mitaka_1 Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 (редакция) Напоследък доста често се пускат теми от рода ,,пуши черно’’ ,,мени обороти” и т.н. при работата на двигателя при дизеловите мотори. Една от причините за това може да е EGR клапана, който главно при каране в градски условия се замърсява и започва да прави проблеми и е добре на определени периоди да се почиства. Ще се опитам да обясня по подробно как се почиства EGR клапан на Space star 1.9 DID и как да го извадим здрав от колекторните тръби, а не на парчета. Необходими инструменти които ще ни трябват: - Гедоре с камък 10 и Т40 - Отвертка, малка щанга или подобен инструмент - Парцали за потисването - Спрей за карбуратори Това е общо взето което ни трябва за демонтирането и почистването му след което се заемаме с: 1. Сваляне на клемата на акумулатора 2. Демонтираме пластмасовия капак с камък Т40 Капак 3. Развиваме трита болта на дросел клапата и разхлабваме скобата му от тръбопровода. Дросел клапа ВНИМАНИЕ!!! Дреселовата клапа е пластмасова и при сглобяването и да не се натяга много скобата на тръбопровода, че има опасност да се спука. След като демонтираме дроселовата клапа имаме достъп до EGR клапана, който също се държи на три болта. EGR 4. Откачваме буксата му и развиваме трите болта, електрическата част на клапана вече е освободена от механичната. До тук е лесната част от процедурата. EGR механична част Сега трябва да извадим механичната част от клапана от колекторните тръби здрава. Ако никога не е вадена ще ни създаде трудност. Ще се опитам да опиша как аз я извадих здрава макар, че преди мен са я вадили и беше счупено едното ухо от където минава болта.Тук вече нямам направени снимки на самото вадене,че бях омазан до….. и не снимах. Има няколко начина на вадене но при всички начини принципа е един, самия клапан да се завърта около оста си в колекторните тръби и така по малко да излиза на вън. НЕ БЛЪСКАЙТЕ С ОТВЕРТКА И ЧУК МЕДЖУ КЛАПАНА И КОЛЕКТОРА, че има голяма вероятност да счупите периферията му както са направили някои преди мен. За да не си играя да правя подходящ инструмент за ваденето му използвах електрическата му част и неговите три болта на който завих по две гайки на болт и така горе долу остана да стърчи резба около 2-3мм. от самия болт (толкова е горе долу дебелината на клапана преди да започне резбата е колектора) Ето и горе долу какво се получава визуално EGR с три навити болта Идеята беше да се получи нещо като ключ за сваляне на диск от флекс само, че с три точки на захващане. След това поставих в отворите на механичната част така импровизирания ключ и с малка щанга и ли отвертка пъхната между два болта започнах да въртя по малко в едната посока(да не се стиска с никакъв инструмент върху самата електрическа част от клапана, че ще се повреди вътре стъпковия мотор и работата става….. и да се внимава да не се закачи щифта който излиза от стъпковия мотор дето движи клапана). С няколко завъртания клапана излезе лесно. След това взимаме спрея и парцалите и почваме да чистим. Моя клапан не беше много мръсен но имаше много нагар в самите колектори между него и дросел клапата в един Г образен отвор, който явно не е бил чистен. После по обратния ред започваме да събираме като с леки почуквания вкарваме EGR в колектора. При така разглобените неща можем спокойно и да си проверим турбото за луфтове. Сваляме въздухоотвода с една отвертка и с ръка проверяваме за луфтове аксиално и радиално. След почистването на клапана лично при мен динамиката на колата на ниските обороти се промени драстично. Това е общо взето ако някой има друга идея за ваденето на EGR може да я сподели. Внимание!!! Ако някой не е сигурен в това какво прави и няма необходимите инструменти и опит по добре да отиде в специализиран сервиз и цялата тази процедура по почистването на EGR да се извърши от компетентни лица. Редактирано 8 Май 2012 от mitaka_1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Любомир Ненов Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 Когато купих колата (това беше преди месец), ми светна SRS лампата , когато сложиш лампа, защото беше извадена (явно за да не свети).След като минах на диагностика имах записани грешки в компа. Две от грешките бяха : 1. Грешка в EGR клапана. (лампата НЕ светеше)2. Откачан е акумулатора. - записана в SRS компа.