me4o Публикувано 7 ноември 2011 Сподели Публикувано 7 ноември 2011 Здравейте, Наскоро си купих ваучер за Ратола (http://grabo.bg/sofia/aktziia-svetlina-ot-ratola-0n4sbm9) за намаления, и излиза много изгодно. Исках да сменя чистачките, да сложа зимни гуми и да правя реглаж, и много се зарадвах на офертата на Ратола. Както и да е, споделих с един познат какво ще правя и той каза, че съм луд и си давам парите на вятъра... Реглаж се правило само като сменяш част по ходовата (аз не съм сменял, но пък от 1 и 7 месеца не съм правил и ми дърпа леко в ляво (иска да изпреварва :P )) . Вие как мислите ? Има ли неписано правило за някакво време на реглаж (профилактично), примерно веднъж годишно (все пак сме една от малкото държави дето имат асфалт между дупките, а не дупки в асфалта) ? Другото е, че понеже имам два комплекта гуми със джанти не било нужно да правя баланс (така де за к'во да давам пари на сервиз като мога да си ги сменя пред блока) ? А и още нещо, Ратола ме зарибяват да си напомпам гумите с азот с 50% отстъпка заради ваучера (5 лева демек). Има ли смисъл и какво печеля при положение , че по принцип въздуха е 80% азот така или иначе ? Мерси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 7 ноември 2011 Сподели Публикувано 7 ноември 2011 Хахаха... смея се защото приемчика на Ратола, бе така любезен и ми обясни, че няма смисъл да си давам парите за азот, след като идеята на гумите е да се загряват, а зимно време принудително да ги държиш студени, просто няма никакъв смисъл. Така че, АЗОТА ти отпада Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 8 ноември 2011 Сподели Публикувано 8 ноември 2011 Аз реглаж правих на колата още на 20 000км, защото била леко отворена предницата още когато съм я бил купил. Вече съм подминал 100 000км и не съм правил реглаж, а само следя налягането в гумите. Азота незнам кво го предлагат, като е ясно че хората се чудят как да си загреят гумите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hristo Публикувано 8 ноември 2011 Сподели Публикувано 8 ноември 2011 Азота се слага за да се елиминира разширяването и свиването което го има при помпене на гумите с обикновен въздух.Ако да речем сте напомпили гумите на 2.5 атм. при 25 градуса, то като застуди да речем на 10 градуса ,гумата изглежда дори визуално мека и премерено ще покаже по-ниско налягане заради свиването на въздуха от по-малката температура.Въздуха е 78% азот така, че всеки сам си решава... но все пак разлика има. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 8 ноември 2011 Сподели Публикувано 8 ноември 2011 Материал за размисъл - http://carendar.blogspot.com/2010/02/blog-post_8977.html Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 9 ноември 2011 Сподели Публикувано 9 ноември 2011 Идеята на азота е приложима с пълна сила при нископрофилните гуми през лятото. Горещ асфалт, голяма площ на контакт, скорост, разширение на въздуха в гумите. С азота няма проблеми. Това е! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 9 ноември 2011 Сподели Публикувано 9 ноември 2011 ...Другото е, че понеже имам два комплекта гуми със джанти не било нужно да правя баланс (така де за к'во да давам пари на сервиз като мога да си ги сменя пред блока) ?... Баланс на гумите се прави от време на време. Гумите така или иначе се износват/увреждат, и то не чак толкова равномерно, колкото ни се иска, а и не е рядкост наличния баланс просто да отлети в поредната дупка. Демонтаж/монтаж на гумата от джантата по какъвто и да е повод също си иска баланса, дори и да се монтира същата гума на същата джанта. Би трябвало да можеш да си прецениш кога е станало време, ако не - препоръчителния интервал май беше 5000км за нашите условия (не съм сигурен!). Обратната страна на нещата е, че в поне половината сервизи така и не се научиха как точно се балансира гума. Просто имай предвид, че изпълнения от сорта на срещуположно наковани баланси, "А, то 7-8 грама не се усеща" или "Задните гуми нямат нужда от балансиране" са в областа на порнографията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vanjo Публикувано 9 ноември 2011 Сподели Публикувано 9 ноември 2011 (редакция) Баланс на гумите се прави от време на време. Гумите така или иначе се износват/увреждат, и то не чак толкова равномерно, колкото ни се иска, а и не е рядкост наличния баланс просто да отлети в поредната дупка. Демонтаж/монтаж на гумата от джантата по какъвто и да е повод също си иска баланса, дори и да се монтира същата гума на същата джанта. Би трябвало да можеш да си прецениш кога е станало време, ако не - препоръчителния интервал май беше 5000км за нашите условия (не съм сигурен!). Обратната страна на нещата е, че в поне половината сервизи така и не се научиха как точно се балансира гума. Просто имай предвид, че изпълнения от сорта на срещуположно наковани баланси, "А, то 7-8 грама не се усеща" или "Задните гуми нямат нужда от балансиране" са в областа на порнографията. Колега, извинявай за израза, но.."доста непрофесионално и некомпетентно изказване"...Та значи: - Баланс на гумите не се прави от време на време... - Няма препоръчителен интервал от 5000 км.... - Това, което си цитирал за сервизите, по-скоро се отнася за някои махленски майстори .../не знам дали ходиш при такива, след като ги цитираш.../ :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: Вярно, че форумът е свободен и всеки може да пише всичко, но все пак.... Редактирано 9 ноември 2011 от Vanjo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tef4o Публикувано 10 ноември 2011 Сподели Публикувано 10 ноември 2011 Колега, извинявай за израза, но.."доста непрофесионално и некомпетентно изказване"...Та значи: - Баланс на гумите не се прави от време на време... - Няма препоръчителен интервал от 5000 км.... - Това, което си цитирал за сервизите, по-скоро се отнася за някои махленски майстори .../не знам дали ходиш при такива, след като ги цитираш.../ :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: Вярно, че форумът е свободен и всеки може да пише всичко, но все пак.... За интервала - написах, че не съм сигурен. Но и няма как да повярвам, че като сложиш гумите на джантите (приемаме, че гумите са нови и не много калпави) и следващите 50 000км всичко е цветя и рози. Всичките тия изцепки с балансите съм ги виждал не само по махленските сервизи и всичките и още много други са от личен горчив опит, а не ЕЖК. Примери мога да пиша до довечера. В Ратола не съм пробвал, ако имах оплаквания конкретно от тях (или пък повод за радост), щях да си кажа. П.П. Ако няма проблеми, си правя баланс на смяна на сезона, обикновено поне една гума има нужда от пребалансиране. Това при условие, че отдавна съм се отказал от гуми втора ръка и избягвам да си купувам евтини гуми от странни магазини Тук малки деца няма, всеки сам си решава какво да си прави с колата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 14 ноември 2011 Автор Сподели Публикувано 14 ноември 2011 Мерси на всички, които писаха! В крайна сметка отидох в Ратола и за 68 лв. получих следните услуги: Проверка на акумулатора (87% читав, 54% зареден).Проверка и реглаж на светлините (проверяваха с някаква машина на Hella).Две чисто нови графитни чистачки на Hella.Слагане на зимни гуми. (имам 2 комплекта гуми с джанти )Реглаж на преден и заден мост. (вече не ми дърпа в ляво) Безплатно пих кафенце и минерална вода докато си наблюдавах Мицката от бистрото над сервиза (аз и мой френд). Доволен съм. От азота се отказах, мисля да помпам с това през топлите месеци Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.