a4oni Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 Здравейте!Капарирах Колт 2004г 1,3 мотор-95кс/бензин-122000км/.Този двигател с ангренажна верига или с ремък е? Ако е с ремък, сменят ли се задължително ролки, обтегач и водна помпа? Освен маслото и филтрите, какво друго трябва да погледна при обслужването? Предните амортисьори са в ред, задните ги пропуснах.Проблемно ли е окачването при този модел? Благодаря предварително на всички отзовали се! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 Здравейте!Капарирах Колт 2004г 1,3 мотор-95кс/бензин-122000км/.Този двигател с ангренажна верига или с ремък е? Ако е с ремък, сменят ли се задължително ролки, обтегач и водна помпа? Освен маслото и филтрите, какво друго трябва да погледна при обслужването? Предните амортисьори са в ред, задните ги пропуснах.Проблемно ли е окачването при този модел? Благодаря предварително на всички отзовали се! Здравей колега. Двигателя на този Мицку е съвместна разработка между MB и Mitsubishi, като същият двигател със същия код по Мерцедес присъства в Smart Forfour Цък. Така че моя съвет е като сменяш масло, предпочети то да отговаря на най-високият бензинов стандарт MB 229.5. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 (редакция) Здрасти и поздравления за избора. Колата е много добра, и богато оборудвана предполагам.Двигателят и кутията са германски, няма ремък и ролки, с верига е така че не се бой.Обслужването би ти се състояло от смяна на масло, 10w40 Mobil, Castrol, каквото искаш абсолютно непретенциозна към масло, маслен филтър, въздушен, поленов за купето, ремък за климатика, свещи, чистачки. Окачването е просто и здраво. Проверете маслото в скоростната кутия както и за течове от семерингите на вътрешните карета, ако е мокро сменете ги и ново масло , но масло само от мицубиши и е специално за този Колт на Castrol. Ако колата е с оригиналният акумулатор е добре да се провери състоянието на електролита и при нужда да се долее..Спирачките може да проверите също и това е. Със здраве да си я карате. Редактирано 3 юни 2012 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ilia stoykov Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 (редакция) 10/40 е грехота да се слага.Абсолютно не съм съгласен.Слага се масло,предписано от производителя,а именно за този мотор 5/30.Или ако идва скъпо може и 5/40,понеже има известна разлика в цената.Но в никакъв случай полусинтетика,да не говорим,че 10/40 има и минерално.Особено 1,3 мотора грам не пипа масло,така че си му слагайте каквото си трябва.Спрачките задължително трябва да се прегледат,понеже дисковете за вграждане са доста меки и ако не са сменяни на 122к км,са си отдавна за смяна. Редактирано 4 юни 2012 от ilia stoykov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 10/40 е грехота да се слага.Абсолютно не съм съгласен. Подкрепям колегата. Вярно е че двигателя е непритензициозен от към малсо. Той изисква минимум MB 229.1. За съжаление този стандарт се поддържа както от минерални масла, така и от полусинтетики и е предвиден за двигатели произведени до Октомври 1999г. С грижа към двигателя разбира се че няма да се сложи минерално или полусинтетика, затова говорим за синтетика. тя може да бъде в най-различни вискозитетni класове, стига да поддържа минимум MB 229.1, а по-добре MB 229.3 или най-добре MB 229.5Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 :mitsu-smiley: За маслото не е грехота да се сложи 10-40, полусинтетично или синтетично отговарящо на изискванията на производителя, както колегата спомена повечето 10-40 масла отговарят, специално за България никъкъв проблем, колата е на 122к км а не на 12к така че масло 10-40 според мен си е напълно нормално за тази кола и честа смяна на 10000км или 1 година. Който иска може и 0-20 да сложи или 10-60 за състезателна кола. :icon_n_king: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a4oni Публикувано 4 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 4 юни 2012 Благодаря колеги! Много сте отзивчиви в този форум.Разгледах темите и се насочих за обслужването към Ратола сервиз Пловдив - на Цариградско шосе. Поздрави на всички! