rafaelo Публикувано 23 август 2011 Автор Сподели Публикувано 23 август 2011 Потрайте още малко и ще пусна снимки като направя панела на климатроника и т.н. ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 23 август 2011 Сподели Публикувано 23 август 2011 Колега vladimiriv,не мога да разбера защо се чувстваш задължен почти на всяка тема да пускаш коментар без да имаш практическа представа? За да се получи по-равномерно може да се ползват по-мощни диоди и да се нагласи ъгъла на светене, като се подаде захранване към осветлението на таблото докато се правят. За климатроника има диоди с голям ъгъл на светене - отпред са равни и излъчват на страни, но при галанта се получавало добре и с обикновени SMD.Почти невъзможно е с мощен диод да постигнеш равномерна светлина, проблемът идва от това че мощните диоди са предимно с насочена светлина, а светловода на климатроника на галанта е предвиден за крушки т.е. 360 градуса осветяване, а светодиод който да осветява както ъгъла на светене на крушка все още няма (или поне не е същия ефекта) при това мощен.При мен проблема го реших с светодиодна лента диодите са от типа 5050 с леки преправяния и смятам че стана перфектно. Да, ама трябва малко по-голяма инвестиция и повече разглобяване. Каква инвестиция и какво разглобяване?! Той който реши да сменя крушките така или иначе го е разглобил таблото вече...А колкото до инвестицията... цената на крушките и диодите е приблизителна единствената разлика е в загубата на време за експериментите. П.С.Нищо лично ама като постваш коментари се замисляй понякога че хората имат нужда и от практични съвети не само от справочни данни и теория... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 август 2011 Сподели Публикувано 23 август 2011 (редакция) Лентата е по-скъпа от колкото да си купиш само диодите. Моите към 2-3лв излезнаха за цялото табло, тези за климатроника бяха по-скъпи. По четири ги групирах тези в таблото, ако се сложат по-мощни SMD-та от 5050 и другите по-малки варианти (нямам предвид тези от рода на CREE X-Lamp, а такива без лупа) ще стане и с по-малко. Моето табло е почти същото като обикновеното на галанта и съм свалял само черната пластмаса отгоре и "стъклото", за да ги донаглася. Ако се прави с лента трябва да я слагаш отдолу или отстрани и ми се струва по-трудно, от колкото ако се сложат по няколко диода към цоклите за крушките и да се нагласят светлината да влиза в светловодите. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifМай не четеш. Писал съм, че е добре климатроника да се направи с такива диоди с голям ъгъл на светене, даже един път мисля че го бяхме коментирали, че при мен има повече бутони там и по си личи ако се сложат обикновени SMD към цокъла. Ето какво представлява http://img546.imageshack.us/img546/9190/2010931614116551.th.jpg отпред е равно и повечето светлина е настрани точно в светловода. Тези диоди идват малко по-големи и трябва малко да се изпилят в основата, за да се закрепи в цокъла.P.S. Трябват и справочните данни за конкретния модел диод, за да могат да се изчислят резисторите, иначе наистина няма да светят много дълго. Другия вариант в такъв случай е с готова диодна крушка или с лента, където са по групирани по три или четири с резистор и ако се наложи да се разпояват и местят от лентата. Също така трябва да се внимава с температурата за запояване и да не се прилага сила върху диодите, докато са нагрети, поради риск от повреда. Редактирано 23 август 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 23 август 2011 Сподели Публикувано 23 август 2011 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifvladimirov,безпредметно е да влизаме в безсмислени спорове, просто исках да ти кажа че темата е за таблото на ГАЛАНТ и ти какво си слагал на КАРИЗМАТА тук няма значение, и след като ти казвам че аз съм си направил ГАЛАНТА с лента и ми е излязла 3-5 лева не помня (вярно от китай си ги поръчах) и си свети прилично... И не мисля че е много по-бързо да редиш СМД-та на цокъла и да ги настройваш по светловода от това да залепиш две ленти с по 3 диода... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djradi Публикувано 28 август 2011 Сподели Публикувано 28 август 2011 Потрайте още малко и ще пусна снимки като направя панела на климатроника и т.