Здравейте колеги, карам Каризма 1.8 ГДИ и единственото, което не ми харесва в нея е, че е вече на годинки :icon_crying: . Та проблема е много странен според мене, шофьор съм повече от 15г. и съм карал всякакви марки и модели коли и не съм се натъквал на това нещо :huh: . Става въпрос за следният "феномен", които е правопропорционален на понижаването на въшната температура. Сутрин паля колата на свободна с натиснат съединител, и след стартирането на двигателя го отпускам. Обаче какво става тогава? Оборотите падат и колата иска да тръгва за някъде, все едно съм на полусъединител. Така е докато позагрее после не се усеща усезаемо, но все пак го има. Ясно е, че е от скоростната кутия, но все пак ми е интересно дали някой е регистрирал подобни симптоми и от какво може да са породени. Друга информация, което може да помогне на знаещите и разбиращите е: 1. Имам проблем с някой лагер в скоростната/чука при ненатиснат съединител и спира при натиснат/, усеща се на топло време и когато позагрее. 2. Автомобила е безшумен при движение, освен на втора, където звучи малко като Москвич, в смисъл че се чува нещо като виене. 3. Когато е студена малко по трудно е превключването на втора, имам предвид от 1 на 2 или от всякаква друга на втора, понякога при по-чевръсто превключване по светофарите прихърква. 4. При тепм под -20 след запалване, кутията направо вие, сигурно маслото е доста позамръзнало, но все пак... не ми е първа зима като шофьор и никога досега не съм чувал подобни звуци. Ами за това се сещам на първо четене. Така я купих колата, още на първия метър го усетих, но си я карам така вече над 15к км. и нищо не се е променило. Не съм механик и нямам никакво намерение да ставам, но според мен има някакъв проблем с втората скорост. Надявам се да не е фатален, защото смятам така да си я карам, скъп ремонт на 14 годишна кола няма как да се навия да направя, по-скоро ще си купя следващата. Да не ме разбират погрешно някой колеги, но нямам време и нерви да се опитвам от стара кола да правя нова. Обаче все пак няма как да не спомена, че специално Мицубиши :mitsu-smiley: никога не са ме предавали тотално/имал съм две/, за разлика от някой други. Искам да кажа, че са си имали някакви дребни проблеми/нормално е дори и за чисто нови коли/, но никога не са ме карали да умирам от яд, че изобщо съм се качил на кола... Даже жената вчера се учуди, че нашата кола била много яка, здрава, надеждна, демек върви прилично, гори прилично, не се чупи, сега зимата при над - 20 пали като пушка и никъде не закъсва и такива неща. Е, все пак тя си я избра, аз бих си купил галант, защото е по-голям. Не знам защо така, но явно Каризмите се харесват много от жените, досега не съм срещал жена дето да не й харесва. Ако знаех този факт когато бях по-млад, щях да си купя една и да свалям гаджетата с нея. :hysterical: И да си използвам темата и за още едно запитване. От цялата кола хасесвам най-много двигателя ГДИ. С кеф бих карал ново ГДИ, да ама откъде??? Мицу май вече са се отказали от тази технология, сега гледам корейците лансират ГДИ технологията на новите си автомобили. Въпроса ми е има ли нещо общо между Мицубици и ГДИ на Хюндай и Киа?