Премини към съдържание

клапаните чукат


Stankata

Препоръчано мнение

имам Галант V6 Като стартирам мотора когато е студен клапаните почукват,спират когато колата загрее кам 60-70градуса температура.Знам че е нормално при стартиране да почукат докато подкачи масло,а те продължава докато не загрее малко. Маслото съм го сменил преди 100км.Нормално ли е това? :icon_hmm: Нещо съм се притеснил за тези клапани

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на мен на галанта почукваше нещо и се стигна до основен ремонт!!! :icon_drive:

 

Не искам да те плаша, ама виж по-скоро каква е причината, за да не стане по-сериозно! Може да са само гумички на клапаните и лек реглаж да трябва!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имам Галант V6 Като стартирам мотора когато е студен клапаните почукват,спират когато колата загрее кам 60-70градуса температура.Знам че е нормално при стартиране да почукат докато подкачи масло,а те продължава докато не загрее малко. Маслото съм го сменил преди 100км.Нормално ли е това? :icon_hmm: Нещо съм се притеснил за тези клапани

няма нищо страшно на мене единия ми чука така вече 40000км. ходих във виликар и там ми казаха да не се притеснявам трябвало да се сменят повдигачи но не било наложително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имам Галант V6 Като стартирам мотора когато е студен клапаните почукват,спират когато колата загрее кам 60-70градуса температура.Знам че е нормално при стартиране да почукат докато подкачи масло,а те продължава докато не загрее малко. Маслото съм го сменил преди 100км.Нормално ли е това? :icon_hmm: Нещо съм се притеснил за тези клапани

Не се притесняваи приятел. :) И при моя е така.Сипваи му хубаво масло и го сменяи на 10000 и всичко ще е наред.Дори го остави като го запалиш да поработи 5 мин.и ще видиш как щте утихне,но задължително му сипваи хубаво масло :icon_thumbup: :mitsu-smiley: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имам Галант V6 Като стартирам мотора когато е студен клапаните почукват,спират когато колата загрее кам 60-70градуса температура.Знам че е нормално при стартиране да почукат докато подкачи масло,а те продължава докато не загрее малко. Маслото съм го сменил преди 100км.Нормално ли е това? Нещо съм се притеснил за тези клапани

Хидравлични клапани е нормално да почукват, тъй като вътре те се пълнят с масло, и докато се напълни и налягането стане достатъчно, си почукват. Във всеки повдигач има съчма и пружинка ,която притиска съчмата нагоре, отдолу на повдигача или отстрани ( зависи ) се пълни с масло от маслената магистрала,и стига до съчмата, която задържа маслото вътре в повдигача, като изгасите мотора, налягането на маслото пада тъй като масл. помпа не работи, и тук е деликатния момент.......Трябва маслото да се задържи горе, но то пада долу, товяа е но рмално , но все пак има клапан който го държи горе, и това е клапана в масления филтър, ако той изпуска , маслото ще пада долу, и едно палене вори път, маслото пак трябва да се качи горе, а това значи че мотора като цяло работи на сухо............ :icon_blush: Това е при всички коли, не само :mitsu-smiley:

Това е по принцип устройството с хидр. повдигачи, когато те почнат да тракат по дълго време ( като моите например :icon_blush: ) означава че те дори и да са пълни с масло, не изпълняват добре функцията си, а това значи че са износени, износеността може да бъде както по отношение на материална износеност(т.е. сверичката отгоре на повдигача е износена) така и по отношение на умора на материала на пружината ,която държи съчмата да не изпуска маслото , защото в този случай никога няма да има налягане на маслото в повдигача , и той съответно ще трака......... :icon_blush:

Единствения вариант в този случай е смяна на повдигача с нов, но тъй като много трудно се хваща кой е за смяна ,се налага смяна на всички повдигачи, а това за 6А12 моторите е скъпичка процедура, както по отношение на цените, така и по отношение на самия ремонт, тъй като се налага сваляне на четирите вала, а с това и разкачане на ремъка и после зацепването му, освен това не е лошо да смениш и гумичките на клапаните и т.н. :icon_blush:

Ще те ориентирам и по отношение на цени :D

За 6А12 мотора ,който е 24 клапана , повдигача е към 70 лв. бр. или = на 1680 лв. това са цени за оригинални повдигачи, има някакви заместители, нооо............. :icon_blush:

Можеш да не ги сменяш всичките, тогава обаче ще трябва много внимателно да се гледат ,един по един, мерят се с микрометър, и на специална машина се проверяват дали държат достатъчно налягане , т.е. мерят се за твърдост............. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Положението в хидравличните повдигачи е точно такова, както казва DJ Tymbi. Просто не знам да има заместители. Единствения вариант е да се свалят и да се мери на място, но дълбоко се съмнявам да станат от друга кола - даже почти невъзможно.

