Премини към съдържание

Почистване на EGR клапан


Препоръчано мнение

Напоследък доста често се пускат теми от рода ,,пуши черно’’ ,,мени обороти” и т.н. при работата на двигателя при дизеловите мотори. Една от причините за това може да е EGR клапана, който главно при каране в градски условия се замърсява и започва да прави проблеми и е добре на определени периоди да се почиства.

Ще се опитам да обясня по подробно как се почиства EGR клапан на Space star 1.9 DID и как да го извадим здрав от колекторните тръби, а не на парчета.

Необходими инструменти които ще ни трябват:

- Гедоре с камък 10 и Т40

- Отвертка, малка щанга или подобен инструмент

- Парцали за потисването

- Спрей за карбуратори

Това е общо взето което ни трябва за демонтирането и почистването му след което се заемаме с:

 

1. Сваляне на клемата на акумулатора

2. Демонтираме пластмасовия капак с камък Т40

Капак

3. Развиваме трита болта на дросел клапата и разхлабваме скобата му от тръбопровода.

Дросел клапа

ВНИМАНИЕ!!! Дреселовата клапа е пластмасова и при сглобяването и да не се натяга много скобата на тръбопровода, че има опасност да се спука. След като демонтираме дроселовата клапа имаме достъп до EGR клапана, който също се държи на три болта.

EGR

4. Откачваме буксата му и развиваме трите болта, електрическата част на клапана вече е освободена от механичната. До тук е лесната част от процедурата.

EGR механична част

Сега трябва да извадим механичната част от клапана от колекторните тръби здрава. Ако никога не е вадена ще ни създаде трудност. Ще се опитам да опиша как аз я извадих здрава макар, че преди мен са я вадили и беше счупено едното ухо от където минава болта.

Тук вече нямам направени снимки на самото вадене,че бях омазан до….. и не снимах.

Има няколко начина на вадене но при всички начини принципа е един, самия клапан да се завърта около оста си в колекторните тръби и така по малко да излиза на вън. НЕ БЛЪСКАЙТЕ С ОТВЕРТКА И ЧУК МЕДЖУ КЛАПАНА И КОЛЕКТОРА, че има голяма вероятност да счупите периферията му както са направили някои преди мен.

За да не си играя да правя подходящ инструмент за ваденето му използвах електрическата му част и неговите три болта на който завих по две гайки на болт и така горе долу остана да стърчи резба около 2-3мм. от самия болт (толкова е горе долу дебелината на клапана преди да започне резбата е колектора)

Ето и горе долу какво се получава визуално

EGR с три навити болта

Идеята беше да се получи нещо като ключ за сваляне на диск от флекс само, че с три точки на захващане. След това поставих в отворите на механичната част така импровизирания ключ и с малка щанга и ли отвертка пъхната между два болта започнах да въртя по малко в едната посока(да не се стиска с никакъв инструмент върху самата електрическа част от клапана, че ще се повреди вътре стъпковия мотор и работата става….. и да се внимава да не се закачи щифта който излиза от стъпковия мотор дето движи клапана). С няколко завъртания клапана излезе лесно. След това взимаме спрея и парцалите и почваме да чистим. Моя клапан не беше много мръсен но имаше много нагар в самите колектори между него и дросел клапата в един Г образен отвор, който явно не е бил чистен. После по обратния ред започваме да събираме като с леки почуквания вкарваме EGR в колектора. При така разглобените неща можем спокойно и да си проверим турбото за луфтове. Сваляме въздухоотвода с една отвертка и с ръка проверяваме за луфтове аксиално и радиално. След почистването на клапана лично при мен динамиката на колата на ниските обороти се промени драстично. Това е общо взето ако някой има друга идея за ваденето на EGR може да я сподели.

Внимание!!! Ако някой не е сигурен в това какво прави и няма необходимите инструменти и опит по добре да отиде в специализиран сервиз и цялата тази процедура по почистването на EGR да се извърши от компетентни лица.

Редактирано от mitaka_1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато купих колата (това беше преди месец), ми светна SRS лампата , когато сложиш лампа, защото беше извадена (явно за да не свети).

