен проблем да ми каже къде и как да търся отечката.. щото сега като заредя акумулатора почвам да махам клемата всеки ден.. все едно жигули.. :D

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ти е заминал, колега?

Да, възможно е утечката да е в самия акумулатор. Лесно ще се разбере като сложи друг акумулатор за проба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой път остава да свети лампата в багажника,дори и да е затворен същия. Откачи и буксата за всеки случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой път остава да свети лампата в багажника,дори и да е затворен същия. Откачи и буксата за всеки случаи.

Така е, но тази лампичка не може да изтощи акумулатора за една нощ. Тя е 3 вата, значи консумира 0.25А. За 24 часа ще изразходи 6 А/Ч, би могла да събори акумулатора ако колата не е карана поне седмица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казвах го и друга тема, да го напиша и тук,

 

за да разбереш има ли утечка, вземи един мултицет, закачи му клемите в положение за измерване на ток, включи на 10А обхват, след което откачи минуса на акумулатора и забоди единия извод от мултицета за полЮса (минуса) на акумулатора, а другия за откачената клема. При това положение свързваш акумулатора през мултицета, т.е. той може да измери колко ток минава през него, съотгветно колко гълта инсталацията.

Та... В нормално положение (изгасена кола и всичко изключено, само алармата активна) консумацията не трябва да надвишава триисетина милиампера. Ако уреда измерва повече, примерно 60 и нагоре (показва 0.60 и нагоре), то значи наистина проблема ти е в утечка, а не в самия акумулатор. Ако ли показва 0.35 примерно (35 милиампера) с пусната аларма, проблема не е в утечка.

 

Ако все пак излезе утечка, то хващаш един приятел с теб и докато единия гледа и държи мултицета, другия почва да вади (и после връща) бушон по бушон. В момента в който падне консумацията до нормалното, проверяваш кой бушон в момента е изваден и вече имаш насока в кой кръг от инсталацията е проблема, съответно почваш да чоплиш .

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казвах го и друга тема, да го напиша и тук,

 

за да разбереш има ли утечка, вземи един мултицет, закачи му клемите в положение за измерване на ток, включи на 10А обхват, след което откачи минуса на акумулатора и забоди единия извод от мултицета за полЮса (минуса) на акумулатора, а другия за откачената клема. При това положение свързваш акумулатора през мултицета, т.е. той може да измери колко ток минава през него, съотгветно колко гълта инсталацията.

Та... В нормално положение (изгасена кола и всичко изключено, само алармата активна) консумацията не трябва да надвишава триисетина милиампера. Ако уреда измерва повече, примерно 60 и нагоре (показва 0.60 и нагоре), то значи наистина проблема ти е в утечка, а не в самия акумулатор. Ако ли показва 0.35 примерно (35 милиампера) с пусната аларма, проблема не е в утечка.

 

Ако все пак излезе утечка, то хващаш един приятел с теб и докато единия гледа и държи мултицета, другия почва да вади (и после връща) бушон по бушон. В момента в който падне консумацията до нормалното, проверяваш кой бушон в момента е изваден и вече имаш насока в кой кръг от инсталацията е проблема, съответно почваш да чоплиш .

 

Успех.

 

Любо,ако се четат старите теми,няма да има нужда да се повтаряме постоянно.Само искам да те поправя леко,че показанието трябва да изглежда така: 0,03 А,което е 30 милиампера,а така както си го написал е 300 милиампера. Ако се проверят всички бушони и пак има утечка да не забравяме,че има и 2 големи,присъединени с болтчета,така че и те се разкачат и се гледа да не е от там :icon_dance:.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо,ако се четат старите теми,няма да има нужда да се повтаряме постоянно.Само искам да те поправя леко,че показанието трябва да изглежда така: 0,03 А,което е 30 милиампера,а така както си го написал е 300 милиампера. Ако се проверят всички бушони и пак има утечка да не забравяме,че има и 2 големи,присъединени с болтчета,така че и те се разкачат и се гледа да не е от там :icon_dance:.

 

Така е да, моя уред има един обхват до 100ма, където така ги показва и ми е останало в главата :good: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Галанта е 2.0 ГЛС комби автомат . на бензин . 1998г

Тая сутрин не ми запали колата... и съм сигурен че има отечка някъде.. но не знам къде.. и къде и как да търся.

Погледнах лампите .. нищо не свети... имам и Мицубиши чейнджър с Мицубиши касетофон.. /казвам го това защото често се случва от някакъв друг плейър да прави подобни проблеми /

Аз го очаквах защото от няколко дни започна да върти малко мудно.. но си мислех че няма да се стигне чак да не запали.

 

Моля Ви ако някой е имал подобен проблем да ми каже къде и как да търся отечката.. щото сега като заредя акумулатора почвам да махам клемата всеки ден.. все едно жигули.. :D

 

А колега, ти сигурен ли си че зареждането ти е напълно нормално т.е. 13,8-14,4V ?

