Премини към съдържание

Най-накрая - ето го и моя Stealth


Препоръчано мнение

Здравейте, може би не си спомняте, но преди около година пуснах една тема за купуването на Додж Стелт R/T Twin Turbo. Винаги съм харесвал този модел, а след разговори с най-емблематичните собственици на 3000GT в България, реших, че това ще е колата, с която да опитам да туширам страстта си към моторите, от които реших да се откажа (поне докато не се появи истинска писта у нас). Купих колата от Англия след МНОГО перипетии и в крайна сметка накрая дойде в България точно преди година.

 

Не беше карана много, но беше доста запусната и се нуждаеше от внимание. Винаги съм бил изключително педантичен към возилата си и затова за да станат нещата достатъчно добри за моите стандарти, трябваше да се свърши доста работа. Колата дойде с проблем – работеше на 4 цилиндъра. Смених срещите, кабелите на свещите, дюзите и половината сензори по мотора, но резултатът си бе същия. Аз обаче така или иначе исках да си ревизирам мотора и да сменя с чисто нови повечето консумативи, така че това така или иначе в някаква степен бе планирано. В крайна сметка се оказа, че проблема идва от централния компютър, който на този модел почти винаги се прецаква – кондензаторите се разтичат и прецакват цялата платка. Взех нов компютър и тъй като прочетох, че има възможност компютъра на окачването и стъпковия мотор също да прецакат главния комп, ако евентуално те се прецакат и окъсят, реших да сменя и тях, като взехоригинален стъпков мотор от по-новата генерация, който работи доста по-безпроблемно. Колата заработи перфектно и започнах да се занимавам с другите работи. От лугата, с която пръскат пътищата в Англия зимата, радиатора и кулерите бяха започнали да се разпадат, така че и те бяха сменени и понеже така и така трябваше да взимам нови, сложих малко по-дебели (и радиатор и кулери), просто за да си се охлажда по-добре цялата система. Кулерите обаче бяха проблем, тъй като никъде не намерих подходящи, а не исках да слагам централен. Просто винаги обичам всичко да си е оригинално или поне като оригиналното. Намерих накрая подходящи – от Рено 5 Турбо. Минимално по-големи като кора и два пъти по-дебели. Едно момче, което работи адски добре с аргон, ми ги направи уникално добре.

Като цяло коша бе доста запуснат, така че дадох капака на клапаните за прахово боядисване, заедно с всички стойки на сензори, турбопътища и общо взето всичко желязно в коша. Смених също така и почти всички болтове по колата (поне тези, които успях да достигна и намеря) с нови, неръждаеми. След тях последва смяна на всички помпи, ремъци, ролки и разбира се течности. Окачването тропаше отпред, така че биелетки и накрайници също бяха сменени.

В последствие изведнъж колата пак започна да работи по-зле и с логъра, който си купих , за да я разчитам, видях, че едната ламбда сонда е заминала, та взех и сонда. Мислех си, че идва края с механичната ревизия, но не би – съединителят също беше за смяна, а с него за по-сигурно реших да сменя и помпата. Сложих една идея по-силен от оригиналния съединител, за всеки случай. Колата не беше гърчена, така че турбини, компресия на мотора – всичко си е беше перфектно.

 

Забравих да спомена, че понеже оригиналните джанти на Стелта (17 цола) винаги са ми се стрували малки, още от началото исках да сложа други. Намерих си точно каквито исках – Moda R6 19 цола от Англия. Момчето казва, че ги е свалило от 3000GT и аз си казвам – супер, само ги слагам и заминавам. Да, ама не – нeговата била атмосферка и съответно с по-малки спирачки. Джантите oпряха в апаратите и понеже вече бях вкарал в тях сума ти пари за оправяне на забележките и боя, реших, че ще трябва да се занимавам и да ги сложа. Все пак с това междуболтово разстояние трудно има кой да ги купи. Оттам – фланци с централен отвор (пак при аргончика, добре, че е той), по-дълги шпилки на главините, нови гайки и т.н. Въпросът обаче е, че на колата и трябва и снижаване, защото е малко като бъги, особено с подобни джанти с нископрофилни гуми. Затова си взех пружини на GAB -30мм и с тях вече визията, която исках, бе постигната. Сложих си само и диодни габарити отпред (ръчно правени) и допълнителни диодни мигачи отзад (където е светлоотразителя), че да не ме нацели някой, понеже колата е американска и всичко е на една конзола – мигач, габарит и всичко е червено.

 

И така – дойде и финалната част от ревизирането на визията – оправяне на забележките и боя на детайлите, които имаха нужда и цялостно полиране. Спирачните апарати реших да направя сребристи и им добавих Stealth логото. Салонът беше добре – имаше само едно протъркано място на шофьорската седалка, което претапицираха, като реших да претапицирам също и волана и скоростния лост, за да им добавят червени шевове (понеже седалките и мокета са червени).

 

Общо взето с това ревизията в основния си вид бе завършена. Има още неща, които искам да пооправя по колата, но те са по-маловажни и затова сега – ГОДИНА ПО-КЪСНО, най-накрая я подкарах. Всичко гореописано изискваше време, с което аз не разполагах и затова нещата станаха бавно. Честно казано, аз в началото не подозирах, че работата ще е чак толкова, както и средствата, разбира се, Платих колата още 2 пъти и си съсипах доста време, та и нерви, но в крайна сметка аз сам си се вкарах в тоя филм. Взех колата евтино и ми бе ясно, че ще трябва да се вкарат поне още толкова пари, но може накрая, като се тегли чертата...

