Премини към съдържание

Дросел клапа


Препоръчано мнение

Колеги, имам проблем с дроселовата клапа. Интересува ме има ли разлика м/у тази на Каризма 1.6 90k.s. и 1.6 99 k.с., за да знам какво да търся, понеже този двигател 99k.с е голяма рядкост.

Ако няма разлика м/у двете , по-лесно ще си намеря... ако някой е наясно - пишете. Благодаря предварително http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

 

 

Моля, съобразявайте се с правилата и пишете на Кирилица

Редактирано от Hristo
Писане на латиница
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...понеже този двигател 99k.с е голяма рядкост.

Ако няма разлика м/у двете , по-лесно ще си намеря... ако някой е наясно - пишете. Благодаря предварително

 

 

 

Абе намират се тук там 99кс .Какво и е на твоята клапа?

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че си мени оборотите, като върви по инерция ги качва до 1500 об. и падат а като спра на място ги закрепя на 2000 оборота. Сменях датчик на дросела, има подобрение но сега като е студена няма смукач, а като загрее много качва оборотите над 1000, също така като пусна климатика не работи на нормални обороти а падат на около 300 - 400 оборота. Съмненията ми са за повреден стъпков мотор, но предпочитам да си взема цял дросел със всичко по него и само да го сложа без да се занимавам с настройки на датчици и некадърни майстори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наясно сам че трябва да се настрои и ходих да ми го настроят в сервиз с доста сериозна техника, но подобрение няма. Има два варианта или датчика не е същия или не е от него. Датчика го свалих от двигател на колт 1.6 на външен вид двигателя няма никакви разлики. А и в сервиза ми казаха че най-вероятно е стъпков мотор при положение че сутрин когато е студена в повечето от случаите гасне и на климатик и падат оборотите. Един вид когато и трябват високи обороти те падат и от време на време си ги мени сама както си иска.

Редактирано от pkolev89
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм почти убеден че проблема изобщо не е в клапата и моторчето, нито датчика или настроиката му. Клапата сама посебе си няма какво да и стане, датчика си го сменил, остава моторчето. Имам поне три и все се опитвам да ги дам на някой, ама все проблема излиза на друго място......Само че ако искаш да ти пратя, няма да мога.....Вероятноста да ми го върнеш изгоряло е голяма, затова предлагам като имаш път към Пловдив се обади, ако е от моторчето ще те уредя, ако е това другото за което говоря, ще ти я оправя :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)?

 

Ами предполагам че и при теб проблема ще е същия, долу горе разликата между мене и тебе е че при мен каквото прави на газ това прави и на бензин. Вече знаеш човека който ги лекува http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif аз мисля да спра да барникам разни работи от които не разбирам и да го посетя при първа възможност http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/yes3.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Проблемът вече е решен благодарение на Милен. Той ми оправи колата и смятам че спестих доста средства, нерви и време. Оказа се изгорял чип в ЕКУ-то, стъпково моторче и неправилно регулиран датчик на дросела. Всичко на всичко му трябваха 2 часа на човека за да открие и реши проблема. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи от ECU-то, за жалост аз съм на 400км от Пловдив, хубаво е че сте открили проблема, поне да се ориентирам какво да търся. Значи и стъпковото беше изгоряло или чипа ,който контролира МПХ?

А колко ти струваше това удоволствие ако не е тайна и колко струва този чип?

Редактирано от TKolev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи от ECU-то, за жалост аз съм на 400км от Пловдив, хубаво е че сте открили проблема, поне да се ориентирам какво да търся. Значи и стъпковото беше изгоряло или чипа ,който контролира МПХ?

А колко ти струваше това удоволствие ако не е тайна и колко струва този чип?

 

Беше ми изгорял чипа, който командва стъпковото моторче и самото стъпково моторче също не ставаше. Целия ремонт с частите и труда ми излезе 110 лв. което не е никак много като се има в предвид че частите не са много евтини а и съм на 100 % убеден че никой нямаше да го отвори това ECU да го оправи а щяха да ми кажат да си намеря ново евентуално ако някой беше го установил този проблем. Сам си прецени дали ти е голям проблем да си караш така колата, пък и не е казано че при теб няма да е от нещо друго....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

При мене също не се качват оборотите като е студена, като позагрее няма проблеми.На газ пък работи по добре от колкото на бензин.Като изфорсирам и пусна педала на газта оборотите падат и стрелката се заковава на около 800об ,а на бензин първо падат под оборотите на празен ход и след това се нормализират.Като загрее държи 1000-1100об :icon_hmm: .Възможни причини (знам че са много)?

Здравейте колеги , днес ходих на диагностика послучай горният проблем.Човека ми каза, че ECU-то подава сигнал към МПХ и го командва но не се знае дали то се движи,май ще трябва да си взема друго и да пробвам. Замерхвах му намотките не са изгорели. Знае ли някой дали е нормално дроселовата клапа да е отворена 4 градуса?

Някой ако има РАБОТЕЩО МПХ да пише на ЛС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво е МПХ...нещо май съм пропуснал. :icon_blush:

 

Машинката за празния ход ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Машинката за празния ход ...