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Благодаря колеги! Много сте отзивчиви в този форум. За отзивчивостта си прав. Все пак сме българи и в натурата ни е всеки да помогне кой с каквото може. Друг момент е и възпитанието, улегнали хора сме ;) Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 28 юни 2012 Сподели Публикувано 28 юни 2012 Колеги, аз също съм се насочил към такъв Colt 1.3 95hp 2005г. Освен разисканите по-горе въпроси, на какво трябва да се обърне внимание при покупката на такъв автомобил, преди да си броил парите?Спирачките е ясно, че са лайниви, то си е проблем на почти всички :mitsu-smiley:. :icon_thumbup: Маслото, лично за мен е 0W40 Mobil-1, а смяната на интервал от 15000км.Как стои въпроса с монтирането на система за алтернативно гориво (пропан-бутан) на този двигател? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 28 юни 2012 Сподели Публикувано 28 юни 2012 (редакция) Маслото, лично за мен е 0W40 Mobil-1, а смяната на интервал от 15000км. Стандарта MB 229.5 се дава само на официално одобрено масло. Правилен избор.Поздрави Редактирано 28 юни 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 28 юни 2012 Сподели Публикувано 28 юни 2012 (редакция) Колеги, аз също съм се насочил към такъв Colt 1.3 95hp 2005г. Освен разисканите по-горе въпроси, на какво трябва да се обърне внимание при покупката на такъв автомобил, преди да си броил парите?Спирачките е ясно, че са лайниви, то си е проблем на почти всички :mitsu-smiley:. :icon_thumbup: Маслото, лично за мен е 0W40 Mobil-1, а смяната на интервал от 15000км.Как стои въпроса с монтирането на система за алтернативно гориво (пропан-бутан) на този двигател? Здрасти, хубаво е да погледнете за следи от тежки удари, много от колтовете са претърпели инциденти, въпроса е дали са били много зле за да е ясно за какво си давате парите, всичко по-важно съм описал подробно в предишни теми, спирачките са си супер спират добре, маслото каквото ти е на сърце, 0-40 ми се струва прекалено специално за тази кола но вие си знаете, 5-40 или 10-40 става идеално и по-честа смяна е може би по-добре от колкото толкова технологично и смяна през дълги интервали. - Ваш избор! За конвертиране на газ никакъв проблем, но аз лично на такава малка кола не съм виждал газ поне на острова.Колата е супер , не че е Мицубиши а си е наистина много добра малка кола, ако с 5 врати е като малко ванче, а 3 врати модели са някак си с по-спортно излъчване и също достатъчно големи вътре.Успех :mitsu-smiley: Редактирано 28 юни 2012 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ilia stoykov Публикувано 28 юни 2012 Сподели Публикувано 28 юни 2012 Ами правиш си проверка като на всяка друга кола.Тука мисля,че колегата Тонино е дал правилни насоки.Единствено за корозия няма място за притеснение.Аз лично утре на моето ще слагам Кастрол ейдж 5/30 и за мен това е правилното масло.За газта съм говорил с газаджии и ме уверяват,че няма проблем(от около две години се предлагали газови подходящи за тези мотори),но така и не се реших да сложа.А и колата като цяло е икономична и не виждам и особена нужда.Кара я предимно жена ми и върти по коло 9-10 000 на година.Та затова.Ако бяха над 15 000 бих се замислил.И ако не е тайна,горе долу на какви пари ще я взимаш,че май ще ми се наложи да пусна и моята за продаване,макар че,въобще не ми се разделя с кола на 50 000км :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a4oni Публикувано 1 юли 2012 Автор Сподели Публикувано 1 юли 2012 Ами правиш си проверка като на всяка друга кола.Тука мисля,че колегата Тонино е дал правилни насоки.Единствено за корозия няма място за притеснение.Аз лично утре на моето ще слагам Кастрол ейдж 5/30 и за мен това е правилното масло.За газта съм говорил с газаджии и ме уверяват,че няма проблем(от около две години се предлагали газови подходящи за тези мотори),но така и не се реших да сложа.А и колата като цяло е икономична и не виждам и особена нужда.Кара я предимно жена ми и върти по коло 9-10 000 на година.Та затова.Ако бяха над 15 000 бих се замислил.И ако не е тайна,горе долу на какви пари ще я взимаш,че май ще ми се наложи да пусна и моята за продаване,макар че,въобще не ми се разделя с кола на 50 000км :icon_crying: Взех колта за 7600лв. Направих пълно обслужване в Ратола сервиз - Пловдив. Оказа се, че освен филтрите и маслото няма какво друго да се сменя.