След като минах на диагностика имах записани грешки в компа.

Две от грешките бяха :

1. Грешка в EGR клапана. (лампата НЕ светеше)

2. Откачан е акумулатора. - записана в SRS компа.(лампата СВЕТЕШЕ)

След което бяха изчистени и сега е ОК.

 

Въпроса ми е при това откачане акумулатора и разкачане на EGR куплунга даде ли ти някакви грешки или светнали лампи след първото палене ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, нищо не ми е светнало при паленето после. А и не би трябвало да ти свети и да дава грешка като сваляш акумулатора. А тази лампа за SRS няма нищо общо с EGR това е за въздушните възглавници. Авто-джамбазите обикновено я махат или връзват тази лампа към лапната за маслото ако са изкачали възглавниците и слагат резистор на лъжат ECU.

Редактирано от mitaka_1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И защо цялата тази разправия,след като нарочно ги затапваме?На теб как ще ти е по добре,да дишаш чист въздух или дим от цигара примерно :icon_hmm: .Освен това затапването на ЕГР-а връща в табуна някой и друг избегал кон :good: .

Редактирано от n67
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много хубава тема, аз мога да споделя и цената на нов клапан че е 400лв. :icon_blush: Но дори и със нов клапан не върви повече, поне при мен. Стария блокира в някакво положение и ефекта беше че започваше да ускорява чак след 2600 об. (все едно че до там е в турбо-дупка). И мога да потвърдя че не свети никаква лампа по таблото, може да се засече този ЕГР, че не работи само като се прочетат грешките.

 

И защо цялата тази разправия,след като нарочно ги затапваме?На теб как ще ти е по добре,да дишаш чист въздух или дим от цигара примерно :icon_hmm: .Освен това затапването на ЕГР-а връща в табуна някой и друг избегал кон :good: .

При нас не може да се затапва, нека по-знаещите да го обяснят (аз доколкото разбрах нашия ЕГР мери температура и налягане и ги подава към компа).

Редактирано от niksun
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При нас не може да се затапва, нека по-знаещите да го обяснят (аз доколкото разбрах нашия ЕГР мери температура и налягане и ги подава към компа).

:icon_hmm: Незнаех,че на звездичката егр-а е вързан към компа :icon_doh:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изолирането на EGR клапана на този двигател не е много препоръчително, че турбото ще поеме после последствията от това, а и той каквото е чупливо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте!

Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Има няколко начина на вадене но при всички начини принципа е един, самия клапан да се завърта около оста си в колекторните тръби и така по малко да излиза на вън. НЕ БЛЪСКАЙТЕ С ОТВЕРТКА И ЧУК МЕДЖУ КЛАПАНА И КОЛЕКТОРА, че има голяма вероятност да счупите периферията му както са направили някои преди мен.

За да не си играя да правя подходящ инструмент за ваденето му използвах електрическата му част и неговите три болта на който завих по две гайки на болт и така горе долу остана да стърчи резба около 2-3мм. от самия болт (толкова е горе долу дебелината на клапана преди да започне резбата е колектора)

 

Имал си късмет ,че не е клеасал както трябва, тогава ти гарантирам че освен на парчета, по друг начин няма как да го извадиш.......

На този тип коли ,ЕГР-а не може да се затапва........виж на FQ8 моторите ,може ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Здравейте!

Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко.

Колега имах същия проблем, смени си въздушен филтър и масла и си готов :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Имам Мицубиши Спейс Стар 1.9 DID 200г. От известно време ми капва масло, което според моя майстор е от турбото. Свалих турбото и го пратих в София на специализиран сервиз, където ми казаха, че не е от него да проверя филтър на картерните газове.Пак моя майстор ми каза, че няма такъв филтър и за него е от турбото. Сега не зная какво да правя.Аз съм в монтана. Дайте ми съвет от къде може да капе. То не винаги капе и капва много малко.

Бреййййй, баровец ..:icon_clap: През тази година даже пра-пра-пра.... дядото на "Ханко Брат" е яздил кон, пък ти със Спейс Стар ..:D

 

Относно проблема, хубаво е да кажеш, от къде по точно капе това масло, та да се ориентираме в обстановката ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...