Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странно, но факт!


ortega

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

карам Каризма 1.8 ГДИ и единственото, което не ми харесва в нея е, че е вече на годинки :icon_crying: . Та проблема е много странен според мене, шофьор съм повече от 15г. и съм карал всякакви марки и модели коли и не съм се натъквал на това нещо :huh: . Става въпрос за следният "феномен", които е правопропорционален на понижаването на въшната температура. Сутрин паля колата на свободна с натиснат съединител, и след стартирането на двигателя го отпускам. Обаче какво става тогава? Оборотите падат и колата иска да тръгва за някъде, все едно съм на полусъединител. Така е докато позагрее после не се усеща усезаемо, но все пак го има. Ясно е, че е от скоростната кутия, но все пак ми е интересно дали някой е регистрирал подобни симптоми и от какво може да са породени. Друга информация, което може да помогне на знаещите и разбиращите е: 1. Имам проблем с някой лагер в скоростната/чука при ненатиснат съединител и спира при натиснат/, усеща се на топло време и когато позагрее. 2. Автомобила е безшумен при движение, освен на втора, където звучи малко като Москвич, в смисъл че се чува нещо като виене. 3. Когато е студена малко по трудно е превключването на втора, имам предвид от 1 на 2 или от всякаква друга на втора, понякога при по-чевръсто превключване по светофарите прихърква. 4. При тепм под -20 след запалване, кутията направо вие, сигурно маслото е доста позамръзнало, но все пак... не ми е първа зима като шофьор и никога досега не съм чувал подобни звуци.

 

Ами за това се сещам на първо четене. Така я купих колата, още на първия метър го усетих, но си я карам така вече над 15к км. и нищо не се е променило. Не съм механик и нямам никакво намерение да ставам, но според мен има някакъв проблем с втората скорост. Надявам се да не е фатален, защото смятам така да си я карам, скъп ремонт на 14 годишна кола няма как да се навия да направя, по-скоро ще си купя следващата. Да не ме разбират погрешно някой колеги, но нямам време и нерви да се опитвам от стара кола да правя нова. Обаче все пак няма как да не спомена, че специално Мицубиши :mitsu-smiley: никога не са ме предавали тотално/имал съм две/, за разлика от някой други. Искам да кажа, че са си имали някакви дребни проблеми/нормално е дори и за чисто нови коли/, но никога не са ме карали да умирам от яд, че изобщо съм се качил на кола... Даже жената вчера се учуди, че нашата кола била много яка, здрава, надеждна, демек върви прилично, гори прилично, не се чупи, сега зимата при над - 20 пали като пушка и никъде не закъсва и такива неща. Е, все пак тя си я избра, аз бих си купил галант, защото е по-голям. Не знам защо така, но явно Каризмите се харесват много от жените, досега не съм срещал жена дето да не й харесва. Ако знаех този факт когато бях по-млад, щях да си купя една и да свалям гаджетата с нея. :hysterical:

И да си използвам темата и за още едно запитване. От цялата кола хасесвам най-много двигателя ГДИ. С кеф бих карал ново ГДИ, да ама откъде??? Мицу май вече са се отказали от тази технология, сега гледам корейците лансират ГДИ технологията на новите си автомобили.

Въпроса ми е има ли нещо общо между Мицубици и ГДИ на Хюндай и Киа?

Редактирано от ortega
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Става въпрос за следният "феномен", които е правопропорционален на понижаването на въшната температура. Сутрин паля колата на свободна с натиснат съединител, и след стартирането на двигателя го отпускам. Обаче какво става тогава? Оборотите падат и колата иска да тръгва за някъде, все едно съм на полусъединител. Така е докато позагрее после не се усеща усезаемо, но все пак го има. Ясно е, че е от скоростната кутия, но все пак ми е интересно дали някой е регистрирал подобни симптоми и от какво може да са породени....

 

 

Не е феномен...

При тая студ маслото е много гъсто и докато се стопли и разреди, увлича дори когато си на свободна...

Препоръка: - натискай многократно съединителя преди да запалиш

- подгрей малко повече на място,с натиснат съединител, и тогава включвай на скорост и тръгвай...