Възможно е от недозареждане да ти падне потенциала на акумулатора, провери го първо. След това за да си сигурен колко ти е свесен акумулатора и не идва проблема от него, остави колата на фарове за 30сек и наблюдавай мултицета до колко Волта ще падне и докато си на фарове опитай да стартираш и също да се наблюдава до колко Волта ти пада напрежението на акумулатора. Падне ли под 10V , акумулатора ти е пътник.

Ако всичко това е както трябва, знай че само със вадене на предпазители може пак да не се открие утечката... а как да я търсиш е доста сложно.

Значи затваряш всички врати свързваш мултицета в режим на измерване на прав ток, както е описал колегата Любо (аз не разкачвам нищо - ползвам ампер клещи ;) ), заключваш колата и ако имаш аларма или натискаш бутона на предния капак или го разкачваш, след което чакаш 4-5 мин и ако уреда не падне под 0,1 А , значи имаш утечка. Да поясня 0,1 А е 100 милиампера ток, което се счита за напълно нормално, почти няма коли които да консумират по-малко от 0,08-0,05 А ток, при всичката тази електроника дето я накичиха напоследък.

 

И още нещо, не си мислете че ако махнете всички предпазители (бушони) , когато имате утечка все на някой от тях ще изчезне, доста от електрониките са свързани директно за В+ (положителния полюс) на акумулатора, така че търсенето на утечка е доста трудоемко и иска време. Ако пък наистина не изчезне от махането на предпазителите, трябва да започне да се разкчват различните модули и компоненти които имат директно захранване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но май се оказа стартера... защото тази нощ го заредих на зарядно акомулатора , сложих го ама пак не завъртя... само се чува едно жужене като въртя ключа.. което ме навежда на мисълта че е стартер... вие какво мислите ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но май се оказа стартера... защото тази нощ го заредих на зарядно акомулатора , сложих го ама пак не завъртя... само се чува едно жужене като въртя ключа.. което ме навежда на мисълта че е стартер... вие какво мислите ?

 

99% е стартер щом въобще не върти, жужи и не е станало изведнъж а е въртяло мудно предишни пъти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

действай тогава - вади се лесно и за 10на минути. Става и пред блока, но ако не можеш да го свалиш сам, колата ще запали с бутане. Лично е изпробвано!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

действай тогава - вади се лесно и за 10на минути. Става и пред блока, но ако не можеш да го свалиш сам, колата ще запали с бутане. Лично е изпробвано!

 

а... как се бута автоматик.. ??? не съм го пробвал досега

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но май се оказа стартера... защото тази нощ го заредих на зарядно акомулатора , сложих го ама пак не завъртя... само се чува едно жужене като въртя ключа.. което ме навежда на мисълта че е стартер... вие какво мислите ?

Като жужи, премигват ли ти лампите на таблото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я по-добре вземи друг акумулатор и пробвай, защото като гледам какво споделяш ми мирише на АКУМУЛАТОР.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я по-добре вземи друг акумулатор и пробвай, защото като гледам какво споделяш ми мирише на АКУМУЛАТОР.

И аз това казвам от самото начало. Това, че току-що е свалил акумулатора от зарядното изобщо не значи че е зареден. Стартера жужи колато не му достига ток, при това лампичките на таблото трябва почти да угасват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз това казвам от самото начало. Това, че току-що е свалил акумулатора от зарядното изобщо не значи че е зареден. Стартера жужи колато не му достига ток, при това лампичките на таблото трябва почти да угасват.

 

Еми да така е, а и напълно елиминира варианта АКУМУЛАТОР. Вече след това като се сложи другия и пак прави същото се правят едни бързи замервания и веднага се установява къде е проблема, защото и да има утечка тя няма веднага да дръпне тока от читавия акумулатор.

Такива проблеми се установяват има няма за 2-3 мин, товарна вилка, мултицет, мериш маса двигател - акумулатор, после + акумулатор - стартер и работата е ясна.

Ако всичко е 6 и върти стартера и колата пали, се прави една проверка за утечка и готово, а ако се съмняваш че утечка има но не излиза на яве, най-простия начин е да си направиш една крушка 12V 5W с два запоени кабела, единия връзваш на (-) полюс на акумулатора другия край от крушката връзваш към минус-клемата към инсталацията без да се закачва на акумулатора , крушката я мяташ на калник, трясваш капака, заключваш колата и чакаш... ако не мижи крушката в следващите няколко часа, утечка в момента няма.

Правиш си и една проверка на зареждането да е в норми, защото често се случва от недозареждане потенцияла на акумулатора да падне и след няколко дена до седмици... той вече е напълно разреден, което автоматично му е скъсил живота в най-добрия случай и това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...