Премини към съдържание

трудно палене сутрин


Препоръчано мнение

Това съм го написал на 26 януари.

Спирта поема водата и тя изгаря с горивото.От там трябваше да започнеш. :icon_bye:

Да де, ама като не работи двигателя спирта не помага. Колата обаче е на улицата и не пали. Устройството за подгряване на антифриза на 220В вече е готово, но поради липса на 2 гайки М10х1 и гумен уплътнител не мога да го монтирам. Надявам се утре да си ги набавя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес си завърших отоплението на 220V http://gbio.snimka.bg/automobiles/mitsubishi.652733 Сега остава само да го монтирам, но времето е доста неподходящо, за работа навън.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , какъв нагревател си използвал ? Как реши въпроса с изолацията на кабелите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , какъв нагревател си използвал ? Как реши въпроса с изолацията на кабелите?

Нагревателя е 1000W от кафе-машина. Днес беше по-топло и успях да монтирам устройството. Изводът от пробата е, че нагревателя е с недостатъчна мощност. за 30-40мин успя да загрее малкия кръг до 20-30гр. Лошото е, че колата отново не запали, но докато чаках, забелязах, че е прекъснат кабела на кондензатора върху делкото. Опитах се да потърся по магазините, но няма оригинален за моя модел. Поръчах си за Галанд 2000кубика, и дано да стане. Има ли някой представа къде може да се намери оригинален.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво оригинален - кабел или кондензатор :)

Всеки с подобни параметри (капацитет и напрежение) ще ти свърши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такааа, днес си взех новия датчик. Преди да го сменя, замерих и двата. Стойността на стария при около 0 градуса беше 7.5КО, а на новия 5.7КО. В случая и двата показват стойности около указаните от вас. Разликата вероятно е от това, че единия го извадих от кутийката, а другия е в полузамръзналия двигател. Лошото е, че и с двата не запали. Сега съмненията ми са върху горивото и по точно за вода във филтъра. За всеки случай, започнах да си правя подгряващо устройство на 220в, от нагревател 1000W и малко подръчни материали в домашната работилница. Все пак, паленето при загрял двигател ще е по-добре. Стига да го оправя веднъж.

Колега,аз навремето си бях направил такова подгряващо на москвича,тъй като би имах гараж и сутрин около 0,5 часа преди да тръгна го пусках.Темп. на двигателя като запалех в голям студ беше около 30 гр.Използвах бързоварче за направа на кафе което присадих в една медна тръба с външни размери на водно съединение.Дано съм бил полезен.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво оригинален - кабел или кондензатор :)

Всеки с подобни параметри (капацитет и напрежение) ще ти свърши работа.

Кондензатор разбира се. Въпроса е, че не му зная капацитета. Оригиналния при развиването, падна някъде върху скоростната кутия и не го намерих. Надявам се днес да го видя на светло и да го замеря с уреда. Зная, че може и с какъв да е кондензатор, а и даже с картоф, но предпочитам по възможност да е да е оригинално.

Редактирано от nola
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес запали колата. Тъй като от писането тук има смисъл само, ако четящите придобиват някакъв опит и знания, ще опиша перипетиите.

Още в началото си включих подгряването на 220волта. Въоръжен с новия кондензатор, смяната му отне 10мин, време необходимо за да се разшири отвора за болта от 4мм на 6мм. Първа проба с прясно заредения отново акумулатор - не пали. След последвалия оглед, съмненията попаднаха на кабелите към температурния датчик, тъй като бяха увити със изолирбанд. При прекъснат кабел е ясно, че компа ще се шашка и няма да пали. След леко освобождаване на снопа и последвалия оглед куплунгът остана на един кабел. Може да е бил прекъснат, но може да съм го пречупил и аз. Все пак навън е студено. Запояването обаче си е голям зор. Решението беше, допълнително използване на пистолет за топъл въздух. Втори опит за палене, но не запали. За да се изключи липсата на бензин, поради замръзване, отвих горивопровода към рейката на дюзите. Бензин има. Смъкнах дистрибуторната капачка за проверка на палеца и на самата нея. Видима влага няма, повреди също, но за по-сигурно напръсках със контактен спрей. Трети опит за палене - не запали. Тогава реших да извадя и свещите. Целите бяха мокри. След опичането им на газовия котлон и поставянето на място, четвърти опит и... запали. Изводът за мен е, че колата се нуждае от нови свещи и евентуално кабели. При покачване на температурите да се презапои и отремонтира по-надеждно куплунга. При последвалата разходка след това, за "разтъпкаването" на колата, задна дясна гума се оказа на джанта. Явно и лепенето на гуми в студа не е много удачно. Купих си гума втора употреба, за да изкарам тази зима. На лято ще трябват нови 4бр.