Редактирано от Vanjo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И психологически се подготви, че поне синхронизатора на втора е за смяна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като си твърдо решен да не правиш сериозни ремонти и въпреки факта,че майстор в шише няма ти препоръчвам това: http://store.emk-33.com/product/325989/dobavka-maslo-ruska-universalen-modifikator-2.html !Поне ще отложиш неизбежният ремонт за доста във времето!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро да смени първо маслото, че ако никога не го е сменял в тия студове вътре да е по-гъсто от грес. После трябва да се подготви психически пролетта да смени някой лагер вътре, може и на втора синхронизатора да се наложи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори, колеги. Не съм особено притеснен от това нещо, просто се чудех. Колкото до ремонта малко крайно съм се изразил... може и да направя, ако си заслужава/колата определено си заслужава/, но почти ми е невъзможно да оставям без кола за повече от 1-2 дена. Гадното в случая е, че предишният собственик е правил ремонт на кутията/лагер на първичния вал/, ама така и така е била отворена защо не я е ремонтирал изцяло!? :icon_hmm: Моето виждане за автомобилите е, че те трябва да работят за мене, а не обратното. Ако почна да правя всичко по нея ще ми излезе дебело, а колата в същото време се обезценява, накрая ще я продам в наистина добро състояние на някой за без пари. Просто ще добре за мене, ако може да се кара така, без да рискувам да ме остави някъде на пътя. Не знам колеги как да постъпя, затова и пуснах тази тема, все пак отваряне на скоростна кутия не е майтап работа, просто да видя какво има вътре. Студното време със сигурност оказва влияние, но едва ли е само от сгъстеното масло, защото дори и лятно време се усеща, не тръгва, но падат оборотите малко. Ще сменя маслото да видим какво ще стане. Ще пиша тук, когато сменя маслото. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като си твърдо решен да не правиш сериозни ремонти и въпреки факта,че майстор в шише няма ти препоръчвам това: http://store.emk-33.com/product/325989/dobavka-maslo-ruska-universalen-modifikator-2.html !Поне ще отложиш неизбежният ремонт за доста във времето!

 

Ценов, тая добавка за двигателя ли е (понеже от изчетеното останах с това впечатление) или за скоростите, от който се оплаква колегата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ценов, тая добавка за двигателя ли е (понеже от изчетеното останах с това впечатление) или за скоростите, от който се оплаква колегата?

 

Чети по-внимателно!

Ползвал съм я лично тази добавка три пъти в двигател и веднъж в скорости(механични)..........заслужава си всяка стотинка дадена за нея(скъпа е)!

Ако реши някой да я ползва да изчете внимателно инструкциите и винаги да я сипва с ново масло(двигател,скорости,диференциал)!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази добавка съм я сипвал на старата кола два пъти и съм доволен. Чувал съм от майстор, който е цепил мотор, че тази добавка прави много добра циментация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Чети по-внимателно!

Ползвал съм я лично тази добавка три пъти в двигател и веднъж в скорости(механични)..........заслужава си всяка стотинка дадена за нея(скъпа е)!

Ако реши някой да я ползва да изчете внимателно инструкциите и винаги да я сипва с ново масло(двигател,скорости,диференциал)!

 

Колега маслото в кутията ми е на 2000км.сипал съм 80 в 90 манол и са ми меки скоростите доста.Сипал съм такова масло не за друго а защото имам лек шум в кутията :) С това масло поуплътни малко .Чува се чат пат явно някой лагер си е тръгнал :) Тази добавка ще позамаже ли малко ситуацията подчертавам понякога ми се появява шум в кутията ( едвам доловим като къркорене) Благодаря предварително :)

Редактирано от doktora_mz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази добавка съм я сипвал на старата кола два пъти и съм доволен. Чувал съм от майстор, който е цепил мотор, че тази добавка прави много добра циментация.

ЦЕментация се нарича.

Цементацията се осъществява при температури 880-950 С. Едва ли добавката може да се справи с навъглеродяването на повърхностния слой (каквото всъщност е цементацията) при температурите в скоростната кутия.

 

P.S. Бря!!! И аз се литнах да коментирам извадена от нафталина тема :):):)

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...