Понеже четох за меките дискове на предните спирачки във форума, смених дисковете и накладките. Направихме круиз до Бургас. Като цяло съм доволен. Колата е за жена ми.Какво не ми харесва - шумен двигател, много къси скорости и липса на шеста предавка, друса и то доста/16 цолови джанти,гуми 205х45х16/-намалих малко налягането в гумите, но без ефект.Разход като лева на 100км в градсо и извънградско - висок. Видимост от шофьорското място - много лоша, наложи се да монтирам парктроник. Много трудно намерих чистачки за смяна - три различни размера. Обикалях половин ден и накрая намерих в Кауфланд!? Много голямо предно стъкло, пече много и блести - отразява се арматурното табло в стъклото и доста пречи. Красива кола, добре изглежда, нелоша возия, става за градско и извънградско. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 1 юли 2012 Сподели Публикувано 1 юли 2012 Колега честито със здраве да се возите и радвате на Колта! :mitsu-smiley: Двигателя е тих но самата кола не е добре обезшумена и за това се чува двигател, вятър, настилка, хубави тихи гуми помагат много но двигателя пак ще се чува, забелазах че по-новите колтове 2009 та до сега имат още една изолираща вата в двигателния отсек и са осезаемо по-тихи. Не спадай гумите понеже са с нисък профил и лесно може да ги срежеш и повредиш джантите при удар в дупка или бордюр, те и меки да са пак ще друса с тях понеже стените са им твърди, най-меко вози колта с 175/65 14 но пък идва малко нестабилен в завой, оптималното решение е 195/50 15. За видимостта си много прав, най-лошото е страничните колонки отпред и отзад има големи мъртви зони в ъглите от двете страни. За чистачките : три размера са:Отпред 26" и 11" а отзад е 14" H351, специално за колт- препоръчвам ви да ползвате само Bosch, на Valeo например задната е универсална и не се захваща добре седи грозно. Аз лично съм доволен от разхода, не е най-икономичната малка кола но пък с 95к.с. си е приятна за каране и доста добре върви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 2 юли 2012 Сподели Публикувано 2 юли 2012 Ако е с ръчка, пробвай я хубаво дали скоростите си влизат добре... смяна съединител (двата диска + вилка) + работа = 1000лв в Ратола София .. ако държите на оригинални да си знаете Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ilia stoykov Публикувано 3 юли 2012 Сподели Публикувано 3 юли 2012 (редакция) Честито колега,със здраве да си го карате.Жена ти де.Дано да е доволна.За возията само да ти кажа,понеже моят се кара лятото със 195/50/15 и зимата със 175/65/14.Разликата между двата размера специално във возия е просто огромна.А пък със 16-те си представям каква каруца е.Няма да е лошо според мен да ги продадеш и да вземеш някакви 15-и,или ако госпожата не натиска особено,даже и за 14 да помислиш.Специално с 14-те возията е доста гладка и колата почва да вози доста по-добре.За чистачките,като беше в Бургас,можех да те насоча къде да си намериш и за 5 и за 40лв. бройката(говоря за аерочистачки,на мен ми седят чисто естетически по-добре).Ако искаш качествени намери някой магазин или сервиз на Бош.На мен,с отстъпката ми лягаха към 80лв. трите.Парктроника си е желателен,ама на мойта булка 2-а година седи в сервиза,купен,ама все не намира време да мине да го сложат.Ама тя ,пък и аз за 5 години сме свикнали с габаритите на колата.Странно ми е,че не ти харесва разхода,но може би и големите гуми спомагат за това.При мен се движи 6,5-7,5 градско и 5,3-5,8 извън.Борда не го гледай особено,моят показва 1 литър повече.Разхода ти го казвам проверен на пълно-пълно.И да-шумничка е колата,но според мен това и видимостта назад са и единствените кусури.Щом си я взел за 7600(благодаря за инфото),значи цената ,която смятам да искам за моята няма де е висока(мисля си за около 8800лв.,все пак е 2007-а,пък и не знам,но според мен е предимство,че съм и първи собственик).Та пак честито и пожелавам много хубави мигове с новата колица :mitsu-smiley: Редактирано 3 юли 2012 от ilia stoykov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a4oni Публикувано 4 юли 2012 Автор Сподели Публикувано 4 юли 2012 Честито колега,със здраве да си го карате.Жена ти де.Дано да е доволна.За возията само да ти кажа,понеже моят се кара лятото със 195/50/15 и зимата със 175/65/14.