pkolev89 Публикувано 20 Май 2012 Сподели Публикувано 20 Май 2012 (редакция) Колеги, имам проблем с дроселовата клапа. Интересува ме има ли разлика м/у тази на Каризма 1.6 90k.s. и 1.6 99 k.с., за да знам какво да търся, понеже този двигател 99k.с е голяма рядкост.Ако няма разлика м/у двете , по-лесно ще си намеря... ако някой е наясно - пишете. Благодаря предварително http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Моля, съобразявайте се с правилата и пишете на Кирилица Редактирано 21 Май 2012 от Hristo Писане на латиница Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 23 Май 2012 Сподели Публикувано 23 Май 2012 (редакция) ...понеже този двигател 99k.с е голяма рядкост.Ако няма разлика м/у двете , по-лесно ще си намеря... ако някой е наясно - пишете. Благодаря предварително Абе намират се тук там 99кс .Какво и е на твоята клапа? Редактирано 23 Май 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pkolev89 Публикувано 23 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2012 Проблема е че си мени оборотите, като върви по инерция ги качва до 1500 об. и падат а като спра на място ги закрепя на 2000 оборота. Сменях датчик на дросела, има подобрение но сега като е студена няма смукач, а като загрее много качва оборотите над 1000, също така като пусна климатика не работи на нормални обороти а падат на около 300 - 400 оборота. Съмненията ми са за повреден стъпков мотор, но предпочитам да си взема цял дросел със всичко по него и само да го сложа без да се занимавам с настройки на датчици и некадърни майстори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pkolev89 Публикувано 24 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 24 Май 2012 (редакция) Наясно сам че трябва да се настрои и ходих да ми го настроят в сервиз с доста сериозна техника, но подобрение няма. Има два варианта или датчика не е същия или не е от него. Датчика го свалих от двигател на колт 1.6 на външен вид двигателя няма никакви разлики. А и в сервиза ми казаха че най-вероятно е стъпков мотор при положение че сутрин когато е студена в повечето от случаите гасне и на климатик и падат оборотите. Един вид когато и трябват високи обороти те падат и от време на време си ги мени сама както си иска. Редактирано 24 Май 2012 от pkolev89 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 Май 2012 Сподели Публикувано 24 Май 2012 Аз пък съм почти убеден че проблема изобщо не е в клапата и моторчето, нито датчика или настроиката му. Клапата сама посебе си няма какво да и стане, датчика си го сменил, остава моторчето. Имам поне три и все се опитвам да ги дам на някой, ама все проблема излиза на друго място......Само че ако искаш да ти пратя, няма да мога.....Вероятноста да ми го върнеш изгоряло е голяма, затова предлагам като имаш път към Пловдив се обади, ако е от моторчето ще те уредя, ако е това другото за което говоря, ще ти я оправя :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 25 Май 2012 Сподели Публикувано 25 Май 2012 При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pkolev89 Публикувано 25 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2012 При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)? Ами предполагам че и при теб проблема ще е същия, долу горе разликата между мене и тебе е че при мен каквото прави на газ това прави и на бензин. Вече знаеш човека който ги лекува http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif аз мисля да спра да барникам разни работи от които не разбирам и да го посетя при първа възможност http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pkolev89 Публикувано 12 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 12 юни 2012 Проблемът вече е решен благодарение на Милен. Той ми оправи колата и смятам че спестих доста средства, нерви и време. Оказа се изгорял чип в ЕКУ-то, стъпково моторче и неправилно регулиран датчик на дросела. Всичко на всичко му трябваха 2 часа на човека за да открие и реши проблема. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 12 юни 2012 Сподели Публикувано 12 юни 2012 (редакция) Значи от ECU-то, за жалост аз съм на 400км от Пловдив, хубаво е че сте открили проблема, поне да се ориентирам какво да търся. Значи и стъпковото беше изгоряло или чипа ,който контролира МПХ?