За "протокола" да уточня, че подгряването работо през цялито време (около 2 часа) и температурата му достигна около 30-35гр (на пипане).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте и от мен!

От месец имам същия проблем с новопридобитата Space Star 1.6i, 4G18 - 94000км, 06.2004г. - маниакално запазена - като от магазин.

Грешката ми е, че деня след покупката и сложих обикновенно газово и сега не съм сигурен дали проблема не се породи от него.

Смених свещи (3 вида по спецификации), лули, пробвах с една резервна бобина 2-ра ръка, като е сменях и на двете места, почистих всички каплунгзи, сипах спирт в пълния резервоар за да абсорбира евентуална вода, проверих температурния датчик.

При еднаква температура различни сутрини се държи коренно различно и е въпрос Ези-Тура дали ще запали или не. Само мокри свещи. А и няма мощност - все обороти си иска. Стартера все още върти добре, ама и той ще дефектира скоро ако се продължава така.

Ако жена ми я изгаси при някоя маневра пак е под съмнение дали ще запали. По борд-компютъра разхода в града и е 15.4 литра на 100км.

Говоря за поведението и на бензин, като при работа на газ е още по-зле положението.

А има ли повечко влага във въздуха - със сигурност не пали. (държи се като кола с проблем във високото напрежение)

Във Варна я погледна Слави, но не откри никакви грешки в ЕCU-то.

Аз си купих ELM327 v1.5 тестер и днес виждам, че ми трупа грешка Fuel Trim Malfunction.

Толкова се изнервих с този проблем, че вече се самообвинявам за глупавата ми покупка, а много добре знам, че едва ли има по-добро съотношение цена/качество за малка семейна кола от тази.

Аз все-още карам Галанта си от 91г. , ама като си спомня, че смених всичко възможно по него преди години, докато накрая излезе ECM-а и страх ме хваща за Спейс Стар-а. Тръгнал съм по същия път....

Газаджиите ми разбутаха май дроселовата клапа за да стабилизират оборотите - чуваше се там някакво стъпково моторче да работи, а сега - не.

Ще съм благодарен на всякакви идеи и споделен опит от изпатили и компетентни колеги.

Редактирано от MitakaNadeto
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен!

От месец имам същия проблем с новопридобитата Space Star 1.6i, 4G18 - 94000км, 06.2004г. - маниакално запазена - като от магазин.

Грешката ми е, че деня след покупката и сложих обикновенно газово и сега не съм сигурен дали проблема не се породи от него.

Смених свещи (3 вида по спецификации), лули, пробвах с една резервна бобина 2-ра ръка, като е сменях и на двете места, почистих всички каплунгзи, сипах спирт в пълния резервоар за да абсорбира евентуална вода, проверих температурния датчик.

При еднаква температура различни сутрини се държи коренно различно и е въпрос Ези-Тура дали ще запали или не. Само мокри свещи. А и няма мощност - все обороти си иска. Стартера все още върти добре, ама и той ще дефектира скоро ако се продължава така.

Ако жена ми я изгаси при някоя маневра пак е под съмнение дали ще запали. По борд-компютъра разхода в града и е 15.4 литра на 100км.

Говоря за поведението и на бензин, като при работа на газ е още по-зле положението.

А има ли повечко влага във въздуха - със сигурност не пали. (държи се като кола с проблем във високото напрежение)

Във Варна я погледна Слави, но не откри никакви грешки в ЕCU-то.

Аз си купих ELM327 v1.5 тестер и днес виждам, че ми трупа грешка Fuel Trim Malfunction.

Толкова се изнервих с този проблем, че вече се самообвинявам за глупавата ми покупка, а много добре знам, че едва ли има по-добро съотношение цена/качество за малка семейна кола от тази.

Аз все-още карам Галанта си от 91г. , ама като си спомня, че смених всичко възможно по него преди години, докато накрая излезе ECM-а и страх ме хваща за Спейс Стар-а. Тръгнал съм по същия път....

Газаджиите ми разбутаха май дроселовата клапа за да стабилизират оборотите - чуваше се там някакво стъпково моторче да работи, а сега - не.

Ще съм благодарен на всякакви идеи и споделен опит от изпатили и компетентни колеги.

Здравей колега:icon_bye: ако газовата ти уредба изпуска по малко газ както пишеш че е обикновенна и меси бензин и газ ,твърде вероятно проблема да е там .Ако искаш пробвай да извадиш маркуча който излиза от изпарителя за газта и пробвай с пяна дали изпуска газ самия изпарител.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газаджиите ми разбутаха май дроселовата клапа за да стабилизират оборотите

 

Ами тогава от там е трябвало да почнеш. Ако си сигурен, че е са човъркали дросела трябва да идеш някъде където могат да ти го настроят, както е бил преди. Ако тестера ти може да върши някаква работа си намери сервизното ръководство и провери дали наистина е човъркан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега:icon_bye: ако газовата ти уредба изпуска по малко газ както пишеш че е обикновенна и меси бензин и газ ,твърде вероятно проблема да е там .Ако искаш пробвай да извадиш маркуча който излиза от изпарителя за газта и пробвай с пяна дали изпуска газ самия изпарител.

