rafaelo Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 Здравейте Колеги, Понеже се сдобих с нова аларма, която има опцията комфорт (вдигане на стъкла), реших че ще е хубаво да я сложа и нея. Та понеже тук във форума е разисквано на дълго и на широко как това не може да стане или има прекалено много пречки (тази тема) реших да захраня малко надеждите ви и да ви кажа че това е много възможно без инсталации на външни модули и т.н. За съжаление, експерта който направи тази опция реалност не съм аз, така че ще се опитам максимално да обясня как точно постигнахме резултата вчера при инсталацията на алармата. Малко информация:Моя галант е 98-ма с блок на шофьорската врата, който има 4 бутона съответно за всеки прозорец и един заключващ бутон. Всеки от бутоните има двойна функционалност - да затваря прозорците ръчно (на степени) или с едно натискане да вгида или сваля прозореца до край. В случая обаче имаме проблем - захранването. Както знаете 15-20 секунди след като изключите автомобила от контакт прозорците могат да се вдигат или свалят освен ако не отворите вратата което реално е основния проблем. Инсталация1. Разглобявате врата с цел изваждане на блока за управление на прозорците и прокарване на кабелите през гумения маншон. Не съм снимал тази процедура защото е обяснявана многократно във форума. 2. Отваряте блока, той е лесен има си няколко щипки. 3. Извеждаме жици съответно не от автоматичните бутони а от мануалните (тоест имитираме че ние реално държим бутоните на всички прозорци с цел да ги вдигнем) ето и схемата: http://www.mediafire.com/conv/7d524b09c3178108af5627538a0de3eced2919a767eced4a198fb2cc50c442774g.jpghttp://www.mediafire.com/conv/92e6f75bafdcbc3b087404a9379dbee93ed12e19e02260e329d5dcb9811ea6254g.jpg червените са за прозорците, черния е един вид основа, като окъсим който и да е червен с черен, съответния прозорец се затваря. 4. Извеждаме от блока за управление всичките кабели и на всеки червен (за прозорец) слагаме по едно съпротивление с цел да се избегне объркване кой прозорец ще тръгне да се вдига ако реално действието не се извършва от алармата а от нас самите. http://www.mediafire.com/conv/453c913ab54e62f9e1fcd8bb2230869fc9f2002f857e0966947fd4beab3e908c5g.jpg 5. Краищата на всички съпротивления вкарваме в едно Реле което не мога да обясня как се свързва по разбиращите знаят ето и снимки: http://www.mediafire.com/conv/712630f989d9a7ef007b512d182ee8fdf11aa423d988344ff45cf2eaf4dbd2464g.jpghttp://www.mediafire.com/conv/ec4f46ea0293c8b5dff04e766df1640bad32da2a97af3b6664254d95253c2e8b4g.jpg взимаме захранване от жълтия кабел на вратата който отива към мотора за управление на стъклото там текат постоянни 12 волта за тези 15-20 сек. които ни трябват. Закачаме лилавия кабел който идва от алармата към релето прокарвайки го през маншона на вратата и сме почти готови. 6. Сега остава само да измислим как да не отваряме тая врата . Оказа се че компютъра чете отварянето на вратата по отделен път. Имаме едно копче на вратата, което има 2 изхода и една маса. Единия изход се използва за отчитане на отворена врата в компютъра както и за светване на лампата на вратата, а другия за пускане на до колкото помня лампата на плафона (тук не съм сигурен). Факт е обаче че като резнем единия от тези кабели (ЖЪЛТИЯ) компютъра на колата не отчита че ние сме отворили вратата. И тези 15-20 секунди започват да си текат без реално да ги безпокоим. Веднъж щом елиминирахме този проблем, всичко сработи. Единствения проблем с който се сблъскахме след това беше как да накараме лампата на вратата да светва като я отворим. Не помня как го оправихме но стана така че като отворим която и да е врата, шофьорскара врата също света, което никак не е лошо като цяло имайки предвид постигнатия успех Та така скъпи колеги, вече си имаме и комфорт в галанта и всеки път в този диапазон от 15-20 сек след като изляза от колата и натисна копчето на алармата за заключване, всички прозорци се вдигат :drinks: :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seducer Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 Само информативно мога да кажа, че тея аларми (сигурно е милениум), имат изход за тая опция модул комфорт, обаче след като я задействаш (алармата) по тоя кабел (лилавия) започва да тече маса около 30-40 секунди и през това време ти напъва стъклата, а едно стъкло се вдига за 5-6 секунди. Много коли са се прецакали именно от това нещо, понеже трябва да се сложи един модул точно за тая цел, а никой не го слага. Не знам обаче при Галанта дали си има изключвател след като се вдигне стъклото. Но факт е, че тая аларма симулира все едно, че е натиснато копчето в продължение на 30-40 секунди и не се знае до кога ще издържи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 Аз на 2 коли съм си слагал допълнително комфорт модул, струва около 15 кинта и за още 20 ти го монтират с към алармата и няма гриижи , явно всичко си е сметнато както трябва , поне при мен не е имало такива . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 (редакция) започва да тече маса около 30-40 секунди и през това време ти напъва стъклата, а едно стъкло се вдига за 5-6 секунди. Много коли са се прецакали именно от това нещо, понеже трябва да се сложи един модул точно за тая цел, а никой не го слага. Да, ако се върже директно към мотора. Ако е преди него трябва да си има изключвател, който сработва при автоматичния режим + защита евентуално. Би трябвало да може да се свърже и след ETACS-а. Интересно ми е защо са ползвани резистори вместо диоди. Също това захранване, което след време изчезва може да се подаде от другаде, докато е натиснат бутона, но си мисля, че до самите врати трябва да има напрежение и след това. Също и запояването на проводници по средата на пътечките може сериозно да ги повреди. По-добре е било върху спойките на елементите, които свързват. струва около 15 кинта и за още 20 ти го монтират Струва малко повече, но е безсмислено да се слага такова нещо на кола с автоматични стъкла, като може да се направи за стотинки. P.S. Следващия етап е да се сложи обемен датчик + някаква логика която да ги вдига и сваля, лятото да не става горещо вътре. Редактирано 3 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 3 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 3 юни 2012 Прав си колега написал съм резистори а те са диоди . Ако напрежение се взима от другаде, ще имаме една постоянна утечка, което трябва да се избягва. Запояването се прави много прецизно така че да няма проблеми с веригата. Дне установих че и пищялката за включени фарове не работи, тоест този резнат кабел си е вършил бая работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 (редакция) Напълно безсмилено според мен кълцане по инсталацията... Ами ако ИСКАМ да останат отворени прозорците, ама да си пусна алармата, че да не излиза детето кво правим? Хората са го измислили да си зависи от теб да вземеш решение, все за 20 секунди след като спреш трябва да си наясно ще ги затваряш ли или не, но.. нещо трябва да се чопли явно, няма как :icon_blush: . Редактирано 3 юни 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 3 юни 2012 Сподели Публикувано 3 юни 2012 (редакция) А добър ден, че си резнал пищялката... Това захранване ще минава през релето, докато ти работи сигнала за вдигане, не постоянно че да има някаква утечка. И тези бая дебели проводници ги огъни два три-пъти както се държат за платката и ще ме разбереш за какво ти говоря. Ами ако ИСКАМ да останат отворени прозорците. Просто ще изключи автоматичното вдигане и ще действа с дистанционното. Редактирано 3 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Здравей колега! Аз тази процедура я минах преди няколко години. Почти по същия начин го направих, но аз слових направо 4-ри релета. Компютъра следи затварянето на шоф.вратата, а не отварянето й. В крайна сметка пак съм без тази екстра, защото:1-во, времето от 20 сек. ме притеснява, че може да остане пак някой прозорец отворен (ако заключа колата след това време).2-ро и най-лошо е това, че прекъсвайки кабела, който дава инфо на компютъра, колата остава без друга важна екстра- зумера за забравени фарове. Май ще е най-добре да се монтира аларма с функция комфорт или модули, за вдигане на стъкла, но така ще е нужно да се пускат кабели във всяка врата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 (редакция) Да, ако се върже директно към мотора. Ако е преди него трябва да си има изключвател, който сработва при автоматичния режим + защита евентуално. Би трябвало да може да се свърже и след ETACS-а. Интересно ми е защо са ползвани резистори вместо диоди. Също това захранване, което след време изчезва може да се подаде от другаде, докато е натиснат бутона, но си мисля, че до самите врати трябва да има напрежение и след това. Също и запояването на проводници по средата на пътечките може сериозно да ги повреди. По-добре е било върху спойките на елементите, които свързват. Струва малко повече, но е безсмислено да се слага такова нещо на кола с автоматични стъкла, като може да се направи за стотинки. P.S. Следващия етап е да се сложи обемен датчик + някаква логика която да ги вдига и сваля, лятото да не става горещо вътре. Струва даже по-малко ...все пак аз съм го плащал 2 пъти . и както по долу Веско казва, отделно модул е по-добре ... Редактирано 4 юни 2012 от ipj Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Такъв който е за нагоре и надолу за под 15лв? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 4 юни 2012 Сподели Публикувано 4 юни 2012 Такъв който е за нагоре и надолу за под 15лв?Само за затваряне е . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dinamitko Публикувано 8 юни 2012 Сподели Публикувано 8 юни 2012 Аз пък ще кажа браво на колегата Rafaelo, че си е направил труда да качи снимки и да обясни подробно какво е направено. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif ..че и бира ни е почерпил даже накрая http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif. Разбира се , всеки ще си прецени дали му е удобно или не това, но още веднъж браво и нека да има повече като него. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 8 юни 2012 Сподели Публикувано 8 юни 2012 Аз пък ще кажа браво на колегата Rafaelo, че си е направил труда да качи снимки и да обясни подробно какво е направено. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/good.gif ..че и бира ни е почерпил даже накрая http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drinks.gif. Разбира се , всеки ще си прецени дали му е удобно или не това, но още веднъж браво и нека да има повече като него. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif+1 :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 9 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 9 юни 2012 Мерси колеги, в крайна сметка търсих точно такива отговори и пуснах темата изцяло с цел да помогна на хора, които биха желали да имат същата екстра, а не да получа критики, и мнения колко безполезна е екстрата и колко неща съм развалил по пътя. В крайна сметка всеки преценява кое е по-важно за него. Аз мисля че екстрата си заслужава защото всеки път като видя отворен прозорец, трябва да влизам в колата, да врътвам ключа, да затварям с копчетата, излизам и пак заключвам. Губене на време е особено ако бързаш и закъсняваш за работа :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 10 юни 2012 Сподели Публикувано 10 юни 2012 (редакция) Хубаво не искаш критики, да речем и че е прекалено сложно да си създадеш навик да цъкаш по веднъж четирите копчета след като извадиш ключа, но това че: 1. Алармата вероятно ти напъва моторите и платката без да мери дали реално има нужда от затваряне на стъклото2. Нямаш вече зумер за забравени фарове3. Поено е по пътечките на платката вместо по островчетата и от вибрациите има голяма вероятност да се отлепи пътечка .. тези неща не ги коментираш, а пък са си за критика.. или най-малкото е важно да им се обърне внимание от бъдещите ентусиасти, на които искаш да бъдеш полезен. Поздрав. Редактирано 10 юни 2012 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 10 юни 2012 Сподели Публикувано 10 юни 2012 Мерси колеги, в крайна сметка търсих точно такива отговори и пуснах темата изцяло с цел да помогна на хора, които биха желали да имат същата екстра, а не да получа критики, и мнения колко безполезна е екстрата и колко неща съм развалил по пътя. В крайна сметка всеки преценява кое е по-важно за него. Аз мисля че екстрата си заслужава защото всеки път като видя отворен прозорец, трябва да влизам в колата, да врътвам ключа, да затварям с копчетата, излизам и пак заключвам. Губене на време е особено ако бързаш и закъсняваш за работа :rolleyes: Aз също съм за тази екстра, но така както я имаш ти е не препоръчително, защото бъди сигурен, че ще изгубиш много повече време и нерви (дори и да не закъсняваш за работа), когато само веднъж си намериш акумулатора изтощен, заради забравените фарове.