 

Както и да е де – може би ще ви е интересно да видите какво се получи, така че ето го и новия член на скромното 3S семейство в БГ. Яд ме е, че не пазя снимки от състоянието на колата, когато пристигна, но карай. Скоро ще направя детайлни снимки на сегашното състояние, ако на някой му е интересно.

Засега, имам само тези:

http://img192.imageshack.us/img192/1025/picture375n.jpg

 

 

http://img148.imageshack.us/img148/4118/picture371f.jpg

 

 

http://img199.imageshack.us/img199/8594/picture385c.jpg

 

 

http://img577.imageshack.us/img577/3962/picture394.jpg

 

[/url]http://img23.imageshack.us/img23/73/picture398w.jpg

 

 

http://img31.imageshack.us/img31/7729/picture400k.jpg

 

 

http://img827.imageshack.us/img827/3403/picture402d.jpg

 

http://img638.imageshack.us/img638/6729/picture368s.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления! С кеф да и надуваш турбините :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е В А Л А ! ! ! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

 

 

 

п.п. изпитвам огромно желание да я видя на живо и тъй,като си от София ела на някоя от срещите ни на НИМ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

rumen1

Колицата е станала кукла направо. Гледам някакво събиране е имало май. И на бат гого червения звяр до твоята ако не се лъжа. Колкото и пари да си дал си е заслужавало. А и кефа цена няма. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ДЗВЕР, браво колега. Времето, парите и усилията са довели до чудесен резултат! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_clap.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_rock.gif браво, браво..... и на някоя национална да се видим.... :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мн.добра,а къв е модела на червената бегачка до него на последната снимка :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре изглежда! Със здраве да си я караш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мн.добра,а къв е модела на червената бегачка до него на последната снимка :drag:

 

3000 GT

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много за положителните отзиви. Радвам се, че колата ви харесва и ще се радвам да се видим на някоя сбирка. Фен съм на Митсубиши от много време (всъщност първоначално много исках да си взема Ево 5, но то с ляв волан трудно се намира), но за съжаление не съм много наясно кога се провеждат сбирките на клуба. Ще проуча въпроса и ще гледа да дойда на някоя :)

 

Иначе снимките с на Жоро колата са от драга в неделя на Божурище. Отидох да го видя след края на състезанието, когато всички се изнесоха. Това е човек, който много ми е помогнал със съвети и който много уважавам. Същото важи и за Аспарух с жълтото 3000Gt.

 

Между другото ми се ще да организираме една сбирка на собствениците на 3000gt и Stealth, но някои от тях все още се лигавят и не мога да организирам сериозно поне тези, които познавам. Жоро май ще трябва да свърши тази работа, понеже той познава всички с такива коли в БГ. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно е! Винаги съм харесвал повече 3000 гт ,но тоя стелт е уникален ! Би ли споделил как вървят стелтовете и 3000 гт в Англия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

Ами Стелтове в Англия има 5-6 (буквално), защото Стелта е само за САЩ и съответно винаги е с ляв волан. ГТ-тата естествено са си директно от Япония и са си с десен и ако не се лъжа, за около 9000-10 000лв тук може да ти стъпи доста добро ГТ туин-турбо от второто поколение. От първото поколение се намират и за по 1000 лири туин-турбота, но състоянието им естествено е под въпрос.

 

Между другото днес реших да щракна и две снимчици на салона и двигателя:

 

http://img196.imageshack.us/img196/7178/picture037rc.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/9139/picture040iy.jpg

Редактирано от rumen1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Ето ги и модификациите за тази година:

 

Нов ксенонови фарове с лупи. Оказа се, че никой в СВЕТА не произвежда такива и съответно никой в света няма истински лупи. По трудния начин разбрах защо... Място просто няма, а лупите са доста по-дълги от оригиналните фарове. В крайна сметка купих нови кристални фарове, за да им ползваме стъклата, взехме най-хубавите лупи на пазара и се наложи да излеем задната част на фара ВЪРХУ оригиналната желязна конструкция за регулация на фара. И в момента когато се показва и се сваля, всичко отзад минава на МИЛИМЕТЪР - БУКВАЛНО. Никой не вярваше, че ще стане, но стана...

 

http://img213.imageshack.us/img213/3369/p6020029small.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/3290/p6020028small.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/4885/p6020027small.jpg

 

Нови говорители на БОСЕ:

 

http://img407.imageshack.us/img407/3377/p6020035small.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/1719/p6020048small.jpg

 

Хромирани рингове на таблото, както и лепенка Стелт Р/Т, която сам си направих:

 

http://img59.imageshack.us/img59/550/p6020057small.jpg

 

 

Всички елементи от черна кожа бяха подменени с нови, този път с червен шев. Логата на Додж на топката на скоростния лост и на закопчалките на коланите, както и Стелт логото на подлакътника естествено са моя идея :) Заедно с това пепелника и капачетата от двете страни на касетофона вече също си имат червен шев :)

 

http://img812.imageshack.us/img812/6650/p6020033small.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/6472/p6020032small.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/1258/p6020052small.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/4871/p6020039small.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/9678/p6020038small.jpg

 

И накрая: органайзър за багажник с логото на Додж:

 

http://img337.imageshack.us/img337/249/p6020058small.jpg

 

Надявам се да ви харесва. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хареса ми.... ако решиш, ела на следващата национална среща, да се видим.... :)

Редактирано от Hristo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хареса ми.... ако решиш, ела на следващата национална среща, да се видим.... :)

 

С удоволствие, но кога точно ще е тя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С удоволствие, но кога точно ще е тя?

 

Така като гледам, ще е чак на рожденния ден на клуба, началото на СЕПТЕМВРИ. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...