Разликата между двата размера специално във возия е просто огромна.А пък със 16-те си представям каква каруца е.Няма да е лошо според мен да ги продадеш и да вземеш някакви 15-и,или ако госпожата не натиска особено,даже и за 14 да помислиш.Специално с 14-те возията е доста гладка и колата почва да вози доста по-добре.За чистачките,като беше в Бургас,можех да те насоча къде да си намериш и за 5 и за 40лв. бройката(говоря за аерочистачки,на мен ми седят чисто естетически по-добре).Ако искаш качествени намери някой магазин или сервиз на Бош.На мен,с отстъпката ми лягаха към 80лв. трите.Парктроника си е желателен,ама на мойта булка 2-а година седи в сервиза,купен,ама все не намира време да мине да го сложат.Ама тя ,пък и аз за 5 години сме свикнали с габаритите на колата.Странно ми е,че не ти харесва разхода,но може би и големите гуми спомагат за това.При мен се движи 6,5-7,5 градско и 5,3-5,8 извън.Борда не го гледай особено,моят показва 1 литър повече.Разхода ти го казвам проверен на пълно-пълно.И да-шумничка е колата,но според мен това и видимостта назад са и единствените кусури.Щом си я взел за 7600(благодаря за инфото),значи цената ,която смятам да искам за моята няма де е висока(мисля си за около 8800лв.,все пак е 2007-а,пък и не знам,но според мен е предимство,че съм и първи собственик).Та пак честито и пожелавам много хубави мигове с новата колица :mitsu-smiley: Благодаря,това е което ми направи впечатление. Сравнявам я с колата която карам аз - Лагуна2. Разликата е огромна в полза на Лагуната, а парите са същите!? Предишната кола на жена ми - Корса С 2002г, също е по-тиха и возията е по-добра.Ще трябва май да сменям джантите. Другото което ми прави впечатление - централният дисплей при максимална яркост, почти не се вижда през деня. Замислил съм да обезшумявам двигателя и предната част на купето с микропореста гума. Забеляэах, че капака над двигателя има мотажни отвори за клипсове. Явно се слага шумоизолация при дизеловите двигатели. Четох, че са доста шумни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 4 юли 2012 Сподели Публикувано 4 юли 2012 (редакция) Една идея за обезшумяването на двигателя- може да попитате в дилърите колко струва обезшумяващата вата на двигателният отсек зад мотора под чистачките за по-новите модели, и мисля че може да се закопчае директно с едни пластмасови копчета, може да се сложи кора под предния капак от дизел варянт и да си намерите пластмасов капак върху двигателя от SMART 1.3 хваща се с 4х М6 винчета,нещо втора ръка ако има след тези подобрения осезаемо ще се намали шума от двигателя. Успех и ще бъде добре ако качите малко снимки да видим подобренията. :mitsu-smiley: Редактирано 4 юли 2012 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 По повод чистачките, да не отварям нова тема - от къде намирате задна? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 5 юли 2012 Сподели Публикувано 5 юли 2012 По повод чистачките, да не отварям нова тема - от къде намирате задна? Всеки магазин който продава Bosch могат да е осигурят предполагам, ауто+, ауто1, на Козлодуй или Ботев поне по 2 магазина ще предлагат. H351 е чистачката - пластмасова. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 8 юли 2012 Сподели Публикувано 8 юли 2012 Всеки магазин който продава Bosch могат да е осигурят предполагам, ауто+, ауто1, на Козлодуй или Ботев поне по 2 магазина ще предлагат. H351 е чистачката - пластмасова. :mitsu-smiley: Мерси за информацията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
monozona Публикувано 15 януари 2015 Сподели Публикувано 15 януари 2015 Здравейте колеги,Я кажете какъв акумулатор му дават по книжка на бензинов Колт - 1 300 куб. см, 95 к.с - 2004 година .. или поне колко киловата и на коя марка да заложа? От опит знам, че електрониката на този модел е много чувствителна към токовете, и ако тока в акумулатора падне под оптималния минимум е възможно имобилайзера на автомобила да си изгуби кодовете, както се получи при мен. Освен това някой наясно ли е дали има някакви особености при смяна на акумулатор на този модел?Благодаря предварително за отговорите и съжалявам, ако въпроса не е публикуван на точното място. Нека модераторите ме извинят. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.