Премини към съдържание

Крушките на таблото


rafaelo

Препоръчано мнение

Колега vladimiriv,

не мога да разбера защо се чувстваш задължен почти на всяка тема да пускаш коментар без да имаш практическа представа?

 

За да се получи по-равномерно може да се ползват по-мощни диоди и да се нагласи ъгъла на светене, като се подаде захранване към осветлението на таблото докато се правят. За климатроника има диоди с голям ъгъл на светене - отпред са равни и излъчват на страни, но при галанта се получавало добре и с обикновени SMD.

Почти невъзможно е с мощен диод да постигнеш равномерна светлина, проблемът идва от това че мощните диоди са предимно с насочена светлина, а светловода на климатроника на галанта е предвиден за крушки т.е. 360 градуса осветяване, а светодиод който да осветява както ъгъла на светене на крушка все още няма (или поне не е същия ефекта) при това мощен.

При мен проблема го реших с светодиодна лента диодите са от типа 5050 с леки преправяния и смятам че стана перфектно.

 

 

Да, ама трябва малко по-голяма инвестиция и повече разглобяване.

 

Каква инвестиция и какво разглобяване?! Той който реши да сменя крушките така или иначе го е разглобил таблото вече...

А колкото до инвестицията... цената на крушките и диодите е приблизителна единствената разлика е в загубата на време за експериментите.

 

П.С.

Нищо лично ама като постваш коментари се замисляй понякога че хората имат нужда и от практични съвети не само от справочни данни и теория...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лентата е по-скъпа от колкото да си купиш само диодите. Моите към 2-3лв излезнаха за цялото табло, тези за климатроника бяха по-скъпи. По четири ги групирах тези в таблото, ако се сложат по-мощни SMD-та от 5050 и другите по-малки варианти (нямам предвид тези от рода на CREE X-Lamp, а такива без лупа) ще стане и с по-малко. Моето табло е почти същото като обикновеното на галанта и съм свалял само черната пластмаса отгоре и "стъклото", за да ги донаглася. Ако се прави с лента трябва да я слагаш отдолу или отстрани и ми се струва по-трудно, от колкото ако се сложат по няколко диода към цоклите за крушките и да се нагласят светлината да влиза в светловодите.

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Май не четеш. Писал съм, че е добре климатроника да се направи с такива диоди с голям ъгъл на светене, даже един път мисля че го бяхме коментирали, че при мен има повече бутони там и по си личи ако се сложат обикновени SMD към цокъла. Ето какво представлява http://img546.imageshack.us/img546/9190/2010931614116551.th.jpg отпред е равно и повечето светлина е настрани точно в светловода. Тези диоди идват малко по-големи и трябва малко да се изпилят в основата, за да се закрепи в цокъла.

P.S. Трябват и справочните данни за конкретния модел диод, за да могат да се изчислят резисторите, иначе наистина няма да светят много дълго. Другия вариант в такъв случай е с готова диодна крушка или с лента, където са по групирани по три или четири с резистор и ако се наложи да се разпояват и местят от лентата. Също така трябва да се внимава с температурата за запояване и да не се прилага сила върху диодите, докато са нагрети, поради риск от повреда.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
vladimirov,
безпредметно е да влизаме в безсмислени спорове, просто исках да ти кажа че темата е за таблото на ГАЛАНТ и ти какво си слагал на КАРИЗМАТА тук няма значение, и след като ти казвам че аз съм си направил ГАЛАНТА с лента и ми е излязла 3-5 лева не помня (вярно от китай си ги поръчах) и си свети прилично... И не мисля че е много по-бързо да редиш СМД-та на цокъла и да ги настройваш по светловода от това да залепиш две ленти с по 3 диода...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потрайте още малко и ще пусна снимки като направя панела на климатроника и т.н. ;)

Колега, би ли споделил от кои крушки(Т5 и Т10) по колко ти бяха необходими, за да мога да ги поръчам директно без да се занимавам с разглобяване и повторно сглобяване на таблото

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Така, значи понеже не ми хареса как свети самия екран със сменени крушки си върнах фабричните. От друга страна сложих Т5 (2 бройки) за копчетата при климатроника.

1х Т5 е нужна за 240км/ч на таблото останалите 4 са Т10 и са за таблото. Това е всичко което използвах. Поръчах 30 Т5 и сега ще им мисля места :D Сложих една долу при

жабката и свети прекрасно, сега на тъмно мога да виждам какво има там. Сложих и една Т5 на мястото на запалката, и нея вече я виждам (не че я ползвам). Мисля че тези

Т5 стоят на много места в колта. Трябва да проверя горе осветлението на тавана с какви крушки е...

 

Ето и резултатите за сега:

 

http://www1.mediafire.com/imgbnc.php/3d0213e991ee39a75535bb19e156cf8bc754ea1a6194ee2aa09192d669e1aabf5g.jpg

 

 

http://www0.mediafire.com/imgbnc.php/05245b9454c098165fc46fda5732b91d2c9b23ea361d7ef10b3b3b1e2920f0ec5g.jpg

 

 

Катко казах и преди, тези светлинни разлики на таблото, на живо не се виждат или трябва да се загледа човек много...

 

 

Айде и за десерт една яка снимка на Мици :drive: :plane:

 

http://www4.mediafire.com/imgbnc.php/d6bd24e9b86e887d27dbdfc957a7e8cb6f1c3751393fc1c7b4d65ca7d59de2d35g.jpg

 

:rulez: :good:

 

И с това колеги приключвам осветителната тема по таблата...