А колко ти струваше това удоволствие ако не е тайна и колко струва този чип? Редактирано 12 юни 2012 от TKolev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pkolev89 Публикувано 13 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2012 Значи от ECU-то, за жалост аз съм на 400км от Пловдив, хубаво е че сте открили проблема, поне да се ориентирам какво да търся. Значи и стъпковото беше изгоряло или чипа ,който контролира МПХ?А колко ти струваше това удоволствие ако не е тайна и колко струва този чип? Беше ми изгорял чипа, който командва стъпковото моторче и самото стъпково моторче също не ставаше. Целия ремонт с частите и труда ми излезе 110 лв. което не е никак много като се има в предвид че частите не са много евтини а и съм на 100 % убеден че никой нямаше да го отвори това ECU да го оправи а щяха да ми кажат да си намеря ново евентуално ако някой беше го установил този проблем. Сам си прецени дали ти е голям проблем да си караш така колата, пък и не е казано че при теб няма да е от нещо друго.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 24 октомври 2012 Сподели Публикувано 24 октомври 2012 При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)?Здравейте колеги , днес ходих на диагностика послучай горният проблем.Човека ми каза, че ECU-то подава сигнал към МПХ и го командва но не се знае дали то се движи,май ще трябва да си взема друго и да пробвам. Замерхвах му намотките не са изгорели. Знае ли някой дали е нормално дроселовата клапа да е отворена 4 градуса?Някой ако има РАБОТЕЩО МПХ да пише на ЛС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godji307 Публикувано 24 октомври 2012 Сподели Публикувано 24 октомври 2012 А какво е МПХ...нещо май съм пропуснал. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niko Публикувано 25 октомври 2012 Сподели Публикувано 25 октомври 2012 А какво е МПХ...нещо май съм пропуснал. :icon_blush: Машинката за празния ход ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
godji307 Публикувано 25 октомври 2012 Сподели Публикувано 25 октомври 2012 (редакция) Машинката за празния ход ...Тоест стъпковото моторче,нали.Благодаря... :drinks: Редактирано 25 октомври 2012 от godji307 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 25 октомври 2012 Сподели Публикувано 25 октомври 2012 Тоест стъпковото моторче,нали.Благодаря... :drinks:Точно така. Моето го извадих , като дам на контакт се мъчи да да отвори но не успява, само си убира луфтовете от лагерчетата, които се въртят в леглата си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 27 октомври 2012 Сподели Публикувано 27 октомври 2012 Здравейте колеги, вчера смених дроселовата клапа, МПХ и TPS , но при студен двигател положението е същото.Незнам вече в какво да се съмнявам.Какво ще кажете за дебитомера? Дали играе роля? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 27 октомври 2012 Сподели Публикувано 27 октомври 2012 (редакция) Играе роля, но е изключително трудно да се прецака от самосебе си. Какви стойности показва компютъра? Там на диагностиката гледаха ли ги или само са мерили при МПХ, без да знаят какви стойности да очакват? Може и проблема ти да няма нищо общо. Трябва ти качествена диагностика, а не смяна на части просто ей-така. Сега пресметни колко ти струва новата клапа и дали разкарването до Пловдив например нямаше да е по-евтино. Редактирано 27 октомври 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 27 октомври 2012 Сподели Публикувано 27 октомври 2012 Играе роля, но е изключително трудно да се прецака от самосебе си. Какви стойности показва компютъра? Там на диагностиката гледаха ли ги или само са мерили при МПХ, без да знаят какви стойности да очакват? Може и проблема ти да няма нищо общо. Трябва ти качествена диагностика, а не смяна на части просто ей-така. Сега пресметни колко ти струва новата клапа и дали разкарването до Пловдив например нямаше да е по-евтино.Сложна работа е това качествената диагностика тук. При температура 34*С в дебитомера , съпротивлението на термистора (между крачета 5 и 6 )е 1,4кОм. Според графиката за изменение на съпротивлението от температурата,това трябва да са около 50*С.Абе аз да имам малко отпуска ще отида ама няма кога . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 октомври 2012 Сподели Публикувано 27 октомври 2012 Остави го дебитомера, имат си проблеми.... ама не точно такива. Значи оборотите ти правят проблем на студено, а на загрял двигател стабилни ли са или колкото повече загрява двигателя по-високи стават. Като завъртиш волана енергично на ляво и надясно вдигат ли се. Като пуснеш климатик вдигат ли се, електрически като се натовари системата какво става. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 28 октомври 2012 Сподели Публикувано 28 октомври 2012 Остави го дебитомера, имат си проблеми.... ама не точно такива. Значи оборотите ти правят проблем на студено, а на загрял двигател стабилни ли са или колкото повече загрява двигателя по-високи стават. Като завъртиш волана енергично на ляво и надясно вдигат ли се. Като пуснеш климатик вдигат ли се, електрически като се натовари системата какво става.Когато е студен двигателят оборотите не се повишават дори са ниски към 600об, след като позагрее са си стабилни около 800об без колебания.Като се натовари електрически, оборотите падат, не се поддържат нормалните.На диагностиката ми казаха, че се подава сигнал до МПХ.Незнам в какво да се съмнявам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 октомври 2012 Сподели Публикувано 28 октомври 2012 Когато е студен двигателят оборотите не се повишават дори са ниски към 600об, след като позагрее са си стабилни около 800об без колебания.Като се натовари електрически, оборотите падат, не се поддържат нормалните.На диагностиката ми казаха, че се подава сигнал до МПХ.Незнам в какво да се съмнявам.Така, както го обяснявате, проблема е в моторчето на празния ход - МПХ,което управлява празния ход и "смукача"........когато е студен мотора, той трябва да държи от 1100 до 1700 об./мин.( средно 1500) за 1-2 мин. след което бавно падат на долу, това става чрез това МПХ.......то държи иоб. стабилни, когато се вкл. консуматор ,напр. фарове, климатик и т.н..........най вероятно МПХ е повредено и се нуждае от смяна, по малко вероятно е драйвера за управление на МПХ вътре в ЕКУ-то да е изгоряло, тъй като ако са се окъсили намотките на МПХ исъпротивлението е по малко ,тогава тока през драйвера е по голям и той изгаря.....има вероятност и защитата да му е изгоряла, което е вътре в ЕКУ-то пак.........трябва да се замерят и проверят тези неща и тогава да се вади извода...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 29 октомври 2012 Сподели Публикувано 29 октомври 2012 Така, както го обяснявате, проблема е в моторчето на празния ход - МПХ,което управлява празния ход и "смукача"........когато е студен мотора, той трябва да държи от 1100 до 1700 об./мин.( средно 1500) за 1-2 мин. след което бавно падат на долу, това става чрез това МПХ.......то държи иоб. стабилни, когато се вкл. консуматор ,напр. фарове, климатик и т.н..........най вероятно МПХ е повредено и се нуждае от смяна, по малко вероятно е драйвера за управление на МПХ вътре в ЕКУ-то да е изгоряло, тъй като ако са се окъсили намотките на МПХ исъпротивлението е по малко ,тогава тока през драйвера е по голям и той изгаря.....има вероятност и защитата да му е изгоряла, което е вътре в ЕКУ-то пак.........трябва да се замерят и проверят тези неща и тогава да се вади извода......Това го знам ,но на старото МПХ намотките му бяха здрави (около 30ом всяка), смених го пак със "здраво" и пак същата работа.Ако му беше изгорял драйвер или защита щеше ли да поддържа стабилни обороти като загрее? Когато е загрял мотора, като форсирам и пусна газта оборотите заковават на нормалните без колебания.Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 октомври 2012 Сподели Публикувано 29 октомври 2012 .Ако му беше изгорял драйвер или защита щеше ли да поддържа стабилни обороти като загрее? Щеше колега........Когато е загрял мотора, като форсирам и пусна газта оборотите заковават на нормалните без колебания.Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат.Именно това значи че системата не работи, ако не е МПХ-то ,тогава остава другото,което ти казах по горе........Ако искаш, свали си ЕКУ-то и ми го прати .......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 30 октомври 2012 Сподели Публикувано 30 октомври 2012 Как може да се разбере , че има проблем в ECU-то? До колкото знам ,лампата "Check Engine" не свети при проблеми в ECU (моята НЕ свети), при диагностиката няма ли да излезе някакъв проблем? Подлежи ли на ремонт ECU? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
стивън-69 Публикувано 30 октомври 2012 Сподели Публикувано 30 октомври 2012 "Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат.".След това компенсира ли ги?Ако включиш втори консуматор какво се случва?Да не е се окаже алтернатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.