Другият вариант е, да се ползва така направена инсталация в комплект с друга инсталация за автоматични фарове, примерно. Или пък да се отвори модула, който се намира зад бушоните в купето и да се преправи така, че да не спира захранването към ел.стъклата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 юни 2012 Сподели Публикувано 10 юни 2012 Според схемите след ETACS има едно реле, което изключва стъклата. Ако то се задейства заедно със сигнала за вдигане проблема се решава. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/PHDE9608_GALANT_97_ELECTRICAL_WIRING.pdf Може по принцип да се направи и без запояване по платката с бутоните. Стъклата имат защита и изключвател, които си работят и при нормалната им работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 10 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 10 юни 2012 (редакция) Според схемите след ETACS има едно реле, което изключва стъклата. Ако то се задейства заедно със сигнала за вдигане проблема се решава. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Galant/Manuals/1997-2001%20Galant%20Wiring%20Diagrams/PHDE9608_GALANT_97_ELECTRICAL_WIRING.pdf Може по принцип да се направи и без запояване по платката с бутоните. Стъклата имат защита и изключвател, които си работят и при нормалната им работа. Мерси колега, точно това щях да отговоря на прекалено притеснения колега по-горе. Моторите си имат защити, ако сте забелязали като натиснете копчето на прозореца който е затворен има едно цък, след което следва второ цък. Мислиш ли че японците ще оставят децата които обичат да си играят с копчетата да изгърмят моторите на прозорците. Разбира се че има защита!!! Относно запояването, не е поено по пътечките а по точките които са си направени за поене! Над тези точки стоят резистори и други компонени. Спойката е напълно естествена и не уврежда по никакъв начин схемата. Ако си разглобявал блока ще разбереш за какво говоря. Стига си плашил народа. За навика няма какво да коментирам. Както казах, всеки си избира екстрите. А да... и за зумера, много скоро ще оправя и тази екстра по съвсем естествен път, но няма да коментирам от сега. Искам първо да видя резултата и да го тествам. Редактирано 10 юни 2012 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 юни 2012 Сподели Публикувано 10 юни 2012 (редакция) Оправи му жицата и после свържи алармата и към релето за стъклата или след него - както ти е по-удобно. http://img651.imageshack.us/img651/4598/64466122.png Най-добре към C116 (10 - оранжева със синьо), ако управлението е по маса. В противен случай трябва да вземеш за дублиращото реле захранване от същия предпазител. Редактирано 10 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 юни 2012 Сподели Публикувано 10 юни 2012 Ако това се прави с аларма, която ги задейства с къс импулс е по-добре да се свърже към ACC на конектора на ETACS с един диод преди това на съществуващия проводник, за да може да се вдигнат стъклата при автоматичен режим. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 10 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 10 юни 2012 Много полезна информация. Мерси колега. Алармата изпраща импулс да, към релето и релето задържа един вид бутона за вдигане не стъклата. Всъщност алармата е доста advanced с remote start и ужасно много други екстри. Дойде от щатите, закупих я след доста препоръки от сайтове и други хора които са използвали тази марка. Продукта е доста качествен, спокойно мога да я сложа в друг автомобил ако се наложи, та ...... не говорим с некачествен продукт Още веднъж много благодаря за схемата. Трябва да си сваля целия файл и да разгледам подробно :icon_thumbup: :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DareDevil123 Публикувано 26 юни 2012 Сподели Публикувано 26 юни 2012 (редакция) Здравейте колеги ! Колата ми не е като вашите, но все пак не виждам това да е проблем. Става въпрос за Дачия Сандеро Е0, допълнително е монтирано централно заключване и е вързано към алармата: http://www.stbbg.com/files/upload/615ecc477c3748fea8cca987c23ebdbd4362b9a0.pdfСега съм си поръчал всичко необходимо, за да си сложа предни ел. стъкла. А понеже искам, когато включа алармата да ми се вдигат и предните стъкла, ще си взема и модулче. В сайта на Б*М има подходящо, което е с токови защити и до колкото съм информиран, няма да мъчи моторчетата излишно. Тоест, след като срещне трудност и тока се повиши, модула ще изключва моторчето на ел. стъклото.