 

Я споделете вие, от страни където е копчето за регулиране на ел. стъклата свети ли ви ? Или потенциометъра за осветлението? Там всичко ми е тъмно

и се чудя от къде се разглобява за да го оправя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Копчето за ел.стъклата не свети (не прибиращите се),потенциометъра също.Аз проблема с осветлението на таблото го реших генерално-сложих си оптитронното табло и вече ми свети добре :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз проблема с осветлението на таблото го реших генерално-сложих си оптитронното табло и вече ми свети добре :).

 

:good: Това е истината!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам за копчето на аварийните, тъй като видях на една от снимките на ''djradi'' да свети. При всички ли е така или само при мен не свети !?http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свети ли ? Моето не свети... я виж ти... сега трябва да мисля там как се разглобява :(

 

И защо не мога да си редактирам горния пост... снимките нещо се чупят...

 

GT PoWeR само дето на Galant 2.0 1999 не може да се слага оптитронно табло.

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос, за да стигнеш до там, трябва:

 

1. Отвиваш топката на скоростния лост

2. Хващаш кожата на скоростния лост и започващ да надигаш целия панел на горе докато излезе

3. Хващаш от долната страна панела където стои касетофона, климатроника и всичко...(държи се на 6 щипки).

4. Надигаш същия панел леко нагоре и започваш да дърпаш навън (към теб).

5. Ако си късметлия всичко ще излезе без проблем, не се притеснявай да го огъваш, пластмасата е еластична.

6. Като извадиш панела не бързай да го махаш от мястото му, отзад има кабели и тръбичка на климатроника (това не те интересува в момента).

7. Издърпай панела към теб толкова колкото да видиш задната част на запалката. В горния край на запалката има

едно черничко (фасунга) в която стои крушката. Отвиваш я, сменяш крушката, завиваш и после всичко наобратно.

 

Поздрави

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги може ли малко разяснение на това как се сменя крушката на пепелника/запалката :)

 

Без да се обижда колегата но има значително по лесен начин.Махаш пепелника,махаш и така важното отделение за очила. Което се маха много лесно с помоща на отверка.Когато го отвориш, от горната страна точно над пантичките има две тампончета гумени кръгли да не се блъска когато го затваряш. Бъркаш внимателно с отверката над тях и бутваш напред,и то изпада цялото чекмедженце. От там може да смениш и двете крушки.На пепелника и на запалката,тази на запалката е по тегава.Хващаш крушката и ако не се лъжа се отвива на обратно четвърт оборот. Аз даже и отверка не ползвах с ключът от МИЦИ го премахнах. Малко е малко разтоянието но става.Успех колега.Ако някой може да помогне за ботона на аварииките с малко инфо. Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без да се обижда колегата но има значително по лесен начин.Махаш пепелника,махаш и така важното отделение за очила. Което се маха много лесно с помоща на отверка.Когато го отвориш, от горната страна точно над пантичките има две тампончета гумени кръгли да не се блъска когато го затваряш. Бъркаш внимателно с отверката над тях и бутваш напред,и то изпада цялото чекмедженце. От там може да смениш и двете крушки.На пепелника и на запалката,тази на запалката е по тегава.Хващаш крушката и ако не се лъжа се отвива на обратно четвърт оборот. Аз даже и отверка не ползвах с ключът от МИЦИ го премахнах. Малко е малко разтоянието но става.Успех колега.Ако някой може да помогне за ботона на аварииките с малко инфо. Благодаря.

 

Браво колега! Точно това е най-лесния начин, само не разбрах защо махаш пепелника. А дори и някой да иска да извади целия централен панел, не е нужно да се развива топката на ск.лост!

 

За бутона за аварийните единия вариант е да се откачи централния панел, след което с помоща на пръстите си или нещо друго да избуташ това копче отзад на към напред. Другият вариант е по-директен: подпъхваш една или две отверки и копчето излиза навън.

Вторият вариант е по-опасен за самото копче и ако не са облечени с нещо отверките, то рискуваш да оставиш трайни белези по панела

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вижте за този метод не бях се замислял :) защото панела ми никога не е имал дупки на мястото на очилата... браво колеги.

А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябва

да се махне защото държи горния панел :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свети ли ? Моето не свети... я виж ти... сега трябва да мисля там как се разглобява :(

 

И защо не мога да си редактирам горния пост... снимките нещо се чупят...

 

GT PoWeR само дето на Galant 2.0 1999 не може да се слага оптитронно табло.

 

Може колега,може.Аз съм със същия Галант като твоя,даже и цвета е същия.Само,че има доста играчка докато го накараш да ти показва оборотите,че сигнала от 2.5 мотора е друг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябва

да се махне защото държи горния панел :)

 

Е как да няма как??? Аз досега съм си свалял десетки пъти централната конзола и през ум не ми е минавало да свалям топката на скоростния лост... Просто не е необходимо, от долната страна на кожата се вади пластмасовата рамка и готово.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вижте за този метод не бях се замислял :) защото панела ми никога не е имал дупки на мястото на очилата... браво колеги.

А за отвиването на топката, това се прави за да се махне сами панел с кожата... иначе нямам как. А той задължително трябва

да се махне защото държи горния панел :)

 

Незнам за какви дупки говориш, но е явно, че ти е трудно да поемеш информацията, която се пуска тук. Нашите панели също нямат дупки на мястото за очилата.

 

А веднъж надигната пластмасата около скоростния лост, достатъчно е да се дръпне 2см назад и тогава централния панел си излиза спокойно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...