Снощи късно чух колата на Станката, обаче беше още топла и нямах ясна представа. Днес сутринта вече картината ми се разясни. Почукват леко, но в рамките на нормалното. Като позагреят около 40-50 градуса почти не се чуват, но пак се долява шум. Според мен няма място за притеснения на този етап. Добре би било да се сложи добавка, от тези на Поли, които внася. Колата ще кара така мнооого години :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа и друго :icon_doh: когато има проблем с повдигачите, то тогава се получава луфт м/у него и кобилицата и затова трака, но има и друго нещо, тогава мотора работи неуравновесено, на свободен ход леко потреперва от време на време, и въглеводородите в изгорелите газове са над 100( около 200 та до 400 )а това е лошо, тъй като на Годишния техн. преглед ако се заядат ще ви върнат до отстраняване на проблема........ :icon_blush: Но другото което става в този случай е че мотора не работи правилно и съответно не върви добре......... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да кажа и друго :icon_doh: когато има проблем с повдигачите, то тогава се получава луфт м/у него и кобилицата и затова трака, но има и друго нещо, тогава мотора работи неуравновесено, на свободен ход леко потреперва от време на време, и въглеводородите в изгорелите газове са над 100( около 200 та до 400 )а това е лошо, тъй като на Годишния техн. преглед ако се заядат ще ви върнат до отстраняване на проблема........ :icon_blush: Но другото което става в този случай е че мотора не работи правилно и съответно не върви добре......... :icon_blush:

Благодаря за ценната информация която ми дадохте.Сигурно повдигачите са се износили все пак мотора не е първа младост.Според мен това е напълно нормално.Може да си взема добавка да видя какъв ще е ефекта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен да си сложиш добавка е като да ускориш внезапната смърт на двигателя!

 

НО ВСЕКИ СИ РЕШАВА! НИКОГА НЕ БИХ СЛОЖИЛ В МОЙТА КОЛА!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен да си сложиш добавка е като да ускориш внезапната смърт на двигателя!

 

НО ВСЕКИ СИ РЕШАВА! НИКОГА НЕ БИХ СЛОЖИЛ В МОЙТА КОЛА!

Има си добавки за всичко, и е по-скоро е да удължиш агонията или да отложиш ремонта за известно време. Много автоджамбази се възползват от това, затова ако купувате кола и поискате да смените маслото преди да я купите и тогава да я чуете и ви откажат :icon_hmm: ...сами помислете.Ако всичко е наред дали биха ви отказали?

Аз съм ползвал една руска добавка която накара един двигател почти да млъкне, но това не реши проблема. Повдигачите си бяха за смяна така или иначе.

Законите на триенето действат въпреки всичко, по-скоро би имало смисъл когато двигателя е нов.Тогава ако добавката е добра и се полагат добри грижи би могло да се увеличи ресурса с няколко хиляди км. , но всичко е много относително. В такъв случай може да се гледа на добавката като на подобрител към маслото.

Против съм добавките за почистване на горивната система, а и на само една съм видял да пише да се използва само след смяна на горивния филтър, и логиката е че като филтъра е нов в него няма мръсотии които да разтвори и да попаднат в горивната ви система и да създадат още по-големи неприятности.

 

имам Галант V6 Като стартирам мотора когато е студен клапаните почукват,спират когато колата загрее кам 60-70градуса температура.Знам че е нормално при стартиране да почукат докато подкачи масло,а те продължава докато не загрее малко. Маслото съм го сменил преди 100км.Нормално ли е това? :icon_hmm: Нещо съм се притеснил за тези клапани

Какво масло си сложил и с какъв вискозитет?С какво си карал досега?След като смени маслото ли почнаха да се чуват повече ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

купих си добавка от Poli.Клапаните спряха да чукат 40сек. след като я сипах в мотора.При стартиране на студен мотор чукат докато не качи масло и след това спират. Добавката е Motor kote.Наистина има голяма разлика.Промени се коренно работата на мотора към по-добро.Мисля да сменя маслото с друго,но по-нататъка.Някои ми казват че маслото което съм сипал е гадно/аз не мисля така/Ще тествам с друго може да има ефект.Благодаря Ви за съветите които ми дадохте. :first: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...