(лампата СВЕТЕШЕ)След което бяха изчистени и сега е ОК. Въпроса ми е при това откачане акумулатора и разкачане на EGR куплунга даде ли ти някакви грешки или светнали лампи след първото палене ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_1 Публикувано 8 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 8 Май 2012 (редакция) Не, нищо не ми е светнало при паленето после. А и не би трябвало да ти свети и да дава грешка като сваляш акумулатора. А тази лампа за SRS няма нищо общо с EGR това е за въздушните възглавници. Авто-джамбазите обикновено я махат или връзват тази лампа към лапната за маслото ако са изкачали възглавниците и слагат резистор на лъжат ECU. Редактирано 8 Май 2012 от mitaka_1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 (редакция) И защо цялата тази разправия,след като нарочно ги затапваме?На теб как ще ти е по добре,да дишаш чист въздух или дим от цигара примерно :icon_hmm: .Освен това затапването на ЕГР-а връща в табуна някой и друг избегал кон :good: . Редактирано 8 Май 2012 от n67 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 (редакция) Браво, много хубава тема, аз мога да споделя и цената на нов клапан че е 400лв. :icon_blush: Но дори и със нов клапан не върви повече, поне при мен. Стария блокира в някакво положение и ефекта беше че започваше да ускорява чак след 2600 об. (все едно че до там е в турбо-дупка). И мога да потвърдя че не свети никаква лампа по таблото, може да се засече този ЕГР, че не работи само като се прочетат грешките. И защо цялата тази разправия,след като нарочно ги затапваме?На теб как ще ти е по добре,да дишаш чист въздух или дим от цигара примерно :icon_hmm: .Освен това затапването на ЕГР-а връща в табуна някой и друг избегал кон :good: . При нас не може да се затапва, нека по-знаещите да го обяснят (аз доколкото разбрах нашия ЕГР мери температура и налягане и ги подава към компа). Редактирано 8 Май 2012 от niksun Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 8 Май 2012 Сподели Публикувано 8 Май 2012 http://www.space-star-club.ru/index.php?showtopic=2247&view=findpost&p=31955 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
n67 Публикувано 9 Май 2012 Сподели Публикувано 9 Май 2012 При нас не може да се затапва, нека по-знаещите да го обяснят (аз доколкото разбрах нашия ЕГР мери температура и налягане и ги подава към компа). :icon_hmm: Незнаех,че на звездичката егр-а е вързан към компа :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_1 Публикувано 9 Май 2012 Автор Сподели Публикувано 9 Май 2012 Изолирането на EGR клапана на този двигател не е много препоръчително, че турбото ще поеме после последствията от това, а и той каквото е чупливо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shani_bg Публикувано 13 юни 2012 Сподели Публикувано 13 юни 2012 Здравейте!Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 юни 2012 Сподели Публикувано 14 юни 2012 Има няколко начина на вадене но при всички начини принципа е един, самия клапан да се завърта около оста си в колекторните тръби и така по малко да излиза на вън. НЕ БЛЪСКАЙТЕ С ОТВЕРТКА И ЧУК МЕДЖУ КЛАПАНА И КОЛЕКТОРА, че има голяма вероятност да счупите периферията му както са направили някои преди мен. За да не си играя да правя подходящ инструмент за ваденето му използвах електрическата му част и неговите три болта на който завих по две гайки на болт и така горе долу остана да стърчи резба около 2-3мм. от самия болт (толкова е горе долу дебелината на клапана преди да започне резбата е колектора) Имал си късмет ,че не е клеасал както трябва, тогава ти гарантирам че освен на парчета, по друг начин няма как да го извадиш.......На този тип коли ,ЕГР-а не може да се затапва........виж на FQ8 моторите ,може ........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 Здравейте!Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко.Колега имах същия проблем, смени си въздушен филтър и масла и си готов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 Здравейте!Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко.Бреййййй, баровец ..:icon_clap: През тази година даже пра-пра-пра.... дядото на "Ханко Брат" е яздил кон, пък ти със Спейс Стар ..:D Относно проблема, хубаво е да кажеш, от къде по точно капе това масло, та да се ориентираме в обстановката .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.