н. ;)Колега, би ли споделил от кои крушки(Т5 и Т10) по колко ти бяха необходими, за да мога да ги поръчам директно без да се занимавам с разглобяване и повторно сглобяване на таблото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 14 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 14 септември 2011 Така, значи понеже не ми хареса как свети самия екран със сменени крушки си върнах фабричните. От друга страна сложих Т5 (2 бройки) за копчетата при климатроника.1х Т5 е нужна за 240км/ч на таблото останалите 4 са Т10 и са за таблото. Това е всичко което използвах. Поръчах 30 Т5 и сега ще им мисля места :D Сложих една долу прижабката и свети прекрасно, сега на тъмно мога да виждам какво има там. Сложих и една Т5 на мястото на запалката, и нея вече я виждам (не че я ползвам). Мисля че тези Т5 стоят на много места в колта. Трябва да проверя горе осветлението на тавана с какви крушки е... Ето и резултатите за сега: http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/3d0213e991ee39a75535bb19e156cf8bc754ea1a6194ee2aa09192d669e1aabf5g.jpg http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/05245b9454c098165fc46fda5732b91d2c9b23ea361d7ef10b3b3b1e2920f0ec5g.jpg Катко казах и преди, тези светлинни разлики на таблото, на живо не се виждат или трябва да се загледа човек много... Айде и за десерт една яка снимка на Мици :plane: http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/d6bd24e9b86e887d27dbdfc957a7e8cb6f1c3751393fc1c7b4d65ca7d59de2d35g.jpg :rulez: :good: И с това колеги приключвам осветителната тема по таблата... Я споделете вие, от страни където е копчето за регулиране на ел. стъклата свети ли ви ? Или потенциометъра за осветлението? Там всичко ми е тъмнои се чудя от къде се разглобява за да го оправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Копчето за ел.стъклата не свети (не прибиращите се),потенциометъра също.Аз проблема с осветлението на таблото го реших генерално-сложих си оптитронното табло и вече ми свети добре . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Аз проблема с осветлението на таблото го реших генерално-сложих си оптитронното табло и вече ми свети добре . :good: Това е истината! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ssslavi Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Аз да попитам за копчето на аварийните, тъй като видях на една от снимките на ''djradi'' да свети. При всички ли е така или само при мен не свети !?http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 15 септември 2011 Сподели Публикувано 15 септември 2011 Трябва да свети, Слави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 16 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 16 септември 2011 (редакция) Свети ли ? Моето не свети... я виж ти... сега трябва да мисля там как се разглобява :( И защо не мога да си редактирам горния пост... снимките нещо се чупят... GT PoWeR само дето на Galant 2.0 1999 не може да се слага оптитронно табло. Редактирано 16 септември 2011 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A9A Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 Колеги може ли малко разяснение на това как се сменя крушката на пепелника/запалката Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 16 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 16 септември 2011 (редакция) Добър въпрос, за да стигнеш до там, трябва: 1. Отвиваш топката на скоростния лост2. Хващаш кожата на скоростния лост и започващ да надигаш целия панел на горе докато излезе3. Хващаш от долната страна панела където стои касетофона, климатроника и всичко...(държи се на 6 щипки).4. Надигаш същия панел леко нагоре и започваш да дърпаш навън (към теб). 5. Ако си късметлия всичко ще излезе без проблем, не се притеснявай да го огъваш, пластмасата е еластична.6. Като извадиш панела не бързай да го махаш от мястото му, отзад има кабели и тръбичка на климатроника (това не те интересува в момента).7. Издърпай панела към теб толкова колкото да видиш задната част на запалката. В горния край на запалката имаедно черничко (фасунга) в която стои крушката. Отвиваш я, сменяш крушката, завиваш и после всичко наобратно. Поздрави Редактирано 16 септември 2011 от rafaelo Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BATKO ROY Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 Колеги може ли малко разяснение на това как се сменя крушката на пепелника/запалката Без да се обижда колегата но има значително по лесен начин.