Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Инсталация на комфорт (вдигане на стъкла) при Галант


Препоръчано мнение

Здравейте Колеги,

 

Понеже се сдобих с нова аларма, която има опцията комфорт (вдигане на стъкла), реших че ще е хубаво да я сложа и нея. Та понеже тук във форума е разисквано на дълго и на широко как това не може да стане или има прекалено много пречки (тази тема) реших да захраня малко надеждите ви и да ви кажа че това е много възможно без инсталации на външни модули и т.н. За съжаление, експерта който направи тази опция реалност не съм аз, така че ще се опитам максимално да обясня как точно постигнахме резултата вчера при инсталацията на алармата.

 

Малко информация:

Моя галант е 98-ма с блок на шофьорската врата, който има 4 бутона съответно за всеки прозорец и един заключващ бутон. Всеки от бутоните има двойна функционалност - да затваря прозорците ръчно (на степени) или с едно натискане да вгида или сваля прозореца до край. В случая обаче имаме проблем - захранването. Както знаете 15-20 секунди след като изключите автомобила от контакт прозорците могат да се вдигат или свалят освен ако не отворите вратата което реално е основния проблем.

 

Инсталация

1. Разглобявате врата с цел изваждане на блока за управление на прозорците и прокарване на кабелите през гумения маншон. Не съм снимал тази процедура защото е обяснявана многократно във форума.

 

2. Отваряте блока, той е лесен има си няколко щипки.

 

3. Извеждаме жици съответно не от автоматичните бутони а от мануалните (тоест имитираме че ние реално държим бутоните на всички прозорци с цел да ги вдигнем) ето и схемата:

 

http://www.mediafire.com/conv/7d524b09c3178108af5627538a0de3eced2919a767eced4a198fb2cc50c442774g.jpghttp://www.mediafire.com/conv/92e6f75bafdcbc3b087404a9379dbee93ed12e19e02260e329d5dcb9811ea6254g.jpg

 

червените са за прозорците, черния е един вид основа, като окъсим който и да е червен с черен, съответния прозорец се затваря.

 

4. Извеждаме от блока за управление всичките кабели и на всеки червен (за прозорец) слагаме по едно съпротивление с цел да се избегне объркване кой прозорец ще тръгне да се вдига ако реално действието не се извършва от алармата а от нас самите.

 

http://www.mediafire.com/conv/453c913ab54e62f9e1fcd8bb2230869fc9f2002f857e0966947fd4beab3e908c5g.jpg

 

5. Краищата на всички съпротивления вкарваме в едно Реле което не мога да обясня как се свързва :) по разбиращите знаят ето и снимки:

 

http://www.mediafire.com/conv/712630f989d9a7ef007b512d182ee8fdf11aa423d988344ff45cf2eaf4dbd2464g.jpghttp://www.mediafire.com/conv/ec4f46ea0293c8b5dff04e766df1640bad32da2a97af3b6664254d95253c2e8b4g.jpg

 

взимаме захранване от жълтия кабел на вратата който отива към мотора за управление на стъклото там текат постоянни 12 волта за тези 15-20 сек. които ни трябват. Закачаме лилавия кабел който идва от алармата към релето прокарвайки го през маншона на вратата и сме почти готови.

 

6. Сега остава само да измислим как да не отваряме тая врата :). Оказа се че компютъра чете отварянето на вратата по отделен път. Имаме едно копче на вратата, което има 2 изхода и една маса. Единия изход се използва за отчитане на отворена врата в компютъра както и за светване на лампата на вратата, а другия за пускане на до колкото помня лампата на плафона (тук не съм сигурен). Факт е обаче че като резнем единия от тези кабели (ЖЪЛТИЯ) компютъра на колата не отчита че ние сме отворили вратата. И тези 15-20 секунди започват да си текат без реално да ги безпокоим. Веднъж щом елиминирахме този проблем, всичко сработи.

 

Единствения проблем с който се сблъскахме след това беше как да накараме лампата на вратата да светва като я отворим. Не помня как го оправихме но стана така че като отворим която и да е врата, шофьорскара врата също света, което никак не е лошо като цяло имайки предвид постигнатия успех :)

 

Та така скъпи колеги, вече си имаме и комфорт в галанта и всеки път в този диапазон от 15-20 сек след като изляза от колата и натисна копчето на алармата за заключване, всички прозорци се вдигат :drinks: :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само информативно мога да кажа, че тея аларми (сигурно е милениум), имат изход за тая опция модул комфорт, обаче след като я задействаш (алармата) по тоя кабел (лилавия) започва да тече маса около 30-40 секунди и през това време ти напъва стъклата, а едно стъкло се вдига за 5-6 секунди. Много коли са се прецакали именно от това нещо, понеже трябва да се сложи един модул точно за тая цел, а никой не го слага. Не знам обаче при Галанта дали си има изключвател след като се вдигне стъклото. Но факт е, че тая аларма симулира все едно, че е натиснато копчето в продължение на 30-40 секунди и не се знае до кога ще издържи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 2 коли съм си слагал допълнително комфорт модул, струва около 15 кинта и за още 20 ти го монтират с към алармата и няма гриижи , явно всичко си е сметнато както трябва , поне при мен не е имало такива .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

започва да тече маса около 30-40 секунди и през това време ти напъва стъклата, а едно стъкло се вдига за 5-6 секунди. Много коли са се прецакали именно от това нещо, понеже трябва да се сложи един модул точно за тая цел, а никой не го слага.