Открих схема за модул на Б*М, но е за 4-ри стъкла, ама сигурно и този модул, който съм си харесал е с подобна схема.http://store.picbg.net/pubpic/AE/3D/249f6beefb9fae3d.JPGЕто и цялата му схема: http://dox.abv.bg/files/listtree;jsessionid=C67C8E9B685B0A4F82DE92A44E4B83D3.dox01До тук правилно ли съм се ориентирал ? Та много моля, някой да ми каже, как точно да свържа модула ? До колкото разбрах, модула се вързва към някой кабел за централното заключване, за да може като включа алармата и се заключат вратите, модула да подаде сигнал и да вдигне стъклата. Така ли е ? Всякаква помощ ще е полезна, понеже познанията ми в тази област са доста слаби. Но с помощ от Вас, вярвам, че ще се справя. И да попитам, дали ще има паразитна (да ми пада акумулатора, като не карам колата няколко дни) консумация от машинките за ел. стъклата, понеже смятам да им хвана плюс, директно от акумулатора (през бушон разбира се) ? Редактирано 26 юни 2012 от DareDevil123 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 27 юни 2012 Сподели Публикувано 27 юни 2012 Ехеее, аз тази екстра си я направих преди няколко месеца и щях да публикувам подробно как... и снимки забравих да направя...Уточнявам само че съм я направил без да се "скопява" нищо по автомобила и всичко от типа на плафон, сигнализация за запалени фарове и т.н. си ми работи. За съжаление вече много подробности не помня но ако е необходимо някой ден ще си направя труда да разглобя наново всичко и със снимков материал да помогна ако има желаещи. Принципно по почти същия начин съм започнал като колегата "DareDevil123" но се сещам че монтирах и едно реле за време с което да "излъжа" компютъра да не "гаси" модула за управление. Съжалявам за беглото обяснение което правя в момента но наистина за подробности не се сещам в момента, но съм сигурен че който се е запознал по-сериозно с управлението на стъклата ще се досети какво съм правил.П.С.Просто исках да ви кажа че има вариант да стане без да се променя нищо по колата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 27 юни 2012 Сподели Публикувано 27 юни 2012 Ехеее, аз тази екстра си я направих преди няколко месеца и щях да публикувам подробно как... и снимки забравих да направя...Уточнявам само че съм я направил без да се "скопява" нищо по автомобила и всичко от типа на плафон, сигнализация за запалени фарове и т.н. си ми работи. За съжаление вече много подробности не помня но ако е необходимо някой ден ще си направя труда да разглобя наново всичко и със снимков материал да помогна ако има желаещи. Принципно по почти същия начин съм започнал като колегата "DareDevil123" но се сещам че монтирах и едно реле за време с което да "излъжа" компютъра да не "гаси" модула за управление. Съжалявам за беглото обяснение което правя в момента но наистина за подробности не се сещам в момента, но съм сигурен че който се е запознал по-сериозно с управлението на стъклата ще се досети какво съм правил.П.С.Просто исках да ви кажа че има вариант да стане без да се променя нищо по колатаЕ как може да не знаеш, какво си правил???:icon_doh: Вземи си събери мислите колега, та да ни светнеш още малко. П.С. Дачия Сандеро Е0 ли си купил?? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 27 юни 2012 Сподели Публикувано 27 юни 2012 Е как може да не знаеш, какво си правил???:icon_doh: Вземи си събери мислите колега, та да ни светнеш още малко. Наистина съжалявам просто детайлите вече съм ги позабравил а и го правих с един приятел в гаража му та единия мери другия свързва... Доколкото се сещам компютъра гаси модула около 15 секунди след като извадиш ключа от таблото а с релето за време след изваждане на ключа имитирах на компютъра че колата е на контакт още N на брой време. Пак казвам това е по груби спомени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.