 

Днес отново проверих тази възможност за теч - няма такъв.

Още малко предисловие : когато сложиха газовото на следващия ден не запали. Точно тогава свиха и първите студове. Обадих им се. В мое отсъствие са дошли на място, взели са колата и отговора им беше , че са открили шупла в иначе новия изпарител. Аз не им вярвам. Само след 2 дена - пак същата работа. От няколко монтажника чух различни версии за проблема. Затова и сега не отивам при тях. А аз преди това лично проверих за теч на газ и нямаше. Сега също няма, за съжаление.

Благодаря за съвета !!!!

Продължавам да дерзая...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тогава от там е трябвало да почнеш. Ако си сигурен, че е са човъркали дросела трябва да идеш някъде където могат да ти го настроят, както е бил преди. Ако тестера ти може да върши някаква работа си намери сервизното ръководство и провери дали наистина е човъркан.

 

Здравейте колега!

Изключително много Ви благодаря за линка. :yes3:Не бях успял да намеря толкова пълно и подредено сервизно за този модел.

На ' Прима Виста' не смятам, че ще имам пречка да си проверя системите сам с такова систематизирано ръководство. А и английския го владея отлично.

Днес изминах с колата към 40км. Запали много трудно. Карах и на газ и на бензин. Само на високи обороти колата се държи що-годе добре. Усещам, че от време на време намаля мощността си все едно прекъсва цилиндър. Прави го и на двете горива. Може би търся "под вола теле" с това газово. Затвърждава се убеждението ми, че колата е имала този дефект още преди да я купя. Австрийска е, купена е от някакъв сервиз на Mitsubishi и е докарана с автовоз. Лампата на Check Engine я няма, което говори само по себе си. Свещите Denzo и бяха направени на разстояние 0.6-0.7 вместо 1.1 Спирачните и дискове бяха една топка ръжда, което значи, че доста е стояла без да се кара. Нямам много богат опит, но след настройка на дроселовата клапа ще се съсредоточа отново върху високото напрежение и всички датчици. На -7 градуса пали значително по-лесно отколкото при +8, а температурния датчик със сигурност е изправен.

Отново благодаря за сервизното!!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте отново, колеги!

Преди 2 часа реших да проверя газоразпределението на колата, че стана по-топло днес.

ИМАМ ПРЕСКОЧИЛИ 2 ЗЪБА.

Тази проверка ми хрумна след като в сряда се получи детонация на газ и се пръсна въздушния ми филтър на парченца в движение.

Непаленето, гасненето на кръстовища, ниската мощност, липсата на динамика, големия разход на гориво, еднаквото поведение на колата и на бензин и на газ, прекъсването в запалването, разликата в поведението на ниски и високи обороти СЕ ОКАЗВАТ РЕЗУЛТАТ ОТ НЕПРАВИЛНО ГАЗОРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ в моя случай.

Скоро ще предприема смяна и се надявам само с това да се размина.

А проверката става много лесно - сваля се горния капак ( 3 бр. болтове), с ключ 17 се върти шайбата на разпределителния вал докато дойде на белег и се гледа къде ще застане белега на шайбата на коляновия вал. Той, разбира се, също трябва да е на белег. А ако не е - ясна е работата..... като при мен. За 10 минути работа се успокоих, че както ми беше тръгнало бях стигнал до дефект в ECM-a.

Моя опит показва, че при такъв дефект компютъра не дава грешки, а ако покаже някъкви, то те са подвеждащи.

Лека и безаварийна на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А проверката става много лесно - сваля се горния капак ( 3 бр. болтове), с ключ 17 се върти шайбата на разпределителния вал докато дойде на белег и се гледа къде ще застане белега на шайбата на коляновия вал. Той, разбира се, също трябва да е на белег. А ако не е - ясна е работата..... като при мен. За 10 минути работа се успокоих, че както ми беше тръгнало бях стигнал до дефект в ECM-a.

 

Не е хубаво мотора да се върти от към разпределителния вал......върти се от към кол. вал........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених ремъка.

Резултата е, че немога да си позная колата - великолепна динамика, 2 пъти по-нисък разход на гориво, безпроблемно палене и работа на двигателя и на двете горива.

И наистина - не правете като мен да въртите мотора откъм разпределителния вал или поне го освободете от компресия с махане на свещите. Може и да побутвате колата на скорост. Аз просто бях нетърпелив в случая ( и леко мързелив .....) :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...