 

Да, ако се върже директно към мотора. Ако е преди него трябва да си има изключвател, който сработва при автоматичния режим + защита евентуално. Би трябвало да може да се свърже и след ETACS-а. Интересно ми е защо са ползвани резистори вместо диоди. Също това захранване, което след време изчезва може да се подаде от другаде, докато е натиснат бутона, но си мисля, че до самите врати трябва да има напрежение и след това. Също и запояването на проводници по средата на пътечките може сериозно да ги повреди. По-добре е било върху спойките на елементите, които свързват.

 

струва около 15 кинта и за още 20 ти го монтират

 

Струва малко повече, но е безсмислено да се слага такова нещо на кола с автоматични стъкла, като може да се направи за стотинки.

 

P.S. Следващия етап е да се сложи обемен датчик + някаква логика която да ги вдига и сваля, лятото да не става горещо вътре.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега написал съм резистори а те са диоди :). Ако напрежение се взима от другаде, ще имаме една постоянна утечка, което трябва да се избягва. Запояването се прави много прецизно така че да няма проблеми с веригата. Дне установих че и пищялката за включени фарове не работи, тоест този резнат кабел си е вършил бая работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно безсмилено според мен кълцане по инсталацията... Ами ако ИСКАМ да останат отворени прозорците, ама да си пусна алармата, че да не излиза детето кво правим? Хората са го измислили да си зависи от теб да вземеш решение, все за 20 секунди след като спреш трябва да си наясно ще ги затваряш ли или не, но.. нещо трябва да се чопли явно, няма как :icon_blush: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А добър ден, че си резнал пищялката...

 

Това захранване ще минава през релето, докато ти работи сигнала за вдигане, не постоянно че да има някаква утечка. И тези бая дебели проводници ги огъни два три-пъти както се държат за платката и ще ме разбереш за какво ти говоря.

 

Ами ако ИСКАМ да останат отворени прозорците.

 

Просто ще изключи автоматичното вдигане и ще действа с дистанционното.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!

Аз тази процедура я минах преди няколко години. Почти по същия начин го направих, но аз слових направо 4-ри релета.

 

Компютъра следи затварянето на шоф.вратата, а не отварянето й.

 

В крайна сметка пак съм без тази екстра, защото:

1-во, времето от 20 сек. ме притеснява, че може да остане пак някой прозорец отворен (ако заключа колата след това време).

2-ро и най-лошо е това, че прекъсвайки кабела, който дава инфо на компютъра, колата остава без друга важна екстра- зумера за забравени фарове.

 

Май ще е най-добре да се монтира аларма с функция комфорт или модули, за вдигане на стъкла, но така ще е нужно да се пускат кабели във всяка врата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако се върже директно към мотора. Ако е преди него трябва да си има изключвател, който сработва при автоматичния режим + защита евентуално. Би трябвало да може да се свърже и след ETACS-а. Интересно ми е защо са ползвани резистори вместо диоди. Също това захранване, което след време изчезва може да се подаде от другаде, докато е натиснат бутона, но си мисля, че до самите врати трябва да има напрежение и след това. Също и запояването на проводници по средата на пътечките може сериозно да ги повреди. По-добре е било върху спойките на елементите, които свързват.

 

 

 

Струва малко повече, но е безсмислено да се слага такова нещо на кола с автоматични стъкла, като може да се направи за стотинки.

 

 

 

P.S. Следващия етап е да се сложи обемен датчик + някаква логика която да ги вдига и сваля, лятото да не става горещо вътре.

 

Струва даже по-малко ...все пак аз съм го плащал 2 пъти . и както по долу Веско казва, отделно модул е по-добре ...

Редактирано от ipj
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такъв който е за нагоре и надолу за под 15лв?

