Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Помпа налягане GDI


Препоръчано мнение

Здравейте ,

моята Каризма 1,8 GDI 1999г. XMCLNDA2AWF119180 при постоянна газ , колата на моменти все едно се "отпушва"

и ускорява.Почистил съм ЕГР , колекторите , смених лули , свещи , горивните филтри и въздушния. Милен смени ролки ремъци семеринги на валовете , но нямах време за този проблем.След дълго ровене по форума стана ясно че пак ще се ходи до Пловдив.Въпроса ми е дали проблема ще да е от помпата / подлежи ли на ремонт ? /и колко време ще отнеме ремонта?

Благодаря предварително / и на Милен най вече /

Редактирано от mdimitrovm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, като си ходил при Милен, значи му знаеш телефона!

Е що не му се обадиш с тия въпроси - мислиш, че няма да ти отговори ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да ти кажа и аз го имам същия проблем както и едно пърпорене от ауспуха като се запали първия път на студен мотор колата. Какво ли не прави Милен (дюзи, лули, бобини сменя) освен, че чистихме нагари преди това и т.н. , но този проблем си остава и до сега...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

този проблем и аз го имам със бълбукането от ауспуха, но трае около 30 секунди когато е запаля студена, след това се нормализира всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същия проблем , като леко препукване се чува от ауспуха . Ако има колеги които са се зблъсквали с този проблем нека споделят . И само да попитам един въпрос има ли вероятност да е от катализатора.

Редактирано от chkl
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същия проблем , като леко препукване се чува от ауспуха . Ако има колеги които са се зблъсквали с този проблем нека споделят . И само да попитам един въпрос има ли вероятност да е от катализатора.

 

Не. След смяна продължава пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като е по-студено се случва нещо такова - да работи с малко по-особен пръхтящ звук от ауспуха - дали нещо е издухано безвъзвратно не мога да кажа. Обаче си мисля дали не е нещо софтуерно, защото като се бутне съвсем леко газта, колкото да излезе от празен ход и си заработва тихо или като мине малко време. И си мисля за този катализатор, щом сте направили почти всичко възможно... На празен ход трябва да работи на обеднена смес, но газовете нямат температура да активират достатъчно бързо катализатора и работи в друг режим първоначално, за да го загрее. Интересно ми е по VIN номер какво ви излиза, дали колата не е правена за немско - там са с друг номер на ECU т.е. има някъде някаква разлика, която е причината за пораждане на теорията ми. По принцип за европейските GDI двигатели според литературата има режим "two stage combustion" и може при определени условия да настъпват някакви промени в него, които да правят този звук по-отчетлив.

 

http://img542.imageshack.us/img542/4456/13gdi.jpg

 

За да се загрее катализатора след като е възпламенена първоначалната смес се инжектира втори път гориво (след запалването) в такта на разширение и така се постига много по-висока температура на газовете. Това гориво може да продължи да гори и след изпускането на газовете от цилиндъра. Даже е разработен специален колектор за тази цел: http://210.101.116.115/fisita/pdf/A140.pdf

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Катализатора и да го няма е все тая в случая. Това си е функция за бързо достигане на работната му температура. Тогава по някаква причина при някои има по-странен шум.

 

Иначе за изпускателната система - всяка не добре премислена промяна в нея води до спад в производителността и повече шум. Например имах кофти шум в ниските обороти и ми се струваше, че до 3000 оборота върви по-малко от преди при пълна газ. Оказа се пукнатина в задната страна на средното гърне (резонатора), после нещата се оправиха и въпросния шум от двигателя го няма. Изпускателните системи са изчислени за конкретния двигател (и автомобил) и газовете от него да преминават оптимално лесно без значение от оборотите и да се запази ниско нивото на шума, без да се получават резонанси и стоящи вълни. Ако махнеш катализатора и сложиш тръба на негово място гарантирано ще стане по-зле, а и при прегледите вече е затегнато положението.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ехех в кви разсъждения се забъркахте.....Не е от катализатори, режими и тем подобни фантазии.

От моита кола последно свалях някакви части за да оправя една закъсала (на зор беше работата)...След като си набавих други части от моргите, тоз проблем за които пишете при мен изчезна. Сега остана да си спомня какво съм раздавал и какво съм сменял. Мамка й аз се опитвам да я разваля а тя става все по-добре и по-добре, пък как върви... Та определено е от датчик, но какви магии съм правил страх ме е да си помисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз много добре знам какво съм сменял.....Ама сега трябва една кола с такъв проблем и да почна да прехвърлям по обратния ред. Скоро и това ще стане....като гледам моита около 25-ти ще иде за скраб. Преди това трябва да съм се обзавел с друга кола, и то задължително развалена ще търся да я купя, че ако е здрава няма да ми е интересно :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Възможно ли е това пърпорене да се получава от датчика за температура на въздуха, този който е в кутийката с дебитомера?

http://imageshack.us/photo/my-images/717/60564997.png/

Редактирано от Addicted
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Ако мога да помогна на тези които имат този проблем . Пърпоренето от ауспуха се получава дори при незначителен пробив на изпускателната система.Също така пти смяна на гърне отстраневане на катализатор и т.н. Последно премахнат катализатор и предпоследно гърне , колата определено се отпуши макар и по шумна.Досега зареждах на прехвалени бензиностанции 98 и 100 октана.Наложи ми се веднъж да заредя на "шибания " Петрол и колата заспа .Няма прекъсване , набира много добре. Това не е реклама. Споделям ако мога да съм полезен на някой.

Редактирано от mdimitrovm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Това пърпорене и при мене го има. Нямам катализатор отдавна,а дали с него или не си беше същото. Странно защо като докосна газта колкото да вдигне 50-100 оборота и не пърпори. С ел.дросел съм,ако вие сте с жила бих го изключил като вариант. Някой датчик бих казал,и нещо свързано с празния ход,другото е че топла не го први,кой кара колата д държи по високи обороти като е студена? Може тук по пътя на логиката да стигнем до отговор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...