Махаш пепелника,махаш и така важното отделение за очила. Което се маха много лесно с помоща на отверка.Когато го отвориш, от горната страна точно над пантичките има две тампончета гумени кръгли да не се блъска когато го затваряш. Бъркаш внимателно с отверката над тях и бутваш напред,и то изпада цялото чекмедженце. От там може да смениш и двете крушки.На пепелника и на запалката,тази на запалката е по тегава.Хващаш крушката и ако не се лъжа се отвива на обратно четвърт оборот. Аз даже и отверка не ползвах с ключът от МИЦИ го премахнах. Малко е малко разтоянието но става.Успех колега.Ако някой може да помогне за ботона на аварииките с малко инфо. Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 Без да се обижда колегата но има значително по лесен начин.Махаш пепелника,махаш и така важното отделение за очила. Което се маха много лесно с помоща на отверка.Когато го отвориш, от горната страна точно над пантичките има две тампончета гумени кръгли да не се блъска когато го затваряш. Бъркаш внимателно с отверката над тях и бутваш напред,и то изпада цялото чекмедженце. От там може да смениш и двете крушки.На пепелника и на запалката,тази на запалката е по тегава.Хващаш крушката и ако не се лъжа се отвива на обратно четвърт оборот. Аз даже и отверка не ползвах с ключът от МИЦИ го премахнах. Малко е малко разтоянието но става.Успех колега.Ако някой може да помогне за ботона на аварииките с малко инфо. Благодаря. Браво колега! Точно това е най-лесния начин, само не разбрах защо махаш пепелника. А дори и някой да иска да извади целия централен панел, не е нужно да се развива топката на ск.лост! За бутона за аварийните единия вариант е да се откачи централния панел, след което с помоща на пръстите си или нещо друго да избуташ това копче отзад на към напред. Другият вариант е по-директен: подпъхваш една или две отверки и копчето излиза навън.Вторият вариант е по-опасен за самото копче и ако не са облечени с нещо отверките, то рискуваш да оставиш трайни белези по панела Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 16 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 16 септември 2011 Вижте за този метод не бях се замислял защото панела ми никога не е имал дупки на мястото на очилата... браво колеги. А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябвада се махне защото държи горния панел Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 Свети ли ? Моето не свети... я виж ти... сега трябва да мисля там как се разглобява :( И защо не мога да си редактирам горния пост... снимките нещо се чупят... GT PoWeR само дето на Galant 2.0 1999 не може да се слага оптитронно табло. Може колега,може.Аз съм със същия Галант като твоя,даже и цвета е същия.Само,че има доста играчка докато го накараш да ти показва оборотите,че сигнала от 2.5 мотора е друг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 16 септември 2011 Сподели Публикувано 16 септември 2011 А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябвада се махне защото държи горния панел Е как да няма как??? Аз досега съм си свалял десетки пъти централната конзола и през ум не ми е минавало да свалям топката на скоростния лост... Просто не е необходимо, от долната страна на кожата се вади пластмасовата рамка и готово. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 17 септември 2011 Сподели Публикувано 17 септември 2011 Вижте за този метод не бях се замислял защото панела ми никога не е имал дупки на мястото на очилата... браво колеги. А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябвада се махне защото държи горния панел Незнам за какви дупки говориш, но е явно, че ти е трудно да поемеш информацията, която се пуска тук. Нашите панели също нямат дупки на мястото за очилата. А веднъж надигната пластмасата около скоростния лост, достатъчно е да се дръпне 2см назад и тогава централния панел си излиза спокойно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 17 септември 2011 Автор Сподели Публикувано 17 септември 2011 Добре щом казваш.... няма нужда да ставаме груби... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.