Само за затваряне е .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще кажа браво на колегата Rafaelo, че си е направил труда да качи снимки и да обясни подробно какво е направено. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif ..че и бира ни е почерпил даже накрая http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif. Разбира се , всеки ще си прецени дали му е удобно или не това, но още веднъж браво и нека да има повече като него. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще кажа браво на колегата Rafaelo, че си е направил труда да качи снимки и да обясни подробно какво е направено. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif ..че и бира ни е почерпил даже накрая http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif. Разбира се , всеки ще си прецени дали му е удобно или не това, но още веднъж браво и нека да има повече като него. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

+1 :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, в крайна сметка търсих точно такива отговори и пуснах темата изцяло с цел да помогна на хора, които биха желали да имат същата екстра, а не да получа критики, и мнения колко безполезна е екстрата и колко неща съм развалил по пътя. В крайна сметка всеки преценява кое е по-важно за него. Аз мисля че екстрата си заслужава защото всеки път като видя отворен прозорец, трябва да влизам в колата, да врътвам ключа, да затварям с копчетата, излизам и пак заключвам. Губене на време е особено ако бързаш и закъсняваш за работа :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво не искаш критики, да речем и че е прекалено сложно да си създадеш навик да цъкаш по веднъж четирите копчета след като извадиш ключа, но това че:

 

1. Алармата вероятно ти напъва моторите и платката без да мери дали реално има нужда от затваряне на стъклото

2. Нямаш вече зумер за забравени фарове

3. Поено е по пътечките на платката вместо по островчетата и от вибрациите има голяма вероятност да се отлепи пътечка ..

 

 

тези неща не ги коментираш, а пък са си за критика.. или най-малкото е важно да им се обърне внимание от бъдещите ентусиасти, на които искаш да бъдеш полезен.

 

Поздрав.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, в крайна сметка търсих точно такива отговори и пуснах темата изцяло с цел да помогна на хора, които биха желали да имат същата екстра, а не да получа критики, и мнения колко безполезна е екстрата и колко неща съм развалил по пътя. В крайна сметка всеки преценява кое е по-важно за него. Аз мисля че екстрата си заслужава защото всеки път като видя отворен прозорец, трябва да влизам в колата, да врътвам ключа, да затварям с копчетата, излизам и пак заключвам. Губене на време е особено ако бързаш и закъсняваш за работа :rolleyes:

 

Aз също съм за тази екстра, но така както я имаш ти е не препоръчително, защото бъди сигурен, че ще изгубиш много повече време и нерви (дори и да не закъсняваш за работа), когато само веднъж си намериш акумулатора изтощен, заради забравените фарове.

Другият вариант е, да се ползва така направена инсталация в комплект с друга инсталация за автоматични фарове, примерно. Или пък да се отвори модула, който се намира зад бушоните в купето и да се преправи така, че да не спира захранването към ел.стъклата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според схемите след ETACS има едно реле, което изключва стъклата. Ако то се задейства заедно със сигнала за вдигане проблема се решава. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/PHDE9608_GALANT_97_ELECTRICAL_WIRING.pdf Може по принцип да се направи и без запояване по платката с бутоните. Стъклата имат защита и изключвател, които си работят и при нормалната им работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според схемите след ETACS има едно реле, което изключва стъклата. Ако то се задейства заедно със сигнала за вдигане проблема се решава. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/PHDE9608_GALANT_97_ELECTRICAL_WIRING.pdf Може по принцип да се направи и без запояване по платката с бутоните. Стъклата имат защита и изключвател, които си работят и при нормалната им работа.

 

Мерси колега, точно това щях да отговоря на прекалено притеснения колега по-горе. Моторите си имат защити, ако сте забелязали като натиснете копчето на прозореца който е затворен има едно цък, след което следва второ цък. Мислиш ли че японците ще оставят децата които обичат да си играят с копчетата да изгърмят моторите на прозорците. Разбира се че има защита!!!

 

Относно запояването, не е поено по пътечките а по точките които са си направени за поене! Над тези точки стоят резистори и други компонени. Спойката е напълно естествена и не уврежда по никакъв начин схемата. Ако си разглобявал блока ще разбереш за какво говоря. Стига си плашил народа.

 

За навика няма какво да коментирам. Както казах, всеки си избира екстрите.

 

А да... и за зумера, много скоро ще оправя и тази екстра по съвсем естествен път, но няма да коментирам от сега. Искам първо да видя резултата и да го тествам.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оправи му жицата и после свържи алармата и към релето за стъклата или след него - както ти е по-удобно.