Тоест стъпковото моторче,нали.Благодаря... :drinks:

Редактирано от godji307
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест стъпковото моторче,нали.Благодаря... :drinks:

Точно така. Моето го извадих , като дам на контакт се мъчи да да отвори но не успява, само си убира луфтовете от лагерчетата, които се въртят в леглата си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, вчера смених дроселовата клапа, МПХ и TPS , но при студен двигател положението е същото.Незнам вече в какво да се съмнявам.Какво ще кажете за дебитомера? Дали играе роля?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Играе роля, но е изключително трудно да се прецака от самосебе си. Какви стойности показва компютъра? Там на диагностиката гледаха ли ги или само са мерили при МПХ, без да знаят какви стойности да очакват? Може и проблема ти да няма нищо общо. Трябва ти качествена диагностика, а не смяна на части просто ей-така. Сега пресметни колко ти струва новата клапа и дали разкарването до Пловдив например нямаше да е по-евтино.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Играе роля, но е изключително трудно да се прецака от самосебе си. Какви стойности показва компютъра? Там на диагностиката гледаха ли ги или само са мерили при МПХ, без да знаят какви стойности да очакват? Може и проблема ти да няма нищо общо. Трябва ти качествена диагностика, а не смяна на части просто ей-така. Сега пресметни колко ти струва новата клапа и дали разкарването до Пловдив например нямаше да е по-евтино.

Сложна работа е това качествената диагностика тук. При температура 34*С в дебитомера , съпротивлението на термистора (между крачета 5 и 6 )е 1,4кОм. Според графиката за изменение на съпротивлението от температурата,това трябва да са около 50*С.

Абе аз да имам малко отпуска ще отида ама няма кога :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Остави го дебитомера, имат си проблеми.... ама не точно такива. Значи оборотите ти правят проблем на студено, а на загрял двигател стабилни ли са или колкото повече загрява двигателя по-високи стават. Като завъртиш волана енергично на ляво и надясно вдигат ли се. Като пуснеш климатик вдигат ли се, електрически като се натовари системата какво става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Остави го дебитомера, имат си проблеми.... ама не точно такива. Значи оборотите ти правят проблем на студено, а на загрял двигател стабилни ли са или колкото повече загрява двигателя по-високи стават. Като завъртиш волана енергично на ляво и надясно вдигат ли се. Като пуснеш климатик вдигат ли се, електрически като се натовари системата какво става.

Когато е студен двигателят оборотите не се повишават дори са ниски към 600об, след като позагрее са си стабилни около 800об без колебания.Като се натовари електрически, оборотите падат, не се поддържат нормалните.На диагностиката ми казаха, че се подава сигнал до МПХ.Незнам в какво да се съмнявам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато е студен двигателят оборотите не се повишават дори са ниски към 600об, след като позагрее са си стабилни около 800об без колебания.Като се натовари електрически, оборотите падат, не се поддържат нормалните.На диагностиката ми казаха, че се подава сигнал до МПХ.Незнам в какво да се съмнявам.

Така, както го обяснявате, проблема е в моторчето на празния ход - МПХ,което управлява празния ход и "смукача"........когато е студен мотора, той трябва да държи от 1100 до 1700 об./мин.( средно 1500) за 1-2 мин. след което бавно падат на долу, това става чрез това МПХ.......то държи иоб. стабилни, когато се вкл. консуматор ,напр. фарове, климатик и т.н..........най вероятно МПХ е повредено и се нуждае от смяна, по малко вероятно е драйвера за управление на МПХ вътре в ЕКУ-то да е изгоряло, тъй като ако са се окъсили намотките на МПХ исъпротивлението е по малко ,тогава тока през драйвера е по голям и той изгаря.....има вероятност и защитата да му е изгоряла, което е вътре в ЕКУ-то пак.........трябва да се замерят и проверят тези неща и тогава да се вади извода......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го обяснявате, проблема е в моторчето на празния ход - МПХ,което управлява празния ход и "смукача"........когато е студен мотора, той трябва да държи от 1100 до 1700 об./мин.( средно 1500) за 1-2 мин. след което бавно падат на долу, това става чрез това МПХ.......то държи иоб. стабилни, когато се вкл. консуматор ,напр. фарове, климатик и т.н..........най вероятно МПХ е повредено и се нуждае от смяна, по малко вероятно е драйвера за управление на МПХ вътре в ЕКУ-то да е изгоряло, тъй като ако са се окъсили намотките на МПХ исъпротивлението е по малко ,тогава тока през драйвера е по голям и той изгаря.....има вероятност и защитата да му е изгоряла, което е вътре в ЕКУ-то пак.........трябва да се замерят и проверят тези неща и тогава да се вади извода......

Това го знам ,но на старото МПХ намотките му бяха здрави (около 30ом всяка), смених го пак със "здраво" и пак същата работа.Ако му беше изгорял драйвер или защита щеше ли да поддържа стабилни обороти като загрее? Когато е загрял мотора, като форсирам и пусна газта оборотите заковават на нормалните без колебания.Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.

Ако му беше изгорял драйвер или защита щеше ли да поддържа стабилни обороти като загрее?

Щеше колега.......

.

Когато е загрял мотора, като форсирам и пусна газта оборотите заковават на нормалните без колебания.Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат.

Именно това значи че системата не работи, ако не е МПХ-то ,тогава остава другото,което ти казах по горе........

Ако искаш, свали си ЕКУ-то и ми го прати ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се разбере , че има проблем в ECU-то? До колкото знам ,лампата "Check Engine" не свети при проблеми в ECU (моята НЕ свети), при диагностиката няма ли да излезе някакъв проблем? Подлежи ли на ремонт ECU?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Но пък като се натовари с някакъв консуматор не си поддържа оборотите на празен ход , а падат.".След това компенсира ли ги?Ако включиш втори консуматор какво се случва?Да не е се окаже алтернатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...