 

http://img651.imageshack.us/img651/4598/64466122.png

 

Най-добре към C116 (10 - оранжева със синьо), ако управлението е по маса. В противен случай трябва да вземеш за дублиращото реле захранване от същия предпазител.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако това се прави с аларма, която ги задейства с къс импулс е по-добре да се свърже към ACC на конектора на ETACS с един диод преди това на съществуващия проводник, за да може да се вдигнат стъклата при автоматичен режим.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация. Мерси колега. Алармата изпраща импулс да, към релето и релето задържа един вид бутона за вдигане не стъклата. Всъщност алармата е доста advanced с remote start и ужасно много други екстри. Дойде от щатите, закупих я след доста препоръки от сайтове и други хора които са използвали тази марка. Продукта е доста качествен, спокойно мога да я сложа в друг автомобил ако се наложи, та ...... не говорим с некачествен продукт :)

 

Още веднъж много благодаря за схемата. Трябва да си сваля целия файл и да разгледам подробно :icon_thumbup: :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте колеги ! Колата ми не е като вашите, но все пак не виждам това да е проблем. :)

Става въпрос за Дачия Сандеро Е0, допълнително е монтирано централно заключване и е вързано към алармата: http://www.stbbg.com/files/upload/615ecc477c3748fea8cca987c23ebdbd4362b9a0.pdf

Сега съм си поръчал всичко необходимо, за да си сложа предни ел. стъкла. А понеже искам, когато включа алармата да ми се вдигат и предните стъкла, ще си взема и модулче. В сайта на Б*М има подходящо, което е с токови защити и до колкото съм информиран, няма да мъчи моторчетата излишно. Тоест, след като срещне трудност и тока се повиши, модула ще изключва моторчето на ел. стъклото.

Открих схема за модул на Б*М, но е за 4-ри стъкла, ама сигурно и този модул, който съм си харесал е с подобна схема.

http://store.picbg.net/pubpic/AE/3D/249f6beefb9fae3d.JPG

Ето и цялата му схема: http://dox.abv.bg/files/listtree;jsessionid=C67C8E9B685B0A4F82DE92A44E4B83D3.dox01

До тук правилно ли съм се ориентирал ?

Та много моля, някой да ми каже, как точно да свържа модула ? До колкото разбрах, модула се вързва към някой кабел за централното заключване, за да може като включа алармата и се заключат вратите, модула да подаде сигнал и да вдигне стъклата. Така ли е ? Всякаква помощ ще е полезна, понеже познанията ми в тази област са доста слаби. Но с помощ от Вас, вярвам, че ще се справя. :)

И да попитам, дали ще има паразитна (да ми пада акумулатора, като не карам колата няколко дни) консумация от машинките за ел. стъклата, понеже смятам да им хвана плюс, директно от акумулатора (през бушон разбира се) ? :)

Редактирано от DareDevil123
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее, аз тази екстра си я направих преди няколко месеца и щях да публикувам подробно как... и снимки забравих да направя...

Уточнявам само че съм я направил без да се "скопява" нищо по автомобила и всичко от типа на плафон, сигнализация за запалени фарове и т.н. си ми работи. За съжаление вече много подробности не помня но ако е необходимо някой ден ще си направя труда да разглобя наново всичко и със снимков материал да помогна ако има желаещи. Принципно по почти същия начин съм започнал като колегата "DareDevil123" но се сещам че монтирах и едно реле за време с което да "излъжа" компютъра да не "гаси" модула за управление. Съжалявам за беглото обяснение което правя в момента но наистина за подробности не се сещам в момента, но съм сигурен че който се е запознал по-сериозно с управлението на стъклата ще се досети какво съм правил.

П.С.

Просто исках да ви кажа че има вариант да стане без да се променя нищо по колата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее, аз тази екстра си я направих преди няколко месеца и щях да публикувам подробно как... и снимки забравих да направя...

Уточнявам само че съм я направил без да се "скопява" нищо по автомобила и всичко от типа на плафон, сигнализация за запалени фарове и т.н. си ми работи. За съжаление вече много подробности не помня но ако е необходимо някой ден ще си направя труда да разглобя наново всичко и със снимков материал да помогна ако има желаещи. Принципно по почти същия начин съм започнал като колегата "DareDevil123" но се сещам че монтирах и едно реле за време с което да "излъжа" компютъра да не "гаси" модула за управление. Съжалявам за беглото обяснение което правя в момента но наистина за подробности не се сещам в момента, но съм сигурен че който се е запознал по-сериозно с управлението на стъклата ще се досети какво съм правил.

П.С.

Просто исках да ви кажа че има вариант да стане без да се променя нищо по колата

Е как може да не знаеш, какво си правил???:icon_doh: Вземи си събери мислите колега, та да ни светнеш още малко.

 

 

П.С. Дачия Сандеро Е0 ли си купил?? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е как може да не знаеш, какво си правил???:icon_doh: Вземи си събери мислите колега, та да ни светнеш още малко.

 

 

Наистина съжалявам просто детайлите вече съм ги позабравил а и го правих с един приятел в гаража му та единия мери другия свързва... Доколкото се сещам компютъра гаси модула около 15 секунди след като извадиш ключа от таблото а с релето за време след изваждане на ключа имитирах на компютъра че колата е на контакт още N на брой време. Пак казвам това е по груби спомени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...